Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...

Data: 2011-02-09 23:47:48
Autor: Norbert
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
No właśnie.
Czy istnieje coś takiego?
Chodzi bardziej o puche która ma w sobie zaworek pozwalający ponownie ją nabić powiedzmy za pomocą pompki samochodowej lub kompresora na stacji benzynowej.

Data: 2011-02-09 23:52:48
Autor: Czarek
W dniu 09-02-2011 23:47, Norbert napisał/a:
[...]

Zwróciłeś uwagę na różnicę ciśnienia kompresora i pojemnika z gazem? Jak chcesz uzyskać z kompresora stan płynny zawartości pojemnika? "Nabicie" kompresorem wystarczy na bardzo krótkie użytkowanie.

A także zwróć uwagę na to co jest zawartością takiego pojemnika (często nie ma za wiele wspólnego z "powietrzem")

--
Cz.

Data: 2011-02-10 00:33:00
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-09, o godz. 23:52:48
Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> napisał(a):

Zwróciłeś uwagę na różnicę ciśnienia kompresora i pojemnika z gazem?

Sugerujesz że w puszce z gazem masz ciśnienie większe niż daje
kompresor samochodowy? Tzn więcej niż 10-12 barów? Sprawdzałeś
wytrzymałość takiego zbiornika czy ot tak sobie piszesz?

Jak chcesz uzyskać z kompresora stan płynny zawartości pojemnika?

Sugerujesz że sprężone powietrze w puszcze z gazem jest w stanie
płynnym? Czy zdajesz sobie sprawę przy jakim ciśnieniu i obniżonej
temperaturze azot i tlen (w sumie ~99% gazów wchodzących w skład
mieszanki o nazwie powietrze) się skrapla? Dla ułatwienia podam Ci że w
temperaturze pokojowej nawet by utrzymać skroplony CO2 którego masz w
powietrzu ~0,0385% trzeba utrzymać ciśnienie około 70-75 barów. Sprawdź
jakich pojemników ciśnieniowych to wymaga. Nadal twierdzisz że
powietrze w tych pojemnikach jest w  stanie ciekłym? ;-)

"Nabicie" kompresorem wystarczy na bardzo krótkie użytkowanie.

Nabicie kompresorem popularnego zbiornika ze sprężonym powietrzem do
przedmuchiwania głównie wystarczyłoby na jego zniszczenie.

A także zwróć uwagę na to co jest zawartością takiego pojemnika
(często nie ma za wiele wspólnego z "powietrzem")

Zwykle ma - tylko że jest ciut inny skład procentowy.

A dla założyciela wątku: do przedmuchiwania doskonale sprawdza się
odkurzacz.

Zdrówko

Data: 2011-02-10 00:50:58
Autor: Andrzej Libiszewski
SprÄ???one powietrze ale wielokrotnego u??ytku...
Dnia Thu, 10 Feb 2011 00:33:00 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

[...]

Chętnie dowiem się w takim razie, co chlupocze sobie w puszce ze sprężonym
powietrzem :)

[...]

Jak źle trzymasz puszkę to nawet i poleci z rurki tym "stanem ciekłym" :)

Ale nie krępuj się :) Możesz zacząć od rozwiania mitu o tym, jak to nie
występuje w stanie ciekłym w pojemnikach propan-butan, potem przejdziesz z
rozpędu do powietrza :D

/.../

A dla założyciela wątku: do przedmuchiwania doskonale sprawdza się
odkurzacz.

Pewnie. Zwłaszcza w trudno dostępnych miejscach :D

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Control the coinage and the courts — let the rabble have the rest."

Data: 2011-02-10 09:34:46
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-10, o godz. 00:50:58
Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał(a):

> [...]
> mieszanki o nazwie powietrze) się skrapla?

Chętnie dowiem się w takim razie, co chlupocze sobie w puszce ze

A na pewno to sprężone powietrze a nie płyn do mycia obudów czy
monitorów w spraju? W puszcze z powietrzem może być także dodatek
jakiegoś środka czyszczącego albo - jak piszesz - jakiś węglowodór typu
mieszanka propanu i butanu.

> [...]
> że powietrze w tych pojemnikach jest w  stanie ciekłym? ;-)

Jak źle trzymasz puszkę to nawet i poleci z rurki tym "stanem

Spróbuj podpalić to co z dyszy leci. Jak się zapali to już mniej więcej
wiesz co leci. ;-)

Ale nie krępuj się :) Możesz zacząć od rozwiania mitu o tym, jak to
nie występuje w stanie ciekłym w pojemnikach propan-butan, potem
przejdziesz z rozpędu do powietrza :D

Propan i butan maja ciut inne własności fizyczne i - co zapewne cię
zdziwi - w powietrzu raczej nie występują. ;-)

> A dla założyciela wątku: do przedmuchiwania doskonale sprawdza się
> odkurzacz.

Pewnie. Zwłaszcza w trudno dostępnych miejscach :D

Wąska końcówka na wylocie i lecisz. Jak mocniej trzeba w naprawdę
wąskich miejscach gdzie trzeba rurkę wsadzić to pompka do aerografu się
sprawdza.

Wiesz- tak pomijając uśmieszki - ja od ~15 lat zajmuję się paintballem.
A tam zasilanie to albo CO2 albo HP (sprężone powietrze). Naprawdę mam
pojęcie i praktykę ze sprężonymi gazami i pojemnikami cisnieniowymi.. I
naprawdę powietrze w puszcze do przedmuchów to zaledwie parę atmosfer.
Choć nie zawsze to jest powietrze - często właśnie mieszanka jakichś
węglowodorów czy wcześniej freonów właśnie ze względu na temperaturę
parowania. Jeszce jedno - jeśli puszka podczas dmuchania silnie się
oziębia to prawie na pewno nie jest to sprężone powietrze tylko
mieszanka innych gazów. Podczas odparowywania ze stanu ciekłego
następuje silne ochłodzenie układu. Samo rozprężanie gazów nie daje
tak widocznego efektu.

Swoja drogą do przedmuchiwania całkiem fajnie sprawdza się tez CO2 z
gaśnic śniegowych. Tylko nie można się pomylić i przedmuchiwać
proszkowymi ;-)

Zdrówko

Data: 2011-02-10 15:01:21
Autor: Michal Jankowski
Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> writes:

> [...]

monitorów w spraju? W puszcze z powietrzem może być także dodatek
jakiegoś środka czyszczącego albo - jak piszesz - jakiś węglowodór typu

Puszka (taki szprej, jak na muchi i karaluchi) z napisem 'sprezone
powietrze' to jest ciezkie oszustwo i zmylka, bo ona nie zawiera
zadnego powietrza, tylko skroplony gaz (najczesciej gaz do
zapalniczek, ale czasem cos niepalnego). Od puszki z gazem do
zapalniczek rozni sie glownie zaworem...

  MJ

Data: 2011-02-10 00:52:53
Autor: Agent Orange
[...]

Ciut inny? Tam jest jakiś propan/butan bo powietrza tam się dużo nie zmieści jak sam piszesz.

Agent

Data: 2011-02-10 20:46:06
Autor: Michał Pysz
[...]
A od kiedy kompresoty samochodowe dają 10-12 ?? nigdy takiego nie widzialem.

mp.

Data: 2011-02-12 19:05:07
Autor: spammtrapp
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Zwykle ma - tylko że jest ciut inny skład procentowy.

Czy ciut to ja nie wiem, moje sprezone powietrze calkiem ladnie sie pali.

Data: 2011-02-14 09:27:17
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-12, o godz. 19:05:07
spammtrapp <spammtrapp@gdzieswsieci.pl> napisał(a):

> Zwykle ma - tylko że jest ciut inny skład procentowy.

Czy ciut to ja nie wiem, moje sprezone powietrze calkiem ladnie sie
pali.

No to masz jasność że to nie jest sprężone powietrze bo to się raczej
nie pali. ;-) Pewnie jakaś mieszanka węglowodorów która w normalnej
temperaturze i pod niewielkim ciśnieniem jest w stanie ciekłym a pod
ciśnieniem atmosferycznym ładnie paruje. Zresztą pewnie na opakowaniu
jest o tym jakaś informacje.

Zdrówko

Data: 2011-02-14 13:27:45
Autor: Michal Jankowski
[...]

Gaz do zapalniczek...

  MJ

Data: 2011-02-14 13:43:34
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-14, o godz. 13:27:45
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> napisał(a):

> [...]

> ciekłym a pod ciśnieniem atmosferycznym ładnie paruje. Zresztą
> pewnie na opakowaniu jest o tym jakaś informacje.

Raczej coś podobnego bo też jakieś węglowodory. Choć skład procentowy
pewnie inny i możliwe że jakiś środek czyszczący jest dodany.

Zdrówko

Data: 2011-02-15 09:05:42
Autor: ąćęłńóśźż
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
pl.rec.nurkowanie

Straż pożarna też.

-- -- -

Czy istnieje coś takiego?

Data: 2011-02-09 23:55:12
Autor: Agent Orange
W dniu 2011-02-09 23:47, Norbert pisze:
[...]

Z takiego kompresora za dużo nie nadmuchasz do puszki. Chyba, że zastosujesz koło od Ursusa jako zbiornik.

Agent

Data: 2011-02-10 09:38:27
Autor: 4CX250
Użytkownik "Agent Orange" <agent.orange@gmail.com> napisał w wiadomości news:iiv60g$2d0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oj uważajcie bo to może być bomba.
Kiedyś dla jaj wsadziłem do puszki po piwie przez dziurę po kapslu końcówkę pistoletu do przedmuchiwania i nacisnąłem spust.  Puszkę rozerwało z wielkim bum  a jeden odłamek aluminium przebił  w pudło kartonowe.

Marek

Data: 2011-02-10 00:02:33
Autor: Szarlih
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Norbert jest autorem poniższej wiadomości:

[...]

może po prostu kup mały kompresor (potrzebujesz taki ze zbiornikiem lub
długi przewód, bo inaczej krótko będzie dmuchał)

--
Szarlih

Data: 2011-02-10 00:29:27
Autor: rs
SprÄ???one powietrze ale wielokrotnego u??ytku...
On Wed, 09 Feb 2011 23:47:48 +0100, Norbert <norkomp@MALPAgmail.com>
wrote:

[...]

sa takie malenkie, reklamowane jako komputerowe, odkurzacze/dmuchacze
na baterie. wiem, ze to nie to o co pytasz, ale powietrze pod
cisnieniem z siebie wypluwa. <rs>

Data: 2011-02-10 09:00:01
Autor: monter
SprÄ???one powietrze ale wielokrotnego u??ytku...
Nieco ponad 400 zł i masz taką puchę ze sprężarką gratis :-)
http://www.skapiec.pl/site/cat/521/comp/405374

Data: 2011-02-10 09:21:40
Autor: radar
W dniu 2011-02-10 09:00, monter pisze:
Nieco ponad 400 zł i masz taką puchę ze sprężarką gratis :-)
http://www.skapiec.pl/site/cat/521/comp/405374

cena faktycznie niezła ale praktyczniejsza byłaby chyba butla 2L od paintbala

--
radar

Data: 2011-02-10 09:46:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-10, o godz. 09:21:40
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):

> [...]
> http://www.skapiec.pl/site/cat/521/comp/405374

cena faktycznie niezła ale praktyczniejsza byłaby chyba butla 2L od paintbala

Ale drożej. Bo regulator z takiej butli daje za duże ciśnienie robocze
rzędu od 35 do 75 bar a to za dużo. Trzeba by dodać coś co zbija
ciśnienie w okolice 5 barów. No i powstaje problem z napełnianiem bo o
ile kompresor samochodowy to 10-12 barów to w butli paintballowej to
200-300 barów i sprężarki zarówno pod względem budowy jak i ceny ciut
inne. ;-) I trzeba nurków lub strażaków szukać a oni tez często mają
sprężarki tylko do 200-220 barów.

Zdrówko

Data: 2011-02-10 10:24:11
Autor: radar
[...]

z reduktorem faktycznie się zgodzę, z ceną niekoniecznie
zaś do ciśnienia nabicia to "klient nasz pan" :)))
15L @ 230 bar powietrza kosztuje 22,50 (1,50zł/L)
dla serwisu moim zdaniem idealne rozwiązanie bo pojemniki 400ml zużywają się zdecydowanie za szybko i kosztują też niemało

--
radar

Data: 2011-02-10 10:49:35
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-10, o godz. 10:24:11
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):

z reduktorem faktycznie się zgodzę, z ceną niekoniecznie
zaś do ciśnienia nabicia to "klient nasz pan" :)))
15L @ 230 bar powietrza kosztuje 22,50 (1,50zł/L)

Chodziło mi o cenę osprzętu a nie o cenę napełnienia butelki. ;-)
Najtańsza butla z regulatorem na 200 barów o pojemności ~1l to około
300-350PLN. 300 barów to już 600-700PLN. Do tego regulator zbijający do
kilku barów powiedzmy ~100 PLN. Większe butle niż 10-1,1l spotyka się
sporadycznie. Jedna z niewielu mi znanych leży w szafie u mnie w domu.

dla serwisu moim zdaniem idealne rozwiązanie bo pojemniki 400ml
zużywają się zdecydowanie za szybko i kosztują też niemało

Jak pisałem lepiej jakąś mała sprężareczkę - nawet taką do aerografu. A
jak koniecznie butlę wysokociśnieniowa to raczej nurkową. Cena będzie
porównywalna a zapas powietrza zdecydowanie większy. Zdrówko

Data: 2011-02-10 13:16:31
Autor: radar
[...]

kolega kupił sobie 3L do pistoletu pneumatycznego (kaliber 4,5mm), nie są tak rzadkie

[...]

W takiej butli nurkowej jest znacznie mniej rzeczy, które mogą się popsuć i to jest na plus :)
A jak kupisz chińskie sprężarkowe gówno to może być kłopot stosunkowo szybko...

Dlatego głosuję za butlą :)

--
radar

Data: 2011-02-10 13:31:25
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-10, o godz. 13:16:31
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):

kolega kupił sobie 3L do pistoletu pneumatycznego (kaliber 4,5mm),
nie są tak rzadkie

O jakim ciśnieniu roboczym? Atestowane na terenie Polski czy EU?

W takiej butli nurkowej jest znacznie mniej rzeczy, które mogą się popsuć i to jest na plus :)

Ale z drugiej strony dla kogoś nieobeznanego z wysokimi ciśnieniami może
być bardzo niebezpieczna gdy spróbuje dmuchać bez żadnej redukcji.
A jak kupisz chińskie sprężarkowe gówno to może być kłopot stosunkowo szybko...

Trzeba patrzeć co się kupuje a i tak w większości wypadków wystarczy
porządny odkurzać o ile posiada możliwość podłączenia rury do wydmuchu.
wiele nowych nie pozwala. Reszta to kwestia dorobienia sobie jakichś
redukcji.

Dlatego głosuję za butlą :)

Ja mam pare butli a i tak używam odkurzacza i pompki do aerografu.
Wygodniejsze w operowaniu a do przedmuchiwania zabitych kurzem
radiatorów wystarczy.

Można tez użyć - jak pisałem wcześniej - butli z CO2 (gaśnica, butle
CO2 do browaru itp.) Problem tylko w tym że rozprężający się CO2 silnie
się oziębia a i bywa czasami dość mokry a jak ochłodzi element to na
nim kondensuje się para. Wtedy trzeba osuszyć elementy przez włączeniem
do prądu. CO2 ma jeszcze tę zaletę że jak się silnie chłodzi przy
rozprężaniu to szybko można flaszkę wódki zmrozić. ;-)

Zdrówko

Data: 2011-02-11 14:34:41
Autor: radar
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
kolega kupił sobie 3L do pistoletu pneumatycznego (kaliber 4,5mm),
nie są tak rzadkie
O jakim ciśnieniu roboczym? Atestowane na terenie Polski czy EU?

300 bar, PL

[...]

Fakt i dlatego dla zółtodziobów pozostaną spreje ;)

[...]

Porządny odkurzacz to porządna kasa. A jak to urządzenie elektryczno-mechaniczne to podatne na uszkodzenia. No i worki trzeba zmieniać ;)

Dlatego głosuję za butlą :)
Ja mam pare butli a i tak używam odkurzacza i pompki do aerografu.
Wygodniejsze w operowaniu a do przedmuchiwania zabitych kurzem
radiatorów wystarczy.

Zależy co komu wygodnie i co ma prościej technicznie rozwiązane. Przy okazji pytanie, czy nie znajdziesz jakiegoś gotowego patentu na pompowanie rowerów - w butlach z powietrzem po nurkowaniu zawsze zostaje mi trochę powietrza (50 bar czasem więcej czasem mniej ;)

:)

--
radar

Data: 2011-02-11 15:22:25
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-11, o godz. 14:34:41
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):

> O jakim ciśnieniu roboczym? Atestowane na terenie Polski czy EU?

300 bar, PL

A to jeszcze pytanie czy stalówka czy kompozyt? Możesz jakimś linkiem
ciepnąć na priv? Szukam butli tej wielkości do pewnej samoróbki.

Porządny odkurzacz to porządna kasa. A jak to urządzenie elektryczno-mechaniczne to podatne na uszkodzenia. No i worki trzeba zmieniać ;)

Stary Zelmer sprawdza się doskonale choć cichy nie jest. Na wydmuch
worka nie trzeba a jakby był to jest z dzianiny wielokrotnego użytku ;-)

[...]

Może zwykły "pistolet" z manometrem do "garażowej" sprężarki i jakiś
reduktor wcześniej? Tyle że taki in-line na butlę to ciężko będzie
znaleźć który będzie dawał na wyjściu kilka barów. Miałem kiedyś
regulowany wkręcany do butli który dawał od zera do ~80 barów ale dawno
poszedł na handel.

Zdrówko

Data: 2011-02-17 17:44:02
Autor: radar
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
A to jeszcze pytanie czy stalówka czy kompozyt? Możesz jakimś linkiem
ciepnąć na priv? Szukam butli tej wielkości do pewnej samoróbki.

sorki, że tak długo; kolega nie pamięta gdzie kupował (alledrogo), flaszka stalowa 3L z atestem kosztowała go 300-400 + zawór

--
radar

Data: 2011-02-17 23:03:38
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-17, o godz. 17:44:02
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):

> [...]

sorki, że tak długo; kolega nie pamięta gdzie kupował (alledrogo), flaszka stalowa 3L z atestem kosztowała go 300-400 + zawór

Cholernie nietypowa jeśli faktycznie 300 barów nie 200. Poza tym zawór
czy regulator ciśnienia? Jak zawór to wygląda na butlę bp. z zestawu do
reanimacji lub podobną. No i że stalówka a nie kompozyt by na to
wskazywało.

Zdrówko

Data: 2011-02-18 10:09:22
Autor: radar
[...]

Stalowa 300 bar z polskim atestem. Zawór kupowany osobno (flaszka służy do napełniania kartuszy 100ml; 1 kartusz wystarcza na 1 pełny trening)

--
radar

Data: 2011-02-10 09:34:21
Autor: 4CX250
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:iiv5vg$7o3$1mx1.internetia.pl...
[...]

W cenie dwóch puszek "sprężonego powietrza" kupiłem sprężarkę z lodówki na złomie.
Do wyjścia podłączyłem butle z gaśnicy 1kg z przyspawanym kroćcem. Butla  po to aby zniwelować pulsacje ale można i bez niej się obejść. Jako zawór nadciśnieniowy zastosowałem zawór nadciśnieniowy do wody w którym śrubę regulacyjną przekręciłem tak aby przejść z 6 to 8bar. Na wyjściu zamontowałem regulowany reduktor powietrza z manometrem za 25zł.
Wejście kompresora podłączyłem do zużytego filtru paliwowego z mojego samochodu.
Podłączyłem pistolet do przedmuchiwania za 12zł  i w ten sposób mam pod stołem cichutką sprężareczkę
dającą  ciśnienie regulowane 0-8bar.

Marek

Data: 2011-02-11 22:48:48
Autor: ToMasz
Norbert pisze:
[...]
można sobie dolutować zaworek z dętki z górala, ale ta ilość powietrza
którą nabijesz na stacji benzynowej, wystarczy na jedno krótkie
psytnięcie. dlaczego? bo oryginalne puszki z powietrzem wypełnione są
gazem ( propan dupan, albo co2) w postaci ciekłej. na stacji natankujesz
tylko powietrze w fazie płynnej.

jak chcesz mieć dobrą dmuchaczke to kup kompresor na allegro. jak chesz
mieć tani kompresor, to zdobądź taki z lodówki. Ma on duże ciśnienie,
ale małą wydajność, wiec potrzebujesz jescze butle. moze być po
cocacoli. 2 litry butli = nabijanie 1 mniuta = 2 psikniecia,
ToMasz

UWaga. nie dmuchaj starego kompa w domu! jak Ci niedaj boze uda, to masz
mieszkanie do generalnego sprzątania.

Data: 2011-02-11 22:51:32
Autor: Czarek
W dniu 11-02-2011 22:48, ToMasz napisał/a:
w postaci ciekłej. na stacji natankujesz
tylko powietrze w fazie płynnej.

No to jeszcze wjaśnij czym się różni "postać ciekła" od "fazy płynnej"? ;-)

--
Cz.

Data: 2011-02-11 23:14:05
Autor: Radosław Sokół
W dniu 11.02.2011 22:51, Czarek pisze:
No to jeszcze wjaśnij czym się różni "postać ciekła" od "fazy płynnej"? ;-)

Tym, czym ciecz od płynu :)

Hint: powietrze jest płynem, ale nie jest cieczą.

Data: 2011-02-11 23:29:30
Autor: Czarek
W dniu 11-02-2011 23:14, Radosław Sokół napisał/a:
[...]

Tylko, że każda ciecz jest płynem, natomiast nie każdy płyn cieczą ;-)

--
Cz.

Data: 2011-02-12 15:56:48
Autor: d530

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2011021122140500grush.one.pl...

Hint: powietrze jest płynem, ale nie jest cieczą.

Nie zawsze. Skroplone powietrze (ciągle powietrze !) jest cieczą.

Jedynie powyżej temperatury krytycznej nie jest cieczą.

Data: 2011-02-12 13:51:40
Autor: ToMasz
Czarek pisze:
W dniu 11-02-2011 22:48, ToMasz napisał/a:
w postaci ciekłej. na stacji natankujesz
tylko powietrze w fazie płynnej.

No to jeszcze wjaśnij czym się różni "postać ciekła" od "fazy płynnej"? ;-)

ale walnąłem buraka. oczywiście kupowane "powietrze" w puszcze to ciecz
- wiec po rozprężeniu da nam dużo gazu. Powietrze "tankowane" na stacji
to GAZ wiec użyteczność takiego pojemnika welokrotnego nabijania będzie
znikoma.

ToMasz

Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...