Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?

Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?

Data: 2009-03-02 20:23:45
Autor: Blyskacz
Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?
Witam

W mojej 850tce tyl lekko oklapl ;-)
Postanowilem sie rozejrzec za nowymi sprezynami i w ofercie jednego ze sklepow jest cos takiego : PFV Heavy Duty Springs , zadnych inf na ich temat nie ma, wiec pytam tutaj - czy ktos mial moze stycznosc z takimi wynalazkami ?
Nie odbije sie to negatywnie na standardowych amortyzatorach ?
Autem sporadycznie woze wieksze ciezary, czy tez ciagam przyczepe, natomiast na stale siedzi tam diablo ciezka beczka z lpg ( btw jakis kretyn ja projektowal ).
Sprezyny pewnie od nowosci te same, to moze wystarczy jak zakupie zwykle  ?

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-03-02 21:37:44
Autor: bratPit
Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?

W mojej 850tce tyl lekko oklapl ;-)
Postanowilem sie rozejrzec za nowymi sprezynami i w ofercie jednego ze sklepow jest cos takiego : PFV Heavy Duty Springs , zadnych inf na ich

a nie lepiej zalozyc Lesjoforsa i miec spokój?
brat

Data: 2009-03-03 07:46:54
Autor: Grzegorz
Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?
Hello bratPit !:

W mojej 850tce tyl lekko oklapl ;-)
Postanowilem sie rozejrzec za nowymi sprezynami i w ofercie jednego ze sklepow jest cos takiego : PFV Heavy Duty Springs , zadnych inf na ich

a nie lepiej zalozyc Lesjoforsa i miec spokĂłj?


Dobry ten Lesjofors ? Założyłem w Scorpio na przodzie, bo po 1/4 mln km siadły nieco. I mam dopiero jakiś 1000 km przejechane.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2009-03-03 09:17:41
Autor: bratPit
Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?

a nie lepiej zalozyc Lesjoforsa i miec spokĂłj?


Dobry ten Lesjofors ? Założyłem w Scorpio na przodzie, bo po 1/4 mln km siadły nieco. I mam dopiero jakiś 1000 km przejechane.

nigdy na to reklamacji nie miałem, a z tego co czytam na autokąciku astry tylko to ludzie polecają wiec to potwierdza moje doświadczenia,
a jak się sprawdzi u Ciebie nie mam pojęcia, zawsze może się zdarzyć jakiś babol,
brat

Data: 2009-03-03 13:17:13
Autor: Blyskacz
Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?
bratPit wrote:

a nie lepiej zalozyc Lesjoforsa i miec spokój?

moze i lepiej, ale z tego co widze na ich stronie to robia wersje zwykla i Heavy Duty, wiec pytanie dalej aktualne ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-03-03 15:09:52
Autor: bratPit
Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?
a nie lepiej zalozyc Lesjoforsa i miec spokój?

moze i lepiej, ale z tego co widze na ich stronie to robia wersje zwykla i Heavy Duty, wiec pytanie dalej aktualne ;-)

podsun±łe¶ mi pomysł, popatrzyłem na opla i to co wnioskuję patrz±c na ich katalog to 'heavy duty' użyte w oplu oznacza samochody ze zwiększonym obci±żeniem osi tylnej np. w przypadku haka holowniczego, może w Volovo jest tak samo?
brat

Data: 2009-03-03 14:14:36
Autor: Blyskacz
Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?
bratPit wrote:

może w Volovo jest tak samo?
no tak wlasnie jest...
Ja mam pewne obawy odnosnie tego jak sie bedzie zachowywalo auto na tych sztywniejszych sprezynach...

a tak btw. masz tam jakies ceny tych sprezyn - wersji zwyklej i heavy duty ?

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-03-03 15:33:43
Autor: bratPit
Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?

może w Volovo jest tak samo?

no tak wlasnie jest...
Ja mam pewne obawy odnosnie tego jak sie bedzie zachowywalo auto na tych sztywniejszych sprezynach...

mogę Ci powiedzieć że w Astrze II htb założenie HD powodowało nieco większ± stywno¶ć zawieszenia tylnego, montowali¶my to ludziom ktorzy albo mieli haki holownicze albo felgi z małym ET żeby opona nie spotkała się czasem z rantem błotnika tylnego w skrajnym przypadku, w każdym razie na oplu niespecjalnie dało się je odczuć,

a tak btw. masz tam jakies ceny tych sprezyn - wersji zwyklej i heavy duty ?

zwykłe bodaj 160zł/szt a mocniejsze 170zł/szt czyli różnica niewielka, tyle że HD trzeba czekać dwa...trzy dni, a zwykłe jeden dzień,
brat

Data: 2009-03-02 22:05:22
Autor: jasio
Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?
Blyskacz pisze:
Witam

W mojej 850tce tyl lekko oklapl ;-)
Postanowilem sie rozejrzec za nowymi sprezynami i w ofercie jednego ze sklepow jest cos takiego : PFV Heavy Duty Springs , zadnych inf na ich temat nie ma, wiec pytam tutaj - czy ktos mial moze stycznosc z takimi wynalazkami ?
Nie odbije sie to negatywnie na standardowych amortyzatorach ?
Autem sporadycznie woze wieksze ciezary, czy tez ciagam przyczepe, natomiast na stale siedzi tam diablo ciezka beczka z lpg ( btw jakis kretyn ja projektowal ).
Sprezyny pewnie od nowosci te same, to moze wystarczy jak zakupie zwykle  ?

pozdrawiam Blyskacz


Kup te HD.
Ciekawey jestem jak to wyjdzie.
Samochod bardziej terenowy.

Data: 2009-03-02 22:39:30
Autor: Tomasz Pyra
Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?
Blyskacz pisze:
Witam

W mojej 850tce tyl lekko oklapl ;-)
Postanowilem sie rozejrzec za nowymi sprezynami i w ofercie jednego ze sklepow jest cos takiego : PFV Heavy Duty Springs , zadnych inf na ich temat nie ma, wiec pytam tutaj - czy ktos mial moze stycznosc z takimi wynalazkami ?
Nie odbije sie to negatywnie na standardowych amortyzatorach ?
Autem sporadycznie woze wieksze ciezary, czy tez ciagam przyczepe, natomiast na stale siedzi tam diablo ciezka beczka z lpg ( btw jakis kretyn ja projektowal ).
Sprezyny pewnie od nowosci te same, to moze wystarczy jak zakupie zwykle  ?

Sprężyny się z czasem udeptują i IMO wystarczy że kupisz seryjne - będziesz miał i wyżej i twardziej niż teraz.

Sztywniejsze sprężyny w zasadzie powinny mieć twardszy amortyzator, bo inaczej auto może zwiększyć tendencje do wybijania się w górę na nierównościach.

Data: 2009-03-03 18:58:40
Autor: Rafal...
Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?
Uzytkownik "Blyskacz" <blyskacz@wp.pl> napisal w wiadomosci news:gohf8n$cgt$1inews.gazeta.pl...
Sprezyny pewnie od nowosci te same, to moze wystarczy jak zakupie zwykle  ?

Mialem ten sam problem wlasnie w poruszonej tu Astrze.... powiem tak - kupilem (Lesjofors) zwykle, w Intercarsie HD byly drozsze o okolo 90zl na sztuce, wiec czynnik ekonomiczny tez mial wplyw. Ale... stare sa teraz zalozone w innym aucie, które mialo zlamana i powiem ci, ze czuc ze sa mocno przyklepane i naprawde warto by tez je bylo zmienic ;-) Natomiast jesli chodzi o nowe, to auto nie stoi zauwazalnie wyzej, tez nie jest bardzo zauwazalnie trwardsze, natomiast Astra która sama z siebie slabo sie prowadzi pod obciazeniem, teraz prowadzi sie lepiej i duzo lepiej tlumi nierównosci...

Teraz to co cie pewnie zainteresuje - stare sprezyny poszly do astry z gazem, czyli dodatkowymi kg w bagazniku i bardziej czuc, ze sa klapniete, niz jak byly w aucie bez gazu - zmierzam do tego, ze sklonilbym sie na twoim miejscu jednak do tych HD. ja nie zaluje, ze kupilem standardowe, bo róznice czuc i tak, natomiast to auto nie ma gazu wiec kilkadziesiat kg nie jezdzi non stop w bagazniku, jakby tam byla butla, to by byly pewnie HD. Ale nikt w kilku sklepach, ani w Intercarsie nie byl mi w stanie odpowiedziec sensownie na pytanie "które lepiej". Mozesz wiec byc królikiem doswiadczalnym grupy :)

--
Rafal - Tarnów
rafal.tarnow ( malpa ) gazeta.pl

Sprezyny Heavy Duty - testowal ktos ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona