Data: 2012-06-10 13:00:58 | |
Autor: Michal | |
Sprezyny progresywne | |
Witam uprzejmie,
Czy sprężyny w lagach wkładać gęstszymi zwojami w dół czy do góry ? A przy okazji - nie wiem ile wlać oleju do lagów, dokumentacji nie posiadam, motor nietypowy. Jaki poziom od górnej krawędzi powinien być w miarę "na oko" ? Pozdrawiam Michal |
|
Data: 2012-06-10 16:12:03 | |
Autor: Magic | |
Sprezyny progresywne | |
W dniu 2012-06-10 13:00, Michal pisze:
Witam uprzejmie, Dla działania sprężyny nie ma to znaczenia. A przy okazji - nie wiem ile wlać oleju do lagów, dokumentacji nie posiadam, Jakbyś napisał jaki motocykl to może jednak informacja by się znalazła. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2012-06-10 20:06:14 | |
Autor: Hinek | |
Sprezyny progresywne | |
Użytkownik "Michal" <mwajs222_23-@o2.pl> napisał
Są dwie szkoły. Najlepiej jedną włóż tak, a drugą siak :)) -- Hinek |
|
Data: 2012-06-11 02:33:51 | |
Autor: zarafiq | |
Sprezyny progresywne | |
On Sunday, 10 June 2012 12:00:58 UTC+1, Michal wrote:
Witam uprzejmie, Cześć, Ja mam następującą teorię: Skoro im mniejsza masa nieresorowana tym lepiej to zakładałbym gęstymi zwojami w dół. W przybliżeniu to gęste zwoje pracują kiedy jest mała amplituda pracy zawieszenia - rzadkie zwoje prawie wcale. Jeśli założysz gęstymi do góry to zanim gęste zwoje zostaną sciśnięte trzeba pokonać bezwładność rzadkich. Chętnie się dowiem co inni mają do powiedzenia na ten temat.. W internecie przeważa opinia żeby gęstymi do góry, ale nie rozumiem dlaczego. A przy okazji - nie wiem ile wlać oleju do lagów, dokumentacji nie posiadam, motor nietypowy. Jaki poziom od górnej krawędzi powinien być w miarę "na oko" ? Na oko to się chyba nie da. Już prędzej metodą prób i błędów. Pozdrawiam, zarafiq |
|
Data: 2012-06-11 11:46:11 | |
Autor: AZ | |
Sprezyny progresywne | |
On 06/11/2012 11:33 AM, zarafiq wrote:
> Masa niereserowana to koło, błotnik, golenie, zaciski hamulcowe więc jakie tu znaczenie mają sprężyny? > W przybliżeniu to gęste zwoje pracują kiedy jest mała amplitudaA to już w ogóle jakiś kosmos... Powiedz mi czy sprężyna jest ściskana od góry czy od dołu?? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-06-11 02:52:09 | |
Autor: zarafiq | |
Sprezyny progresywne | |
On Monday, 11 June 2012 10:46:11 UTC+1, AZ wrote:
[...] A to już w ogóle jakiś kosmos... Powiedz mi czy sprężyna jest ściskana od góry czy od dołu?? Jak wciśniesz hamulec to od góry, jak najedziesz na nierówność to od dołu. Pozdrawiam, zarafiq |
|
Data: 2012-06-11 12:15:00 | |
Autor: AZ | |
Sprezyny progresywne | |
On 06/11/2012 11:52 AM, zarafiq wrote:
Aha. To w sumie nie mam więcej pytań.A to już w ogóle jakiś kosmos... Powiedz mi czy sprężyna jest ściskana -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-06-11 03:16:15 | |
Autor: zarafiq | |
Sprezyny progresywne | |
On Monday, 11 June 2012 10:46:11 UTC+1, AZ wrote:
On 06/11/2012 11:33 AM, zarafiq wrote: Poruszamy się oczywiście w obszarze voodoo i zapewne zwykły śmiertelnik nie odczuje czy sprężyna jest założona tak czy siak ale skoro pytasz. Zakładam że sprężyna jest sciskana od dołu, powiedzmy o milimetr. Gęste zwoje na dole pochłoną większość tego milimetra, rzadkie zwoje na górze prawie się nie przemieszczą. Jeśli założymy odwrotnie to gęste zwoje oczywiście znowu pochłoną większość tego milimetra ale najpierw rzadkie muszą się o ten milimetr do góry przesunąć - trzeba pokonać ich bezwładność. Temat wygląda na świetną alternatywę dla wątków olejowych i tych poświęconych światłom drogowym :) Korzystając z okazji: Na pohybel jeżdżacym na długich! Pozdrawiam, zarafiq |
|
Data: 2012-06-11 11:55:19 | |
Autor: Marcin N | |
Sprezyny progresywne | |
W dniu 2012-06-11 11:46, AZ pisze:
On 06/11/2012 11:33 AM, zarafiq wrote: Progresywna ściskana jest od strony cieńszego zwoju. Nieprogresywna równomiernie na całej długości. |
|
Data: 2012-06-11 11:59:54 | |
Autor: AZ | |
Sprezyny progresywne | |
On 06/11/2012 11:55 AM, Marcin N wrote:
> No i jaki ma związek czy zamontowana jest do góry cieńszymi zwojami czy do dołu? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-06-11 12:54:03 | |
Autor: Marcin N | |
Sprezyny progresywne | |
W dniu 2012-06-11 11:59, AZ pisze:
On 06/11/2012 11:55 AM, Marcin N wrote: Zarafiq opisał to poniżej. |
|
Data: 2012-06-11 13:17:22 | |
Autor: AZ | |
Sprezyny progresywne | |
On 06/11/2012 12:54 PM, Marcin N wrote:
> To te sprężyny to całkiem mądre istoty biorąć pod uwagę, że są tylko kawałkami zwiniętego metalu, wie czy motocykl hamuje czy najechał na nierówność i wtedy kompresuje się zaczynając od jednej albo drugiej strony... Weź kolegę Zarafiq i sprężynę, jeden niej oprze sprężyne o glebę i ją ściśnie a później odwróci i zrobi to samo, drugi natomiast niech obserwuje od której strony sprężyna się kompresuje. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-06-11 13:30:43 | |
Autor: Kuczu | |
Sprezyny progresywne | |
W dniu 2012-06-11 13:17, AZ pisze:
WeĹş kolegÄ Zarafiq i sprÄĹźynÄ, jeden niej oprze sprÄĹźyne o glebÄ i jÄ A juz liczylem ze poradzisz im aby je..li sie tymi sprezynami w czola. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-06-11 13:37:04 | |
Autor: AZ | |
Sprezyny progresywne | |
On 06/11/2012 01:30 PM, Kuczu wrote:
Ale ktĂłrÄ stronÄ ?WeĹş kolegÄ Zarafiq i sprÄĹźynÄ, jeden niej oprze sprÄĹźyne o glebÄ i jÄ -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-06-11 13:41:00 | |
Autor: Kuczu | |
Sprezyny progresywne | |
W dniu 2012-06-11 13:37, AZ pisze:
On 06/11/2012 01:30 PM, Kuczu wrote: To wlasnie maja wyprobowac ! -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-06-11 13:40:41 | |
Autor: Marcin N | |
Sprezyny progresywne | |
W dniu 2012-06-11 13:17, AZ pisze:
On 06/11/2012 12:54 PM, Marcin N wrote: I co nam wyjdzie? |
|
Data: 2012-06-11 13:42:11 | |
Autor: AZ | |
Sprezyny progresywne | |
On 06/11/2012 01:40 PM, Marcin N wrote:
Zobaczysz. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-06-11 14:52:34 | |
Autor: Marcin N | |
Sprezyny progresywne | |
W dniu 2012-06-11 13:42, AZ pisze:
On 06/11/2012 01:40 PM, Marcin N wrote: Konkretnie: czy coś innego, niż napisałem wcześniej? Czy może znowu szukasz haka zamiast ćwiczyć pozycję? |
|
Data: 2012-06-11 14:58:50 | |
Autor: AZ | |
Sprezyny progresywne | |
On 06/11/2012 02:52 PM, Marcin N wrote:
>Zobaczysz. Jesteś nudny do wyrzygania... Sprężyna ugnie się w "najmiększym" miejscu czy była by gęstszymi zwojami, w dół, w górę, w bok... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-06-11 15:34:06 | |
Autor: Marcin N | |
Sprezyny progresywne | |
W dniu 2012-06-11 14:58, AZ pisze:
On 06/11/2012 02:52 PM, Marcin N wrote: No więc najpierw głupio pytasz, potem udajesz, że doskonale wiedziałeś; tylko patrzeć, jak przyznasz rację zarafiqowi tłumaczącemu, że masa resorowana i nieresorowana zmienia się w zależności od ułożenia tych sprężyn. |
|
Data: 2012-06-11 15:37:51 | |
Autor: AZ | |
Sprezyny progresywne | |
On 06/11/2012 03:34 PM, Marcin N wrote:
> Chłopie o czym Ty gadasz? Czy sprężyna jest gęstszymi zwojami w dól czy w górę zmienia to masę niereserowaną? To sprężyna mniej waży jak jest zwojami do góry a więcej jak zwojami w dół? Już nie mówiąc o tym, że ciężko zaliczać masę sprężyny do masy nieresorowanej. Tylko czekać jak zaraz ktoś napisze, że jak gęstymi zwojami jest do góry to podnosimy środek ciężkości motocykla... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-06-11 08:01:08 | |
Autor: zarafiq | |
Sprezyny progresywne | |
On Sunday, 10 June 2012 12:00:58 UTC+1, Michal wrote:
Witam uprzejmie, Zapomniałem że wszystko już na preclu było: https://groups.google.com/d/topic/pl.rec.motocykle/ngBftYUO6a8/discussion Pozdrawiam, zarafiq |
|
Data: 2012-06-11 08:09:03 | |
Autor: zarafiq | |
Sprezyny progresywne | |
Zapomniałem że wszystko już na preclu było: Chodzi mi o cały wątek, a nie tylko o ostatni wpis, bo z nim akurat się nie zgadzam ;) |
|
Data: 2012-06-11 17:18:19 | |
Autor: AZ | |
Sprezyny progresywne | |
On 06/11/2012 05:09 PM, zarafiq wrote:
>Zapomniałem że wszystko już na preclu było: A mi się wydaje, że zalecenia w dół/gorę biorą się z jednego powodu - wkładając gęstym w dół podnosimy poziom oleju bardziej niż wkładając rzadkim a to może mieć już wpływ na pracę zawieszenia. Nic więcej. Ano i ten hałas. -- Artur ZZR 1200 |
|