Sprowadzanie auta z Niemiec, jak to teraz wyglada?

Data: 2009-09-17 22:45:16
Autor: topek
Sprowadzanie auta z Niemiec, jak to teraz wyglada?
Witam,
niedlugo bede szwagrowi sprowadzal auto.
Od 3 lat nic nie sprowadzalem i chcialem wiedziec jak to teraz wyglada.
Cos sie diametralnie zmienilo?
Nadal jest jakas akcyza czy cos tam naliczane zaleznie od pojemnosci?
Nadal ludzie robia w konia i pisza ze auto warte bylo 100, 200 EUR?
Cos slyszalem o oplacie ekologicznej/zlomowanie.
Inne oplaty?

Moze ktos podac link do stronki, gdzie to wszystko opisane i wytluszczone ile bedzie kosztowac sprowadzenie.
Tzn papiery, tlumaczenie, oplaty jakie sie robi w celnym, komuniakacyjnym, skarbowce itd?

Z gory dzieki

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

"Nie lubisz ty bratku swojej repliki,
gdy patrzysz na mnie w oczach masz kurwiki"

Data: 2009-09-18 06:35:37
Autor: Pawel
Sprowadzanie auta z Niemiec, jak to teraz wyglada?
topek dnia czwartek 17 wrzesień 2009 22:45 w wiadomości <4ab29fe6$1@news.home.net.pl> na grupie pl.misc.samochody wygłosił tezę : Witam
Tu masz link ogólny:
www.gazetapodatnika.pl/artykuly/rejestracja_pojazdu_sprowadzonego_z_zagranicy-a_3019.htm

a tu moje wrażenia (w kwietniu sprowadzałem dla siebie samochód):
Zacznij od tłumaczenia dokumentów i przeglądu - są potrzebne najbardziej.
Akcyza jest naliczana od pojemności (jakiś procent od ceny na fakturze lub  umowie) - ale uważaj, u mnie pomimo że auto było rzeczywiście warte tyle co na fakturze stwierdzono że zaniżyłem cenę i akcyza została policzona od kwoty rynkowej (za te 100zł różnicy nie opłacało mi się brać rzeczoznawcy, więc zapłaciłem)
W US musisz zapłacić, o ile pamiętam 150zł za druk zwolnienia z podatku VAT, lub zapłacić podatek(nie wiem od czego zależy - ja byłem zwolniony)
Jak masz już potwierdzenie zapłaty akcyzy(jeśli zależy Ci na czasie to najlepiej załatwiaj to w placówce która ma swoją kasę - nie będziesz musiał czekać aż zaksięgują pieniądze na koncie), druk z US i potwierdzenie wpłaty 500zł na złomowanie to idziesz do wydziału komunikacji i właściwie koniec.
Ogólnie koszty w moim przypadku:
tłumaczenie 50zł
akcyza 240
US 150
WK 240
przegląd 160 (chyba jakoś tak - pierwszy przegląd jest droższy - miały być przepisy które będą pozwalały uznać przegląd zagraniczny, ale nie wiem czy weszły w życie)
ekologia 500
W sumie ok 1200zł

Paweł 'wonski' Bohdal
GG # 1236285   LRU # 275820
Your mouse has moved. Windows must be restarted for the change to take effect.

Data: 2009-09-18 08:19:59
Autor: omega_fan

"topek" <topek-sp*merom-czlon-w-zad@p0st.pl_Zamien_zero_na_o> wrote in message news:4ab29fe6$1news.home.net.pl...
[...]

W procedurze nic się nie zmieniło, jedynie teraz akcyza jest naliczana od wartości
auta w/g widzimisie urzędu celnego (no chyba że na rachunku masz więcej, to Ci policzą
od większej kwoty). Powyżej 2 litrów - 18,6% akcyza.

Opłata ekologiczna 500 zł weszła, ale za to za kartę pojazdu płacisz chyba tylko 70 zł, więc
wychodzi prawie na jedno.

Data: 2009-09-18 09:19:39
Autor: miminek
Sprowadzanie auta z Niemiec, jak to teraz wyglada?
Według tej strony możesz sobie policzyć ile mniej więcej będzie kosztowało auto.
http://autokalkulator.pl/

Sprowadzanie auta z Niemiec, jak to teraz wyglada?