Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro

Data: 2014-05-17 02:01:42
Autor: kostek78
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
Witam

Zastanawiam się, jak w świetle polskiego prawa wygląda sprowadzanie towarów z Chin i sprzedaż, po nieco wyższej cenie na Allegro.

0. Czy tego typu działalność jest w Polsce legalna i jakie przepisy ją regulują?

1. Jeżeli ktoś zamawia w chińskim sklepie większą ilość towaru (z zamiarem sprzedaży po nieco wyższej cenie na Allegro) i chiński sklep wysyła towar do Polski - ale jako gift (czyli bez podatków i ceł) - to co powinna - osoba odbierająca towar - zrobić, żeby jakoś zalegalizować tę transakcję?

2. Jeżeli chiński sklep wysyła komuś towar w trybie normalnym tzn. nie jako gift, to osoba odbierająca towar płaci ewentualny podatek i cło, to wiem. Ale czy jeszcze coś musi w tej sprawie robić? I czy dostanie jakiś dowód, że ten podatek i cło faktycznie przy odbiorze zapłaciła?

3. Jeżeli ktoś chciałby się tego typu biznesem zajmować, to kiedy najpóźniej musiałby założyć działalność gospodarczą, aby było to najbardziej korzystne, a zarazem - zgodne z polskim prawem? Jeżeli ktoś zamówiłby taki towar z Chin, to przecież paczki nie dostanie ani jutro ani pojutrze... Ani nawet za tydzień... Może za dwa tygodnie by dostał... Płacić za prowadzenie działalności gospodarczej przez pół miesiąca, kiedy ktoś wie, że zysku przez ten czas nie ma i nie będzie... to trochę bez sensu. Czy jest na to jakaś sprytny, ale legalny sposób?

4. Czy ktoś, kto chciałbym się tego typu biznesem zajmować, musi udzielać polskim klientom gwarancji tak, jak sklep?

5. Jeżeli tak, to jak taka gwarancja miałaby być realizowana? Jeżeli klientowi sprzęt się popsuje, to osoba zajmująca się importem i sprzedażą sprzętu wady nie naprawi, a wysyłka do Chin - biorąc po uwagę niską cenę sprzętu - będzie dla klienta nieopłacalna. Chyba, że to potencjalny klient będzie musiał wziąć na siebie koszt związany z wysyłką uszkodzonego egzemplarza? Jak wygląda sprawa z tą gwarancją?

6. O czym jeszcze powinna wiedzieć osoba, która nigdy wcześniej nie miała do czynienia z importem chińskiego towaru i sprzedawaniem go w Polsce?

Pozdrawiam
kostek

Data: 2014-05-17 07:59:59
Autor: LeonKame
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
Urzad celny bardzo szybko sprowadzi cie na ziemie.  Zacznij czytac na ichnich stronach co i jak bo zeby cokolwiek sprowadzac to musisz miec 45 numerow i udowodnic ze nie jestes Jeleniem.

Data: 2014-05-17 08:23:21
Autor: Mruk
W dniu 2014-05-17 02:01, kostek78 pisze:
Witam

Zastanawiam się, jak w świetle polskiego prawa wygląda sprowadzanie
towarĂłw z Chin i sprzedaĹĽ, po nieco wyĹĽszej cenie na Allegro.

0. Czy tego typu działalność jest w Polsce legalna i jakie przepisy ją
regulujÄ…?

żyjesz. Odpowiedzialność za to ponosi mama i tata. Powiedz mi jakie przepisy to regulują ?

jak chcesz legalnie prowadzić biznes to wynajdź sobie inny kraj. Ten jest wyjątkowo powalony i może się okazać, że za parę lat coś robisz nie tak i nagle dowalą Ci milion podatku, akcyzy czy jakiejkolwiek innej dopłaty na dziurę budżetową.

Data: 2014-05-17 16:11:36
Autor: kostek78
W dniu 2014-05-17 08:23, Mruk pisze:> W dniu 2014-05-17 02:01, kostek78 pisze:

> [...]
> jest wyjątkowo powalony i może się okazać, że za parę lat coś robisz nie
> tak i nagle dowalÄ… Ci milion podatku, akcyzy czy jakiejkolwiek innej

Osoba, o której jest mowa akurat nie zastanawia się nad prowadzeniem potężnego biznesu, ale - małej, wręcz mikroskopijnej działalności.

Co złego może się w Polsce stać tak małej firmie?

kostek

Data: 2014-05-17 09:08:03
Autor: Konfabulator
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
Co złego może się w Polsce stać tak małej firmie?

Wła¶ciciel skończy z niespłacalnymi długami, o ile urz±d celny nie zapewni mu utrzymania za kratami na koszt państwa. Handel z Chinami w skali mikro mija się z celem, w skali makro bez znajomo¶ci specyfiki tego rynku grozi niewypłacalno¶ci± już przy drugiej/trzeciej dostawie. To nie oni chc± Ci wysyłać wszystko za darmo, tylko szukaj± jelenia odbiorcy w Europie na swój chłam i podróbki.

Data: 2014-05-18 22:33:06
Autor: Marek Dyjor
Konfabulator wrote:
[...]

twój nick  "konfabulator"  jest bardzo wł±¶ciwy...

choć zmieniłbym go na "pierdolator"

Data: 2014-05-18 13:43:49
Autor: Konfabulator
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
A ja twój na "weĽ spierdalaj, jak nie masz nic do powiedzenia, a swoje epitety wsadĽ sobie w dupę" :-)

Data: 2014-05-17 18:03:55
Autor: Krzysztof Jodłowski
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
Co złego może się w Polsce stać tak małej firmie?

To samo co dużej. Przepisy nie okre¶laj± skali.
Niestety efekty błędów będ± znacznie bardziej dotkliwe...

Data: 2014-05-17 19:22:05
Autor: paskuda03

Użytkownik "kostek78" <kostek78@none.com> napisał w wiadomości news:ll7qlv$jv2$1news.task.gda.pl...
> [...]

Jeśli planujesz zostać importerem
to poczÄ…tek opanuj te przepisy,
lub znajdź firmę która je za Ciebie wypełni :
http://www.handelue.pl/?id=31
Może lepiej znaleść dużego importera
i zacząć tylko sprzedaż - to też niezłe wyzwanie:-)

--
paskuda03

Data: 2014-05-17 08:37:49
Autor: Krzysztof Jodłowski
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
Zastanawiam się, jak w ¶wietle polskiego prawa wygl±da sprowadzanie
towarów z Chin i sprzedaż, po nieco wyższej cenie na Allegro.

0. Czy tego typu działalno¶ć jest w Polsce legalna i jakie przepisy j±
reguluj±?

Jak każda inna działalno¶ć handlowa. Tylko towar kupujesz w innym państwie i towar musisz przepu¶cić przez cło.
Normalnie: DG, PIT, VAT, ZUS

Krzysztof

Data: 2014-05-17 09:06:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 17 May 2014, Krzysztof Jodłowski wrote:

[...]

  To jest skromny podzbiór wymagań :)
  Jako "wprowadzaj±cy na obszar" z definicji importer przejmuje na siebie
cał± paczkę odpowiedzialno¶ci normalnie przypisanej do producenta: za
produkt niebezpieczny, za rękojmię lub niezgodno¶ć z umow±, pewnie
"za utylizację" i nie wiadomo za co jeszcze.
  Jak najbardziej legalnie (j± przejmuje) ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-17 10:03:15
Autor: sunny

"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> schrieb im Newsbeitrag news:Pine.WNT.4.64.1405170904000.3056quad...
[...]

Ja bardzo przepraszam, ale jeżeli "osoba" zadaje takie pytania, to niech się "osoba" nie bierze lepiej
za interesy. To nie do Ciebie Gotfryd, ale tak wypadło, że¶ na końcu....

Data: 2014-05-17 11:18:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 17 May 2014, sunny wrote:

Ja bardzo przepraszam, ale jeżeli "osoba" zadaje takie pytania, to niech się "osoba" nie bierze lepiej za interesy.

"Osoba" się "zastanawiała :)

To nie do Ciebie Gotfryd

  Przecie wiem.
  Problem w tym, że wszyscy pracy szukaj±.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-17 16:03:58
Autor: kostek78
W dniu 2014-05-17 10:03, sunny pisze:

[...]

To co konkretnie, taka osoba, musi przeczytać i jak± mieć wiedzę, żeby bezpiecznie prowadzić działalno¶ć gospodarcz±? Pytanie jest jak najbardziej poważne. Każdy kiedy¶ zaczynał.

Data: 2014-05-18 13:49:44
Autor: Mruk
[...]

każdy zaczynał i trzeba zobaczyć jak kończył. Nauka kosztowała. W pierwszej kolejno¶ci DG to nie najlepsza forma prowadzenia biznesu.

Na tak podstawowo zadane pytanie nie ma innej odpowiedzi. Przepisów jest tyle, że człowiek uczy się całe życie. A do tego przepisy się zmieniaj±. Interpretacje się zmieniaj±. Kontrole trwaj±, s±dy działaj± do dupy, komornicy działaj± ¶rednio, urzędy państwowe działaj± najgorzej z wymienionych.

Do tego kto¶ będzie Ci robił nieuczciw± konkurencję sprowadzaj±c bez cła, zatrudniaj±c bez żadnych umów i płac±c pod stołem. Wtedy Tobie nie starczy na przestrzeganie wszystkich przepisów (bo na rynku będziesz musiał być konkurencyjny) i albo nie utrzymasz się na rynku albo zaczniesz luzować przestrzeganie zasad aż w końcu Cię dupn± i dowal± za 7 lat wstecz z odsetkami.

przykładów legalnie prowadzonych biznesów, które zostały zamknięte jest sporo. przykładów biznesów, które wła¶cicielom wydawało się, że s± legalne jest pewnie jeszcze więcej. Dla odmiany tych zamkniętych prowadzonych nielegalnie nie ma aż tyle

jak zabierasz się za co¶ gdzie łapy macza sanepid, uokik i celnicy to nic dobrego z tego nie wychodzi dla żółtodzioba.

Data: 2014-05-18 16:22:21
Autor: kostek78
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
Dziękuję za odpowiedĽ.

Jestem ciekaw, jak wygl±dałoby prowadzenie biznesu np. w Wielkiej Brytanii? Np. tego importu z Chin? Przepisy powinny być, chyba (ale nie znam się), do¶ć podobne?
W ogóle, to fajnie byłoby poczytać o tych różnicach: Polska vs Wielka Brytania, ale nie na zasadzie ogólnych stwierdzeń typu: "u nas jest gorzej, a tam maj± lepiej", ale na takich konkretnych przykładach z życia wziętych.

Mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie, M. Jeżeli kto¶ nie ma wyboru i musi żyć w Polsce, to jakim - w miarę bezpiecznym i legalnym biznesem - może się taki kto¶ zaj±ć? Kto¶, kto dopiero zaczyna się interesować tematem i jest tym, jak to okre¶liłe¶ - żółtodziobem?
No bo żyć za co¶ trzeba.

kostek

Data: 2014-05-18 20:30:46
Autor: Mruk
[...]

na moje oko każdym. Jak jeste¶ dobry w danej dziedzinie to dasz radę. Liczy się punktualno¶ć, wysoka jako¶ć, uczciwo¶ć. Możesz kła¶ć kafle albo sprz±tać mieszkania. Jak będziesz to robił bardzo dobrze to będziesz zarabiał dużo kasy.

Jak nie masz tego genu samodzielno¶ci i pomysłowo¶ci to idĽ na etat. Prowadzenie firmy to naprawdę ciężka praca. Pracujesz 24h na dobę, nie możesz wył±czyć telefonu komórkowego o 15. I tyle. Od pewnej skali biznesu robi się łatwiej. Ale jakakolwiek jednoosobowa firma to kłopot.

Data: 2014-05-18 22:35:13
Autor: Marek Dyjor
Mruk wrote:
[...]

po pierwsze rozdzielczo¶ć maj±tkowa...

po drugie podarowac wszytsko żonie...

wtedy możan spokojnie brac sie za biznes... :)

Data: 2014-05-18 21:55:54
Autor: Budzik
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
Użytkownik Marek Dyjor mdyjor@poczta.onet.pl ...

po pierwsze rozdzielczo¶ć maj±tkowa...

po drugie podarowac wszytsko żonie...

wtedy możan spokojnie brac sie za biznes... :)

zamienił stryjek... ;-)

Data: 2014-05-19 08:13:06
Autor: Mruk
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
po pierwsze rozdzielczo¶ć maj±tkowa...

rozdzielczo¶ć ???????????????????

;P

Data: 2014-05-20 18:51:27
Autor: Zdzichu Pi
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
rozdzielczo¶ć ???????????????????

;P

oj, pierdolnęło mu się tak po pijaku :P nie czepiaj sie :)

Data: 2014-05-17 16:06:24
Autor: kostek78
[...]

O tym nie wiedziałem.

Mógłby¶ napisać co¶ więcej? Albo odesłać do jakiego¶ artykułu na ten temat?

Pozdrawiam
kostek

Data: 2014-05-17 16:13:03
Autor: kostek78
W dniu 2014-05-17 08:37, Krzysztof Jodłowski pisze:
[...]

Mówisz bardzo ogólnie... Gdzie można poczytać na ten temat?

Pozdrawiam
kostek

Data: 2014-05-17 16:39:26
Autor: Piotrek
On 2014-05-17 16:13, kostek78 wrote:
Mówisz bardzo ogólnie... Gdzie można poczytać na ten temat?

No offence, ale skoro nie potrafisz wpisać paru wyrazów do google to z działalno¶ci± życzę powodzenia ale sukcesów nie wróżę ...

Ale proszę bardzo: <http://tinyurl.com/poradnik-dg>

Piotrek

Data: 2014-05-17 16:42:48
Autor: Piotrek
On 2014-05-17 16:39, Piotrek wrote:
No offence, ale skoro nie potrafisz wpisać paru wyrazów do google to z
działalno¶ci± życzę powodzenia ale sukcesów nie wróżę ...

Ale proszę bardzo: <http://tinyurl.com/poradnik-dg>

Piotrek

A je¶li chodzi o import to wpisz sobie do google "obowi±zki importera". Zasadniczo pierwsze 2-3 artykuły powinny Cię skutecznie zniechęcić ;-)

Piotrek

Data: 2014-05-20 18:51:58
Autor: Zdzichu Pi
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
Mówisz bardzo ogólnie... Gdzie można poczytać na ten temat?

matka wie że ćpiesz ? :P

Data: 2014-05-17 20:27:14
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "kostek78" <kostek78@none.com> napisał w wiadomości news:ll68ri$7bq$1news.task.gda.pl...

0. Czy tego typu działalność jest w Polsce legalna i jakie przepisy ją regulują?

Oczywiście, że jest legalna, natomiast przepisów normujących działąność gospodarczą jest wiele i musisz albo znaleźć dobre biuro księgowe, albo samemu to poszukać.

[...]

Trudno jest powiedzieć, jakie przepisy obowiązują w Chinach. Ale nie zwalnia Cie to z obowiązku zapłaty cła w Polsce. Musisz zatem pamiętać choćby o oszacowaniu cła przy ustalaniu ceny w Polsce. Tu z kolei sugerowałbym skorzystanie z usług sensownej Agencji celnej, bo na początku to jest trudne do ogarnięcia.

[...]

Jak soibie prywatnie ściągasz gifty, to Toja sprawa. Ale opierając na tym - zakładam, że skoro tu pytasz, to chcesz to robić legalnie - działaność gospdoarczą nie da się tego traktować jako giftów. Natomiast widzę problem w księgowaniu wyniikajacych z tego tytułu kosztów i chyba najprościej byłoby rozliczać sie z fiskusem na zasadzie ryczału od przychodu - bo faktur raczej od nich nie dostaniesz.

[...]

Ściągam prywatnie dla siebie różne rzeczy z Chin i paczki statkiem przychodzą mniej więcej po miesiącu. Uważam, że momentem rozpoczęcia działaności gospodarczej jest moment wystawienia oferty. Sam towar możesz spokojnie zamówić bez zgłaszania działaności. Natomiast kosztem dla Ciebie będzie cło, więc jeśli nie chciałbyś się rozliczać ryczałtem, to pasowałoby zgłosić działaność co najmniej przed takim cłem.

4. Czy ktoś, kto chciałbym się tego typu biznesem zajmować, musi udzielać polskim klientom gwarancji tak, jak sklep?

Oczywiście. Z tym, że gwarancja jest dobrowolna, natomiast Tobie pewnie chodzi o ewentualne roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową.

[...]

Z tego co wiem statystycznie oblicza się ile urządzeń sie spuje i taką częśćw artości dodaje do marży. W razie awarii wymienia się na nowe urządzenie, albo zwraca cenę.

6. O czym jeszcze powinna wiedzieć osoba, która nigdy wcześniej nie miała do czynienia z importem chińskiego towaru i sprzedawaniem go w Polsce?

Jest jeszcze aspekt znaków towarowych. Chińczycy niestety podchodzą do tego dość swobodnie, a przy sprzedaży w Polsce podlegasz polskiemu, a nie chińskiemu prawu. Po za tym niektóre firmy dają na danym obszarze wyłączność importerom i prowadzając do obrotu ich wyroby możesz się narazić na roszczenia cywilnoprawne, nawet jeśli będą to oryginalne wyroby.

Data: 2014-05-18 16:24:58
Autor: kostek78
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
Dziękuję za odpowiedź.

1. Sprawdziłem stawki celne na stronie ISZTAR. Wybrałem kod towaru i pokazały mi się takie oto informacje:
- Lotnicze zawieszenie taryfowe: 0%
- Podatek od towarów i usług (VAT): 8%
- Podatek od towarów i usług (VAT): 23%
To w końcu, ile importer zapłaci tego cła i podatków?

2. W ogóle, to na jakiej podstawie importer może stwierdzić, czy zamawiany przez niego towar jest w 100% bezpieczny? Przecież ktoś, kto zastanawia się nad tym, aby zostać drobnym przedsiębiorcą nie ma takiej wiedzy ani kompetencji, aby to jednoznacznie stwierdzić, a konsekwencje mogą być dotkliwe.

3. A może należy w 100% bazować na oznaczeniach widocznych na pudełku i jeżeli towar sprowadzony z Chin będzie dostarczony z następującymi oznaczeniami: CE, FC, RoHS oraz znak przekreślonego kosza (i te oznaczenia znajdą się na pudełku z towarem), to znaczy, że importer może uznać towar za w pełni bezpieczny, niezagrażąjący zdrowiu, życiu... i Bóg wie czemu jeszcze?

4. Czy sprzedając towar z takimi oznaczeniami, sprzedawca będzie mógł być w pełni spokojny o to, że absolutnie nikt się do niego nie przyczepi, jeżeli chodzi o te kwestie związane z wprowadzaniem na rynek tylko bezpiecznych towarów?

5. A jeżeli import towarów zleca się firmie zewnętrznej, to nie trzeba się już w ogóle martwić o kwestie związane z bezpieczeństwem? W razie czego, to firma zewnętrza w pełni za to odpowiada, dobrze myślę?

6. Czy importem może oferować sprzęt np. na aukcji Allegro (oczywiście, po zarejestrowaniu działalności gospodarczej) nie mając tego sprzętu na stanie (importer zamawia sprzęt z Chin dopiero, gdy klient kupi)?

Data: 2014-05-18 17:50:05
Autor: Krzysztof Jodłowski
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
1. Sprawdziłem stawki celne na stronie ISZTAR. Wybrałem kod towaru i
pokazały mi się takie oto informacje:

[ciach]

Bez obrazy, ale masz wiedzę na temat działalno¶ci gospodarczej, importu i gospodarki na poziomie skromnego liceum. Czyli praktycznie żadn±. Widać to po pytaniach. I Ty chcesz prowadzić import towarów?...

Daj sobie spokój je¶li nie znasz podstaw i sam nie umiesz ich znaleĽć.
Nie oczekuj, że kto¶ za darmo da Ci super gigantycznego gotowca na tacy. Bo, po pierwsze czas i wiedza kosztuj±, a po drugie przepisy i tak co chwilę się zmieniaj±.

--
Krzysztof

Data: 2014-05-19 00:03:38
Autor: nkab
W dniu niedziela, 18 maja 2014 17:50:05 UTC+2 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
> 1. Sprawdzi�em stawki celne na stronie ISZTAR. Wybra�em kod towaru i
> pokaza�y mi si� takie oto informacje:
[ciach]

Bez obrazy, ale masz wiedz� na temat dzia�alno�ci gospodarczej, importu i gospodarki na poziomie skromnego liceum. Czyli praktycznie �adn�. Wida� to po pytaniach. I Ty chcesz prowadzi� import towar�w?...

Daj sobie spok�j je�li nie znasz podstaw i sam nie umiesz ich znale��.
Nie oczekuj, �e kto� za darmo da Ci super gigantycznego gotowca na tacy. Bo, po pierwsze czas i wiedza kosztuj�, a po drugie przepisy i tak co chwil� si� zmieniaj�.

Mylisz się.

Tego gotowca opisanego w punktach na poziomie licealisty
powinien dostać w swoim urzędzie gdzie rejestruje
działalno¶ć gospodarcz±.

Prowadzenie działalno¶ci przez licealistę powinno być tak proste,
że nie powinno wymagać żadnych kursów, dopiero gdy firma zaczyna
mieć duże przychody prowadzenie biznesu może być bardziej skomplikowane
(księgowo¶ć bilansowa), ale nie musz± je¶li politykom zależy na rozwoju gospodarki.

W zdrowym państwie księgowo¶ć jest tylko dla biznesu a nie dla polityków.

Andrzej.

Data: 2014-05-19 16:39:17
Autor: Liwiusz
Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
W dniu 2014-05-19 09:03, nkab@toya.net.pl pisze:

Mylisz się.

A gdzie konkretnie się myli?

--
Liwiusz

Data: 2014-05-18 20:36:13
Autor: Mruk
W dniu 2014-05-18 16:24, kostek78 pisze:
[...]

im więcej wiesz tym mniej wiesz. Ucz się a za każdą rzeczą o której się dowiesz spowoduje, że dowiesz się, że jest 5 innych przepisów, któe musisz znać.

2. W ogóle, to na jakiej podstawie importer może stwierdzić, czy
zamawiany przez niego towar jest w 100% bezpieczny? PrzecieĹĽ ktoĹ›, kto
zastanawia się nad tym, aby zostać drobnym przedsiębiorcą nie ma takiej
wiedzy ani kompetencji, aby to jednoznacznie stwierdzić, a konsekwencje
mogą być dotkliwe.

normalnie, zamawiasz parę sztuk, zlecasz badania, uzyskujesz znak CE (nie mylić z china exports), zdobywasz certyfikaty, opinie, ekspertyzy. Płacisz za to oczywiście ze swoich.

[...]
BĂłg wie czemu jeszcze?

ale producent może sobie nakleić cokolwiek chce. Przykładem znany znak CE ;)

4. Czy sprzedając towar z takimi oznaczeniami, sprzedawca będzie mógł
być w pełni spokojny o to, że absolutnie nikt się do niego nie
przyczepi, jeĹĽeli chodzi o te kwestie zwiÄ…zane z wprowadzaniem na rynek
tylko bezpiecznych towarĂłw?

u nas nawet jakbyś miał milion papierów i zaświadczeń to nie możesz spać spokojnie.

5. A jeżeli import towarów zleca się firmie zewnętrznej, to nie trzeba
się już w ogóle martwić o kwestie związane z bezpieczeństwem? W razie
czego, to firma zewnętrza w pełni za to odpowiada, dobrze myślę?

jeżeli nie jesteś importerem to raczej nie choć nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi

6. Czy importem może oferować sprzęt np. na aukcji Allegro (oczywiście,
po zarejestrowaniu działalności gospodarczej) nie mając tego sprzętu na
stanie (importer zamawia sprzęt z Chin dopiero, gdy klient kupi)?

jak siÄ™ tak umĂłwisz z klientem to chyba moĹĽesz

Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro