Sprowadzenie samochodu z Niemiec a DG.

Data: 2010-05-08 14:04:38
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopiera艂a
Sprowadzenie samochodu z Niemiec a DG.
Dnia 07.05.2010 kffiatek <kffiatek.no@spam.op.pl> napisa艂/a:

Sprowadzi艂em samoch贸d z Niemiec kupuj膮c go od komisu i p艂ac膮c 19%MwSt w Niemczech.
czemu tak?
nie prosciej bylo kupic "netto" a vat rozliczyc w polsce? co prawda 22%, ale
60% z niego mozesz odliczyc.

Sk艂adam do US wniosek o wydanie decyzji, 偶e nie musz臋 p艂aci膰 VAT w Polsce (VAT-24).
Prowadz臋 dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮 i chcia艂bym samoch贸d w niej wykorzystywa膰 (prywatna praktyka lekarska), jednak sk艂adaj膮c VAT-24 do艂膮czam o艣wiadczenie, 偶e samoch贸d jest sprowadzony do cel贸w prywatnych.
Czy musz臋 zap艂aci膰 VAT? Od jakiej kwoty mam naliczy膰 sobie VAT - od ceny brutto w Niemczech, czy od ceny netto w Niemczech?
mowiac szczerze nie mam pojecia jak w takiej sytuacji - dlaczego sie w US nie
spytasz? :)

A mo偶e to jako艣 inaczej rozwi膮za膰. G艂贸wnie zale偶y mi na wliczaniu do koszt贸w prowadzenia dzia艂alno艣ci paliwa, napraw, cz臋艣ci. Bo ca艂ego samochodu chyba nie warto chcie膰 amortyzowa膰?
dlaczego nie?

--
Andrzej 'The Undefined' Dopiera艂a
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/