Sprowadzone auto okazuje się teoretycznie cięż arowe?? POMOCY!!!

Data: 2010-04-08 20:19:26
Autor: glang
Sprowadzone auto okazuje się teoretycznie cięż arowe?? POMOCY!!!
Teraz pytanie:
CO JA MAM Z TYM ZROBIĆ? Jest możliwość żeby to auto jakoś
zarejestrować? No i nie stracić na tym dodatkowo 1500zł... Czy brać
nóż i siekierę, wsiadać w tego Citroena i jechać go zwrócić
sprzedającemu? Bo chwilowo tracę nerwy... Proszę o pomoc.

mój znajomy przeżył to w 2006 roku. wtedy były gorsze czasy a rozwiązanie banalne
sprzedajacy zarejestrował samochód "u siebie" i przysłał kwity i tablice
okazało się że jego urząd inaczej intrpretował przepisy i nie było żadnego problemu. zaproponuj to sprzedającemu
pzdr
GL

Data: 2010-04-08 14:26:26
Autor: bobasse
Sprowadzone auto okazuje się teoretycznie cię żarowe?? POMOCY!!!
Panowie właśnie znalazłem w sieci artykuł:

http://www.bus-forum.pl/viewtopic.php?f=73&t=4473&start=15

Użytkownik MICZUŚ napisał w nim, że po 12 marca tego roku faktycznie
coś się zmieniło z tą opłatą recyklingową i opłaty uiszczone przed
12.03.2010 nie będą ważne dla samochodów kupionych po tej dacie. Czyli
wychodzi na to że znowu będzie trzeba wsadzić w dupę rządu 500zł... I
znowu za to samo...?

Czy tak to jest?

Ogólnie to w ogóle to jest jakaś paranoja z tym autem - kupił polak
mieszkający we francji od francuza - OK - sprzedał polakowi do Polski
a ten jeździ kilka miesięcy na francuskich blachach. Czy to nie
dziwne? I czy to przede wszystkim legalne?

Nasuwa mi się jeszcze kwestia wspomnianej opłaty recyklingowej:
Skoro była zapłacona, a ostatnim właścicielem był polak w Polsce, więc
niby ja nie powinienem tej opłaty już uiszczać - mimo zmiany
przepisów. Bo to nie ja wprowadziłem auto na polski rynek.

Ale tu powstaje znowu pytanie: skoro ja go nie wprowadziłem, to jak
mam go zarejestrować z francuskich blach na polskie?

Sorry za zagmatwanie ale to tak wszystko się kupy trochę nie trzyma...

Rozumiecie coś z tego??

:edit:
PS Umowa się znalazła u sprzedającego - prześle mi pocztą. Więc
zostaje jeszcze kwestia tej opłaty recyklingowej i sprawa z tym co
zrobić żeby ciężarowy stał się osobowym jeszcze przed rejestracją w
PL. Mimo że kratki nie ma i kanapa jest, pasy też.

Nie ogarniam tego umysłem...

Sprowadzone auto okazuje się teoretycznie cięż arowe?? POMOCY!!!