Sprowadzony samochod na lawecie bez tablic - jak sie poruszac

Data: 2019-04-18 13:48:29
Autor: mari
Sprowadzony samochod na lawecie bez tablic - jak sie poruszac
witam
jak przywioza mi samochod na lawecie bez tablic to jak sie bezpiecznie poruszac po drogach np do mechanika nie majac lawety ?
Wiem ze mozna kupic ubezpieczenie na 30 dni, ale na jakie tablice ? widzialem ze na allegro mozna kupic tablice rejestracyjne i czy jakbym kupil to pod ten numer z tablic go ubezpieczyc zeby w razie czego bylo ubezpieczone ?

Data: 2019-04-18 05:03:54
Autor: WS
On Thursday, April 18, 2019 at 1:48:33 PM UTC+2, mari wrote:
witam
jak przywioza mi samochod na lawecie bez tablic to jak sie bezpiecznie poruszac po drogach np do mechanika nie majac lawety ?

najprosciej wynajac lawete, zazwyczaj mechanik ma lepsze ceny niz samemu szukajac...  ;)
albo https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura&proc=KM-9

Data: 2019-04-18 13:55:33
Autor: Poldek
W dniu 2019-04-18 o 13:48, mari pisze:
[...]

Wydrukuj na drukarce jakieś tablice, naklej na kawałek cienkiej sklejki o wymiarach tablicy rejestracyjnej i do mechanika dojedziesz.

Żartowałem.

Samochód, jeżeli przyjeżdża na lawecie całkiem bez tablic, to raczej chyba tylko na części.

Data: 2019-04-18 23:00:40
Autor: tck
W dniu 18.04.2019 o 13:48, mari pisze:
[...]

do ubezpieczenia nie są potrzebne tablice wystarczy vin, żeby się w miarę spokojnie poruszać jeszcze przegląd jest potrzebny. A tablice... bez nich czy z podrabianymi pojazd rzuca się w oczy. Ja jak kupowałem na drugim końcu kraju sprowadzony motocykl wziąłem tablice ze swojego (marka ta sama, inny model i pojemność), wykupiłem ubezpieczenie na podstawie VIN, przegląd włoski był ważny i tak 350km do domu:)

A i jeszcze jedno- jeśli zamierzasz zostawić sobie ten samochód to zorientuj się jaka jest różnica w cenie OC na miesiąc i na rok- jak kupowałem ten moto to miesięczne było raptem o połowę tańsze niż roczne.

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-04-18 23:47:35
Autor: Kris
W dniu czwartek, 18 kwietnia 2019 23:00:41 UTC+2 użytkownik tck napisał:

A i jeszcze jedno- jeśli zamierzasz zostawić sobie ten samochód to zorientuj się jaka jest różnica w cenie OC na miesiąc i na rok- jak kupowałem ten moto to miesięczne było raptem o połowę tańsze niż roczne.

30 dniowe ubezpieczenie na samochód osobowy kosztuje ok 60zł

Data: 2019-04-19 07:36:39
Autor: mari
W dniu 2019-04-18 o 23:00, tck pisze:
[...]

Ok dzięki za odpowiedz, tylko gdzies slyszałem ze ubezpieczenie na vin, w razie czego jak tablice sa niewazne to ubezpieczalnia nie wypłaci pieniedzy... ale z drugiej strony po co w takim razie płacic za nie jakby nie byl ubezpieczony:)

Data: 2019-04-19 12:31:43
Autor: Poldek
W dniu 2019-04-19 o 07:36, mari pisze:
[...]

Nie mając dowodu zawarcia OC nie zarejestrujesz pojazdu, nie otrzymasz tablic, naklejek.

Data: 2019-04-19 07:37:54
Autor: mari
Sprowadzony samochod na lawecie bez tablic - jak sie poruszac
takie cos znalazlem

Ubezpieczenie na VIN? Nie daj się nabrać!
Nieuczciwi sprzedawcy samochodów sprowadzonych z zagranicy często praktykują proceder polegający na drukowaniu zagranicznych tablic rejestracyjnych, wmawiając kupującemu, że może on na nich legalnie poruszać się po polskich drogach po wykupieniu krótkoterminowego ubezpieczenia na VIN.

Fakty są jednak takie, że nie posiadając oryginalnych tablic rejestracyjnych z Niemiec, Anglii lub innego państwa, samochód ten nie może legalnie poruszać się po drogach w Polsce na własnych kołach. Z prawnego punktu widzenia, taki samochód jest wyrejestrowany i do czasu jego ponownej rejestracji, transport takiego pojazdu może odbywać się wyłącznie na lawecie.

Co w przypadku stłuczki? Tzw. ubezpieczenie na VIN nie zadziała.

Zapytacie Dlaczego, przecież mam krótkoterminowe ubezpieczenie dla samochodu sprowadzonego z zagranicy? To prawda, ale ze względu na fakt, iż auto nie powinno poruszać się po drogach o własnych siłach, ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania. W praktyce w ogóle nie jesteśmy chronieni polisą ubezpieczeniową. Dlatego Aby nie dać się nabrać, warto wiedzieć...

Data: 2019-04-19 08:24:48
Autor: cef
W dniu 2019-04-19 o 07:37, mari pisze:

 Z prawnego punktu widzenia, taki samochód jest wyrejestrowany

Jak samochód jest zarejestrowany, to ma prawo do jakichś tablic - choćby tymczasowych.
Wtedy kwestia ubezpieczenia jest problemem wtórnym.

Data: 2019-04-19 15:21:49
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cb969af$0$478$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale problem w tym, ze za granica zostal wyrejestrowany, wiec prawo do tablic utracil, a w Polsce jeszcze nie zostal zarejestrowany.

J.

Data: 2019-04-19 15:37:36
Autor: cef
W dniu 2019-04-19 o 15:21, J.F. pisze:
[...]

No i właśnie jak się go zarejestruje, to nie będzie problemu z ubezpieczeniem.

Data: 2019-04-19 10:29:07
Autor: J.F.
Użytkownik "mari"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cb95eb4$0$516$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale wiedzial o tym, ze tablice w jakims tam sensie "tymczasowe", jak ubezpieczal ?
To niby czemu nie ma ochrony ...

https://dojczland.info/tablice-zjazdowe-niemcy/
https://www.autotesto.pl/blog/tablice-niemieckie-oc-komisowe-jak-nie-dac-sie-nabrac/

Ale ile w tym prawdy ...

J.

Data: 2019-04-19 09:35:04
Autor: m4rkiz
On 2019-04-18 13:48, mari wrote:
witam
[...]

gdyby przyszlo mi cos podobnego kiedykolwiek do glowy to bardzo bym dbal zeby przypadkiem nie posluzyc sie istniejacym juz numerem rejestracyjnym bo za to o ile sie orientuje grozi od 3 miesiecy do 5 lat

Data: 2019-04-19 14:26:48
Autor: zhbick
Użytkownik "mari"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cb8640f$0$515$65785112@news.neostrada.pl...

jak przywioza mi samochod na lawecie bez tablic to jak sie bezpiecznie poruszac po drogach np do mechanika nie majac lawety ?

Jak się poruszać bezpiecznie? Przestrzegając przepisów PoRD.
Jak się poruszać legalnie bez tablic? Nie da się.

Dlaczego auto nie ma tablic?

Data: 2019-04-19 18:42:27
Autor: mari
W dniu 2019-04-19 o 14:26, zhbick pisze:
[...]

bo wiekszosc sprowadzanych jest juz wyrejestrowanych, dlatego nie wiem czy nie kupic tablic i ubezpieczyc pod te numery

Data: 2019-04-19 15:56:32
Autor: zhbick
Sprowadzony samochod na lawecie bez tablic - jak sie poruszac
Użytkownik "mari"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cb8640f$0$515$65785112@news.neostrada.pl...

[ciach]

Prościej nie da rady.
https://www.autofakty.pl/rejestracja/rejestracja-samochodu-z-zagranicy-bez-tablic/

dla nieklikających:

Samochodem bez tablic rejestracyjnych nie możemy się poruszać po polskich drogach (po zagranicznych zresztą też). Pierwszy lepszy patrol policyjny, który nas zobaczy, dokona zatrzymania i bez mandatu oraz zatrzymania pojazdu się nie obejdzie. Dlatego auta z zagranicy najczęściej posiadają tzw. tablice wyjazdowe, a te bez tablic przyjeżdżają do kraju na lawecie.

Dlatego też już na miejscu, w momencie pierwszego podejścia do rejestracji, otrzymamy tablice czasowe. Z nimi będziemy mogli się poruszać, by załatwić np. niezbędny przegląd

Data: 2019-04-20 07:10:39
Autor: mari
Sprowadzony samochod na lawecie bez tablic - jak sie poruszac
Przeciez handlarze nie rejestruja samochodu nawet tymczasowo, wiec jakos to musza robic, bo nie wierze ze kazdy samochod na lawecie odjezdza

Data: 2019-04-20 08:39:20
Autor: J.F.
Dnia Sat, 20 Apr 2019 07:10:39 +0200, mari napisał(a):
Przeciez handlarze nie rejestruja samochodu nawet tymczasowo, wiec jakos to musza robic, bo nie wierze ze kazdy samochod na lawecie odjezdza

Handlarze lawetami auta przywoza, lawety maja i nie problem dla nich
odwiezc do mechanika czy na przeglad. Zreszta moze na przeglad same papiery wioza :-)

A potem klient zarejestruje, wroci z tablicami i odbierze, i w sam raz
przelew juz dotrze.

A moze sami rejestruja? Z uwagi na akcyze to by sie chyba oplacalo,
ale jak wpadnie CBA o 6 rano pod zarzutem uszczuplenia naleznosci
podatkowych ...

J.

Data: 2019-04-20 08:59:47
Autor: Budzik
[...]

Widziałem ostatnio takiego na przegladzie.
Po prostu na tą chwile montuja byle jakie tablice.
To samo jak jazde próbna odbywałem takim autem.

--
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

Data: 2019-04-20 15:26:03
Autor: Poldek
W dniu 2019-04-19 o 15:56, zhbick pisze:
[...]

No, ale taniej jest bez tablic. Bez OC jeszcze taniej wychodzi.

Data: 2019-04-21 08:06:05
Autor: mari
Sprowadzony samochod na lawecie bez tablic - jak sie poruszac

No, ale taniej jest bez tablic. Bez OC jeszcze taniej wychodzi.

dajmy na to ze kupiłbym tablice tymczasowe, kupujacy jest np z zakopanego,ja ze szczecina. ale pisze :

Uwaga! Po upływie 30 dni tablice czasowe i pozwolenie czasowe muszą być zwrócone do urzędu, który je wydał.

czyli bym musiał jechac po tablice do osoby ktora kupila zeby mi oddala tablice i dokumenty, bo nie kazdy wysle...

Data: 2019-04-21 09:18:13
Autor: cef
W dniu 2019-04-21 o 08:06, mari pisze:

[...]

Ale dlaczego Ty byś musiał?
Samochód sprzedałeś i problem tablic i rejestracji
przechodzi na kupującego.

Sprowadzony samochod na lawecie bez tablic - jak sie poruszac