Sprz臋towy restarter do PC (watchdog)

Data: 2014-01-28 22:05:55
Autor: Jaskiniowiec
Sprz臋towy restarter do PC (watchdog)

Szukam czego艣, co wykryje, 偶e komp/system si臋 zwiesi艂 i wy艣le sygna艂  "reset".

Najch臋tniej kupi艂bym co艣 takiego:

http://www.stream-labs.com/products/devices/watchdog/

aczkolwiek szukam, szukam i nawet na ebay tego nie ma. Polecicie co艣  podobnego? Dobrze, by by艂o to na USB, bo na PCI nie mam za bardzo miejsca  na p艂ycie.

Ew jaki艣 KVMoIP, z tym, 偶e to zakup planowany na przysz艂o艣膰, bo cena na  chwil臋 obecn膮 jest dla mnie zbyt du偶a.

Data: 2014-01-28 22:44:39
Autor: BQB
W dniu 2014-01-28 22:05, Jaskiniowiec pisze:

[...]

Jak komp si臋 zwiesi, to olewa wszystko - 艂膮cznie z USB. Jedyne wyj艣cie, to co艣, co b臋dzie pingowa膰 dan膮 maszyn臋 i jak nie odpowie, to wy艣le sygna艂 (kablem, bezkabla, 艣wiat艂em, pr膮dem czy innymi czarami) do odpowiedniego uk艂adu, kt贸ry "wykona" reset sprz臋towy.

Data: 2014-01-28 23:43:43
Autor: ToMasz
W dniu 28.01.2014 22:44, BQB pisze:
[...]

ja bym to jeszcze pro艣ciej zrobi艂. Trzeba napisac program kt贸ry wystawi na jak膮艣 n贸偶k臋 (lpt) napi臋cie raz na 10 sekund, i zbudowac prosty uk艂ad kt贸ry sprawdza czy to napi臋cie si臋 pojawia. jak si臋 nie pojawia, to uk艂ad naciska reset, czeka 60 sekund i znowu sprawdza czy si臋 pojawia napi臋cie. jak niema LPT to mo偶e dawa膰 dzwi臋k na g艂o艣niki, a taki sygna艂 ju偶 potrafi za艣wieci膰 diod臋, albo wysterowa膰 tranzystor.

ToMasz

Data: 2014-01-29 01:14:52
Autor: JoteR
Sprz臋towy restarter do PC (watchdog)
"ToMasz" napisa艂:

[...]

No w艂a艣nie - program. A je艣li chc臋 pogrzeba膰 w BIOS-ie lub podnie艣膰 awaryjnie maszyn臋 z jakiej艣 p艂ytki czy innego dongla, to co? Watchdog nie doczeka si臋 sygna艂u (bo niby sk膮d?) i b臋dzie mi co 60 sekund "wciska艂" reset? Nie, tu nie wystarczy "prosty uk艂ad" typu timer, ten watchdog musi by膰 aktywowany ju偶 po starcie docelowego systemu operacyjnego. I tylko wtedy.

JoteR

Data: 2014-01-29 00:28:54
Autor: Jaskiniowiec
W dniu .01.2014 o 22:44 BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> pisze:

[...]

Zada艂e艣 sobie chocia偶 trud zajrzenia na podany link? To urz膮dzenie  odpytuje system poprzez USB co okre艣lony czas, a jak nie dostanie  odpowiedzi, to w贸wczas wysy艂a KABELKIEM "zwarcie" tam, gdzie normalnie  jest podpi臋ty przycisk "Reset". Kabelek od przycisku natomiast podpinasz  do tego urz膮dzenia, w razie, gdyby艣 chcia艂 jednak u偶y膰 tego przycisku.  Wiesz li, co to sprz臋towy watchdog?

Je艣li kto艣 o co艣 pyta, to nie traktuj go jak idiot臋.

Sorry, 偶e si臋 unios艂em, ale "spec贸w" pokroju elektrody, kt贸rzy na remedium  sprz臋towe maj膮 jedyn膮 odpowied藕 "reinstaluj system/sterowniki" mam w d...  i lepiej, gdyby nie odpisywali, ni偶by mieli 艣mietnik robi膰 i komu艣  podnosi膰 ci艣nienie.

Konkretne pytanie, konkretna odpowied藕, a nie pie*dolenie o podaskach,  podczas gdy temat dotyczy marchewki. Tym bardziej, 偶e na usenecie, w  przeciwie艅stwie do for, nie ma punktacji i jaki艣 debilnych ranking贸w.

Data: 2014-01-29 10:05:57
Autor: BQB
W dniu 2014-01-29 00:28, Jaskiniowiec pisze:
[...]

A to dzia艂a w t膮 stron臋, link贸w nie ogl膮dam zazwyczaj, ale tw贸j opis wyja艣nia ca艂kowicie zasad臋 dzia艂ania. Nie by艂o moj膮 intencj膮, aby艣 poczu艂 si臋 jak idiota, je偶eli tak wysz艂o, to przepraszam.

[...]

Mi chodzi艂o w艂a艣nie o rozwi膮zanie sprz臋towe w postaci elektroniki z jakim艣 mikroprocesorem i pod艂膮czeniem pod sygna艂 reset.

Data: 2014-01-29 17:43:27
Autor: jakson
Sprz臋towy restarter do PC (watchdog)
Mi chodzi艂o w艂a艣nie o rozwi膮zanie sprz臋towe w postaci elektroniki z jakim艣 mikroprocesorem i pod艂膮czeniem pod sygna艂 reset.

Watkotworcy rowniez - patrz temat:
"Sprz臋towy restarter do PC (watchdog)"
:)

Data: 2014-01-29 22:02:28
Autor: BQB
W dniu 2014-01-29 17:43, jakson pisze:
[...]

Zmyli艂o mnie to USB, a w linka nie wchodzi艂em :P

Data: 2014-01-29 01:33:28
Autor: mr misio
Sprz臋towy restarter do PC (watchdog)
U偶ytkownik BQB napisa艂:
[...]

sa z tego co pamietam nie za tanie ale listwy zasilajace IP - czyli sterowane ethernetem. mozna kazac listwie power down power up, a komp niech ma ustawione "reboot po resecie".

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-04 16:43:50
Autor: anacron
Sprz臋towy restarter do PC (watchdog)
W dniu 28.01.2014 22:44, BQB pisze:
Jak komp si臋 zwiesi, to olewa wszystko - 艂膮cznie z USB.

Sprz臋towe Watchdogi w HP jednak reaguj膮.

--
anacron

Data: 2014-01-29 08:50:48
Autor: 艁ukasz
[...]

Cze艣膰.
Co艣 takiego:
http://www.ted.net.pl/osprzet-i-akcesoria/restarter-gsm-v2.html

plus skrypt na innym komputerze, kt贸ry sprawdza czy komputer odpowiada na pingi (ewentualnie sprawdza po us艂ugach czy dzia艂aj膮) i wysy艂a po przez smsapi, smsa z poleceniem reboot.

艁ukasz

Data: 2014-01-29 10:25:40
Autor: Chris
Sprz臋towy restarter do PC (watchdog)
Jaskiniowiec nabazgra艂(a):

Szukam czego艣, co wykryje, 偶e komp/system si臋 zwiesi艂 i wy艣le sygna艂 "reset".

Podepn臋 si臋.

A jaka jest szansa na rozwi膮zanie sprz臋towe ale komp chodzi za to SQL albo Apache si臋 wywali艂 i blokuje ca艂ego kompa i system nie dzia艂a. Czy zostaje tylko test na zasadzie sprawdzam czy dzia艂a us艂uga a jak nie dzia艂a to zdalny reset ?

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd藕 histori臋 auta i zobacz czy nie by艂o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd藕 VIN, wyposa偶enie, przebieg, histori臋 wypadkow膮.

Data: 2014-01-29 22:18:37
Autor: Wilk
Sprz臋towy restarter do PC (watchdog)
W dniu 2014-01-29 10:25, Chris pisze:
Jaskiniowiec nabazgra艂(a):

[...]

Jak chcesz sprawdzi膰 czy dzia艂a dana us艂uga skoro ca艂y system nie dzia艂a (tak wynika z tej wypowiedzi)?
Je艣li pad艂a tylko us艂uga, ale komputer pinguje/system dzia艂a to nie wiedz臋 problemu aby upora膰 si臋 z tym drog膮 programowa/softwareowa (co b臋dzie potrzebne to zale偶y czy to Linux czy Windows).

Je艣li zawiesza si臋 ca艂y system to jak dla mnie na logik臋 komputer te偶 przestaje pingowa膰. Mo偶na zrobi膰 watchdoga przy pomocy Arduino przy czym taki watchdog na Arduino mo偶e obs艂ugiwa膰 wi臋cej ni偶 jeden komputer (a stopie艅 skomplikowania budowy uk艂ad贸w w oparciu o Arduino jest ca艂kiem prosty, a nawet miejscami banalny). :)

mwwilk

Data: 2014-01-30 08:43:33
Autor: ToMasz
[...]

Czy to ma by膰 kupione i mie膰 atest czy ma by膰 zbudowane? Bo uk艂ad kt贸ry sprawdza czy ca艂y komputer nie "zawis艂" i wciska reset nie powinien przekroczy膰  5 z艂.

ToMasz

Sprz臋towy restarter do PC (watchdog)