Sprzdaż mieszkania - wymeldowanie

Data: 2017-09-13 13:06:00
Autor: Liwiusz
Sprzdaż mieszkania - wymeldowanie
W dniu 2017-09-13 o 13:02, Wojtek pisze:
Czy przed podpisaniem umowy notarialnej dot. sprzedaży mieszkania, sprzedający musi się wymeldować (tzn. w mieszkaniu nie powinien być nikt zameldowany).

Nie musi.

Pytam się, bo pośrednik powiedział mi, że trzeba się wymeldować bo "żaden notariusz nie podpisze umowy jeśli są osoby zameldowane".
Prawda to czy ściema?

Ściema.
Jak mieszkasz w mieszkaniu do dnia sprzedaży, to przecież nawet nie możesz się wymeldować. Wymeldowujesz się po wyprowadzce.

Tyle teorii.

W praktyce pośrednik pewnie się boi, a może jego klient również, że kupując mieszkanie z zameldowanym lokatorem kupujący może mieć potem problemy z pozbyciem się ciebie - obawa jest jednak nieuzasadniona - ewentualne problemy z twoją eksmisją są niezależne od tego, czy byłbyś tam zameldowany, czy nie, a zależałyby tylko od tego, czy mieszkasz w danym mieszkaniu, czy nie mieszkasz. Zatem dla ewentualnego kupującego ważniejsze jest nie to, czy ktoś ma w mieszkaniu meldunek, tylko czy ktoś tam faktycznie mieszka.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-13 13:12:34
Autor: Wojtek
Sprzdaż mieszkania - wymeldowanie
W dniu 2017-09-13 o 13:06, Liwiusz pisze:

Nie musi.

Gdzieś wyczytałem, że kupujący - po kupnie - może sam wymeldować osoby zameldowane uzasadniając to tym, że te osoby nie dopełniły obowiązku wymeldowania i nie ma z nimi kontaktu (czy coś w tym stylu).
Czy tak jest?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2017-09-13 13:20:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-09-13 o 13:12, Wojtek pisze:
[...]

Tak jest.

Co do zasady osoba, która się wyprowadza, powinna wymeldować się sama.

Jeśli się nie wymelduje, to właściciel może złożyć wniosek o wymeldowanie jej w drodze decyzji administracyjnej. Jako że będzie się to odbywać bez zgody/wiedzy osoby zameldowanej, w ramach prowadzonego postępowania urzędnicy sprawdzą, czy osoba ta nie mieszka pod wskazanym adresem i wydadzą odpowiednią decyzję w przedmiocie wymeldowania.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-13 13:48:25
Autor: Wojtek
W dniu 2017-09-13 o 13:20, Liwiusz pisze:

Tak jest.

Co do zasady osoba, która się wyprowadza, powinna wymeldować się sama.

Czy przy wymeldowaniu muszę podać nowy adres?

Jakie znaczenie ma zameldowanie? Jeżeli przy korespondencji podaje się adres zamieszkania, to do czego służy adres zameldowania?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2017-09-13 13:52:20
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2017-09-13 o 13:48, Wojtek pisze:
W dniu 2017-09-13 o 13:20, Liwiusz pisze:

Tak jest.

Co do zasady osoba, która się wyprowadza, powinna wymeldować się sama.

Czy przy wymeldowaniu muszę podać nowy adres?

dawniej nie trzeba było, ale wymeldowanie i zameldowanie w nowym miejscu to były 2 rozłączne rzeczy

Jakie znaczenie ma zameldowanie? Jeżeli przy korespondencji podaje się adres zamieszkania, to do czego służy adres zameldowania?

tylko taki, ze jest upierdliwe, bo musisz wymienić część dokumentów...
No i dla władzy ma znaczenie prestiżowe, bo w PRL-u było zameldowanie...

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2017-09-13 14:17:33
Autor: Liwiusz
[...]

Nie.

Jakie znaczenie ma zameldowanie? Jeżeli przy korespondencji podaje się adres zamieszkania, to do czego służy adres zameldowania?

Do tego, aby państwo wiedziało gdzie szukać obywatela.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-13 15:14:20
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzdaż mieszkania - wymeldowanie
Nie tylko państwo.

-- -- -
Do tego, aby państwo wiedziało gdzie szukać obywatela.

Data: 2017-09-13 22:17:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13-09-17 o 13:20, Liwiusz pisze:

[...]

Nie chce mi się szukać, ale z tego co pamiętam, to da się, ale po 6
miesiącach. Przy czym odkąd zameldowanie przestało być równoważne z
prawem pobytu w lokalu, to zasadniczo nie ma to większego znaczenia
praktycznego.

Data: 2017-09-13 23:38:50
Autor: Liwiusz
[...]

Znów pewnie opierasz się na jakichś dawnych, albo nieistniejących przepisach, jak ci się to ostatni często zdarza :)

--
Liwiusz

Data: 2017-09-15 16:07:11
Autor: witek
On 9/13/2017 3:17 PM, Robert Tomasik wrote:
[...]

To sprobuj przerejestrowac samochod na siebie bez meldunku.

Data: 2017-09-15 23:43:21
Autor: Robert Tomasik
W dniu 15-09-17 o 23:07, witek pisze:

[...]
Ale co to ma wspólnego z omawianym przez nas tematem sprzedaży
nieruchomości?

Data: 2017-09-15 16:51:26
Autor: witek
On 9/15/2017 4:43 PM, Robert Tomasik wrote:
[...]

Odnosze sie do fragmentu, ze zameldowanie nie ma wiekszego znaczenia praktycznego.

Data: 2017-09-16 00:17:29
Autor: Robert Tomasik
W dniu 15-09-17 o 23:51, witek pisze:

[...]

Ale w odniesieniu do omawianego tematu. bez zameldowania i tak mogą
mieszkać dalej. Mogą się nie wymeldować, wyprowadzić i nie ma to
znaczenia dla nabywcy.

Data: 2017-09-16 00:19:45
Autor: Liwiusz
[...]

A samochód da się zarejestrować.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-15 23:57:46
Autor: Animka
[...]

Ja od siebie dodam tylko, że powinno sie iść ze sprzedającem po zaświadczenie do Wydziału meldunkowego po zaświadczenie kto zamieszkuje i jest zameldowany w tym lokalu. To uspokoi nerwy kupującemu.
Można złozyć jeszcze pismo/zastrzeżemie, żeby nikogo już Urząd meldunkowy nie raczyl tam zameldować oprócz nowycyh lokatorów po okazaniu dokumentów kupna i zapłaty za to mieszlanie.

--
animka

Data: 2017-09-15 18:54:40
Autor: witek
On 9/15/2017 4:57 PM, Animka wrote:
Można złozyć jeszcze pismo/zastrzeżemie, żeby nikogo już Urząd meldunkowy nie raczyl tam zameldować oprócz nowycyh lokatorów po okazaniu dokumentów kupna i zapłaty za to mieszlanie.

na podstawie przepisu ......

Sprzdaż mieszkania - wymeldowanie