Sprzedaż auta przed upływem 6mies

Data: 2010-05-31 15:56:41
Autor: ABCD
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Witam
Mam pytanie odnośnie sprzedaży samochodu przed upływem 6 miesięcy.
Kupiłem samochód za 15 tys(kwota na umowie), podatek został naliczony i zapłacony od kwoty 19 tys. Minęły 4 miesiące i mam okazję zakupić inny. Mam chętnęgo za 17 tys i na umowie będzie taka kwota. Czy US uzna że muszę zapłacić podatek chociaż już zapłaciłem od kwoty 19 tys?

Data: 2010-05-31 16:21:52
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-05-31 15:56, ABCD pisze:
[...]

To co zapłaciłeś, to był podatek od czynności cywilno-prawnej.
Przy sprzedaży za 17, musiałbyś zapłacić podatek dochodowy od różnicy faktycznych cen: zakupu i sprzedaży, czyli od 2 tyś.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-05-31 16:50:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Hello Marcin,

Monday, May 31, 2010, 4:21:52 PM, you wrote:

[...]

Podatek od straty?

--
Best regards,

Data: 2010-05-31 17:34:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[...]

Niekoniecznie, zależy co miał w papierach jako nabywca.

Data: 2010-05-31 19:42:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Hello Marcin,

Monday, May 31, 2010, 5:34:31 PM, you wrote:

[...]

[...]

Masz rację a ja nie doczytałem.

--
Best regards,

Data: 2010-05-31 17:57:27
Autor: J.F.
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał
[...]

A tych 19 sam zadeklarowal, czy Urzad mu taka wartosc w formie decyzji wyliczyl ?

Bo jesli to pierwsze, to obawiam sie ze liczy sie kwota z umowy zakupu :-)

Ale drugie byloby ciekawe ..

J.

Data: 2010-05-31 17:01:54
Autor: ABCD
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

Jeszcze raz:
Kupiłem za 15
Podatek zapłaciłem od 19

Sprzedam za 17

Data: 2010-05-31 17:33:48
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
W dniu 2010-05-31 17:01, ABCD pisze:
Jeszcze raz:
Kupiłem za 15
Podatek zapłaciłem od 19

A ile miałeś wpisane w umowie kupna-sprzedaży i w PCC?

Data: 2010-05-31 16:22:06
Autor: radekp@konto.pl
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Mon, 31 May 2010 15:56:41 +0200, w <hu0f6r$pob$1@inews.gazeta.pl>, ABCD
<abcd@gazeta.pl> napisał(-a):

[...]

W skrócie tak. Będziesz musiał zapłacić dochodowy od 19k-17k, czyli od 2k.
Ale może go trochę zmniejszyć, w koszty uzyskania wrzucasz OC, naprawy itp.

PS. Ciekawe, czy amortyzację też można :). Ale to już na pl.*.podatki.

Data: 2010-05-31 16:45:22
Autor: Lewis
<abcd@gazeta.pl> napisał(-a):
[...]

Ale jaki do dochod skoro na umowie zakupu ma 19 a sprzedaje za 17? chyba ujemny dochód...

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-31 17:24:10
Autor: jarek

Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hu0i3b$pj4$1news.onet.pl...
[...]

Po co piszesz, skoro nawet nie zadales sobie trudu zrozumiec wywod autora watku.
Zaplaci podatek od 2tys. zł, uwzglednia sie to w PIT36, opodatkowanie bodajrze na zasadach ogolnych.

Jarek

Data: 2010-05-31 19:11:13
Autor: Lewis
Użytkownik "jarek" <jarek@jarek.pl> napisał w wiadomości news:hu0kau$ek2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Racja teraz widzę ze na umowie miał 15 a w US zapłacił od 19.
Przepraszam za niedoczytanie.

A swoja drogą, jak rozpatrzyłby to US gdyby na umowie miał 19 a sprzedawał za 17?

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-31 17:31:19
Autor:
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
W skrócie tak. Będziesz musiał zapłacić dochodowy od 19k-17k, czyli od 2k.

Chyba 17k-15k :)

Ale może go trochę zmniejszyć, w koszty uzyskania wrzucasz OC, naprawy itp.

A to ciekawe?! Na jakiej podstawie?

Data: 2010-05-31 18:24:27
Autor: radekp@konto.pl
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Mon, 31 May 2010 17:31:19 +0200, w <hu0koc$1g4$1@news.onet.pl>,
<sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał(-a):

> W skrócie tak. Będziesz musiał zapłacić dochodowy od 19k-17k, czyli od 2k.

Chyba 17k-15k :)

Słusznie.

> Ale może go trochę zmniejszyć, w koszty uzyskania wrzucasz OC, naprawy itp.

A to ciekawe?! Na jakiej podstawie?

Ustawa podatkowa :). Są to koszty uzyskania przychodu.
Naprawy, ulepszenia i koszty rejestracji na pewno, koszty ogłoszeń w celu
sprzedaży auta, OC nie jestem pewny (tutaj byłoby lekkie naciąganie, niby to
koszt magazywania rzeczy i obowiązkowy, ale...), w koszty można wrzucić również
już zapłacony podatek PCC.

Data: 2010-05-31 21:00:41
Autor: jerzu
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
On Mon, 31 May 2010 18:24:27 +0200, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> wrote:

Ustawa podatkowa :). Są to koszty uzyskania przychodu.

Powodzenia.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-06-01 15:26:08
Autor: radekp@konto.pl
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Mon, 31 May 2010 21:00:41 +0200, w
<hq1806pb6muejh7g1h35h7n06h3v06arcj@4ax.com>, jerzu

<radekp@konto.pl> wrote:

>Ustawa podatkowa :). Są to koszty uzyskania przychodu.

Powodzenia.

A co, gdzieś nie obowiązuje?

Data: 2010-05-31 21:48:32
Autor: jarek

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:3pn706lu7cuic2gii6dn0psvusitrg15hn4ax.com...
[...]

Zycie Cie jeszcze naprostuje :)

Jarek

Data: 2010-05-31 23:05:06
Autor: PanAdol
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Podepne sie pod pyutanie. czy ten podatek dochodowy to place na koniec roku w rozliczeniu rocznym > czy tez musze zlozyc odrazu ? jesli tak to jak ?
Czy do ceny zakupu moge doliczyc paragony za czesci ktore zainwestowalem w auto ?
Pzdr
PanAdol

Data: 2010-06-01 09:11:02
Autor: jarek

Użytkownik "PanAdol" <adampilat@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hu18aa$dr$1inews.gazeta.pl...
[...]

W rozliczeniu rocznym PIT36, odliczyc mozesz chyba tylko wydatki na czesci i musisz miec fakture. Zadzwon najlepiej do swojego US, bo wszedzie jest inaczej :)

Jarek

Data: 2010-06-01 15:25:51
Autor: radekp@konto.pl
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Tue, 1 Jun 2010 09:11:02 +0200, w <hu2bq9$4kr$1@inews.gazeta.pl>, "jarek"
<jarek@jarek.pl> napisał(-a):

> [...]

W rozliczeniu rocznym PIT36, odliczyc mozesz chyba tylko wydatki na czesci i musisz miec fakture.

Nie jest to prawdą (to, że tylko na części).

Data: 2010-05-31 23:52:59
Autor:
[...]

Tylko pytajacy DG chyba nie prowadzi. A dla OFNPDG (osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej) jakoś marnie widzę jakiekolwiek koszty. No może poza ew. kosztami pierwszej rejestracji.

Data: 2010-05-31 23:58:08
Autor: Cavallino
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:

Tylko pytajacy DG chyba nie prowadzi. A dla OFNPDG (osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej) jakoś marnie widzę jakiekolwiek koszty.

Po co ludzie wypowiadają się na tematy, o których nie mają pojęcia?
A nabycia samochodu do kosztów też nie zaliczysz?

Data: 2010-06-01 00:18:39
Autor:
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Po co ludzie wypowiadają się na tematy, o których nie mają pojęcia?
A nabycia samochodu do kosztów też nie zaliczysz?

Przeczytaj uważnie poprzednie posty, a potem odpowiedz sobie na pytanie. Mówimy o kosztach, które zmniejszyłyby 2 tysiące "zysku". Już na początku odjęty jest koszt zakupu auta.

Data: 2010-06-01 00:25:21
Autor: Cavallino
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:hu1ck4$bp4$1news.onet.pl...
Po co ludzie wypowiadają się na tematy, o których nie mają pojęcia?
A nabycia samochodu do kosztów też nie zaliczysz?

Przeczytaj uważnie poprzednie posty, a potem odpowiedz sobie na pytanie.

Czytałem i nie widzę, żeby ktoś oprócz Radka wiedział o czym nawija.

Mówimy o kosztach, które zmniejszyłyby 2 tysiące "zysku". Już na początku odjęty jest koszt zakupu auta.

Ano właśnie.
Jedne koszty liczyć, a innych nie można?
Czym się różnią?

Data: 2010-06-01 01:13:44
Autor:
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Ano właśnie.
Jedne koszty liczyć, a innych nie można?
Czym się różnią?

Tym, że nie są wprost wymienione w art. 24.6. ustawy o PIT? Moim zdaniem ubezpieczenie lub też inne koszty  eksploatacyjne nie łapią się pod "nakłady poczynione". Być może można byłoby tu jakieś ulepszenia samochodu wsadzić, jeśli takowe pytający poczynił.

Data: 2010-06-01 08:51:20
Autor: Cavallino
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:hu1frd$i4k$1news.onet.pl...
[...]

Eksploatacyjne nie.
Tylko te, które były poniesione w celu osiągnięcia przychodu.
Może być remont, naprawa itd.

No chyba że auto nie było jeżdżone, wtedy całość.

Data: 2010-06-01 09:22:39
Autor:
[...]

Pewny jesteś, że pytający prowadzi DG i samochód jest skałdnikiem majątku jego przedsiebiorstwa? Ja myślę, że nie. Wiec o jakich wydatkach "w celu osiągniecia przychodu" ma być mowa? Zajrzyj do podanego miejsca w ustawie.

Data: 2010-06-01 09:45:35
Autor: Cavallino
[...]

Nie i nie o tym mówię.
Tylko o nakładach o których mowa w tym artykule.
Cholernie szerokie pojęcie.

Data: 2010-06-01 09:12:24
Autor: jarek

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hu1d0f$cg6$1news.onet.pl...
Ano właśnie.
Jedne koszty liczyć, a innych nie można?
Czym się różnią?

W moim US tylko koszt napraw i przy pierwszej rejestracji akcyze, nic wiecej :) Ale to zalezy od US.

Jarek

Data: 2010-06-01 09:18:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "jarek" <jarek@jarek.pl> napisał w wiadomości news:hu2bsr$4vd$1inews.gazeta.pl...

[...]

I od konkretnej sytuacji.
A US nie stanowi prawa.

Data: 2010-06-01 15:26:58
Autor: radekp@konto.pl
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Mon, 31 May 2010 23:52:59 +0200, w <hu1b40$88l$1@news.onet.pl>,

> [...]

Tylko pytajacy DG chyba nie prowadzi. A dla OFNPDG (osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej) jakoś marnie widzę jakiekolwiek koszty. No może poza ew. kosztami pierwszej rejestracji.

Jakby prowadził DG to miałby jeszcze lepiej, bo mógłby zaliczyć do kosztów i OC
i AC i amortyzację i nawet paliwo :).

Data: 2010-06-01 00:26:58
Autor: J.F.
On Mon, 31 May 2010 18:24:27 +0200,  radekp@konto.pl wrote:
[...]

Jesli nie jezdziles w miedzyczasie .. ale wtedy to samochod nabyty w
celu odsprzedazy z zyskiem :-)

Za to czesc OC przekazana kupujacemu na pewno tak :-)

, w koszty można wrzucić również już zapłacony podatek PCC.

Nie bylbym taki pewien .. ale moze ..

J.

Data: 2010-06-01 15:33:48
Autor: radekp@konto.pl
Sprzedaż auta przed upływem 6mies
Tue, 01 Jun 2010 00:26:58 +0200, w
<ipc80692dudt9hl0os4tarq233c3kjjoje@4ax.com>, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

>, w koszty można wrzucić również już zapłacony podatek PCC.

Nie bylbym taki pewien .. ale moze ..

Można, można -- to akurat podstawa.

Sprzedaż auta przed upływem 6mies