SprzedaĹĽ auta z radiem CB a kasia fiskal na

Data: 2012-04-07 11:05:53
Autor: Jacek
SprzedaĹĽ auta z radiem CB a kasia fiskal na
Prowadzę DG i nie mam kasy fiskalnej i mieć nie chcę.
Mam w ŚT auto a w aucie jest radio CB. Auto chcę sprzedać.
Czy przy sprzedaĹĽy tego auta wraz radiem osobie fiz. nie podpadnÄ™ pod kasÄ™?
Jacek

Data: 2012-04-07 11:23:58
Autor: cef
Jacek wrote:

[...]

O, to pewnie sprzedajesz teĹĽ kierownicÄ™ i fotel kierowcy
i olej w silniku i benzynÄ™ w baku? MoĹĽe jeszcze
akcyza siÄ™ naleĹĽy?

Data: 2012-04-07 11:32:37
Autor: elephanto
W dniu 07-04-2012 11:05, Jacek pisze:
[...]

Jak juz cef odpowiedzial - z faktu posiadania CB radia nie podpadniesz, ale jezeli sprzedaz bedzie na kwote powyzej 20 / 40 tys. (lub odpowiednio mniej, jezeli jakas inna sprzedaz na rzecz osob fizycznych juz miales), to kasa Cie nie ominie.

--
Adam

Data: 2012-04-07 11:38:10
Autor: cef
elephanto wrote:

 z faktu posiadania CB radia nie
podpadniesz, ale jezeli sprzedaz bedzie na kwote powyzej 20 / 40 tys.
(lub odpowiednio mniej, jezeli jakas inna sprzedaz na rzecz osob
fizycznych juz miales), to kasa Cie nie ominie.

A nie ma przypadkiem jakiegoś wyłączenia przy zbyciu środka trwałego?
(tak jak np niezaliczenie do limitu proporcji zwolniona/opodatkowana
przy sprzedaży środków trwałych)

Data: 2012-04-07 11:52:00
Autor: elephanto
W dniu 07-04-2012 11:38, cef pisze:

A nie ma przypadkiem jakiegoś wyłączenia przy zbyciu środka trwałego?
(tak jak np niezaliczenie do limitu proporcji zwolniona/opodatkowana
przy sprzedaży środków trwałych)

  O ile w przypadku proporcji, to rzeczywiscie tak jest (pewnie dlatego, ze dosc czesto taka sprzedaz jest w ZW, wiec z uwagi na przewaznie stosunkowo wysoka wartosc ST, wspolczynnik bylby mocno znieksztalcony), o tyle w przypadku kasy fiskalnej o zadnych takich wylaczeniach mi nie wiadomo.

--
Adam

Data: 2012-04-09 09:26:32
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisał w wiadomości news:jlp01e$au2$1news.task.gda.pl...
Prowadzę DG i nie mam kasy fiskalnej i mieć nie chcę.
Mam w ŚT auto a w aucie jest radio CB. Auto chcę sprzedać.
Czy przy sprzedaĹĽy tego auta wraz radiem osobie fiz. nie podpadnÄ™ pod kasÄ™?

mam podobny problem
może zrobić darowiznę na kogoś z rodziny i wówczas sprzedać?

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-04-09 12:07:50
Autor: jureq
Sprzedaż auta z radiem CB a kasia fiskalna
Dnia Mon, 09 Apr 2012 09:26:32 +0200, zlotowinfo napisał(a):

mam podobny problem
może zrobić darowiznę na kogoś z rodziny i wówczas sprzedać?

A co to zmieni? Dlaczego uważasz, że przy darowiźnie nie trzeba wystawiać paragonu?

Data: 2012-04-09 15:51:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 9 Apr 2012, jureq wrote:

Dnia Mon, 09 Apr 2012 09:26:32 +0200, zlotowinfo napisał(a):

mam podobny problem
może zrobić darowiznę na kogo¶ z rodziny i wówczas sprzedać?

A co to zmieni?

  Nie będzie sprzedaży.
  A nieformalnie, dla okreslenia zdarzeń o których niżej, spotyka
się pojęcie "czynnosci zrównanych ze sprzedaża", ale one
nie daja w 100% tożsamych skutków (co do terminów i innych
restrykcji), mimo że VAT się należy.

Dlaczego uważasz, że przy darowiĽnie nie trzeba wystawiać
paragonu?

  Nie wiem co na to zapytany, ale ja dlatego że tak wynika z ustawy.
  Mi wynika :)

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslug.html
+++
Art. 2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
[...]
22) sprzedaży - rozumie się przez to
  odpłatną dostawę towarów
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  i odpłatne świadczenie usług [...]
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]
Art. 5.
1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej
  "podatkiem", podlegają:
[...lista...]
Art. 7.
1. Przez
  dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
  ^^^^^^^^^^^^^^^^
  rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak
  właściciel, w tym również:
[...]
2. Przez
  dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się
  ^^^^^^^^^^^^^^^^
  również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących
  do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:
     1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste[...]
     2) wszelkie inne darowizny
[...]
Art. 111.
1. Podatnicy dokonujący
  sprzedaży na rzecz osób fizycznych
  ^^^^^^^^^^
  nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych
  są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego
  przy zastosowaniu kas rejestrujących.
-- -

  I teraz poproszę o objasnienie, z mocy którego przepisu chcesz
obłożyć obowiazkiem kasowym *dostawę* które nie jest *sprzedaża*
  :)
(oczywiscie, mogłem przeoczyć jakis przepis głęboko schowany,
  ale jak dotad nikt nie wskazał, a sprawa tak raz na trzy
  lata wraca)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-09 14:24:15
Autor: jureq
Sprzedaż auta z radiem CB a kasia fiskalna
Dnia Mon, 09 Apr 2012 15:51:10 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  I teraz poproszÄ™ o objasnienie, z mocy ktĂłrego przepisu chcesz
obłożyć obowiazkiem kasowym *dostawę* które nie jest *sprzedaża*
  :)
(oczywiscie, mogłem przeoczyć jakis przepis głęboko schowany,
  ale jak dotad nikt nie wskazaĹ‚, a sprawa tak raz na trzy lata wraca)

To ja przeoczyłem, że kasa dotyczy tylko sprzedaży

Data: 2012-04-09 20:41:27
Autor: tomek
[...]

Ok, ale w takim razie co¶ mi tu nie gra - skoro wg art.5 opodatkowaniu podlega tylko odpłatna dostawa towarów, to dostawy podpadaj±ce pod art. 7.2 nie powinny być opodatkowane (jako nieodpłatne) - a chyba s±?

Tome

Data: 2012-04-09 22:06:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 9 Apr 2012, tomek wrote:

[...]

  Sa.
  Sa traktowane *jak odpłatne* w zakresie definicji dostawy towarów,
tak jak zapisali wyżej.
  Popatrz tak:
"odpłatna dostawa towarów" (to art.5)
"dostawa towarów traktowana *jak* odpłatna dostawa to m.in. darowizna"
(to art.7.2)

  Jak wolisz inna wersję: "przez odpłatna dostawę towarów należy również
rozumieć nieodpłatna dostawę towarów" :P

BTW:
  Jesli potrzebujesz jeszcze jakiegos absurdu językowego, to zwróc uwagę,
jak ustawodawca precyzyjnie i wielokrotnie rozdziela od siebie
"dostawę towarów" i "swiadczenie usług".
  A pózniej przeczytaj art.84.1 do 1. przecinka :)
  To jest normalnie dzieło sztuki ;] (z zastrzeżeniem, że nie wykluczam
iż ktos ma w zanadrzu "hak" do wykorzystania z tego tytułu, choć
nie wiem jak miałby działać, niemniej wpisanie takiego tekstu owym
dziełem sztuki pozostaje)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-10 13:04:49
Autor: tomek
On Mon, 9 Apr 2012, tomek wrote:

[...]

Ano, prawdziwa uczta :) Ale ja się doczepię - skoro darowizny s± traktowane jako dostawy odpłatne, tzn. mieszcz± się w zakresie art. 5.1.1, to skoro definicja sprzedaży z art. 2 pokrywa się z t± z art. 5.1.1 w zakresie dostaw towarów, to może darowizny też się tam mieszcz± (tam - tzn. s± sprzedaż±) ?

[...]

A to dobre jest, faktycznie chyba jaki¶ hak tam drzemie :)

Tomek

Data: 2012-04-10 19:29:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 10 Apr 2012, tomek wrote:

[...]

  Ratio legis.
  Jesli występuja dwa różne pojęcia i wyraznie nie powiedziano inaczej,
to znaczy że to sa *różne* pojęcia.

to może darowizny też się tam mieszcz± (tam - tzn. s± sprzedaż±) ?

  Własnie wywodzisz że nie :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-10 20:52:11
Autor: tomek
[...]

Ja nie mówię że nie, ale jest to tak ¶lisko zapisane że gdyby o mnie chodziło to chyba bym nie liczył na to że kontroler podzieli moje zdanie :)

Tomek

Data: 2012-04-10 22:03:55
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  :D
  Trzeba by poszukac jakiejs interpretacji, ale przyznam: nie chce mi się.

pzdr, Gotfryd

SprzedaĹĽ auta z radiem CB a kasia fiskal na