Sprzedaż mieszkania a podatek dochodowy

Data: 2010-12-18 21:24:02
Autor: Bartosz Augustyniak
Sprzedaż mieszkania a podatek dochodowy
Witam!
Mam pewną wątpliwość czy będę musiał odprowadzić podatek  dochodowy (??) w związku ze sprzedażą mieszkania

Sytuacja wygląda tak:
W grudniu 2004 nabyłem spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu (i tu by nie było problemu), ale we wrześniu 2009 to prawo został przekształcone w odrębna własność, sprzedaż nastąpi prawdopodobnie w lutym 2010.

Ciężko mi te pieniądze przeznaczyć na cele mieszkaniowe bo te pieniądze są przeznaczone na spłatę już zaciągniętych pożyczek,

Wiem też że podatku się nie płaci jak w przeciągu 2 lat wyda się je na inne cele mieszkaniowe. To trzeba coś deklarować w US ?
Co się stanie jak nie wydam pełnej kwoty sprzedaży mieszkania na cele mieszkaniowe, bo mi się na pewno nie uda, budowa domu jest zbyt zaawansowana aby było to możliwe i miało sens

Jeżeli będę musiał odprowadzić podatek to od jakiej kwoty ? Różnicy zakupu (2004 rok) i sprzedaży (2011).

Planowałem napisać pismo do US ale nie wiem jak powinno wyglądać i nie wiem jak się do tego zabrać

--
Z poważaniem
Bartosz Augustyniak,Łódź

Data: 2010-12-20 08:53:11
Autor: Dominik & Co
Sprzedaż mieszkania a podatek dochodo wy
W dniu 18-12-2010 21:24, Bartosz Augustyniak rzecze:

Use Google, Luke.
http://tinyurl.com/2utftl9

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-12-20 09:32:53
Autor: Bartosz Augustyniak
W dniu 2010-12-20 08:53, Dominik & Co pisze:
[...]

Lepiej zadałeś pytanie. Wielkie dzięki za pomoc
Ale mam jeszcze pytanie czy jak już takie pytanie zostało zadane (co prawda w Katowicach) to ja z podobnym pytaniem powinienem lecieć do swojego US ?

--
Z poważaniem
Bartosz Augustyniak

Data: 2010-12-20 02:51:54
Autor: witek
On 12/20/2010 2:32 AM, Bartosz Augustyniak wrote:
[...]

odpowiedz na pytanie zadane przez osobnia xyz w us katowice   obowiazuje tylko w us katowice i tylko osobnika xyz.

akurat w tym temacie interpretacja jest wszedzie podobna.

pytanie zadane przez osobe xyz powoduje, ze chocby  naczelnik US pod ktory podlega  zalał się w trupa i wydawał decyzje wg schematu orzel jest dobrze, reszka -nie jest dobrze   to osoba xyz nawet jak dostanie domiar podatku to z takim papierkiem wygra odwołanie w kazdej instancji.

ty, bez papierka bedziesz sie musiał bujac az do strasburgera. ale malo prawdopodobne, bo wszystkie US traktuja takie przekształcenie podobnie.
mozesz spac spokojnie, tylko nie pij z naczelnikiem wlasnego US.

Data: 2010-12-20 10:14:06
Autor: Dominik & Co
Sprzedaż mieszkania a podatek dochodo wy
W dniu 20-12-2010 09:32, Bartosz Augustyniak rzecze:

Lepiej zadałeś pytanie. Wielkie dzięki za pomoc

Wpisałem po prostu:
"sprzedaż mieszkania pięć lat przekształcenie w odrębną własność"
i to było pierwsze trafienie...

Ale mam jeszcze pytanie czy jak już takie pytanie zostało zadane (co
prawda w Katowicach) to ja z podobnym pytaniem powinienem lecieć do
swojego US ?

Formalnie (jak już napisał witek) ta interpretacja obowiązuje
wyłącznie w tej konkretnej sprawie. Jednak nie spotkałem się z odmienną
interpretacją, zobacz np. http://tinyurl.com/343ty9m,
http://www.rp.pl/artykul/401407.html?print=tak

IMHO możesz spać spokojnie, w razie problemów czekaj na decyzję
US i pisz odwołanie :-)

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-12-20 09:36:19
Autor: Latet
Sprzedaż mieszkania a podatek dochodowy
Wiem też że podatku się nie płaci jak w przeciągu 2 lat wyda się je na inne cele mieszkaniowe.

A kiedy ta zasada nie obowiązuje? Wie ktoś?
Dzięki,

Latet

Data: 2010-12-20 10:29:52
Autor: Dominik & Co
Sprzedaż mieszkania a podatek dochodo wy
W dniu 20-12-2010 09:36, Latet rzecze:
Wiem też że podatku się nie płaci jak w przeciągu 2 lat wyda się je na
inne cele mieszkaniowe.

A kiedy ta zasada nie obowiązuje? Wie ktoś?

Ktoś wie.
http://www.rp.pl/artykul/401415_Z_obowiazku_wobec_fiskusa_uwolni_meldunek.html

--
Dominik (& kąpany)