Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i k upno nowego a następnie darowizna

Data: 2015-05-02 16:41:17
Autor: Tom
Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i k upno nowego a następnie darowizna
Niech ktoś mi wyjaśni:

Otrzymałem w spadku mieszkanie(I grupa pokrew.) które natychmiast sprzedałem, zgłosiłem do US przeznaczenie uzyskanej kasy na cele mieszkaniowe, nie minęły dwa lata i kupiłem za tą kasę NOWE mieszkanie (czy teraz coś zgłaszam do US?)

zakupione nowe mieszkanie mam zamiar od razu darować synowi

syn zgłasza do US darowiznę

pod względem podatkowym wszystko jest OK?

Data: 2015-05-02 11:22:01
Autor: witek
Tom wrote:
[...]

tam w ustawie nie jest napisane "na cele mieszkaniowe" tylko "na własne cele mieszkaniowe".

jakbym się chciał przyczepić, to faktu, że ty w tym kupionym mieszkaniu nie mieszkałeś, więc pieniędzy nie przeznaczyłeś na własne cele mieszkaniowe. I dokopał 19% podatku z odsetkami za dwa lata.

reszta byłaby ok.

Radziłbym z tą darowizną poczekać minimum do momentu aż US zapyta jak wydałeś kasę.

Data: 2015-05-02 18:29:06
Autor: Tom
[...]

no tak ale czy bym darował stare mieszkanie czy nowe to darowizna jest bez podatku, podatek jest od zysku a gdzie ten zysk?

Data: 2015-05-02 11:48:36
Autor: witek
Tom wrote:

[...]

nie o darowiznie mowa, tylko o twoim oswiadczeniu ze wydasz pieniadze ze sprzedazy na wlasne cele mieszkaniowe.

Data: 2015-05-02 19:00:57
Autor: Tom
Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna

nie o darowiznie mowa, tylko o twoim oswiadczeniu ze wydasz pieniadze ze
sprzedazy na wlasne cele mieszkaniowe.

no i wydałem, jest na to dowód: akt notarialny, a teraz ile mam w tym mieszkaniu mieszkać: dzień, miesiąc, rok, 10 lat, 100 lat żeby zostało wypełnione oświadczenie że cele były własne>? od kogo to zależy? od widzimisię naczelnika US?

gdybym wiedział od razu darował bym stare mieszkanie synowi

Data: 2015-05-02 19:08:43
Autor: Tom
Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna

nie o darowiznie mowa, tylko o twoim oswiadczeniu ze wydasz pieniadze ze
sprzedazy na wlasne cele mieszkaniowe.

np:

http://www.eporady24.pl/cel_mieszkaniowy_a_darowizna_nabytej_nieruchomosci,pytania,15,86,4998.html

Data: 2015-05-02 14:48:15
Autor: witek
Tom wrote:

[...]

masz tam dokładnie to samo.

I z jednej strony bedziesz miał argumenty, ze "moim zdaniem" można sprzedać
a z drugiej strony, ĹĽe natychmiastowa sprzedaĹĽ oznacza braku wlasnych celĂłw mieszkaniowych.

ty zrobisz jak zechcesz, US teĹĽ.
Najwyzej bedziesz sie kopał z koniem przez nastepnych 10 lat z marnym dla ciebie skutkiem.
Raczej nie łudziłbym się, że US poprze twoją wersję.

Data: 2015-05-03 06:44:19
Autor: Tom
[...]

tu nie chodzi o sprzedaĹĽ tylko darowanie synowi

co mam zrobić? sprawa jeszcze nie przeprowadzona, mam tam mieszkać? ILE? gdzie to jest napisane? zwrócić się US ile tam mam mieszkać? to jakieś kuriozum jak z filmu Barei!

a gdybym dostał mieszkanie w spadku na drugim końcu Polski, musiał bym je sprzedać i kupic tu gdzie mieszkam, następnie wynająć bo mam swój dom i mieszkanie nie jest mi potrzebne, wynająć nie mogę bo to nie "własne cele mieszkaniowe", mieszkać nie mam potrzeby, pozostaje trzymać i opłacać nie wiadomo ILE czasu...

po prostu wysadzić to wszystko w powietrze

Data: 2015-05-03 08:05:33
Autor: cef
W dniu 2015-05-03 o 06:44, Tom pisze:

[...]

Ale sam sobie odpowiedziałe¶.
Nie możesz realizować celów mieszkaniowych
skoro masz gdzie mieszkać. Realizujesz zatem inny cel,
który już może być opodatkowany.

Data: 2015-05-03 09:17:37
Autor: Tom
[...]

masz racje, jednym słowem trzeba rypać to państwo ile się da bo uczciwie żyj±c można jedynie grzebać po ¶mietnikach

teraz kolejne 5 lat trzeba czekać zanim je daruje synowi bo urzędnik sobie co¶ zinterpretuje i przywali mi podatek od dochodu którego to dochodu nie mam

i tak znajdę sposób kupie kawałek działki budowlanej niech ro¶nie trawa przez 5 lat

Data: 2015-05-03 09:21:58
Autor: witek
Tom wrote:

[...]

jeszcze raz
dlaczego założyłe¶, że zapłacenie podatku jet "nieuczciwe".
i dlaczego uważasz, że należy ci sie bez podatku.

[...]

chociaż wbij łopatę, żeby nie było, że nie rozpocz±łe¶ budowy.
A najlepiej nie sprzedawaj tylko wynajmij i poczekaj te 5 lat. wyjdzie taniej.

Data: 2015-05-03 17:45:15
Autor: Tom
[...]

skoro ja dostałem mieszkanie od zmarłego brata i mogłem je darować od razu synowi nie płac±c podatku to przez my¶l mi nie przeszło że "ubieraj±c się" w sprzedaż w celu kupna lepszego nowego mieszkania (dołożyłem kasę i kupiłem mu większe) zablokuję sobie możliwo¶ć darowizny na PEŁNE 5 lat, przy czym zupełnie nie wiem od kiedy teraz mam liczyć ten okres, gdybym nic nie robił i trzymał stare mieszkanie już bym był bliżej końca karencji niż dalej

ale mam to w nosie, wprowadzę się tam na pół roku i następnie wyprowadzę, jak mnie US zapyta to odpowiem że mi powietrze szkodziło, nie maj± nigdzie okre¶lonych warunków "spełnienia" celów mieszkaniowych

czytam sobie takie interpretacje:
http://interpretacje-podatkowe.org/cele-mieszkaniowe/ibpbii-2-4511-79-15-mm

jak widać kłamanie oszukiwanie a nie uczciwo¶ć, popłaca, konieczno¶ć ułożenia logicznej bajeczki dla urzędasa w US, korwin ma rację, podłożyć bombę i wysadzić w kosmos, te przepisy nie s± napisane dla ludzi tylko po to aby człowieka złapać na jaki¶ kruczek i wycyckać do zera, oddajemy państwu >60% tego co zarobimy, przy byle okazji łupi± nas jak mog±, tak samo jest z funduszami TFI, wciskaj± to starszym ludziom a ci nie wiedz± że w przypadku ¶mierci i dziedziczenia US rypie podatek od cało¶ci a nie od zysku, taki kolejny mały kruczek

Data: 2015-05-03 11:05:32
Autor: witek
Tom wrote:

[...]

było zapytac przed a nie po.

jak widać kłamanie oszukiwanie a nie uczciwo¶ć, popłaca, konieczno¶ć
ułożenia logicznej bajeczki dla urzędasa w US,

slusznie, powinni zlikwidować wszystkie furtki i wprowadzić jeden podatek i cze¶ć.

  korwin ma rację, podłożyć
bombę i wysadzić w kosmos, te przepisy nie s± napisane dla ludzi tylko
po to aby człowieka złapać na jaki¶ kruczek i wycyckać do zera,

gruszki na wierzbie i kielbase wyborcz± każdy może sprzedawać.

G.... by Korin zrobił. Dużo gada, mało robi.

od dziedziczenia nie zapłaciłe¶ nic.

Data: 2015-05-06 09:09:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 3 May 2015, Tom wrote:

skoro ja dostałem mieszkanie od zmarłego brata i mogłem je darować od razu
synowi nie płac±c podatku to przez my¶l mi nie przeszło

  Popatrz na to tak: to jest skutek wszelkich "nieliniowo¶ci" w podatkach.
  Dotyczy również mechnizmu wprowadzania zwolnień, wszelakich, na przykład
w czynno¶ciach dla rodziny.
  Że tak przypomnę, kiedy¶ podatek od spadku dotyczył również rodziny,
wyj±tku w podatku dochodowym też nie było.
  Powprowadzano jest stopniowo, niejednocze¶nie i rozdzielnie.

  Doskonale widać, że brakuje konstrukcji podstawowej, o priorytecie
wyższym niż wszystkie ustawy podatkowe.
  IMO, w istniej±cym stanie prawnym, przepis (i nie tylko dotycz±cy tej
sprawy!) powinien być zorganizowany tak:
- zwolnienie "dla rodziny" powinno być zapisane w odrębnej ustawie,
  nie wiem czy Ordynacja byłaby wła¶ciwym miejscem, ale IMVHO tak
  (lepiej jedna dłuższa ustawa w której jest "wszystko", niż setka
  ustaw które łatwo przeoczyć)
- *każda* ustawa podatkowa powinna zawierać odwołanie "stosuje się
  wył±czenia opisane w rozdziale ... ustawy Ordynacja Podatkowa".

  To ostatnie jest ważne (i miejsce wstawienia do ustaw też) - chodzi
o to, aby przepisy zwalniaj±ce były szczegółowe wobec (pozostałych)
ustawowych.
  Ale teraz weĽ i przetłumacz to politykom :P

ale mam to w nosie, wprowadzę się tam na pół roku i następnie wyprowadzę, jak
mnie US zapyta to odpowiem że mi powietrze szkodziło, nie maj± nigdzie okre¶lonych warunków "spełnienia" celów mieszkaniowych

  :)
  A dasz głowę, że *oprócz* "własnych potrzeb mieszkaniowych" nie ma
gdzie¶ pułapki w stylu "5 lat" jako odrębnego warunku? ;)
  IMVHO, "witek" dobrze pisze.

funduszami TFI, wciskaj± to starszym ludziom a ci nie wiedz± że w przypadku
¶mierci i dziedziczenia US rypie podatek od cało¶ci a nie od zysku, taki
kolejny mały kruczek

  Jak wyżej, to jest skutek faktu iż "zwolnienie dla rodziny" nie obejmuje
tak po prostu i po równi wszelkich praw i obowi±zków (wtedy "koszty
zmarłego" też by wchodziły).
  Postępowanie spadkowe obejmuje, ale przepisy podatkowe niekoniecznie.
  Można sobie wybrać jak±¶ wersję przyczyn, np z tego:
- wymy¶lał to skrajny amator
- jest zrobione celowo, aby kancelarie prawne miały co robić "a mógł
  pan isć wcze¶niej do adwokata" :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-09-01 12:25:58
Autor: ±ćęłń󶼿
Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
To się akurat jaki¶ czas temu zmieniło.
Pewnie paru POsłów miało podatek zapłacić, to zmienili, jak to w POlsce.

-- -- -

Data: 2015-05-03 09:19:25
Autor: witek
Tom wrote:

[...]

mialo byc darowizna
jeden pies.

co mam zrobić? sprawa jeszcze nie przeprowadzona, mam tam mieszkać? ILE?

nie sprzedawać jeśli nie chcesz zapłacić podatku

[...]

wiadomo ile czasu.
Pi razy drzwi 6 lat.
Potem podatku juĹĽ nie ma.

po prostu wysadzić to wszystko w powietrze

dlaczego założyłeś, że z definicji masz podatku nie zapłacić?

Data: 2015-05-03 17:24:30
Autor: Tom
Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna

dlaczego założyłeś, że z definicji masz podatku nie zapłacić?

skoro mogłem synowi darować stare mieszkanie nie płacąc podatku to dlaczego od nowego o tej samej wartości miałem myśleć że zapłacę podatek

Data: 2015-05-03 11:00:17
Autor: witek
Tom wrote:

dlaczego założyłeś, że z definicji masz podatku nie zapłacić?

skoro mogłem synowi darować stare mieszkanie nie płacąc podatku to
dlaczego od nowego o tej samej wartości miałem myśleć że zapłacę podatek

trzeba było myśleć przed a nie dopiero wtedy kiedy dziewczyna woła że jest w ciąży.

Podziwiam ludzi
5 złotych 10 razy oglądają, ale jak obracają pół milionem, to nawet przez sekundę się nie zastanowią.

Data: 2015-05-04 18:47:59
Autor: Tom
Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna

Podziwiam ludzi
5 złotych 10 razy oglądają, ale jak obracają pół milionem, to nawet
przez sekundÄ™ siÄ™ nie zastanowiÄ….

OK mĂłj bĹ‚Ä…d zakoĹ„czmy sprawÄ™, masz racjÄ™ Witek wiele mi pomogĹ‚eĹ› juĹĽ 2 lata temu doradzaĹ‚eĹ› w sprawach spadkowych za co jestem wdziÄ™czny bo wszystko byĹ‚o OK,  biorÄ™ na klatÄ™, jakie sÄ… wyjĹ›cia z sytuacji?

czy umowa zamiany mieszkań była by rozwiązaniem?

nowe mieszkanie jest na mnie

mieszkanie w którym mieszkam daruję synowi(przecież mogę?), następnie dokonuję umowy zamiany mieszkań (nowego zakupionego na mnie) z tym starym w którym mieszkam, po darowiźnie w całości będzie na niego, wartość mieszkań w zasadzie podobna

czy podatkowo będzie OK?

Data: 2015-05-04 16:17:44
Autor: witek
Tom wrote:

Podziwiam ludzi
5 złotych 10 razy oglądają, ale jak obracają pół milionem, to nawet
przez sekundÄ™ siÄ™ nie zastanowiÄ….

OK mój błąd zakończmy sprawę, masz rację Witek wiele mi pomogłeś już 2
lata temu doradzałeś w sprawach spadkowych za co jestem wdzięczny bo
wszystko byĹ‚o OK,  biorÄ™ na klatÄ™, jakie sÄ… wyjĹ›cia z sytuacji?

nowe mieszkanie jest na mnie

I na tym stanie bym zakonczył.

Niech sobie bedzie na ciebie przez kilka lat.

Kupiles na własne cele mieszkaniowe, co nie oznacza, że te cele masz zrealizować od razu.
Na potrzeby US, przeprowadzisz siÄ™ "jak syn wybuduje dom obok".
A do tego czasu syn tam bedzie mieszkał, bo "ktoś przecież budowy musi pilnować".

Jak US wreszcie się zapyta jak wydałeś kasę, pokażesz akt notarialny, napiszesz oświadczenie, że ciągle jesteś jego właścicilem i ze zamierzasz się tam przeprowadzić "wkrótce".

US sobie odfajkuje, ze wszystko sie zgadza.

Za 2 -3 lata zrobisz darowiznÄ™ synowi i pies z kulawÄ… nogÄ… sie nie zapyta.
A jak się zapyta, to powiesz, że plany się zmieniły. Bo syna przestało być stać na budowę domu i wyszło jak wyszło.

Jedyne na co uważaj jak syn bedzie mieszkał w twoim mieszkaniu, to to kto płaci za to mieszkanie.

Zebys nie utopił się z drugiej strony pod tytułem, ty płacisz opłaty w spółdzielni, syn mieszka, a US się go pyta dlaczego nie wpisał tego jako dochód na pit.

Umowa uzyczenia pisemna. Z tÄ… umowÄ… syn  wszystkie umowy na media pdopisuje na siebie. W spółdzielni pĹ‚aci on.

Jak sie Gotfryd objawi na grupie, to pewnie ci podpowie, czy widzi w tym jakieĹ› wady.

Data: 2015-05-06 08:53:12
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
On Mon, 4 May 2015, witek wrote:

[...]
[...]

Umowa uzyczenia pisemna. Z t± umow± syn  wszystkie umowy na media pdopisuje na siebie. W spółdzielni płaci on.

Jak sie Gotfryd objawi na grupie, to pewnie ci podpowie, czy widzi w tym jakie¶ wady.

  Jak to mawiał ¶lepy koń wy¶cigowy: "nie widzę przeszkód" ;)

  IMVHO, jest lepiej, bo na mój gust od paru lat "nieodpłatne ¶wiadczenie"
dla syna nie jest już zagrożeniem skuktuj±cym podatkiem dochodowym,
masz mocno zakodowany stan sprzed wprowadzenia przepisu:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60057,20150401,art-21-zwolnienia-przedmiotowe.html
+++
Art. 21.
1. Wolne od podatku dochodowego są:
[...]
125) wartość świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń,
  obliczona zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, otrzymanych od osób zaliczonych
  do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od spadków
  i darowizn, z zastrzeżeniem ust. 20;
-- -

  Tak bardzo, jak bardzo zgadzam się że "nieodpłatne ¶wiadczenia" s±
powszechnie lekceważone (do momentu aż US się przyczepi), tak bardzo
widzę wyj±tek dla przypadków "rodzinnych" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-06 09:13:58
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:
Jak to mawiał ¶lepy koń wy¶cigowy: "nie widzę przeszkód" ;)

Jakby ojciec płacił opłaty za mieszkanie w ktorym mieszka syn, to syn moglby oberwac od US za niewykazanie dodatkowego dochodu.

Zastanawialem sie czy US nie może odwrocic argumentacji i przyczepic sie czegos pod tytulem, tot teraz syn płaci za ojca

Data: 2015-05-06 18:16:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 6 May 2015, witek wrote:

Jakby ojciec płacił opłaty za mieszkanie w ktorym mieszka syn, to syn moglby
oberwac od US za niewykazanie dodatkowego dochodu.

  Ojciec utrzymuje lokal, użycza go synowi.
  Gdzie widzisz lukę?
  Przecież PODAWAŁEM PRZEPIS, że JEST ZWOLNIENIE dla takiego przypadku!
  I to już jaki¶ czas (3 lata?)
  Jeszcze starsze jest zniesienie przepisu o przychodzie z użyczenia
lokalu, który swojego czasu faktycznie dawał pat z podwójnym
opodatkowaniem (i połowicznie skutkował oberwaniem również przez
rodzinę).
  W efekcie IMO zwolnienie jest "prawdziwe". Nie ma przychodu z użyczenia
dla rodziny (czy tam "I lub II grupy", nie pamiętam co jest w ustawie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-06 13:51:08
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:
On Wed, 6 May 2015, witek wrote:

[...]

W interpretacji co to jest uzyczenie lokalu

Czy "uzyczenie pr±du" w tym lokalu, czyli opłacanie przez ojca rachunków za media też pod to podpada?

Moze wnoszenie opłat do spółdzielni jest mniej kontrowersyjne ale tez nie takie oczywiste kto ma je ponosi bez ryzyka oberwania. Ojciec czy syn.

[...]

tu chodzi o "składniki" tego uzyczenia
uzyczasz lokal z samochodem (czytaj pr±dem, wod± i opłatami) czy też bez.

Data: 2015-05-06 21:25:07
Autor: Michał Jankowski
W dniu 2015-05-06 o 20:51, witek pisze:
Gotfryd Smolik news wrote:
On Wed, 6 May 2015, witek wrote:

[...]

Co jest niezrozumiałego w okre¶leniu
"wartoś¶ć ś¶wiadczeń w naturze i innych nieodpłatnych ś¶wiadczeń," ?

   MJ

Data: 2015-05-06 18:13:13
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:
On Wed, 6 May 2015, witek wrote:

[...]

widzisz zeby to wszystko było takie proste jak sie na poczatku wydaje.

Uzyczasz mi swoj samochod. na trzy lata.

I teraz
a) ty zapłaciłe¶ OC za nastepny rok
b) ja zapłaciłem twoje OC za nastepny rok

a) ja kupuje beznzyne
b) ty placisz za benzyne

w ktorym przypadku masz nieodplatne swiadczenie a w ktorym zaplacenie rachunkow za kogos.

a teraz za oc podstaw sobie czynsz, a za benzyne rachunki za media.

a teraz dorzuc do tego jeszcze remont przeprowadzony a) przez ojca  b) przez syna.

Data: 2015-05-07 12:05:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 6 May 2015, witek wrote:

Michał Jankowski wrote:
[...]

  Ale zapłacenie rachunku za kogo¶ jest wła¶nie "innym nieodpłatnym
swiadczeniem". ¦ci¶lej, staje się nim w tym momencie, w którym
nie "¶ci±gasz" długu.
  Bo nie ma znaczenia jak ten dług powstał, lecz sam fakt rezygnacji
z prawa do zwrotu wyłożonych pieniędzy.

  Pod jaki *inny* rodzaj dochodu chciałby¶ podci±gn±ć "rezygnację
z ż±dania wierzytelno¶ci"?

a teraz dorzuc do tego jeszcze remont przeprowadzony a) przez ojca  b) przez syna.

  Sugerujesz "inwestycję w obcy ¶rodek trwały"? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-07 12:00:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 6 May 2015, witek wrote:

Czy "uzyczenie pr±du" w tym lokalu, czyli opłacanie przez ojca rachunków za media też pod to podpada?

  Zrób co¶ dla mnie - przeczytaj przepis.

  Ten:

[...]
20. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 125, nie ma zastosowania
  do świadczeń otrzymywanych na podstawie stosunku pracy, pracy nakładczej
  lub na podstawie umów będących podstawą uzyskiwania przychodów zaliczonych
  do źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2.
-- -

  Wszystko.
  Wszystko poza "prac± w umowie" jest WYKLUCZONE z nieodpłatnych ¶wiadczeń!
  Ze trzy lata, i w tym czasie już wyci±gałe¶ taki przypadek - raz jeszcze,
tak bardzo jak bardzo zgadzam się, że "nieodpłatne ¶wiadczenia" s± lekceważone
(do momentu aż US przywali "domiarem" i s±d to przyklepie), tak bardzo
akcentuję, że W PRZYPADKU RODZINY ta droga została skutecznie zamknięta!

  A co do użyczenia (nieruchomo¶ci), to przepisu nie podam, bo jak
wspomniałem, pułapka w nim zawarta zniknęła wraz z jego skre¶leniem
(jeszcze dawniej). Zgoda, była. I miała pierwszeńtwo (jako przepis
szczegołówy) nad ogóln± zasad± nieodpłatnych ¶wiadczeń.
  Ale to *było* (lat temu parę lub paręna¶cie)!

Moze wnoszenie opłat do spółdzielni jest mniej kontrowersyjne ale tez nie takie oczywiste kto ma je ponosi bez ryzyka oberwania. Ojciec czy syn.

  No wła¶nie "oberwania" nie ma.
  Wniesienie opłaty i jej "nieodebranie", potocznie zwane "darowaniem",
darowizn± nie jest (bo nie ma cechy "wniesienia do maj±tku"), i w sumie
jest trudniejsze do ugryzienia niż darowizna (w znaczeniu przyłożenia
podatkiem, bo przy darowiĽnie dla zwolnienia s± wymagane formalno¶ci).

[...]

  No i?
  Zwolnienie "dla rodziny" jest SZERSZE!
"Zapłacenie za kogo¶" jest do¶ć jednoznacznie "nieodpłatnym ¶wiadczeniem"
(i normalnie kończy się 18% podatku, plus w przypadku je¶li "odpuszcza
¶wiadczenie" wierzyciel zobowi±zany do papierkologii to stosownym
PITem).
  Ale z wył±czeniem "I i II grupy darowiznowej" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-07 23:17:07
Autor: cef
W dniu 2015-05-07 o 12:00, Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

Naprawdę tak to odczytujesz?

Data: 2015-05-24 23:13:10
Autor: t-1
Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
W dniu 2015-05-04 o 23:17, witek pisze:

Jak US wreszcie się zapyta jak wydałe¶ kasę, pokażesz akt notarialny,
napiszesz o¶wiadczenie, że ci±gle jeste¶ jego wła¶cicilem i ze
zamierzasz się tam przeprowadzić "wkrótce".

Czy obecnie jest zabronione mieszkać w 2 mieszkaniach naraz zamiast w jednym dużym? Np. rano tu wieczorem tam.
Albo w drugim ze względu na metraż pierwszego trzymać mniej potrzebne (np. zimowe w lecie) rzeczy. Czyżby to nie były własne cele mieszkaniowe?
Tylko meldunek można mieć na 1 adres, co też nie przes±dza zamieszkania.

Data: 2015-05-24 16:28:20
Autor: witek
t-1 wrote:
[...]

Nie zabrania mieszkach w 2 ani w 10.
Pod warunkiem, ze zaraz po kupieniu nie podarujesz go synowi, ktory tam zamieszka.

Data: 2015-05-25 15:44:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 24 May 2015, t-1 wrote:

[...]

  Na dzień dobry, jest zderzenie różnych papiórków (nie wykluczaj±c
takich wynikłych z rozporz±dzeń, a nie ustawy, tym samym konstytucyjnie
"nieuprawnionych" do nakładania obowi±zków), w których jest *adres*
zamieszkania, z "miejscem zamieszkania" zdefiniowanym w ustawie.
  Zdaniem Kodeksu Cywilnego jest to miejscowo¶c.

Albo w drugim ze względu na metraż pierwszego trzymać mniej potrzebne (np. zimowe w lecie) rzeczy. Czyżby to nie były własne cele mieszkaniowe?
Tylko meldunek można mieć na 1 adres, co też nie przes±dza zamieszkania.

  Tak bardzo jak bardzo jestem skłonny się zgodzić z tym co piszesz,
tak i ciekaw jestem, co by na to powiedzieli w WSA i NSA ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-03 16:29:18
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-05-03, Tom <Tom@debasto.com> wrote:

[...]

ty zrobisz jak zechcesz, US też.
Najwyzej bedziesz sie kopał z koniem przez nastepnych 10 lat z marnym
dla ciebie skutkiem.
Raczej nie łudziłbym się, że US poprze twoj± wersję.

tu nie chodzi o sprzedaż tylko darowanie synowi

co mam zrobić? sprawa jeszcze nie przeprowadzona, mam tam mieszkać? ILE?

Zawsze możesz ~6 lat odczekać i wtedy sprzedać.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i k upno nowego a następnie darowizna