Data: 2010-07-06 18:39:12 | |
Autor: Marccco | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie s ię z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Witam!
Przymierzam się zakupu aparatu fotograficznego. Zależy mi na czasie, dlatego zakupu chciałbym dokonać przez internet. Co, jeśli się okaże, że aparat nie spełnia moich oczekiwań? Czy będę miał możliwość zwrotu zakupionego towaru w ciągu 10 dni? Czy sklep będzie miał obowiązek zwrotu wszystkich wpłaconych przeze mnie pieniędzy związanych z tym zakupem? Czy przez okres 10 dni będę miał możliwość zapoznania się z zakupionym towarem, to znaczy włączenia, zrobienia przykładowych zdjęć, itp. Na tej podstawie chciałbym sobie wyrobić opinie o sprzęcie i zdecydować czy zakupiony sprzęt spełnia moje oczekiwania, czy też nie. Pozdrawiam. |
|
Data: 2010-07-06 18:47:26 | |
Autor: MĹ‚otkowy | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 18:39, Marccco pisze:
Witam! Teoretycznie, czy praktycznie? Praktycznie - odsyłasz na Twój koszt. (Czyli już parędziesiąt zł w plecy). Zapoznaj się szczegółowo z zasadami zwrotów u konkretnego sprzedawcy. Zwłaszcza sprawdź po jakim czasie odeśle Ci kasę i zastanów się, co zrobisz jeśli jednak nie odeśle. Szczególik: prawo zwrotu przysługuje tylko konsumentowi, a więc np. firmie - już niekoniecznie. Jeśli potrzebujesz zabawkę na jedną imprezę, to raczej pożycz od kolegi. -- Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy |
|
Data: 2010-07-06 18:54:44 | |
Autor: Marccco | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 18:47, MĹ‚otkowy pisze:
W dniu 2010-07-06 18:39, Marccco pisze: Wydawało mi się, że skoro jest taki przepis (możliwość zwrotu towaru po 10 dniach), to sprzedawca nie będzie robił problemu... A, jeśli - przed zakupem - sprzedawca mi napisze, że towar będę zwrócić po 10 dniach, to czy później nie będzie mógł się z tej obietnicy wycofać? No, i czy przez okres 10 dni będę miał możliwość zapoznania się z zakupionym towarem, to znaczy włączenia, zrobienia przykładowych zdjęć, itp. Na tej podstawie chciałbym sobie wyrobić opinie o sprzęcie i zdecydować czy zakupiony sprzęt spełnia moje oczekiwania, czy też nie. Pozdrawiam. |
|
Data: 2010-07-06 19:01:04 | |
Autor: MZ | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 18:54, Marccco pisze:
Wydawało mi się, że skoro jest taki przepis (możliwość zwrotu towaru poNiektórzy zastrzegają, że zwrot jest możliwy tylko jeśli towar nie był rozpakowany/nie nosi śladów używania. Teraz się zastanów, czy chciałbyś kupić taki aparat, który parę osób sobie "sprawdzało" ? Kupiłbyś? No to już wiesz czemu tak nie należy robić i czemu sprzedawcy nie chcą przyjmować zwrotów. Jak chcesz sobie posprawdzać, to idź do sklepu (nie)dla idiotów czy innego ełroertefał i tam testuj egzemplarze przeznaczone do macania. Jak dobrze zagadasz ze sprzedawcą (wmówisz mu że jesteś naprawdę zainteresowany) to może nawet da Ci zgrać zdjęcia na kompa. -- MZ |
|
Data: 2010-07-06 19:15:10 | |
Autor: Marccco | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 19:01, MZ pisze:
W dniu 2010-07-06 18:54, Marccco pisze: Nie mam czasu na chodzenie po sklepach, więc zakup musi się odbyć przez internet. Poza tym, skąd mogę wiedzieć czy aparat spełni moje oczekiwania, jeśli go nie włączę i nie zrobię kilku przykładowych zdjęć? |
|
Data: 2010-07-06 14:14:42 | |
Autor: witek | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Marccco wrote:
W dniu 2010-07-06 19:01, MZ pisze: właśnie po to masz iść do sklepu. włączyć aparat, zrobić kilka przykładowych zdjęć i zobaczyć czy spełnia twoje oczekiwania. kupowanie przez internet czegoś o czym się nie ma wyrobionego zdania to głupota. |
|
Data: 2010-07-06 22:22:38 | |
Autor: Marccco | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 21:14, witek pisze:
Marccco wrote: Właśnie po to istnieje coś takiego jak sprzedaż na odległość, żebym nie musiał chodzić po sklepach :-) Nie tracić czasu na chodzenie po sklepach, kiedy ten sam towar mogę sobie zamówić i spokojnie sobie go sprawdzić. A, jeśli mi się nie spodoba - zwrócić :-) |
|
Data: 2010-07-06 15:43:26 | |
Autor: witek | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Marccco wrote:
W dniu 2010-07-06 21:14, witek pisze: taaa dopiero stracisz czas i na dodatek kasÄ™. |
|
Data: 2010-07-06 19:16:26 | |
Autor: Marccco | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 19:15, Marccco pisze:
W dniu 2010-07-06 19:01, MZ pisze: Po co jest w takim razie ten przepis (możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni), skoro sugerujecie, że sprzedawcy mogą go nie przestrzegać? Jeśli ktoś miał jakiegoś doświadczenia (pozytywne/negatywne) w tej materii, to bardzo proszę o podzielenie się nimi. |
|
Data: 2010-07-06 14:15:11 | |
Autor: witek | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Marccco wrote:
po to, żebyś w razie czego mógł się przez następne dwa alta bujać po sądach. |
|
Data: 2010-07-06 22:23:19 | |
Autor: Marccco | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 21:15, witek pisze:
Marccco wrote: No, ale za to jaka satysfakcja z wygranej :-) |
|
Data: 2010-07-06 22:53:00 | |
Autor: RadoslawF | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Dnia 2010-07-06 22:23, Użytkownik Marccco napisał:
Po co jest w takim razie ten przepis (możliwo¶ć zwrotu towaru w ci±gupo to, żeby¶ w razie czego mógł się przez następne dwa alta bujać po Z jakiej wygranej, sprzedawca podmienia aparat z twojej przesyłki na uszkodzony lub go sam uszkadza. I teraz odpowiedz w jaki sposób mu to udowodnisz w s±dzie lub udowodnisz że dostarczyłe¶ mu aparat sprawny ? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-07-06 23:31:15 | |
Autor: mvoicem | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
(06.07.2010 22:53), RadoslawF wrote:
Dnia 2010-07-06 22:23, Użytkownik Marccco napisał: Pakować do paczki i nadawać w obecno¶ci notariusza? p. m. |
|
Data: 2010-07-06 16:56:56 | |
Autor: witek | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
mvoicem wrote:
(06.07.2010 22:53), RadoslawF wrote: to już lepiej nie odsyłać. taniej wyjdzie. |
|
Data: 2010-07-07 00:04:01 | |
Autor: RadoslawF | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Dnia 2010-07-06 23:56, Użytkownik witek napisał:
No, ale za to jaka satysfakcja z wygranej :-)Z jakiej wygranej, sprzedawca podmienia aparat z twojej przesyłki Notariusz raczej nie potwierdzi sprawno¶ci wysyłanego przedmiotu. to już lepiej nie odsyłać. Tyle że komu¶ zbraknie satysfakcji po wygranej sprawie. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2010-07-07 01:20:55 | |
Autor: mvoicem | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
(07.07.2010 00:04), RadoslawF wrote:
Dnia 2010-07-06 23:56, Użytkownik witek napisał: No ale może chyba po¶wiadczyć brak widocznych uszkodzeń zewnęntrznych? Albo że zdjęcia przedmiotu zostały przy nim zrobione?
No i przecież chyba o to w tym w±tku chodzi, bo przecież nie o to żeby było taniej lub sprawniej :). p. m. |
|
Data: 2010-07-06 21:13:08 | |
Autor: witek | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
mvoicem wrote:
a jak zmusisz do tego notariusza? Niczego ci nie po¶wiadczy. Wywali cię na zbity pysk. |
|
Data: 2010-07-10 00:13:00 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
On Wed, 7 Jul 2010, mvoicem wrote:
Albo że zdjęcia przedmiotu zostały przy nim zrobione? A co maj± dać te zdjęcia (pomijaj±c uwagi o znalezieniu chętnego notariusza)? Takie pytanie - kto odpowiada za towar od momentu wysyłki przez sprzedawcę do momentu powrotu przez sprzedawcę? "Widocznie porysował się w drodze, a przecież niebezpieczeństwo szkody ponosi kupuj±cy" :> Uchylił kto¶ przepis o którym już była mowa w w±tku (tym lub s±siednim) - że od momentu wysyłki "niebezpieczeństwo" jest by default po stronie nabywcy? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-07-06 19:54:51 | |
Autor: RadoslawF | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Dnia 2010-07-06 19:16, Użytkownik Marccco napisał:
Nie mam czasu na chodzenie po sklepach, więc zakup musi się odbyć przez Ale uważasz że sprzedawca ma czas i pieni±dze na umożliwienie tobie testowanie sprzętu. Po co jest w takim razie ten przepis (możliwo¶ć zwrotu towaru w ci±gu 10 dni), skoro sugerujecie, że sprzedawcy mog± go nie przestrzegać? Bo grupa posłów uznała że jest potrzebny i go przegłosowała. Je¶li kto¶ miał jakiego¶ do¶wiadczenia (pozytywne/negatywne) w tej materii, to bardzo proszę o podzielenie się nimi. S± sprzedawcy którzy bardzo nie lubi± takich cwaniaczków. Na odesłanie towaru wyraż± zgodę (bo musz±) ale je¶li znajd± jakie¶ uszkodzenie, wadę czy skazę to kasy jednak nie oddadz±. Zastanów się czy będziesz w stanie udowodnić przed s±dem że odesłany aparat był sprawny i bez wad, skaz czy ¶ladów używania a nie uszkodzony jak stwierdzi sprzedawca ? Bo sprzedawcy też potrafi± być cwaniakami i to często lepszymi niż taki cwaniak poczatkuj±cy jak ty. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-07-06 20:08:16 | |
Autor: castrol | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 19:54, RadoslawF pisze:
Ale uważasz że sprzedawca ma czas i pieniądze na umożliwienie tobie Wg mnie to ma, bo po czesci wynika to z ustawy. Bo grupa posłów uznała że jest potrzebny i go przegłosowała. Widzisz. W sklepie stacjonarnym sprzedawca ma obowiazek zademonstrowac nam sprzet i pokazac, odpowiedziec na wszelkie mozliwe pytania itp itd. W przypadku zakupu na odleglosc jest to niemozliwe. Są sprzedawcy którzy bardzo nie lubią takich cwaniaczków. Korzystanie ze swoich praw nazywasz cwaniactwem? Na odesłanie towaru wyrażą zgodę Nie maja nic do gadania (bo muszą) ale jeśli znajdą jakieś uszkodzenie, wadę czy skazę to kasy jednak nie oddadzą. Hmm, a co zrobią? Zatrzymają pieniądze i sprzęt? Zastanów się czy będziesz w stanie udowodnić przed sądem To sprzedawca w zasadzie będzie musiał udowodnić. Bo sprzedawcy też potrafią być cwaniakami i to często lepszymi Cwaniakiem to jesteś chyba Ty. -- Pozdrawiam Jacek Kustra |
|
Data: 2010-07-06 22:50:13 | |
Autor: RadoslawF | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Dnia 2010-07-06 20:08, Użytkownik castrol napisał:
Zastanów się czy będziesz w stanie udowodnić przed s±dem Sprzedawca odbierze przesyłkę i stwierdzi że aparat jest uszkodzony i nie ode¶le pieniędzy, ode¶le paczkę z uszkodzonym aparatem. To co będzie jeszcze musiał udowadniać ? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-07-07 20:45:58 | |
Autor: castrol | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 22:50, RadoslawF pisze:
Sprzedawca odbierze przesyłkę i stwierdzi że aparat jest uszkodzony Jeśli będzie tak cwaniakować, to będzie odpowiadać z tytułu niezgodności towaru z umową. Skoro wada wystąpiła wcześniej niż 6 miesięcy od zakupu to domniemywa się, że istniała już w momencie zakupu. Więc niech udowadnia, że tak nie było. -- Pozdrawiam Jacek Kustra |
|
Data: 2010-07-07 21:00:22 | |
Autor: spp | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-07 20:45, castrol pisze:
Sprzedawca odbierze przesyłkę i stwierdzi że aparat jest uszkodzony Porysowana obudowa lub obiektyw nie jest wadą fabryczną. :( -- spp |
|
Data: 2010-07-06 20:15:02 | |
Autor: Marccco | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 19:54, RadoslawF pisze:
Dnia 2010-07-06 19:16, Użytkownik Marccco napisał: Dlaczego nazywasz mnie cwaniakiem? Czy tylko dlatego, że chciałbym kupić sprzęt na odległo¶ć i zwyczajnie nie wiem, czy będzie on spełniał moje oczekiwania (a żeby to sprawdzić, to muszę jednak sprzęt uruchomić)? Znalazłem przepis: Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległo¶ć, może od niej odst±pić bez podania przyczyn, składaj±c stosowne o¶wiadczenie na pi¶mie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób okre¶lony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie o¶wiadczenia przed jego upływem. 2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odst±pić od umowy za zapłat± oznaczonej sumy (odstępne). 3. W razie odst±pienia od umowy umowa jest uważana za niezawart±, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowi±zań. To, co strony ¶wiadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarz±du. Zwrot powinien nast±pić niezwłocznie, nie póĽniej niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należ± się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty. Wynika z tego, że je¶li sprzedawcy internetowi nie będ± chcieli przyjmować zwrotów, to będ± musieli zamkn±ć swój internetowy interes, gdyż prawo jest po stronie konsumenta. Pozdrawiam. |
|
Data: 2010-07-06 14:16:45 | |
Autor: witek | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Marccco wrote:
dopiero jak wygrasz z nimi w s±dzie. a to ci sie totalnie nie będzie opłacało. |
|
Data: 2010-07-06 22:13:01 | |
Autor: Marccco | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 21:16, witek pisze:
Marccco wrote: Je¶li będzie trzeba, to pójdę do s±du. Choćby dla samej satysfakcji. Ale nie mnie się to nie będzie opłacało, ale sprzedawcy, który ewentualnie będzie chciał mnie oszukać. Nie mówi±c już o nadszarpniętej reputacji tegoż sprzedawcy mówi±c delikatnie. |
|
Data: 2010-07-06 15:18:24 | |
Autor: witek | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Marccco wrote:
W dniu 2010-07-06 21:16, witek pisze: aaaa przeeeeestań dziecinadę odstawiać. |
|
Data: 2010-07-06 22:24:57 | |
Autor: Marccco | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 22:18, witek pisze:
Marccco wrote: :-) |
|
Data: 2010-07-07 03:34:36 | |
Autor: Jotte | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W wiadomo¶ci news:i102o1$iat$1news.task.gda.pl Marccco <marccco@none.com>
pisze: To na s±d masz czas, a na kupno normalnie, jak człowiek, w sklepie nie?dopiero jak wygrasz z nimi w s±dzie.Je¶li będzie trzeba, to pójdę do s±du. Co¶ kręcisz. -- Jotte |
|
Data: 2010-07-07 08:00:54 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Marccco pisze:
Je¶li będzie trzeba, to pójdę do s±du. Choćby dla samej satysfakcji. Ale "Ten pan odesłał towar zdewastowany i uszkodzony". I udowodnij, że było inaczej ;-> |
|
Data: 2010-07-10 05:02:46 | |
Autor: to | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Marccco wrote:
Jeśli będzie trzeba, to pójdę do sądu. Choćby dla samej satysfakcji. Ale Podobno nie masz czasu wybrać się do sklepu... -- cokolwiek |
|
Data: 2010-07-06 20:23:49 | |
Autor: spp | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 18:54, Marccco pisze:
Wydawało mi się, że skoro jest taki przepis (możliwość zwrotu towaru po Tak jak pisze przedpiśca - nie powinien robić problemu ale tylko wtedy gdy kupisz jako osoba fizyczna (konsument) - nie 'na firmę'. A, jeśli - przed zakupem - sprzedawca mi napisze, że towar będę zwrócić Jak Ci nie napisze że masz 10 dni to będziesz miał ... trzy miesiące. ;) No, i czy przez okres 10 dni będę miał możliwość zapoznania się z Oczywiście że tak, jednak sprzęt zwracany nie powinien nosić śladów nadmiernego użytkowania (np. licznik zdjęć będzie pokazywał 10.000 fotek). :) Zwrot następuje na Twój koszt, Ty otrzymujesz wpłacone pieniądze. Wszystkie. -- spp |
|
Data: 2010-07-06 20:37:45 | |
Autor: Marccco | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 20:23, spp pisze:
W dniu 2010-07-06 18:54, Marccco pisze: Oczywiście, że jestem osobą fizyczną. Nie prowadzę firmy. 10.000 zdjęć robić nie zamierzam. W końcu chciałbym się tylko zapoznać ze sprzętem, a nie przez kilka godzin korzystać z funkcji zdjęć seryjnych ;-) No, ale żeby niczego nie przeoczyć, to ile tych zdjęć może być ;-) ? Pozdrawiam. |
|
Data: 2010-07-06 20:40:23 | |
Autor: spp | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 20:37, Marccco pisze:
10.000 zdjęć robić nie zamierzam. W końcu chciałbym się tylko zapoznać Bo ja wiem? Kilka, kilkanaście, może ...eści. To wg Twojego wyczucia.. W ostateczności zawsze możesz odwołać się do sądu. Niekoniecznie od razu Bożego. ;) -- spp |
|
Data: 2010-07-07 03:33:33 | |
Autor: Jotte | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W wiadomości news:i0vt5h$5gc$1news.task.gda.pl Marccco <marccco@none.com>
pisze: chciałbym się tylko zapoznać ze sprzętemTo idź do "normalnego" sklepu, sprzedaż wysyłkowa ma swoje ograniczenia, niedogodności i zwiększone ryzyko. Powinieneś dać radę to zrozumieć. Nie wszystko jest sens kupować w ten sposób. -- Jotte |
|
Data: 2010-07-06 21:19:51 | |
Autor: castrol | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 20:23, spp pisze:
Tak jak pisze przedpiśca - nie powinien robić problemu ale tylko wtedy Nie musi być osobą fizyczną. Może kupować "na firmę" o ile zakupu dokonano w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą. Warto o tym pamiętać, bo wielu ludzi myśli, że jak na towar weźmie fakturę VAT, nawet na dane firmy to już nie jest się konsumentem w myśl tej ustawy. Jak Ci nie napisze że masz 10 dni to będziesz miał ... trzy miesiące. ;) O ile wcześniej nie dowie się o przysługującym mu prawie do odstąpnienia od umowy ;) Oczywiście że tak, jednak sprzęt zwracany nie powinien nosić śladów I o to chodzi :) -- Pozdrawiam Jacek Kustra |
|
Data: 2010-07-10 00:20:31 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
On Tue, 6 Jul 2010, castrol wrote:
W dniu 2010-07-06 20:23, spp pisze: Sprzeciw o tyle, że ustawa nie zawiera słowa "bezpo¶rednio". Wykorzystanie może być mocno po¶rednie, a będzie niekonsumenckie. Ale oczywi¶cie racja, że zakup "na firmę" nie jest tożsamy z brakiem ochrony "konsumenckiej", co widać choćby na podstawie regresu. Jak Ci nie napisze że masz 10 dni to będziesz miał ... trzy miesi±ce. ;) :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-07-10 05:10:53 | |
Autor: to | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Marccco wrote:
No, i czy przez Nikt Ci nie przyjmie aparatu jak go zwrócisz ze śladami użytkowania. W najlepszym razie możesz więc rozpakować go sobie w pokoju, omieść wzrokiem i ew. cyknąć kilka fotek. Czego się w ten sposób dowiesz? Po za tym popularny sprzęt możesz sobie bez problemu obejrzeć w markecie elektronicznym, a tego drogiego, sprowadzanego na zamówienie być może nie będziesz mógł wcale zwrócić po tych 10 dniach (o ile sprzedawca ma głowę na karku) -- patrz wyłączenia w ustawie. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-07-10 07:31:58 | |
Autor: MĹ‚otkowy | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-10 07:10, to pisze:
Marccco wrote: A zmiana stanu "niekasowalnego" licznika w komputerku aparatu - to nie "ślad użytkowania" ? -- Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy |
|
Data: 2010-07-10 10:08:43 | |
Autor: spp | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-10 07:31, MĹ‚otkowy pisze:
Nikt Ci nie przyjmie aparatu jak go zwrócisz ze śladami użytkowania. W Ale jak to udowodnić że dzisiejsze '0' to inne '0' niż te sprzed 10 dni? ;) -- spp |
|
Data: 2010-07-10 15:14:11 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
On Sat, 10 Jul 2010, spp wrote:
W dniu 2010-07-10 07:31, Młotkowy pisze: Chyba chodziło o zdarzenie przeciwne - że licznik pokazuje "12" :) Zdaniem (chyba "wspartym orzecznictwem", nie pamiętam) komentuj±cych na grupie takie zdarzenie *nie* wył±cza prawa do zwrotu aparatu, na zasadzie "sprawdziłem aparat tak jak w sklepie". Jak o mnie chodzi, nie w cało¶ci zgadzam się z tez± że to będzie "tak jak w sklepie" - w sklepie czasami do "macania" służy egzemplarz wystawowy i nie jest on traktowany jako "zupełnie nowy", na co wskazuj± (słusznie) przeciwnicy dopuszczalno¶ci wersji "zwracania używanego". pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-07-10 16:54:43 | |
Autor: Jotte | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1007101509590.4044quad Gotfryd Smolik
news <smolik@stanpol.com.pl> pisze: w sklepie czasami do "macania" służy egzemplarzJa bym w takim razie postulował wprowadzenie wystawowych majtek. Do przymierzania. I bez prawa zwrotu. -- Jotte |
|
Data: 2010-07-12 08:39:20 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
On Sat, 10 Jul 2010, Jotte wrote:
W wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1007101509590.4044quad Gotfryd Smolik Tak z pewn± nie¶miało¶ci± spytam - to miał być argument w stronę dopuszczalno¶ci czy niedopuszczalno¶ci zwracania "macanego" towaru? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-07-12 18:53:26 | |
Autor: Jotte | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1007120838060.2872quad Gotfryd Smolik
news <smolik@stanpol.com.pl> pisze: Tego nie wiem, po prostu wydał mi się trafny. :)Tak z pewn± nie¶miało¶ci± spytam - to miał być argument w stronęw sklepie czasami do "macania" służy egzemplarzJa bym w takim razie postulował wprowadzenie wystawowych majtek. Do przymierzania. I bez prawa zwrotu. -- Jotte |
|
Data: 2010-07-06 19:42:17 | |
Autor: Mario | |
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
Czy będę miał możliwo¶ć zwrotu zakupionego towaru w ci±gu 10 dni? tak Czy sklep będzie miał obowi±zek zwrotu wszystkich wpłaconych przeze mnie pieniędzy zwi±zanych z tym zakupem? nie, wysylka w obie strony to juz Twoja strata... Czy przez okres 10 dni będę miał możliwo¶ć zapoznania się z zakupionym towarem, to znaczy wł±czenia, zrobienia przykładowych zdjęć, itp. oddac mozesz rzecz w takim stanie w jakim ja otrzymales wiec zelezy czy bedziesz musial zrywac jakies plomby itp do pierwszego uruchomienia... pzdr |
|
Data: 2010-07-06 20:12:10 | |
Autor: castrol | |
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ? | |
W dniu 2010-07-06 19:42, Mario pisze:
oddac mozesz rzecz w takim stanie w jakim ja otrzymales wiec zelezy czy Nie do końca, zgodnie z ustawą to, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Więc jeśli musiał zerwać plombe aby otworzyć pudełko z aparatem to może to zrobić. Jeśli musiał zerwać plombę aby uruchomić i przetestować aparat to może to zrobić. To jest właśnie zwykły zarząd. PS. Ustawodawca wyraźnie wymienił w jakich przypadkach nie wolno zrywać folii, plomb itp. -- Pozdrawiam Jacek Kustra |
|