Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie s ię z towarem -> Ewentualny zwrot ?

Data: 2010-07-06 18:39:12
Autor: Marccco
Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie s ię z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Witam!
Przymierzam się zakupu aparatu fotograficznego. Zależy mi na czasie, dlatego zakupu chciałbym dokonać przez internet. Co, jeśli się okaże, że aparat nie spełnia moich oczekiwań? Czy będę miał możliwość zwrotu zakupionego towaru w ciągu 10 dni? Czy sklep będzie miał obowiązek zwrotu wszystkich wpłaconych przeze mnie pieniędzy związanych z tym zakupem? Czy przez okres 10 dni będę miał możliwość zapoznania się z zakupionym towarem, to znaczy włączenia, zrobienia przykładowych zdjęć, itp. Na tej podstawie chciałbym sobie wyrobić opinie o sprzęcie i zdecydować czy zakupiony sprzęt spełnia moje oczekiwania, czy też nie.

Pozdrawiam.

Data: 2010-07-06 18:47:26
Autor: MĹ‚otkowy
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
W dniu 2010-07-06 18:39, Marccco pisze:
Witam!
Przymierzam siÄ™ zakupu aparatu fotograficznego. ZaleĹĽy mi na czasie,
[...]

Teoretycznie, czy praktycznie?
Praktycznie - odsyłasz na Twój koszt. (Czyli już parędziesiąt zł w plecy). Zapoznaj się szczegółowo z zasadami zwrotów u konkretnego sprzedawcy. Zwłaszcza sprawdź po jakim czasie odeśle Ci kasę i zastanów się, co zrobisz jeśli jednak nie odeśle. Szczególik: prawo zwrotu przysługuje tylko konsumentowi, a więc np. firmie - już niekoniecznie.

Jeśli potrzebujesz zabawkę na jedną imprezę, to raczej pożycz od kolegi.

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.            MĹ‚otkowy

Data: 2010-07-06 18:54:44
Autor: Marccco
W dniu 2010-07-06 18:47, MĹ‚otkowy pisze:
[...]

Wydawało mi się, że skoro jest taki przepis (możliwość zwrotu towaru po 10 dniach), to sprzedawca nie będzie robił problemu...
A, jeśli - przed zakupem - sprzedawca mi napisze, że towar będę zwrócić po 10 dniach, to czy później nie będzie mógł się z tej obietnicy wycofać?
No, i czy przez okres 10 dni będę miał możliwość zapoznania się z

Data: 2010-07-06 19:01:04
Autor: MZ
W dniu 2010-07-06 18:54, Marccco pisze:
Wydawało mi się, że skoro jest taki przepis (możliwość zwrotu towaru po
10 dniach), to sprzedawca nie będzie robił problemu...
Niektórzy zastrzegają, że zwrot jest możliwy tylko jeśli towar nie był
rozpakowany/nie nosi śladów używania. Teraz się zastanów, czy chciałbyś
kupić taki aparat, który parę osób sobie "sprawdzało" ? Kupiłbyś? No to
już wiesz czemu tak nie należy robić i czemu sprzedawcy nie chcą
przyjmować zwrotów. Jak chcesz sobie posprawdzać, to idź do sklepu
(nie)dla idiotów czy innego ełroertefał i tam testuj egzemplarze
przeznaczone do macania. Jak dobrze zagadasz ze sprzedawcÄ… (wmĂłwisz mu
że jesteś naprawdę zainteresowany) to może nawet da Ci zgrać zdjęcia na
kompa.
--
MZ

Data: 2010-07-06 19:15:10
Autor: Marccco
W dniu 2010-07-06 19:01, MZ pisze:
[...]

Nie mam czasu na chodzenie po sklepach, więc zakup musi się odbyć przez internet. Poza tym, skąd mogę wiedzieć czy aparat spełni moje oczekiwania, jeśli go nie włączę i nie zrobię kilku przykładowych zdjęć?

Data: 2010-07-06 14:14:42
Autor: witek
Marccco wrote:
[...]

właśnie po to masz iść do sklepu. włączyć aparat, zrobić kilka przykładowych zdjęć i zobaczyć czy spełnia twoje oczekiwania.

kupowanie przez internet czegoś o czym się nie ma wyrobionego zdania to głupota.

Data: 2010-07-06 22:22:38
Autor: Marccco
W dniu 2010-07-06 21:14, witek pisze:
Marccco wrote:
[...]

kupowanie przez internet czegoĹ› o czym siÄ™ nie ma wyrobionego zdania to
głupota.

Właśnie po to istnieje coś takiego jak sprzedaż na odległość, żebym nie musiał chodzić po sklepach :-) Nie tracić czasu na chodzenie po sklepach, kiedy ten sam towar mogę sobie zamówić i spokojnie sobie go sprawdzić. A, jeśli mi się nie spodoba - zwrócić :-)

Data: 2010-07-06 15:43:26
Autor: witek
Marccco wrote:
[...]

taaa
dopiero stracisz czas i na dodatek kasÄ™.

Data: 2010-07-06 19:16:26
Autor: Marccco
W dniu 2010-07-06 19:15, Marccco pisze:
[...]

Po co jest w takim razie ten przepis (możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni), skoro sugerujecie, że sprzedawcy mogą go nie przestrzegać?

Jeśli ktoś miał jakiegoś doświadczenia (pozytywne/negatywne) w tej materii, to bardzo proszę o podzielenie się nimi.

Data: 2010-07-06 14:15:11
Autor: witek
Marccco wrote:

Po co jest w takim razie ten przepis (możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni), skoro sugerujecie, że sprzedawcy mogą go nie przestrzegać?

po to, żebyś w razie czego mógł się przez następne dwa alta bujać po sądach.

Data: 2010-07-06 22:23:19
Autor: Marccco
W dniu 2010-07-06 21:15, witek pisze:
Marccco wrote:

Po co jest w takim razie ten przepis (możliwość zwrotu towaru w ciągu
10 dni), skoro sugerujecie, że sprzedawcy mogą go nie przestrzegać?

po to, żebyś w razie czego mógł się przez następne dwa alta bujać po
sÄ…dach.

No, ale za to jaka satysfakcja z wygranej :-)

Data: 2010-07-06 22:53:00
Autor: RadoslawF
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Dnia 2010-07-06 22:23, Użytkownik Marccco napisał:

Po co jest w takim razie ten przepis (możliwo¶ć zwrotu towaru w ci±gu
10 dni), skoro sugerujecie, że sprzedawcy mog± go nie przestrzegać?

po to, żeby¶ w razie czego mógł się przez następne dwa alta bujać po
s±dach.

No, ale za to jaka satysfakcja z wygranej :-)

Z jakiej wygranej, sprzedawca podmienia aparat z twojej przesyłki
na uszkodzony lub go sam uszkadza. I teraz odpowiedz w jaki sposób
mu to udowodnisz w s±dzie lub udowodnisz że dostarczyłe¶ mu
aparat sprawny ?

Pozdrawiam

Data: 2010-07-06 23:31:15
Autor: mvoicem
(06.07.2010 22:53), RadoslawF wrote:
[...]

Pakować do paczki i nadawać w obecno¶ci notariusza?

p. m.

Data: 2010-07-06 16:56:56
Autor: witek
mvoicem wrote:
[...]

to już lepiej nie odsyłać.
taniej wyjdzie.

Data: 2010-07-07 00:04:01
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-07-06 23:56, Użytkownik witek napisał:

[...]

Notariusz raczej nie potwierdzi sprawno¶ci wysyłanego przedmiotu.

to już lepiej nie odsyłać.
taniej wyjdzie.

Tyle że komu¶ zbraknie satysfakcji po wygranej sprawie.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-07-07 01:20:55
Autor: mvoicem
(07.07.2010 00:04), RadoslawF wrote:
[...]

No ale może chyba po¶wiadczyć brak widocznych uszkodzeń zewnęntrznych?

Albo że zdjęcia przedmiotu zostały przy nim zrobione?

to już lepiej nie odsyłać.
taniej wyjdzie.

Tyle że komu¶ zbraknie satysfakcji po wygranej sprawie.  :-)

No i przecież chyba o to w tym w±tku chodzi, bo przecież nie o to żeby
było taniej lub sprawniej :).

p. m.

Data: 2010-07-06 21:13:08
Autor: witek
mvoicem wrote:

No ale może chyba po¶wiadczyć brak widocznych uszkodzeń zewnęntrznych?

a jak zmusisz do tego notariusza?
Niczego ci nie po¶wiadczy. Wywali cię na zbity pysk.

Data: 2010-07-10 00:13:00
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 7 Jul 2010, mvoicem wrote:

Albo że zdjęcia przedmiotu zostały przy nim zrobione?

  A co maj± dać te zdjęcia (pomijaj±c uwagi o znalezieniu chętnego
notariusza)?
  Takie pytanie - kto odpowiada za towar od momentu wysyłki przez
sprzedawcę do momentu powrotu przez sprzedawcę?
"Widocznie porysował się w drodze, a przecież niebezpieczeństwo
szkody ponosi kupuj±cy" :>
  Uchylił kto¶ przepis o którym już była mowa w w±tku (tym lub
s±siednim) - że od momentu wysyłki "niebezpieczeństwo" jest
by default po stronie nabywcy?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-06 19:54:51
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-07-06 19:16, Użytkownik Marccco napisał:

Nie mam czasu na chodzenie po sklepach, więc zakup musi się odbyć przez
internet. Poza tym, sk±d mogę wiedzieć czy aparat spełni moje
oczekiwania, je¶li go nie wł±czę i nie zrobię kilku przykładowych zdjęć?

Ale uważasz że sprzedawca ma czas i pieni±dze na umożliwienie tobie
testowanie sprzętu.

Po co jest w takim razie ten przepis (możliwo¶ć zwrotu towaru w ci±gu 10 dni), skoro sugerujecie, że sprzedawcy mog± go nie przestrzegać?

Bo grupa posłów uznała że jest potrzebny i go przegłosowała.

Je¶li kto¶ miał jakiego¶ do¶wiadczenia (pozytywne/negatywne) w tej materii, to bardzo proszę o podzielenie się nimi.

S± sprzedawcy którzy bardzo nie lubi± takich cwaniaczków.
Na odesłanie towaru wyraż± zgodę (bo musz±) ale je¶li znajd±
jakie¶ uszkodzenie, wadę czy skazę to kasy jednak nie oddadz±.
Zastanów się czy będziesz w stanie udowodnić przed s±dem
że odesłany aparat był sprawny i bez wad, skaz czy ¶ladów używania
a nie uszkodzony jak stwierdzi sprzedawca ?
Bo sprzedawcy też potrafi± być cwaniakami i to często lepszymi
niż taki cwaniak poczatkuj±cy jak ty.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-06 20:08:16
Autor: castrol
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
W dniu 2010-07-06 19:54, RadoslawF pisze:

Ale uwaĹĽasz ĹĽe sprzedawca ma czas i pieniÄ…dze na umoĹĽliwienie tobie
testowanie sprzętu.

Wg mnie to ma, bo po czesci wynika to z ustawy.

Bo grupa posłów uznała że jest potrzebny i go przegłosowała.

Widzisz. W sklepie stacjonarnym sprzedawca ma obowiazek zademonstrowac nam sprzet i pokazac, odpowiedziec na wszelkie mozliwe pytania itp itd. W przypadku zakupu na odleglosc jest to niemozliwe.

SÄ… sprzedawcy ktĂłrzy bardzo nie lubiÄ… takich cwaniaczkĂłw.

Korzystanie ze swoich praw nazywasz cwaniactwem?

Na odesłanie towaru wyrażą zgodę

Nie maja nic do gadania

(bo muszą) ale jeśli znajdą
jakieĹ› uszkodzenie, wadÄ™ czy skazÄ™ to kasy jednak nie oddadzÄ….

Hmm, a co zrobią? Zatrzymają pieniądze i sprzęt?

Zastanów się czy będziesz w stanie udowodnić przed sądem
że odesłany aparat był sprawny i bez wad, skaz czy śladów używania
a nie uszkodzony jak stwierdzi sprzedawca ?

To sprzedawca w zasadzie będzie musiał udowodnić.

Bo sprzedawcy też potrafią być cwaniakami i to często lepszymi
niĹĽ taki cwaniak poczatkujÄ…cy jak ty.

Cwaniakiem to jesteĹ› chyba Ty.

Jacek Kustra

Data: 2010-07-06 22:50:13
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-07-06 20:08, Użytkownik castrol napisał:

Zastanów się czy będziesz w stanie udowodnić przed s±dem
że odesłany aparat był sprawny i bez wad, skaz czy ¶ladów używania
a nie uszkodzony jak stwierdzi sprzedawca ?

To sprzedawca w zasadzie będzie musiał udowodnić.

Sprzedawca odbierze przesyłkę i stwierdzi że aparat jest uszkodzony
i nie ode¶le pieniędzy, ode¶le paczkę z uszkodzonym aparatem.
To co będzie jeszcze musiał udowadniać ?

Pozdrawiam

Data: 2010-07-07 20:45:58
Autor: castrol
W dniu 2010-07-06 22:50, RadoslawF pisze:

Sprzedawca odbierze przesyłkę i stwierdzi że aparat jest uszkodzony
i nie odeśle pieniędzy, odeśle paczkę z uszkodzonym aparatem.
To co będzie jeszcze musiał udowadniać ?

Jeśli będzie tak cwaniakować, to będzie odpowiadać z tytułu niezgodności towaru z umową. Skoro wada wystąpiła wcześniej niż 6 miesięcy od zakupu to domniemywa się, że istniała już w momencie zakupu.

Więc niech udowadnia, że tak nie było.

Jacek Kustra

Data: 2010-07-07 21:00:22
Autor: spp
W dniu 2010-07-07 20:45, castrol pisze:

[...]

Porysowana obudowa lub obiektyw nie jest wadÄ… fabrycznÄ…. :(

--
spp

Data: 2010-07-06 20:15:02
Autor: Marccco
[...]

Dlaczego nazywasz mnie cwaniakiem? Czy tylko dlatego, że chciałbym kupić sprzęt na odległo¶ć i zwyczajnie nie wiem, czy będzie on spełniał moje oczekiwania (a żeby to sprawdzić, to muszę jednak sprzęt uruchomić)?

Znalazłem przepis:

Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległo¶ć, może od niej odst±pić bez podania przyczyn, składaj±c stosowne o¶wiadczenie na pi¶mie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób okre¶lony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie o¶wiadczenia przed jego upływem.

2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odst±pić od umowy za zapłat± oznaczonej sumy (odstępne).

3. W razie odst±pienia od umowy umowa jest uważana za niezawart±, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowi±zań. To, co strony ¶wiadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarz±du. Zwrot powinien nast±pić niezwłocznie, nie póĽniej niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należ± się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

Wynika z tego, że je¶li sprzedawcy internetowi nie będ± chcieli przyjmować zwrotów, to będ± musieli zamkn±ć swój internetowy interes, gdyż prawo jest po stronie konsumenta.

Pozdrawiam.

Data: 2010-07-06 14:16:45
Autor: witek
Marccco wrote:

Wynika z tego, że je¶li sprzedawcy internetowi nie będ± chcieli przyjmować zwrotów, to będ± musieli zamkn±ć swój internetowy interes, gdyż prawo jest po stronie konsumenta.

dopiero jak wygrasz z nimi w s±dzie.
a to ci sie totalnie nie będzie opłacało.

Data: 2010-07-06 22:13:01
Autor: Marccco
W dniu 2010-07-06 21:16, witek pisze:
Marccco wrote:

[...]

Je¶li będzie trzeba, to pójdę do s±du. Choćby dla samej satysfakcji. Ale nie mnie się to nie będzie opłacało, ale sprzedawcy, który ewentualnie będzie chciał mnie oszukać. Nie mówi±c już o nadszarpniętej reputacji tegoż sprzedawcy mówi±c delikatnie.

Data: 2010-07-06 15:18:24
Autor: witek
Marccco wrote:

[...]

aaaa przeeeeestań dziecinadę odstawiać.

Data: 2010-07-07 03:34:36
Autor: Jotte
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
W wiadomo¶ci news:i102o1$iat$1news.task.gda.pl Marccco <marccco@none.com>
pisze:

dopiero jak wygrasz z nimi w s±dzie.
a to ci sie totalnie nie będzie opłacało.
Je¶li będzie trzeba, to pójdę do s±du.
To na s±d masz czas, a na kupno normalnie, jak człowiek, w sklepie nie?
Co¶ kręcisz.

--
Jotte

Data: 2010-07-07 08:00:54
Autor: Andrzej Lawa
Marccco pisze:

Je¶li będzie trzeba, to pójdę do s±du. Choćby dla samej satysfakcji. Ale
nie mnie się to nie będzie opłacało, ale sprzedawcy, który ewentualnie

"Ten pan odesłał towar zdewastowany i uszkodzony".

I udowodnij, że było inaczej ;->

Data: 2010-07-10 05:02:46
Autor: to
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Marccco wrote:

Jeśli będzie trzeba, to pójdę do sądu. Choćby dla samej satysfakcji. Ale
nie mnie się to nie będzie opłacało, ale sprzedawcy, który ewentualnie
będzie chciał mnie oszukać. Nie mówiąc już o nadszarpniętej reputacji
tegoĹĽ sprzedawcy mĂłwiÄ…c delikatnie.

Podobno nie masz czasu wybrać się do sklepu...

--
cokolwiek

Data: 2010-07-06 20:23:49
Autor: spp
[...]

Tak jak pisze przedpiśca - nie powinien robić problemu ale tylko wtedy gdy kupisz jako osoba fizyczna (konsument) - nie 'na firmę'.

A, jeśli - przed zakupem - sprzedawca mi napisze, że towar będę zwrócić
po 10 dniach, to czy później nie będzie mógł się z tej obietnicy wycofać?

Jak Ci nie napisze że masz 10 dni to będziesz miał ... trzy miesiące. ;)

[...]

Oczywiście że tak, jednak sprzęt zwracany nie powinien nosić śladów nadmiernego użytkowania (np. licznik zdjęć będzie pokazywał 10.000 fotek). :)
Zwrot następuje na Twój koszt, Ty otrzymujesz wpłacone pieniądze. Wszystkie.

--
spp

Data: 2010-07-06 20:37:45
Autor: Marccco
W dniu 2010-07-06 20:23, spp pisze:
[...]

gdy kupisz jako osoba fizyczna (konsument) - nie 'na firmÄ™'.

[...]

Oczywiście, że jestem osobą fizyczną. Nie prowadzę firmy.

10.000 zdjęć robić nie zamierzam. W końcu chciałbym się tylko zapoznać ze sprzętem, a nie przez kilka godzin korzystać z funkcji zdjęć seryjnych ;-) No, ale żeby niczego nie przeoczyć, to ile tych zdjęć może być ;-) ?

Pozdrawiam.

Data: 2010-07-06 20:40:23
Autor: spp
W dniu 2010-07-06 20:37, Marccco pisze:

[...]

Bo ja wiem? Kilka, kilkanaście, może ...eści. To wg Twojego wyczucia.. W ostateczności zawsze możesz odwołać się do sądu.
Niekoniecznie od razu BoĹĽego. ;)

--
spp

Data: 2010-07-07 03:33:33
Autor: Jotte
Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
W wiadomości news:i0vt5h$5gc$1news.task.gda.pl Marccco <marccco@none.com>
pisze:

chciałbym się tylko zapoznać ze sprzętem
To idź do "normalnego" sklepu, sprzedaż wysyłkowa ma swoje ograniczenia, niedogodności i zwiększone ryzyko.
Powinieneś dać radę to zrozumieć.
Nie wszystko jest sens kupować w ten sposób.

--
Jotte

Data: 2010-07-06 21:19:51
Autor: castrol
[...]

Nie musi być osobą fizyczną. Może kupować "na firmę" o ile zakupu dokonano w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą.

Warto o tym pamiętać, bo wielu ludzi myśli, że jak na towar weźmie fakturę VAT, nawet na dane firmy to już nie jest się konsumentem w myśl tej ustawy.

Jak Ci nie napisze że masz 10 dni to będziesz miał ... trzy miesiące. ;)

O ile wcześniej nie dowie się o przysługującym mu prawie do odstąpnienia od umowy ;)

I o to chodzi :)

Jacek Kustra

Data: 2010-07-10 00:20:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 6 Jul 2010, castrol wrote:

W dniu 2010-07-06 20:23, spp pisze:

Tak jak pisze przedpi¶ca - nie powinien robić problemu ale tylko wtedy
gdy kupisz jako osoba fizyczna (konsument) - nie 'na firmę'.

Nie musi być osob± fizyczn±. Może kupować "na firmę" o ile zakupu
dokonano w celu bezpo¶rednio nie zwi±zanym z działalno¶ci± gospodarcz±.

  Sprzeciw o tyle, że ustawa nie zawiera słowa "bezpo¶rednio".
  Wykorzystanie może być mocno po¶rednie, a będzie niekonsumenckie.

  Ale oczywi¶cie racja, że zakup "na firmę" nie jest tożsamy z brakiem
ochrony "konsumenckiej", co widać choćby na podstawie regresu.

Jak Ci nie napisze że masz 10 dni to będziesz miał ... trzy miesi±ce. ;)

O ile wcze¶niej nie dowie się o przysługuj±cym mu prawie do odst±pnienia od umowy ;)

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-10 05:10:53
Autor: to
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Marccco wrote:

No, i czy przez
okres 10 dni będę miał możliwość zapoznania się z zakupionym towarem, to
znaczy włączenia, zrobienia przykładowych zdjęć, itp.

Nikt Ci nie przyjmie aparatu jak go zwrócisz ze śladami użytkowania. W najlepszym razie możesz więc rozpakować go sobie w pokoju, omieść wzrokiem i ew. cyknąć kilka fotek. Czego się w ten sposób dowiesz?

Po za tym popularny sprzęt możesz sobie bez problemu obejrzeć w markecie elektronicznym, a tego drogiego, sprowadzanego na zamówienie być może nie będziesz mógł wcale zwrócić po tych 10 dniach (o ile sprzedawca ma głowę na karku) -- patrz wyłączenia w ustawie.

--
cokolwiek

Data: 2010-07-10 07:31:58
Autor: MĹ‚otkowy
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
W dniu 2010-07-10 07:10, to pisze:
Marccco wrote:

No, i czy przez
[...]

A zmiana stanu "niekasowalnego" licznika w komputerku aparatu - to nie "ślad użytkowania" ?

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.            MĹ‚otkowy

Data: 2010-07-10 10:08:43
Autor: spp
W dniu 2010-07-10 07:31, MĹ‚otkowy pisze:

[...]

Ale jak to udowodnić ĹĽe dzisiejsze  '0' to inne '0' niĹĽ te sprzed 10 dni? ;)

--
spp

Data: 2010-07-10 15:14:11
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprzedaż na odległość -> Zapoznani e się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
On Sat, 10 Jul 2010, spp wrote:

W dniu 2010-07-10 07:31, Młotkowy pisze:

Nikt Ci nie przyjmie aparatu jak go zwrócisz ze ¶ladami użytkowania. W
najlepszym razie możesz więc rozpakować go sobie w pokoju, omie¶ć
wzrokiem i ew. cykn±ć kilka fotek. Czego się w ten sposób dowiesz?

A zmiana stanu "niekasowalnego" licznika w komputerku aparatu - to nie
"¶lad użytkowania" ?

Ale jak to udowodnić że dzisiejsze  '0' to inne '0' niż te sprzed 10 dni? ;)

  Chyba chodziło o zdarzenie przeciwne - że licznik pokazuje "12" :)
  Zdaniem (chyba "wspartym orzecznictwem", nie pamiętam) komentuj±cych na
grupie takie zdarzenie *nie* wył±cza prawa do zwrotu aparatu, na
zasadzie "sprawdziłem aparat tak jak w sklepie".

  Jak o mnie chodzi, nie w cało¶ci zgadzam się z tez± że to będzie "tak
jak w sklepie" - w sklepie czasami do "macania" służy egzemplarz
wystawowy i nie jest on traktowany jako "zupełnie nowy", na co
wskazuj± (słusznie) przeciwnicy dopuszczalno¶ci wersji "zwracania
używanego".

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-10 16:54:43
Autor: Jotte
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
W wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1007101509590.4044quad Gotfryd Smolik
news <smolik@stanpol.com.pl> pisze:

w sklepie czasami do "macania" służy egzemplarz
wystawowy i nie jest on traktowany jako "zupełnie nowy", na co
wskazuj± (słusznie) przeciwnicy dopuszczalno¶ci wersji "zwracania
używanego".
Ja bym w takim razie postulował wprowadzenie wystawowych majtek. Do przymierzania. I bez prawa zwrotu.

--
Jotte

Data: 2010-07-12 08:39:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 10 Jul 2010, Jotte wrote:

[...]

  Tak z pewn± nie¶miało¶ci± spytam - to miał być argument w stronę
dopuszczalno¶ci czy niedopuszczalno¶ci zwracania "macanego"
towaru?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-12 18:53:26
Autor: Jotte
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
W wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1007120838060.2872quad Gotfryd Smolik
[...]

Tego nie wiem, po prostu wydał mi się trafny. :)

--
Jotte

Data: 2010-07-06 19:42:17
Autor: Mario
Sprzedaż na odległo¶ć -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Czy będę miał możliwo¶ć zwrotu zakupionego towaru w ci±gu 10 dni?

tak

Czy sklep będzie miał obowi±zek zwrotu wszystkich wpłaconych przeze mnie pieniędzy zwi±zanych z tym zakupem?

nie, wysylka w obie strony to juz Twoja strata...

Czy przez okres 10 dni będę miał możliwo¶ć zapoznania się z zakupionym towarem, to znaczy wł±czenia, zrobienia przykładowych zdjęć, itp.

oddac mozesz rzecz w takim stanie w jakim ja otrzymales wiec zelezy czy bedziesz musial zrywac jakies plomby itp do pierwszego uruchomienia...

pzdr

Data: 2010-07-06 20:12:10
Autor: castrol
W dniu 2010-07-06 19:42, Mario pisze:

oddac mozesz rzecz w takim stanie w jakim ja otrzymales wiec zelezy czy
bedziesz musial zrywac jakies plomby itp do pierwszego uruchomienia...

Nie do końca, zgodnie z ustawą to, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

Więc jeśli musiał zerwać plombe aby otworzyć pudełko z aparatem to może to zrobić.
Jeśli musiał zerwać plombę aby uruchomić i przetestować aparat to może to zrobić.

To jest właśnie zwykły zarząd.

PS. Ustawodawca wyraźnie wymienił w jakich przypadkach nie wolno zrywać folii, plomb itp.

Jacek Kustra

Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie s ię z towarem -> Ewentualny zwrot ?