Sprzedaż samochodu a zwrot po 2 dniach

Data: 2015-07-01 16:56:22
Autor: Cavallino
Sprzedaż samochodu a zwrot po 2 dniach

Użytkownik "kamil" <kamcioooos@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:559398f6$0$2194$65785112@news.neostrada.pl...
witam, znajomy sprzedał samochod za grosze bo 1700 zł ( na umowie 900 zl ) zapoznal sie ze stanem technicznym - swiecil sie check itd o czym wiedzial, po 2 dniach dzwoni ze chce oddac samochod. czy ma takie prawo ? sprzedajacy osoba prywatna

A chce oddać, bo?

Data: 2015-07-01 17:27:22
Autor: kamil
W dniu 2015-07-01 o 16:56, Cavallino pisze:

[...]

Bo coÅ› tam mu nie pasuje. mi sie wydaje ze to handlarzyna i mogl pozamieniac czesci

Data: 2015-07-01 17:46:06
Autor: J.F.
Sprzedaż samochodu a zwrot po 2 dniach
Użytkownik "kamil"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:559406db$0$2186$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2015-07-01 o 16:56, Cavallino pisze:
A chce oddać, bo?

Bo coÅ› tam mu nie pasuje. mi sie wydaje ze to handlarzyna i mogl pozamieniac czesci

No to mowisz "ale ja juz wyrejestrowalem w urzedzie i wypowiedzialem OC" ...

J.

Data: 2015-07-07 11:36:22
Autor: Hinek
Sprzedaż samochodu a zwrot po 2 dniach
Użytkownik "J.F."  napisaÅ‚

 "ale ja juz wyrejestrowalem w urzedzie i wypowiedzialem OC" ...

????
Wypowiedzieć ubezpieczenie cudzego auta?
Ciekawostka.

--
Hinek

Data: 2015-07-07 12:18:04
Autor: J.F.
Sprzedaż samochodu a zwrot po 2 dniach
Użytkownik "Hinek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:559b9d9a$0$27525$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F."  napisaÅ‚
 "ale ja juz wyrejestrowalem w urzedzie i wypowiedzialem OC" ...

????
Wypowiedzieć ubezpieczenie cudzego auta? Ciekawostka.

Ciekawostka czy nie - moze pomoc :-)

J.

Data: 2015-07-07 23:11:56
Autor: cef
Sprzeda¿ samochodu a zwrot po 2 dniach
W dniu 2015-07-07 o 11:36, Hinek pisze:
Użytkownik "J.F."  napisaÅ‚

 "ale ja juz wyrejestrowalem w urzedzie i wypowiedzialem OC" ...

????
Wypowiedzieć ubezpieczenie cudzego auta?
Ciekawostka.

My¶lisz, ¿e sprzedawa³ cudze auto?
Wyrejestrowa³ sprzedane i powiadomi³, ¿e rezygnuje z OC.
I to mo¿e wystarczyæ :-)

Data: 2015-07-07 23:44:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-07 o 23:11, cef pisze:
W dniu 2015-07-07 o 11:36, Hinek pisze:
UĹźytkownik "J.F."  napisał

 "ale ja juz wyrejestrowalem w urzedzie i wypowiedzialem OC" ...

????
Wypowiedzieć ubezpieczenie cudzego auta?
Ciekawostka.

Myślisz, że sprzedawał cudze auto?
Wyrejestrował sprzedane i powiadomił, że rezygnuje z OC.

Nie może zrezygnować, bo to OC już nie jego.

I to może wystarczyć :-)

Do wykazania swojej ignorancji - na pewno ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-12 09:33:39
Autor: cef
W dniu 2015-07-07 o 23:44, Liwiusz pisze:
[...]

Nie pomy¶la³em o tym.

I to może wystarczyć :-)

Do wykazania swojej ignorancji - na pewno ;)

Pal licho ignorancjê, do za³atwienia klienta na pewno wystarczy.
(a ju¿ na pewno zg³oszenie zbycia w UM)

Data: 2015-07-12 09:40:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-12 o 09:33, cef pisze:

Do wykazania swojej ignorancji - na pewno ;)

Pal licho ignorancję, do załatwienia klienta na pewno wystarczy.
(a już na pewno zgłoszenie zbycia w UM)

Zgłoszenie zbycia też nie jest ostateczne, wszak prawo przewiduje
różnego rodzaju "unieważnienia" umowy (od reklamacji zaczynając, na
braku prawidłowego oświadczenia woli kończąc), więc to też żaden argument.

--
LIwiusz

Data: 2015-07-12 11:25:13
Autor: cef
W dniu 2015-07-12 o 09:40, Liwiusz pisze:
[...]

Ja my¶lê, ¿e na takiego klienta, co to po dwóch dniach chcia³ oddaæ
bo siê rozmy¶li³, to bêdzie to argument wystarczaj±cy :-)

Data: 2015-07-12 09:44:58
Autor: cef
[...]

A tak przy okazji -skoro to ju¿ nie jest jego OC, to jak formalnie
prawnie rozwi±zana jest kwestia zwrotu za niewykorzystany okres?
Jak umocowane s± prawa kolejnych osób do polisy?
Nie chodzi mi o ³apanie za s³ówka czy w³a¶ciciel pojazdu czy polisy
czy uprawniony czy jak tam zwa³ - skoro po sprzeda¿y OC nie jest ju¿ w³a¶ciciela
(by³ego) to jak on realizuje prawnie swój zwrot?

Data: 2015-07-12 09:56:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-12 o 09:44, cef pisze:
[...]

A tak przy okazji -skoro to już nie jest jego OC, to jak formalnie
prawnie rozwiÄ…zana jest kwestia zwrotu za niewykorzystany okres?
Jak umocowane są prawa kolejnych osób do polisy?

Okres jest wykorzystywany - z polisy korzysta nabywca.

Nie chodzi mi o łapanie za słówka czy właściciel pojazdu czy polisy
czy uprawniony czy jak tam zwał - skoro po sprzedaży OC nie jest już
właściciela
(byłego) to jak on realizuje prawnie swój zwrot?

Jaki zwrot? Przecież sprzedał ubezpieczenie.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-12 01:02:55
Autor: Micha³ Król
Sprzeda¿ samochodu a zwrot po 2 dniach
W dniu niedziela, 12 lipca 2015 09:57:10 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:
> [...]
> w³a¶ciciela
> (by³ego) to jak on realizuje prawnie swój zwrot?

Jaki zwrot? Przecie¿ sprzeda³ ubezpieczenie.

W moim przypadku nabywca zdecydowal sie zrezygnowac z OC, ktore nabyl wraz z samochodem. Towarzystwo ubezpieczeniowe skontaktowalo sie ze mna i oddalo pieniadze za niewykorzystany okres.

Data: 2015-07-12 10:04:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-12 o 10:02, Michał Król pisze:
W dniu niedziela, 12 lipca 2015 09:57:10 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
[...]

Taka jest praktyka. Póki co za Chiny nie mogę znaleźć podstawy ku temu
;) (aby zwracać składkę niestronie polisy).

--
Liwiusz

Data: 2015-07-12 11:24:11
Autor: cef
W dniu 2015-07-12 o 10:04, Liwiusz pisze:

[...]

W sumie ciekawe, bo mnie Aviva te¿ odda³a kiedy¶ jakie¶ kilkadziesi±t z³otych
za niewykorzystany okres OC, wiêc mo¿e jaka¶ podstawa prawna na to jest.

Data: 2015-07-12 10:29:01
Autor: Budzik
Sprzeda¿ samochodu a zwrot po 2 dniach
U¿ytkownik cef cezfar@interia.pl ...

Taka jest praktyka. Póki co za Chiny nie mogÄ? znaleźÄ? podstawy ku
temu ;) (aby zwracaÄ? skÅ?adkÄ? niestronie polisy).

W sumie ciekawe, bo mnie Aviva te¿ odda³a kiedy¶ jakie¶ kilkadziesi±t z³otych
za niewykorzystany okres OC, wiêc mo¿e jaka¶ podstawa prawna na to
jest.

Kiedys?
Prawo sie zmieni³o jakis czas temu.

Data: 2015-07-12 12:40:12
Autor: cef
W dniu 2015-07-12 o 12:29, Budzik pisze:
[...]

W roku 2012.
Nie wiem kiedy siê zmieni³o prawo.
Zazwyczaj z tych okresów niewykorzystanych, to mi zostawa³y
za ka¿dym razem jak sprzedawa³em auto jakie¶ grosze, wiêc nigdy siê tym nie interesowa³em.

Data: 2015-07-12 11:49:49
Autor: Budzik
[...]

http://www.rzu.gov.pl/sprawy-
biezace/Od_11_lutego_2013_r__jednolite_zasady_w_ubezpieczeniach_obowiazkowy
ch__21174

http://tiny.pl/gxxkf

Data: 2015-07-12 14:11:18
Autor: cef
W dniu 2015-07-12 o 13:49, Budzik pisze:
[...]

Nie zagl±da³em do ¼róde³ (ustawa) tylko przeczytalem to co podlinkowa³e¶
i tam w okolicy punktu 11 nie widzê jako¶, ¿eby w sprawie zwrotu niewykorzystanej czê¶ci
co¶ zmieni³o siê na gorsze.

Data: 2015-07-12 12:29:37
Autor: Budzik
[...]

Liwiusz pisa³, ze sam zwrot to ma sens bo zwraca sie ubezpieczajacemu.
Ja w to nie wnikam, da³em ci link na zmiany ktore spowodowa³y, ze kupujac samochód kupujesz równiez polise. Wczesniej by³o zdaje sie tak, ze sprzedajacy by³ nadal jej w³ascicielem, mog³ j± np. wypowiedziec, bez powiadomienia kupujacego...

Data: 2015-07-12 12:01:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-12 o 11:24, cef pisze:
W dniu 2015-07-12 o 10:04, Liwiusz pisze:

Nie chodzi mi o łapanie za słówka czy właściciel pojazdu czy
polisy
czy uprawniony czy jak tam zwał - skoro po sprzedaży OC nie jest
juĹź
[...]

W sumie ciekawe, bo mnie Aviva też oddała kiedyś jakieś kilkadziesiąt
złotych
za niewykorzystany okres OC, więc może jakaś podstawa prawna na to jest.

Po przemyśleniu dochodzę do wniosku, że wynika to z tego, że zwrotu
dokonuje siÄ™ ubezpieczajÄ…cemu, a nie ubezpieczonemu (bo to
ubezpieczający, a nie ubezpieczony jest stroną zobowiązaną do zapłaty
składki ubezpieczeniowej), zatem zamiana ubezpieczonego nie wpływa na
kierunek zwrotu ewentualnej składki, ponieważ z ustawy nie wynika zmiana
ubezpieczajÄ…cego.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-08 00:03:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
Sprzeda¿ samochodu a zwrot po 2 dniach
Hello cef,

Tuesday, July 7, 2015, 11:11:56 PM, you wrote:

[...]

Ale kogo powiadomi³ i z jakiej racji?

I to mo¿e wystarczyæ :-)

Parê lat temu. Nie dzisiaj.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-07-08 11:18:34
Autor: Maciek
[...]
Wydzia³ Komunikacji i ubezpieczyciela. Z takiej racji, ¿e wypada³oby to
zrobiæ po sprzeda¿y, choæby ze wzglêdu na ochronê w³asnej d*. Sprzedany
pojazd mo¿e braæ udzia³ w wypadkach, przestêpstwach itp. Oczywi¶cie
mo¿na siê po jakim¶ czasie "broniæ" swoim egzemplarzem umowy, ale wydaje
mi siê, ¿e bezpieczniej jest umowê (gdy jeszcze ¶wie¿a) przekazaæ w
formie kopii gdzie trzeba, to mo¿e nawet nie bêd± cz³owiekowi d*
zawracaæ w razie W.

Maciek

Data: 2015-07-08 12:03:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Sprzeda¿ samochodu a zwrot po 2 dniach
Hello Maciek,

Wednesday, July 8, 2015, 11:18:34 AM, you wrote:

[...]

Ale kontekst tej dyskusji za³apa³e¶?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-07-01 19:16:03
Autor: Cavallino

Użytkownik "kamil" <kamcioooos@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:559406db$0$2186$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To nie jest konkretna odpowiedź.
HINT: Jak znalazł jakiś problem, który znajomy skrzętnie ukrył, to jak najbardziej ma prawo zwrócić taki samochód.

Data: 2015-07-01 17:54:39
Autor: Budzik
Sprzeda¿ samochodu a zwrot po 2 dniach
U¿ytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

witam, znajomy sprzeda³ samochod za grosze bo 1700 z³ ( na umowie 900
zl ) zapoznal sie ze stanem technicznym - swiecil sie check itd o czym
wiedzial, po 2 dniach dzwoni ze chce oddac samochod. czy ma takie
prawo ? sprzedajacy osoba prywatna

A chce oddaæ, bo?

Bo co¶ tam mu nie pasuje.

To nie jest konkretna odpowied¼.
HINT: Jak znalaz³ jaki¶ problem, który znajomy skrzêtnie ukry³, to jak najbardziej ma prawo zwróciæ taki samochód.

Jak ok³ama³ to jak najbardziej.
Ale jak ukry³ to juz chyba niestety niekoniecznie?

Sprzedajesz auto, na pytania kupujego mówisz: nie mam czasu na zachwalaniae auta za 1500, widzi Pan co to za auto, prosze ogladac do woli. Bierze Pan czy nie?

Po dwoch dniach okazuje siê, ¿e powiedzmy auto jest krzywe i nie da sie nim jezdzic. Czy jest niezgodne z opisem/umowa?

Data: 2015-07-01 19:41:58
Autor: Dawid
W dniu 2015-07-01 o 19:16, Cavallino pisze:

[...]

chyba tylko po kilku latach sądów
jeżeli sam odebrał samochód i podpisał stosowne papiery to może się w kant kuli ....

Data: 2015-07-01 21:43:38
Autor: P.B.
Sprzeda¿ samochodu a zwrot po 2 dniach
Dnia Wed, 1 Jul 2015 19:16:03 +0200, Cavallino napisa³(a):

Bo co¶ tam mu nie pasuje.

To nie jest konkretna odpowied¼.
HINT: Jak znalaz³ jaki¶ problem, który znajomy skrzêtnie ukry³, to jak najbardziej ma prawo zwróciæ taki samochód.

Pomy¶l, jaki problem mo¿na ukryæ w sztruclu za 900 z³otych? Je¿eli dojecha³
do domu o w³asnych si³ach, a z miejsca kierowcy nie widaæ przez dziury w
nadwoziu ziemi, kó³, ani silnika, to auto jest w doskona³ym stanie
technicznym - jak na jego cenê.

--
Pozdrawiam,
Przemek