Sprzedaż samochodu ciężarowego z poza DG.

Data: 2010-11-12 12:35:13
Autor: Konrad L
Sprzedaż samochodu ciężarowego z poza DG.
Witam

Prowadze DG zalozona niedawno, ale jeszcze z czasow przed DG posiadam samochód kombi z kratka (ciezarowy w dowodzie rej.). Samochodu nie wciagalem do DG ponieważ planowalem go sprzedac w niedlugim czasie po rozpoczeciu DG. Jednak ostatnio troche mi sie pozmienialo i planowalem pojezdzic nim gdzies do lutego/marca.

....a teraz do sedna - kolega podpowiedzial mi zeby go jednak sprzedac teraz, poniewaz moze miec wieksze "wziecie" bo ktos sobie jeszcze vat od niego odliczy do konca roku.
Teraz pytanie do was... Czy kolega ma racje? bo mi sie wydaje ze nabywca nie bedzie mial z tego samochodu żadnej korzyści w stosunku do zwyklej osobowki biorąc pod uwagę ze sprzedawałbym ta "ciezarowke" jako osoba prywatna, bez faktury i poza DG.

Jak cos pokręciłem to prosze o sprostowanie, bo te wszystkie sprawy podatkowe to dla mnie KOSMOS... :(

Pozdrawiam

Data: 2010-11-12 12:50:26
Autor: Maciek
W dniu 2010-11-12 12:35, Konrad L pisze:
[...]
Skoro bez faktury, to jak sobie kolega wyobraża odliczenie przez klienta
VAT? Chyba, że ma na myśli VAT od paliwa, to tak - jeszcze prawie całe 2
miesiące odliczeń ;-)

Maciek

Data: 2010-11-12 13:29:14
Autor: Konrad L
[...]

Tez mi się tak wydaje ze to nie możliwe ale dla pewności postanowieniem zapytać mądrzejszych w tym temacie.

Dzieki i pozdrawiam

Sprzedaż samochodu ciężarowego z poza DG.