SprzedaĹĽ w marcu, faktura w kwietniu

Data: 2012-04-03 20:42:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
SprzedaĹĽ w marcu, faktura w kwietniu
Witam,

30 marca zawiozłem sprzęt do klienta, ale zapomniałem wystawić fakturę. Wystawiłem już fakturę za kwiecień, więc nie mogę wstecznie na marzec. Czy mogę wystawić fakturę

DATA SPRZEDAŻY: 30 marca
DATA WYSTAWIENIA: 3 kwietnia

i normalnie ją zaksięgować w kwietniu?

Forma rozliczania: PKPiR + Rejestry VAT

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-04-03 20:44:50
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

Dodam, że MKRP zaproponowała wpis do ewidencji w marcu, ale miesiąc zaliczenia VAT w kwietniu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-04-03 20:52:47
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-04-03, Przemysław Adam ¦miejek <niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

[...]

AFAIK możesz wystawić fakturę w ci±gu 7 dni od daty sprzedaży.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-04-03 20:55:34
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Sprzedaż w marcu, faktura w kwietniu
On 2012-04-03, Przemysław Adam ¦miejek<niechce@spamu.pl>  wrote:

[...]

[...]

No ale czy nie powinienem jako¶ w marcu księgować VAT? No bo tak sobie przychód VAT przerzuciłem na kwiecień, co może się komu¶ nie spodobać.

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2012-04-03 23:37:54
Autor: elephanto
[...]

AFAIK możesz wystawić fakturę w ciągu 7 dni od daty sprzedaży.

No ale czy nie powinienem jakoś w marcu księgować VAT? No bo tak sobie
przychód VAT przerzuciłem na kwiecień, co może się komuś nie spodobać.

No wlasnie dlatego, ze mozna fakture wystwaic w ciagu 7 dni, takie myki sa jak najbardziej dozwolone i zwia sie optymalizacja podatkowa.

Do ksiegi przychod netto w marcu, vat nalezny w kwietniu (przy zalozeniu, ze klient jest "firma", a nie osoba fizyczna nieprowadzaca DG).

--
Adam

Data: 2012-04-03 23:42:58
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-04-03, Przemysław Adam ¦miejek <niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

AFAIK możesz wystawić fakturę w ci±gu 7 dni od daty sprzedaży.
No ale czy nie powinienem jako¶ w marcu księgować VAT? No bo tak sobie przychód VAT przerzuciłem na kwiecień, co może się komu¶ nie spodobać.

My¶lę, że jak masz w±tpliwo¶ci to najlepiej sprawdzić w ustawie.
W końcu ja jestem nieznajomym z internetu, który może sobie co¶ pobradzać. :-)
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55572,20120101,obowiazek-podatkowy.html

Ustawa z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług

Art. 19.

1. Obowi±zek podatkowy powstaje z chwil± wydania towaru lub wykonania usługi,
   z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

[...]

No to patrzymy dalej i widzimy:

4. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone faktur±,    obowi±zek podatkowy powstaje z chwil± wystawienia faktury, nie póĽniej jednak    niż w 7. dniu, licz±c od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

Zachęcam oczywi¶cie do przeczytania wzmiankowanego wyżej przepisu w cało¶ci w celu uzyskania spokoju ducha i poczucia dobrze spełnionego obywatelskiego obowi±zku. :-)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

SprzedaĹĽ w marcu, faktura w kwietniu