Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmio tów a podatek

Data: 2012-01-22 10:37:32
Autor: A
Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmio tów a podatek
Kilka lat temu zainwestowałem w sporą ilość klocków LEGO Technic z myślą o ich późniejszej sprzedaży. Aktualnie klocki te kosztują 2x więcej na Allegro niżeli w momencie ich zakupu przeze mnie. Chce je teraz wystawić na Allegro każdy z osobna. Czy muszę dodatkowo odprowadzać podatek skoro już przy ich kupnie podatek został naliczony i posiadam wszelkie dowody zakupu?

--
Ambroży

Data: 2012-01-22 05:29:12
Autor: witek
On 1/22/2012 3:37 AM, A wrote:
[...]

jak wyrzuciesz ta czesc zdania z mysla o dalszej odsprzedazy to nie.

Data: 2012-01-24 21:34:00
Autor: kogutek
Sprzeda¿ wcze¶niej zakupionych przedmiotów a podatek
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³(a):
On 1/22/2012 3:37 AM, A wrote:
> Kilka lat temu zainwestowałem w sporą ilość klocków LEGO Technic z myśl
Ä…
> [...]
> zakupu?

jak wyrzuciesz ta czesc zdania z mysla o dalszej odsprzedazy to nie.

Kupi³em sobie samochód 2 lata temu. Cena by³a atrakcyjna jak za ten model.
Tylko milion z³otych. Kupi³em go z my¶l± o szybkiej odsprzeda¿y. W chwili
obecnej cena takiego samochodu to dwa miliony. Czy bêdê musia³ p³aciæ podatek
i czy ¿eby go wystawiæ na Allegro muszê za³o¿yæ dzia³alno¶æ gospodarcz±? --

Data: 2012-01-24 15:54:39
Autor: witek

On 1/22/2012 3:37 AM, A wrote:
[...]

nie musisz zalozyc DG, bo kupiles, a nie kupujesz i sprzedales, a nie sprzedajesz. Brak ciaglosci dzialania wyklucza koniecznosc DG

Poniewaz kupiles z mysla o odsprzedazy, to sie podatek nalezy.

Data: 2012-01-24 23:41:47
Autor: Michal Jankowski
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

nie musisz zalozyc DG, bo kupiles, a nie kupujesz i sprzedales, a nie
sprzedajesz. Brak ciaglosci dzialania wyklucza koniecznosc DG

Co to jest 'ci±g³o¶æ'? 95% posiadaczy aut kupuje, sprzedaje, kupuje,
sprzedaje - to nie jest ci±g³o¶æ?

Poniewaz kupiles z mysla o odsprzedazy, to sie podatek nalezy.

99% aut kupowanych jest z my¶l± o odsprzeda¿y. Chyba ¿e ty swoje
z³omujesz.

  MJ

Data: 2012-01-24 19:16:40
Autor: witek
On 1/24/2012 4:41 PM, Michal Jankowski wrote:

99% aut kupowanych jest z my¶l± o odsprzeda¿y.

Nie.
99% aut jest kupowanych z mysla o uzywaniu ich.

Chyba ¿e ty swoje z³omujesz.

Nie. Oddaje leasingodawcy.

Data: 2012-01-25 12:12:04
Autor: Michal Jankowski
Sprzeda¿ wcze¶niej zakupionych przedmiotów a podatek
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

99% aut kupowanych jest z my¶l± o odsprzeda¿y.
99% aut jest kupowanych z mysla o uzywaniu ich.

I pó¼niejszej odsprzeda¿y.

  MJ

Data: 2012-01-22 10:47:35
Autor: sqlwiel
W dniu 2012-01-22 10:37, A pisze:
[...]

Ani się waż!
Sprzedajesz ponadpółroczne, zakupione do własnego użytku (cóż - Bozia nie dała tylu dzieci na ile miałeś nadzieję), używane (choć nierozpakowane i bez śladów używania).

Chyba, że chciałeś rozniecić jakiegoś flejma, to jesteś na dobrej drodze :)

.... nadmiernie ochocze płacenie podatków powinno być traktowane jako przestępstwo. To zachęcanie bandyty do rabowania. ;) Współudział!
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że niesłusznie zapłacony podatek jest bezprawny?

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-22 10:52:03
Autor: cef
A wrote:
[...]

Jaki podatek przy zakupie? Dochodowy?
Kluczowe będzie rozpatrzenie celu zakupu.
Zamysł osiągnięcia zysku jest od początku.
Gdybyś kupił ot tak dla siebie, a teraz chciał sprzedać po latach, to nie było
by żadnego podatku. Ale skoro kupiłeś w celu odsprzedaży, to
być może jeszcze prowadzisz niezarejestrowaną działalność
i powinieneś płacić wiele innych danin.

Data: 2012-01-22 11:23:56
Autor: A
Sprzedaż wcześniej zakupionych przed miotów a podatek
Kupowałem je latami w sklepach detalicznych z myślą o późniejszej odsprzedaży, ponieważ klocki wycofane z rynku po latach są bardzo dochodowe pomyślałem że zainwestuję z myślą o późniejszej odsprzedaży. Czyli w takim razie będę musiał założyć działalność gospodarczą?

Data: 2012-01-22 05:31:19
Autor: witek
On 1/22/2012 4:23 AM, A wrote:
[...]

bedac zlosliwym powiedzialbym, ze raczej zaplacic kare i zus za prowadzenie dzialalnosci gospodarczej bez zgloszenia.

bo to ze ty ja od kilku lat prowadzisz to w swietle twoich wypowiedzi raczej nie ma watpliwosci.

Data: 2012-01-22 13:04:58
Autor: jojo
Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmiotów a podatek
Chwila, chwila - kupując nieruchomość jako lokata kapitału (tak jak te klocki) też mam założyć działalność gospodarczą? A inwestujeesz w akcje, złoto - też masz działalność?
Chyba jakiś obłęd...

--
jojo

Data: 2012-01-22 09:49:50
Autor: witek
On 1/22/2012 6:04 AM, jojo wrote:
Chwila, chwila - kupując nieruchomość jako lokata kapitału (tak jak te
klocki) też mam założyć działalność gospodarczą? A inwestujeesz w akcje,
złoto - też masz działalność?
Chyba jakiś obłęd...

nie nieruchomosc a nieruchomosci
jesli handlujesz nimi w celu zysku to jak najbardziej.
jak handlujesz zlotem, rowniez.

Data: 2012-01-22 13:05:25
Autor: sqlwiel
W dniu 2012-01-22 13:04, jojo pisze:
Chwila, chwila - kupując nieruchomość jako lokata kapitału (tak jak te
klocki) też mam założyć działalność gospodarczą? A inwestujeesz w akcje,
złoto - też masz działalność?
Chyba jakiś obłęd...

Utwierdzam się w przekonaniu, że to troll. Nie chce mi się sprawdzać po źródłach czy czasem nie Kolina.

Ale trochę dobrego zrobił(a). Padło parę zdań, które parę osób przeczytało.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-30 12:59:18
Autor: Kamil
Sprzedaż wcześniej zakupionych przed miotów a podatek
Dnia Sun, 22 Jan 2012 05:31:19 -0600, witek napisa³(a):

bo to ze ty ja od kilku lat prowadzisz to w swietle twoich wypowiedzi raczej nie ma watpliwosci.

Wiesz jakie przes³anki s± do "prowadzenia DG"?  ;)
"ci±g³o¶æ", "sposób systematyczny i zorganizowany"... itd, itp ;)

Data: 2012-01-30 13:37:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Jan 2012, Kamil wrote:

[...]

  Z jednej strony co¶ w tym jest.
  Z drugiej, takie podej¶cie mog³oby groziæ wyrejestrowywaniem
DG z urzêdu, z tytu³u niezachowania pewnych cech, a tak siê
nie dzieje.
  Do tego dorzuæ rozbie¿no¶ci miêdzy ustawami, poczynaj±c od chyba
najmniej "wymagaj±cej" w Ordynacji (naj³atwiej siê za³apaæ, ale
w sumie powoduje to tylko obowi±zek wystawiania rachunków),
poprzez ca³kiem szerok± w VAT (wystarczy sprzedaæ cokolwiek
co nie by³o przeznaczone dla w³asnego u¿ytku, albo mniej
restrykcyjnie "rozs±dnie bior±c nie mia³o byæ" czy te¿
"przes³anki wskazuj± ¿e nie"), do¶æ szerok± (ale nie pokrywaj±c±
siê i nie stanowi±c± podzbioru tej z VAT) w ZUS... tego robi
siê ca³a paczka :]
  A ustaw z odrêbnymi definicjami kto¶ siê próbowa³ doliczyæ,
wysz³o siedem lub osiem czy jako¶ tak.
  Do tego owa "ci±g³o¶æ" w sposób literalnie umocowany prawem
nie musi byæ zachowana, bo w nieci±g³o¶ciach mo¿e mieæ miejsce
"zawieszenie".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-22 11:39:38
Autor: Andrzej Lawa
Sprzeda¿ wcze¶niej zakupionych przedmiotów a podatek
W dniu 22.01.2012 11:23, A pisze:
Kupowa³em je latami w sklepach detalicznych z my¶l± o pó¼niejszej
odsprzeda¿y, poniewa¿ klocki wycofane z rynku po latach s± bardzo
dochodowe pomy¶la³em ¿e zainwestujê z my¶l± o pó¼niejszej odsprzeda¿y.
Czyli w takim razie bêdê musia³ za³o¿yæ dzia³alno¶æ gospodarcz±?

Tak.

Data: 2012-01-22 11:49:21
Autor: sqlwiel
W dniu 2012-01-22 11:23, A pisze:
[...]

Nosz qr.a!
A podobno jeszcze komuna wytępiła analfabetyzm!
OK, facet. Jesteś odporny na treść. Szacun! Najwyższy. Zrób sobie zdjęcie, opraw w ramki i sprzedawaj.
Zanieś Vincetowi w zębach parę tysięcy i powiedz, ze to od Ciebie dla niego.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-22 11:23:19
Autor: Andrzej Lawa
Sprzeda¿ wcze¶niej zakupionych przedmiotów a podatek
W dniu 22.01.2012 10:37, A pisze:
Kilka lat temu zainwestowa³em w spor± ilo¶æ klocków LEGO Technic z my¶l±
o ich pó¼niejszej sprzeda¿y.

Nienienie! Kupi³e¶ dla siebie/swoich dzieci, ale plany siê zmieni³y, sytuacja finansowa Ciebie zmusza itepeitede

Aktualnie klocki te kosztuj± 2x wiêcej na
Allegro ni¿eli w momencie ich zakupu przeze mnie. Chce je teraz wystawiæ
na Allegro ka¿dy z osobna. Czy muszê dodatkowo odprowadzaæ podatek skoro
ju¿ przy ich kupnie podatek zosta³ naliczony i posiadam wszelkie dowody
zakupu?

Je¶li kupi³e¶ na w³asne potrzeby, a teraz - po ponad pó³ roku - odsprzedajesz, to ¿aden podatek siê nie nale¿y.

Natomiast je¶li kupi³e¶ w celu odsprzeda¿y, to w pewnym sensie masz niezarejestrowan± dzia³alno¶æ gospodarcz±... Zatem skup siê i przypomnij sobie, dlaczego tak na prawdê kupi³e¶ te klocki? ;)

Data: 2012-01-22 12:01:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.01.2012 10:37, A pisze:
Kilka lat temu zainwestowa³em w spor± ilo¶æ klocków LEGO Technic z my¶l±
o ich pó¼niejszej sprzeda¿y.

Nienienie! Kupi³e¶ dla siebie/swoich dzieci,

Tonê? ;-)

Czemu nie? Hobby czasami poch³ania ;)

Data: 2012-01-22 13:15:41
Autor: Mase³
W dniu 22.01.2012 10:37, A pisze:
[...]

Znam dzeciaka, ktory mial tych klockow tyle, ze potrafil sie nimi
calkowicie obudowac...

Pozdro

Mase³

Data: 2012-01-27 20:54:35
Autor: Tapatik
Sprzeda¿ wcze¶niej zakupionych przedmiotów a podatek
Mase³ <mmasel@poczta.onet.pl> napisa³(a):
> Czemu nie? Hobby czasami poch³ania ;)

Znam dzeciaka, ktory mial tych klockow tyle, ze potrafil sie nimi
calkowicie obudowac...

W pacholêcym wieku mia³em marzenie, aby kupiæ sobie kolejkê elektryczn±
zajmuj±c± ca³y pokój.

Polecam lekturê "Pana Samochodzika i Fantomasa". Tam jest o jednym wariacie z
ciekawym hobby.

--
Pozdrawiam,
  Tapatik

Data: 2012-01-22 14:29:40
Autor: qwerty
Sprzeda¿ wcze¶niej zakupionych przedmiotów a podatek
U¿ytkownik "Nixe"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jfgq5i$rm0$3@inews.gazeta.pl...
Tonê? ;-)

¯eby¶ wiedzia³ ile kiedy¶ mia³em resoraków. Chyba ka¿dy model. ;)

Data: 2012-01-22 12:02:44
Autor: A
Sprzedaż wcześniej zakupionych przed miotów a podatek
Dziękuję za odpowiedzi. Jako że do Świąt Bożego Narodzenia jeszcze trochę pozostało, mam nadzieję że do tego czasu uda mnie się założyć działalność gospodarczą. Pozdrawiam

--
Ambroży

Data: 2012-01-22 05:33:02
Autor: witek
On 1/22/2012 5:02 AM, A wrote:
Dziękuję za odpowiedzi. Jako że do Świąt Bożego Narodzenia jeszcze
trochę pozostało, mam nadzieję że do tego czasu uda mnie się założyć
działalność gospodarczą. Pozdrawiam

ty naprawde nadajesz sie do przymusowego leczenia.

nawet w podstawowce lepiej zdaja test z rozumienia tekstu czytanego.

Data: 2012-01-22 12:08:44
Autor: sqlwiel
W dniu 2012-01-22 12:02, A pisze:
Dziękuję za odpowiedzi. Jako że do Świąt Bożego Narodzenia jeszcze
trochę pozostało, mam nadzieję że do tego czasu uda mnie się założyć
działalność gospodarczą. Pozdrawiam

Śmiać się, czy płakać?

A w końcu, co mnie to q. obchodzi? Więcej takich jak on, a moja emerytura może będzie należycie rewaloryzowana :)

Tak, Ambroży. Załóż działalność. Płać ZUS, podatki, składki. Zatrudnij księgową. Skoro masz nadmiar kasy, to zainwestuj w fundusze, a resztę w polisę na życie. Kupuj dużo benzyny i dużo wódki.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-22 12:31:42
Autor: Andrzej Lawa
Sprzeda¿ wcze¶niej zakupionych przedmiotów a podatek
W dniu 22.01.2012 12:08, sqlwiel pisze:

polisê na ¿ycie. Kupuj du¿o benzyny i du¿o wódki.

Nie zapominaj o papierosach! Zdaje siê znów akcyzê podnosz±...

Data: 2012-01-22 12:50:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-22 12:08, sqlwiel pisze:
W dniu 2012-01-22 12:02, A pisze:
[...]

Niestety nie. Dłużej będziemy czekać na bankructwo tej piramidy, a tym samym Ty i ja dłużej będziemy pływać w tym gównie.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-22 12:28:04
Autor: Andrzej Lawa
Sprzeda¿ wcze¶niej zakupionych przedmiotów a podatek
W dniu 22.01.2012 12:02, A pisze:
Dziêkujê za odpowiedzi. Jako ¿e do ¦wi±t Bo¿ego Narodzenia jeszcze
trochê pozosta³o, mam nadziejê ¿e do tego czasu uda mnie siê za³o¿yæ
dzia³alno¶æ gospodarcz±. Pozdrawiam

Jezuuuuuuuuuuuuuu.....

Trollujesz czy autentycznie jeste¶ taki têpy?

Data: 2012-01-22 12:31:04
Autor: cef
A wrote:
Dziękuję za odpowiedzi. Jako że do Świąt Bożego Narodzenia jeszcze
trochę pozostało, mam nadzieję że do tego czasu uda mnie się założyć
działalność gospodarczą.

Zakładać nie musisz. Ty już prowadzisz, tylko, że nie
jest zarejestrowana. Ze wszystkimi konsekwencjami podatkowymi,
a i ZUS pewnie siÄ™ upomni o swoje.
 Nie wiem czy Ci klocków starczy,
żeby oplacić wszystko :-)
Ale skoro nie wyciągasz wniosków z tego
co Ci wszyscy sugerują, to sobie płać.

Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmio tów a podatek