Sprzedaż wiązana ubezpieczeń

Data: 2010-03-11 14:17:43
Autor: Samotnik
Sprzedaż wiązana ubezpieczeń
Chcę kupić pewien produkt ubezpieczeniowy (jako konsument). Wszędzie występuje samodzielnie - na stronie internetowej, w ofercie, ma oddzielne OWU itd. Niestety wg 'wewnętrznych ustaleń' TU chce go sprzedać wyłącznie razem z kompletnie niezwiązanymi z nim ubezpieczeniami dodatkowymi. To po prostu gratisowe wyciągnięcie kasy za składkę - te ubezpieczenia nie mają wiele wspólnego z ubezpieczeniem
'podstawowym' i są dochodowe dla towarzystwa - np. NNW. Czy coś takiego jest dozwolone? Podejrzewam, że tak, ale ostatnio nasze prawo obrosło w różne ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwej konkurencji, ochronie konsumenta itd itp - może czegoś nie wiem i jest haczyk?

Chciałbym po prostu najlepiej kupić to ubezpieczenie samodzielnie, albo
przynajmniej niech zmodyfikują wysokość stawek i przestaną robić mnie w
konia tak, że przez telefon wyliczają składkę X, ale w celu zawarcia umowy
muszę podjechać do oddziału - stoję w korku, marnuję czas, w oddziale TU potwierdzają, że składka to X, wszystko pięknie, a kiedy już trzymam w rękach długopis żeby podpisać, to widzę sumaryczną kwotę 2*X. 'A to pan nie wiedział, że to jest w pakiecie z NNW i czymś tam jeszcze?'

;-)
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Sprzedaż wiązana ubezpieczeń