Sprzedałem samochód - statystyka 4 lat

Data: 2010-02-22 23:41:32
Autor: Lukasz
Sprzedałem samochód - statystyka 4 lat
Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości news:hluhv6$nsd$1mx1.internetia.pl...
Wnioski: edukujmy pochopną młodzież, że kupno auta spalającego 20zł
benzyny  na 100km, to tak naprawdę wydatek 50zł na 100km.

to teraz ja (z głowy) Audi A6 2,5TDI:
12 miesięcy użytkowania, 40kkm
-rozrząd 1800zł
-regeneracja pompy wtryskowej+ jakaś pierdułka przy okazji (nie pamiętam co) 3400zł
-zawieszenie, hamulce - ok 2000zł
-napinacz paska alternatora -800zł
-przegląd 100zł
-OC 550zł
-opony 1200zł
-oleje, filtry 400zł
-paliwo - ok. 14000zł
razem: ok. 8500zł eksploatacja i 14000zł paliwo co daje 21,25zł/100km kosztów naprawy i  56,25zł/100km ogółem, ale z takich drogich rzeczy to już tylko wałki rozrządu ponoć mogą paść więc sądzę że koszt eksploatacji będzie się obniżał ;)
Jak widać do stawki 0,8358 netto/km jeszcze zapas, ale na Imprezę STI niestety już bym nie wyrobił :P --
"Spieszmy sie kupowac samochody z kratka - tak szybko odchodza
Zostaną po nich kraty i VAT do zaplaty" Pozdrawiam!
Lukasz

Data: 2010-02-23 15:19:32
Autor: Bartek
Użytkownik "Lukasz" <znajdziesznastronie@bojczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:hlv175$ios$1news.onet.pl...
[...]

..... :-)

o patologiach nie rozmawiamy:-)

PB, NMSP

--
Pozdrawiam, Bartek
[SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;)

Data: 2010-02-23 23:53:54
Autor: Lukasz
Użytkownik "Bartek" <NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hm0npf$mmb$1node1.news.atman.pl...
o patologiach nie rozmawiamy:-)
PB, NMSP

no tanie to to w utrzymaniu nie jest, rekompensuje mi to jednak w pewnym stopniu kilometrówka (tujednak trzeba by dokładnie policzyć- mam 3 auta, jedno stoi w zapasie bo dwa muszą być zawsze sprawne co podnosi koszt o oc i przegląd oraz serwis 'zapasówki' ale obniża o koszt części i serwisowania- nie trzeba naprawiać pochopnie i na wczoraj)
Po drugie: tej klasy auto w tym roczniku czyli cenie musi więcej kosztować, do krótkich dystansów (do 200km) wystarcza mi golf, ale jak mam przejechać wciągu dnia 400 czy 600km i w międzyczasie pracować, a do domu wrócić wypoczęty to nawet się nie zastanawiam- wygoda ma swoją cenę i nie zamienię tego auta na auto niższej klasy... --

Data: 2010-02-24 11:06:33
Autor: Bartek
Użytkownik "Lukasz" <znajdziesznastronie@bojczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:hm1mac$aau$1news.onet.pl...
[...]

tak sie usmiechnolem, bo znam to ze swojego zycia, a w zasadzie   - moj kumpel dobry przezywal to samo, :)

[...]

to prawda.

nie myslales zieic na 1.9? z obserwacji wyglada że ten klekot jest znacznie jednak tanszy, i bardziej przyjazny...
chociaż jak już masz  w tym 2.5 porobione wszystko.... to teraz niema co;)

Data: 2010-02-24 15:19:14
Autor: Lukasz
Sprzedałem samochód - statystyka 4 lat
Użytkownik "Bartek"
[...]

po pierwsze nie ma co, po drugie jednak wydaje mi sie ze 1,9 bedzie za slaby do tej budy (nie wiem, nie jezdzilem ale tak to sobie tlumacze). Mocy nigdy za wiele, a przyspieszenie w znaczacym stopniu wplywa na komfort jazdy

Pozdrawiam!
Łukasz Bojczuk
lukasz@bojczuk.net.pl
http://www.bojczuk.net.pl
mobile: + 48 662 894 894
tel: +48 71 727 92 89
fax: +48 71 750 34 89 --

Data: 2010-02-24 15:59:40
Autor: Bartek
Użytkownik "Lukasz" <znajdziesznastronie@bojczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:hm3che$vlh$1news.onet.pl...
[...]

kolega ma [mial, przesiadl se na bmw;)] audi a6 z 110 konnym silnikiem, bodaj afn [nie znam sie aż tak bardzo a sprawdzac mi sie nie  chce]
i dawalo rade.
jako ze chcialo sie wiecej, to w promocji bodaj w v-techu zawirusowalismy go na okolo 147  koni, z tego co pamiętam.

roznica byla odczwualna, tak że to zawsze rozwiazanie;)

ale niema co - masz auto porobione... wiec sam wiesz.

Data: 2010-02-24 22:09:48
Autor: Lukasz
Użytkownik "Bartek" <NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hm3egk$615$1node1.news.atman.pl...
kolega ma [mial, przesiadl se na bmw;)]

no  kurcze bmw kusi, choc do marki przekonania nie mam to 3-litrowy diesel i tylny naped coraz bardziej mi zaprzata glowe ;)

[...]

no nad wirusem to sie do tego autka zastanawiam bo moc jakos mniej odczuwalna niz zaraz po kupnie ;P tyle ze chce wiecej pieniedzy przyszykowac i najpierw dokladnie sprawdzic (lacznie z walkami rozrzadu) i ew. wymienic i dopiero podnosic moc...
Z drugiej strony moze pojezdze jeszcze troche zeby wieksze naklady sie zwrocily, odloze na jakis lepszy egzemplarz 530d i wreszcie wroce do jedynego slusznego napedu ;P --