Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM

Data: 2010-12-10 11:14:22
Autor: Piotr Sz.
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
"Cena wywoławcza 1 zł, bez ceny minimalnej. Aukcja będzie trwała 10 dni
i zakończy się w niedzielę, 19 grudnia 2010 r. o godzinie 21:39."

No chyba za Qba-podpierdalacz ja zobaczy, to sie skonczy wczesniej. :-)

"UWAGA! Nie akceptuję formy płatno¶ci "Płacę z Allegro", wymuszanej bezprawnie przez Allegro!"

Piotr Sz.

Data: 2010-12-10 11:41:02
Autor: Lol
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM

"UWAGA! Nie akceptuję formy płatno¶ci "Płacę z Allegro", wymuszanej bezprawnie przez Allegro!"

Co jest nie tak z "Płacę z Allegro", że tak mocno to podkre¶lasz?

--
Lol

Data: 2010-12-10 03:07:01
Autor: Czarek
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
On 10 Gru, 11:41, "Lol" <l...@lol.pl> wrote:

Co jest nie tak z "P ac z Allegro", e tak mocno to podkre lasz?

Przymuszanie. Nie mam możliwo¶ci nieskorzystania z tej opcji.

Czarek

Data: 2010-12-10 12:11:31
Autor: Vituniu
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
Przymuszanie.

Niech bedzie. ale "bezprawnie"??

Nie mam możliwo¶ci nieskorzystania z tej opcji.

Ano. Ale nie masz tez przymusu sprzedawania wlasnie tam.

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Nie, mnie tez sie sposob wprowadzenia PzA nie podoba.
Tak, to NTG. ;)

Data: 2010-12-10 13:39:36
Autor: ...:::Tomek:::...
Czarek wrote:
Przymuszanie. Nie mam możliwo¶ci nieskorzystania z tej opcji.

Równie dobrze możesz się przyczepić do tego, że nie można wystawić aukcji na 50 dni.

Tomek

Data: 2010-12-10 17:02:26
Autor: JA
Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
On 2010-12-10 13:39:36 +0100, "...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl> said:

Równie dobrze możesz się przyczepić do tego, że nie można wystawić aukcji na 50 dni.

Nie.
Bo nie ma to reperkusji finansowych.
Moje pieni±dze "musz±" przez jaki¶ czas być na koncie Allegro. Nie s± ani na koncie kupuj±cego, ani sprzedawcy. Jest to wygodna forma płatno¶ci, ale no wła¶nie ten przymus.
--
Nie odpowiadam na tre¶ci nad cytatem
Pozdrawiam

Data: 2010-12-10 20:09:32
Autor: Lol
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM

Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomo¶ci news:idtiui$e9a$1inews.gazeta.pl...
On 2010-12-10 13:39:36 +0100, "...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl> said:

[...]

Z tego co zaobserwowałem pieni±dze na koncie odbiorcy s± po kilku minutach - praktycznie tak samo, jakby miał pieni±dze w tym samym banku - nawet je¶li ma w innym. Być może zależy to od banku Ľródłowego i docelowego, ale ja nie spotkałem się z jakimi¶ dziwnymi opóĽnieniami, choć nie wykluczam, że w jakiej¶ konfiguracji występuj±. Oscylator chyba teraz trudniej uruchomić, ale zapewne jakie¶ możliwo¶ci istniej± ;)

--
Lol

Data: 2010-12-10 22:12:07
Autor: JA
On 2010-12-10 20:09:32 +0100, "Lol" <lol@lol.pl> said:

Z tego co zaobserwowałem pieni±dze na koncie odbiorcy s± po kilku minutach -
praktycznie tak samo, jakby miał pieni±dze w tym samym banku - nawet je¶li
Tak? To spróbuj nimi za co¶ zapłacić.
Nie możesz nawet za zakupy na Allegro. Ty zdaje się my¶lisz o koncie na Allegro. Tylko że to nie bank i tam nie ma pieniędzy.

ma w innym. Być może zależy to od banku Ľródłowego i docelowego, ale ja nie
spotkałem się z jakimi¶ dziwnymi opóĽnieniami, choć nie wykluczam, że w
jakiej¶ konfiguracji występuj±.
Co¶ dziwnie rozumujesz. Mechanizm jest taki.
Kupujesz teraz co¶ ode mnie. Od razu wykonujesz PzA. Ja otrzymuję informacje, że zapłaciłe¶. Muszę zrobić zlecenie wypłaty (ręcznie lub automatycznie). Pieni±dze na moim koncie fizycznie i do dyspozycji pojawiaj± się dopiero po sesji banku BRE (bo tam jest konto Allegro), a tych sesji s± dwie w dni robocze. I nie byłoby tu nic złego, gdyby z Twojego konta one zeszły dopiero wtedy, gdy pojawi± się u mnie. Ale księgowanie obci±żenia zawsze występuje wcze¶niej. Więc Ty nie masz już kasy na kocie, ja nie mam jeszcze kasy na koncie. Pytanie gdzie jest ta kasa? Teraz przelicz sobie przez ilo¶ć kończ±cych się aukcji.
Czas ten waha się od 16 do nawet 24 h, gdy pieni±dze s± na koncie Allegro.

Data: 2010-12-10 23:13:40
Autor: Lol
[...]

OK. Zawsze byłem z drugiej strony i otrzymywałem w kilka minut po sobie komunikaty. - najpierw "wybrałe¶ sposób zapłaty", a póĽniej "Sprzedaj±cy X otrzymał Twoj± wpłatę" St±d moje domniemanie o pieni±dzach  na koncie odbiorcy. Nie wiem, jak jest teraz z lokatami (bardzo)krótkoterminowymi - czy jest co¶ krótszego niż overnight - niewykluczone. Niewykluczone też, że faktycznie jest pewien odsetek łapi±cych się na overnight lub nawet 24 godziny. Je¶li odbiorca i nadawca maj± konta w tym samym banku, to nieładnie, je¶li w różnych, to dla obu jest to praktycznie bez znaczenia.

--
Lol

Data: 2010-12-11 10:07:55
Autor: JA
On 2010-12-10 23:13:40 +0100, "Lol" <lol@lol.pl> said:

Je¶li odbiorca i nadawca maj± konta w tym samym banku, to
nieładnie, je¶li w różnych, to dla obu jest to praktycznie bez znaczenia.

Ogólnie jest to bez znaczenia, bo możemy mówić o kwotach zbyt małych w skali jednego człowieka.

Chodzi o zasadę. Allegro wpadło na pomysł jak sobie dorobić na boku i nie byłoby w tym nic złego, gdyby można było sobie z PzA nie korzystać.
Gdyby jeszcze sprzedawca mógł te pieni±dze wykorzystać w serwisie, na zapłatę swoich zobowi±zań w stosunku do Allegro, czy zapłatę za zakupione przedmioty. Ale nie. Najpierw musi "wypłacić pieni±dze z Allegro" - przelać je na swoje konto bankowe.

Data: 2010-12-11 10:25:53
Autor: Jakub Jewuła
[...]

Dlaczego nie zrezygnujesz z allegro? Twardym trzeba byc nie mientkim ;)

Data: 2010-12-11 11:01:34
Autor: dominik
On 2010-12-10 22:12, JA wrote:
Twojego konta one zeszły dopiero wtedy, gdy pojawią się u mnie. Ale
księgowanie obciążenia zawsze występuje wcześniej. Więc Ty nie masz już
kasy na kocie, ja nie mam jeszcze kasy na koncie. Pytanie gdzie jest ta
kasa? Teraz przelicz sobie przez ilość kończących się aukcji.
Czas ten waha siÄ™ od 16 do nawet 24 h, gdy pieniÄ…dze sÄ… na koncie Allegro.

Normalnie jakie straszne oszukaństwo! robię przelew Tobie z mojego banku i
ja juĹĽ $ nie mam, Ty jeszcze nie masz. Spisek - bank sobie Ĺ‚aduje to na
konto i obraca za moimi plecami! :) A teraz przelicz to przez wszystkie
przelewy do różnych banków!!! :)

Nie wiem komu z was taka krzywda. To że są opóźnienia zależy tylko od
banków. Przelew nie jest na konto allegro, płatności obsługują w
platnosci.pl, prowizję za tę operację płaci allegro z prowizji za
wystawianie przedmiotów. Proponuję teraz zerknąć na platnosci.pl do
dokumentacji technicznej - sporo z systemĂłw bankowych nie jest 24/7, majÄ…
wręcz wystawione godziny, kiedy pracują. Jak się ma konto w tak
beznadziejnym banku to trzeba liczyć się z opóźnieniami. Wszystkich innych
za to dotyczą opóźnienia do czasu sesji.

Podsumowując PzA to tylko zwykły przelew z jego tradycyjnymi opóźnieniami
oraz rozsądnie zrobione powiadomienia by było jasne, że ktoś:
+ zaczÄ…Ĺ‚ transakcjÄ™
+ ukończył z pozytywnym rezultatem
+ płatność została przekazana

Dla mnie to wygodne przede wszystkim dlatego, ĹĽe sprzedajÄ…cy moga sobie
obsłużyć sytuacje płatności za wiele przedmiotów, a ja mogę wyklikać
płatność do wszystkiego.

--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564

Data: 2010-12-11 12:34:10
Autor: Marek Wyszomirski
Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
W dniu 2010-12-11 11:01, dominik pisze:

[...]
[...]

Poza tym wreszcie można płacić za pzredmioty z Allegro kartą kredytową - a wtedy pieniądze po zapłaceniu znikają z konta płacącego dopiero po od kilku do nawet kilkudziesięciu dni od momentu zakupu.
Dla mnie płatności z Allegro to bardzo wygodny system - i chętnie z niego korzystam. A jeśli komuś to nie odpowiada - faktycznie nie ma obowiązku korzystania - mozna zamiast wystawiać przedmiot na Allegro dać ogłoszenie o sprzedaży do gazety.

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2010-12-11 16:26:55
Autor: JA
On 2010-12-11 11:01:34 +0100, dominik <usenet@dominik.net.pl> said:

Nie wiem komu z was taka krzywda.

Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
W którym miejscu napisałem, że krzywda?

Data: 2010-12-11 16:31:18
Autor: Jakub Jewuła
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
Nie wiem komu z was taka krzywda.

Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
W którym miejscu napisałem, że krzywda?

W zadnym - po prostu jojczysz jak stara baba ;)

Data: 2010-12-11 16:40:53
Autor: dominik
On 2010-12-11 16:31, Jakub Jewuła wrote:
Nie wiem komu z was taka krzywda.
Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
W którym miejscu napisałem, że krzywda?
W zadnym - po prostu jojczysz jak stara baba ;)

Dokładnie.

I dla JA jeszcze: nie wypisuj o braku czytania z zrozumieniem, bo robisz z
siebie pośmiewisko.

--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564

Data: 2010-12-11 17:07:21
Autor: JA
On 2010-12-11 16:40:53 +0100, dominik <usenet@dominik.net.pl> said:

W zadnym - po prostu jojczysz jak stara baba ;)

Nie jojcze. Piszę po prostu prawdę.

Dokładnie.
Brawo.

I dla JA jeszcze: nie wypisuj o braku czytania z zrozumieniem, bo robisz z
siebie po¶miewisko.
Odpisujesz na mojego maila, w którym nie zaj±kn±łem się że co¶ jest złe dobre, czy pstrokate. Napisałem stan faktyczny.
A Twój tekst można stre¶cić:
Czemu wam się to nie podoba, przecież mi to pasuje.
A skoro mi pasuje, to czemu wam nie pasuje.

Nawet nie wiesz jak działa bankowo¶ć elektroniczna.

Pozwolę sobie zacytować i skomentować.

[...]
Normalnie jakie straszne oszukaństwo! robię przelew Tobie z mojego banku i
ja już $ nie mam, Ty jeszcze nie masz. Spisek - bank sobie ładuje to na
konto i obraca za moimi plecami! :) A teraz przelicz to przez wszystkie
przelewy do różnych banków!!! :)
[...]
Robisz przelew na moje konto. Niestety zmartwię Cię, pieni±dze ci±gle s± na Twoim koncie. Już w pierwszym zdaniu piszesz bzdury.
Drugie zdanie ok. ja tych pieniędzy jeszcze nie mam.
Pieni±dze z Twojego konta znikaj± w momencie kiedy następuje księgowanie na moim koncie.
Jeżeli nie wierzysz to sprawdĽ, albo zapytaj bankierów.

EOT.

Data: 2010-12-11 17:23:18
Autor: Arkadiusz P. Płanica
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
W dniu 2010-12-11 17:07, JA pisze:

[...]
[...]

OK, odzywam się chociaż nie jestem bankierem, to zajmuję się obsług± banków.
2 przypadki:
1)
Odbiorca i nadawca przelewu w tym samym banku (bank księguje online 24h/dobę)
kasa znika z konta nadawcy i pojawia się na koncie odbiorcy niemal w tym samym momencie (różnica kilku ms)

2)
Odbiorca i Nadaca maj± rachunki w innych bankach

- Nadawca zleca przelew, pieni±dze s± blokowane na jego rachunku do momentu kiedy następuje sesja wychodz±ca ELIXIR, w tym momencie
nie ma już tych ¶rodków na koncie nadawcy
- ¦rodki trafiaj± (wirtualnie) do Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) która zajmuje się po¶rednictwem pomiędzy bankami
- Bank odbiorcy ma sesję przychodz±c±, czyli odbiera z KIR informację, że jest przelew i księguje to na koncie odbiorcy (czas różny w zależno¶ci od banku)

Więc pieni±dze mimo wszystko sobie wędruj± czyli gdzie¶ znikaj± na jaki¶ czas

Jest jeszcze trzecia możliwo¶ć (nowa) a mianowicie "błyskawiczny przelew"
W tym przypadku nie ma po¶rednictwa KIR, tylko jest po¶rednictwo np. dotpay. Jest to firma która ma konta w różnych bankach.
np. w mBanku i inteligo i kiedy z mBanku robimy przelew do inteligo, to dotpay otrzymuje przelew "natychmiast" a z innego konta (już w PKO BP) robi przelew do inteligo czyli znów pieni±żki s± "natychmiast"
Ale niestety taka usługa kosztuje.

pozdrawiam

arTii

Data: 2010-12-11 09:20:35
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
No i chodzi biedaczkom wlasnie o ten czs.
Pewnie w tym czasie z glodu przymieraja skoro tak jojczom.

veri

Data: 2010-12-11 17:28:28
Autor: JA
On 2010-12-11 17:23:18 +0100, "Arkadiusz P. Płanica"   <to.nie.jest@moj.adres.email> said:

Więc pieni±dze mimo wszystko sobie wędruj± czyli gdzie¶ znikaj± na jaki¶ czas

Daty księgowania s± ci±gle takie same. Dzi¶ obci±żenie i dzi¶ uznanie.

Data: 2010-12-11 18:32:18
Autor: Arkadiusz P. Płanica
On 2010-12-11 17:23:18 +0100, "Arkadiusz P. Płanica"
<to.nie.jest@moj.adres.email> said:

Więc pieni±dze mimo wszystko sobie wędruj± czyli gdzie¶ znikaj± na
jaki¶ czas

Daty księgowania s± ci±gle takie same. Dzi¶ obci±żenie i dzi¶ uznanie.

Pod warunkiem, że bank nadawcy wy¶le sesj± wychodz±c± przed sesj± przychodz±c± banku odbiorcy.

Przykład:
Bank nadawcy wysyła 2x dziennie o 8.00 i 13.00
Bank odbiorcy odbiera też 2x dziennie: o 7.00 i 12.00

Czyli je¶li wy¶lesz przed 8.00 to odbiorca otrzyma je tego samego dnia
Ale je¶li wy¶lesz o 12.00 to odbiorca otrzyma je następnego dnia roboczego po godzinie 7.00

proste?

--
arTii

Data: 2010-12-11 20:37:45
Autor: jo44
Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
W dniu 2010-12-11 17:23, "Arkadiusz P. PĹ‚anica" pisze:

Jest jeszcze trzecia możliwość (nowa) a mianowicie "błyskawiczny przelew"
W tym przypadku nie ma pośrednictwa KIR, tylko jest pośrednictwo np.
dotpay. Jest to firma która ma konta w różnych bankach.
np. w mBanku i inteligo i kiedy z mBanku robimy przelew do inteligo, to
dotpay otrzymuje przelew "natychmiast" a z innego konta (juĹĽ w PKO BP)
robi przelew do inteligo czyli znĂłw pieniÄ…ĹĽki sÄ… "natychmiast"

i tak właśnie działa PzA.

Data: 2010-12-11 18:56:22
Autor: dominik
On 2010-12-11 17:07, JA wrote:
I dla JA jeszcze: nie wypisuj o braku czytania z zrozumieniem, bo robisz z
siebie pośmiewisko.
Odpisujesz na mojego maila, w którym nie zająknąłem się że coś jest złe
dobre, czy pstrokate. Napisałem stan faktyczny.

Właśnie nie, bo z Twojej wiadomości wystawało, że jesteś oszukiwany bo coś
pieniędzy znika podczas przelewów na jakąś chwilkę. To jest właśnie
smęcenie i wylewanie żali.

A Twój tekst można streścić:
Czemu wam siÄ™ to nie podoba, przecieĹĽ mi to pasuje.
A skoro mi pasuje, to czemu wam nie pasuje.

Często mam do czynienia z systemami płatności zarówno krajowymi jak i
zagranicznymi, więc wiem jak to działa i jakie są niestety ograniczenia
techniczne tego.

Nawet nie wiesz jak działa bankowość elektroniczna.

CzyĹĽby.

[...]

Robisz przelew na moje konto. Niestety zmartwiÄ™ CiÄ™, pieniÄ…dze ciÄ…gle sÄ…
na Twoim koncie. JuĹĽ w pierwszym zdaniu piszesz bzdury.

Doszukuj się dalej, może w końcu domyślisz się, że ironia w tyłek kopie i
tylko o to chodziło. Specjalnie dałem kilka ":)".

Drugie zdanie ok. ja tych pieniędzy jeszcze nie mam.
Pieniądze z Twojego konta znikają w momencie kiedy następuje księgowanie
na moim koncie.
JeĹĽeli nie wierzysz to sprawdĹş, albo zapytaj bankierĂłw.

Wystarczająco dużo mam z tym do czynienia by wiedzieć jak to działa, Arek
mniej więcej to nakreślił w ogólnym, najpopularniejszym przypadku. A w
ironicznym przypadku chodziło o znikanie i spisek, który temu towarzyszy :)

--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564

Data: 2010-12-11 19:11:31
Autor: Robert Kois
Dnia Sat, 11 Dec 2010 16:26:55 +0100, JA napisał(a):

Nie wiem komu z was taka krzywda.
Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
W którym miejscu napisałem, że krzywda?

Krzywda jest dla gównianych sprzedawców którzy nie maj± płynno¶ci
finansowej i jak nie dostan± fizycznie kasy od klienta to hurtownia ich
spuszcza na drzewo.
Jako¶ żaden płacz±cy sprzedawca nie widzi problemu w tym, że ma moje
pieni±dze a ja nie mam towaru bo ma go kurier/poczta.

--
Kojer

Data: 2010-12-11 12:54:19
Autor: ...:::Tomek:::...
W dniu 2010-12-10 22:12, JA pisze:
[...]

Przecież jak robisz przelew za banku A do banku B, to pieni±dze też "znikaj±". Nie znajduj± się na koncie nadawcy do momentu ich zaksięgowania na koncie odbiorcy, tylko s± ¶ci±gane wcze¶niej, tak działa cały system przelewów w PL.
Swoj± drog± zastanawiam się, sk±d u ludzi bierze się takie silne poczucie istnienia teorii spiskowej, podejrzliwo¶ci, że wszyscy inni chc± ich okra¶ć? Paranoja? A może mierzenie innych swoj± miar±?

Tomek

Data: 2010-12-11 13:04:25
Autor: Piotr Sz.
[...]

A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11 korzystania  z Allegro bylo proste i klarowne? Moze tez niechec do "uszczesliwiana na sile"?
Wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy lubia sami decydowac co chca robic i w jaki sposob. Od tego maja rozum zeby podejmowac samodzielnie decyzje.

Ale moze po prostu staram sie mierzyc innych swoja miara, a to blad. :-)
No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie ich wina. Tak jest dla nich najlepiej.

Piotr Sz.

Data: 2010-12-11 16:39:07
Autor: dominik
On 2010-12-11 13:04, Piotr Sz. wrote:
Swoją drogą zastanawiam się, skąd u ludzi bierze się takie silne poczucie istnienia teorii spiskowej, podejrzliwości, że wszyscy inni chcą ich okraść? Paranoja? A może mierzenie innych swoją miarą?
A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11 korzystania  z Allegro bylo proste i klarowne?

A co teraz niby jest zbyt skomplikowane i zbyt trudne? Nowa funkcja jest
zdecydowanie wygodna i pozwala na automatyzacjÄ™ tego, co normalnie trzeba
było klepać ręcznie.

Moze tez niechec do "uszczesliwiana na sile"?

Tak, wiele osób by chciało żeby świat zatrzymał się w miejscu, żeby nie
budowany nowych drĂłg, mostĂłw, autostrad itd. Bo to przecieĹĽ teĹĽ jest
uszczęśliwianie na siłę.

Wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy lubia sami decydowac co chca robic i w jaki sposob. Od tego maja rozum zeby podejmowac samodzielnie decyzje.

Są tacy, którzy zakopują pieniądze w ogródku, bo tak robili całe życie.
Ale cóż - nie znaczy to że było/jest to najlepsze podejście.
Ĺšwiat siÄ™ zmienia, prawo siÄ™ zmienia - jak komuĹ› to nie odpowiada to moĹĽe
z allegro nie korzystać, bądź w ogóle się wyprowadzić.

Ale moze po prostu staram sie mierzyc innych swoja miara, a to blad. :-)
No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie ich wina. Tak jest dla nich najlepiej.

Albo raczej niektórzy potrafią pewne zmiany docenić i to nie znaczy, że są
sterowani. Po prostu w razie gdy im coś nie odpowiada to przestają używać,
a nie obraĹĽajÄ… siÄ™ na system.

--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564

Data: 2010-12-11 09:28:22
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa
On 2010-12-11 13:04, Piotr Sz. wrote:

> A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11 korzystania  z
> Allegro bylo proste i klarowne?

A co teraz niby jest zbyt skomplikowane i zbyt trudne? Nowa funkcja jest
zdecydowanie wygodna i pozwala na automatyzację tego, co normalnie trzeba
było klepać ręcznie.

> Moze tez niechec do "uszczesliwiana na sile"?

Tak, wiele osób by chciało żeby ¶wiat zatrzymał się w miejscu, żeby nie
budowany nowych dróg, mostów, autostrad itd. Bo to przecież też jest
uszczę¶liwianie na siłę.

> Wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy lubia sami decydowac co chca robic i w
> jaki sposob. Od tego maja rozum zeby podejmowac samodzielnie decyzje.

S± tacy, którzy zakopuj± pieni±dze w ogródku, bo tak robili całe życie.
Ale cóż - nie znaczy to że było/jest to najlepsze podej¶cie.
¦wiat się zmienia, prawo się zmienia - jak komu¶ to nie odpowiada to może
z allegro nie korzystać, b±dĽ w ogóle się wyprowadzić.

> Ale moze po prostu staram sie mierzyc innych swoja miara, a to blad. :-)
> No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie
> ich wina. Tak jest dla nich najlepiej.

Albo raczej niektórzy potrafi± pewne zmiany docenić i to nie znaczy, że s±
sterowani. Po prostu w razie gdy im co¶ nie odpowiada to przestaj± używać,
a nie obrażaj± się na system.

Piszesz herezje dla ortodoksow - ciesz sie, ze stosy juz nie plona.

veri

Data: 2010-12-13 10:33:05
Autor: Piotr Sz.
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
S± tacy, którzy zakopuj± pieni±dze w ogródku, bo tak robili całe życie.

Domuniku, widze, zes filozof. :-)

Mi chodzi tylko o jedna bardzo przyziemna sprawe: Mozliwosc mojego wyboru jako sprzedawcy do skorzystania lub nie z takiej formy platnosci. Kupujacy wtedy tez ma wubor czy w takiej aukcji brac udzial czy tez nie. Rynek i zycie samo zweryfikuje na ile "postepowa" jest nowa technika placenia. I nikt tutaj nie mowi o obrazaniu sie na serwis tylko o to, ze nie lubi aby traktowano go jak kretynka. Ja sie z tym czuje niekonfortowo (ale to moja miarka) :-)

Piotr Sz.

Data: 2010-12-14 20:35:12
Autor: dominik
On 2010-12-13 10:33, Piotr Sz. wrote:
Mi chodzi tylko o jedna bardzo przyziemna sprawe: Mozliwosc mojego wyboru jako sprzedawcy do skorzystania lub nie z takiej formy platnosci. Kupujacy wtedy tez ma wubor czy w takiej aukcji brac udzial czy tez nie.

A wyobraĹĽasz sobie sklep internetowy, w ktĂłrym za niektĂłre przedmioty
możesz płacić elektronicznie, a inne mają tylko opcje przelewu na konto?
Allegro unifikuje sprawy płatności co ma wiele zalet.
IMHO jak ktoĹ› ma fobiÄ™ przed takimi mechanizmami to powinien siÄ™ powaĹĽnie
zastanowić nad sobą w roli sprzedawcy.

[...]

Już było wiele przykładów spraw, do których jesteś zmuszony chociażby
prawem. Jeśli sprawia to dyskomfort to naprawdę musisz mieć bardzo trudne
życie w tej kwestii. O ile z allegro nie musisz korzystać o tyle trudno
się wyprowadzić z kraju, a już na pewno trudno znaleźć miejsce, w którym
zasad nie ma.

IMHO bardzo dużo osób boi się tych metod płatności, głównie dlatego, że są
dowodem, że pieniądze przepływają. Powody pewnie podatkowe, formalne czy
prawne. Dodatkowo allegro ma informację, że kupujący zapłacił. Odpada całe
udowadnianie, słanie druczków w rozstrzyganiu sporów. Dla mnie jako
głównie kupującego za to to po prostu wygoda. I nie kosztuje to nic.

--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564

Data: 2010-12-14 23:17:04
Autor: Marek G
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
Tue, 14 Dec 2010 20:35:12 +0100, dominik <usenet@dominik.net.pl>
pisal(a):

IMHO bardzo dużo osób boi się tych metod płatno¶ci, głównie dlatego, że s±
dowodem, że pieni±dze przepływaj±. Powody pewnie podatkowe, formalne czy
prawne. Dodatkowo allegro ma informację, że kupuj±cy zapłacił. Odpada całe
udowadnianie, słanie druczków w rozstrzyganiu sporów. Dla mnie jako
głównie kupuj±cego za to to po prostu wygoda. I nie kosztuje to nic.

I last but not least:
Odpada pretekst wysyłki towaru tydzień od płatno¶ci tłumacz±c się, że
kasa nie wpłynęła. A czas ten potrzebny jest sprzedawcy na
sprowadzenie towaru z hurtowni bo wystawiaj±c na aukcji fizycznie go
nie posiada.
Oczywi¶cie nie dotyczy to wszystkich sprzedawców.
Dla mnie jako kupuj±cego to po prostu wygoda. Nia musze wklepywać
konta, danych sprzedawcy, opisów itp.

--
Pozdrawiam - Marek

Data: 2010-12-11 16:49:46
Autor: ...:::Tomek:::...
W dniu 2010-12-11 13:04, Piotr Sz. pisze:
[...]

Już kto¶ napisał, że na Allegro wcale nie trzeba sprzedawać :-) S± inne serwisy, które nic nie wymuszaj± no i zawsze można dać ogłoszenie w gazecie :-)

Tomek

Data: 2010-12-11 09:31:33
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
On Dec 11, 10:49 am, "...:::Tomek:::..." <to...@NOSPAM.space.pl>
wrote:
> [...]

> No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie

Ju kto napisa , e na Allegro wcale nie trzeba sprzedawa :-) S inne
serwisy, kt re nic nie wymuszaj no i zawsze mo na da og oszenie w
gazecie :-)

Tomek

Nie zmuszaj "wolnych ludzi" do myslenia.

veri

Data: 2010-12-12 17:40:16
Autor: Marek Dyjor
Piotr Sz. wrote:
[...]

wg mnie obecny system jest wła¶nie prosty, kupuje biorę kartę płacę i już, nie musze przepisywać numerów kont wysyłać kopi potwierdzeń przelewów czekać aż banki w końcu zrealizuj± przelewy.

Oczywi¶cie jak podrugiej stronie trafi się matoł który musi sobie najpierw te pieni±dze przelać na konto to system sie robi skomplikowany i upierdliwy.

Data: 2010-12-11 16:30:00
Autor: JA
On 2010-12-11 12:54:19 +0100, "...:::Tomek:::..." <tomek@NOSPAM.space.pl> said:

Przecież jak robisz przelew za banku A do banku B, to pieni±dze też "znikaj±".

Nie znikaj±.
S± albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.

Data: 2010-12-11 16:31:50
Autor: Jakub Jewuła
[...]

Widziales Ty bank? Odnosze wrazenie ze tylko w reklamie ;)

Data: 2010-12-11 16:48:08
Autor: ...:::Tomek:::...
W dniu 2010-12-11 16:30, JA pisze:
Nie znikaj±.
S± albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.

Ty w ogóle wiesz o czym piszesz? Dzisiaj wła¶nie zrobiłem kilka przelewów, w tym dwa do osób, z którymi mogę zweryfikować, czy dostali przelew. I zgadnij co? Nie maj± tych pieniędzy i nie będ± ich mieli do poniedziałkowego południa. Ja też ich już nie mam na koncie. Czy to znaczy, że mam pozwać mój bank? Tak to po prostu działa. Poczytaj sobie o systemie ELIXIR.
Allegro też tych pieniędzy nie dostaje od razu na konto. S± one tylko zablokowane przez bank prowadz±cy rachunek zleceniodawcy przelewu i przelewane pierwsz± możliw± sesj±, jednak dla wygody kupuj±cych i sprzedaj±cych (niektórzy sprzedawcy mog± wysłać towar np. w sobotę, gdy przelewy nie s± księgowane) uznaje, że zapłata została wykonana już w momencie zablokowania pieniędzy na koncie nadawcy. Nikt w tym czasie nie ma dostępu do tych pieniędzy i nikt nimi nie obraca.

Tomek

Data: 2010-12-11 17:12:38
Autor: JA
On 2010-12-11 16:48:08 +0100, "...:::Tomek:::..." <tomek@NOSPAM.space.pl> said:

[...]

Co za bzdury.
Albo masz blokadę na kwotę, ale one ci±gle s± na koncie.
Hint. SprawdĽ daty księgowania. Obci±żenia Twojego konta, czyli w którym momencie saldo się zmniejszyło i uznania na drugim koncie - czyli w którym momencie saldo wzrosło.
A nawet jeżeli mamy pecha i który¶ z banków opóĽnia księgowanie, to nie ma między nami trzeciego banku, który też opóĽnia o kolejne godziny księgowanie.
Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć.
BRE Wykonuje tylko dwie sesje podczas gdy inne banki nawet cztery.
Ciekawe w którym banku Allegro ma swoje konto.

Data: 2010-12-11 17:22:38
Autor: JA
On 2010-12-11 17:12:38 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

BRE Wykonuje tylko dwie sesje podczas gdy inne banki nawet cztery.

Oczywi¶cie bzdura. Mea Culpa.

Data: 2010-12-11 17:30:12
Autor: ...:::Tomek:::...
W dniu 2010-12-11 17:12, JA pisze:
[...]

Kolego, bzdury, to Ty piszesz i nawet nie raczysz się zapoznać z linkami, które Ci ludzie podsyłaj±, a pojęcie o systemie rozliczeń międzybankowych masz blade. Za¶ je¶li chodzi o Allegro, to nie generuje ono żadnego opóĽnienia. Jak kto¶ Ci zapłaci z PzA, to możesz natychmiast zlecić wypłatę na Twoje konto, nawet pomimo tego, że Allegro nie dostało jeszcze Twoich pieniędzy i dostaniesz je najbliższ± sesj±. W takiej sytuacji, dla wygody kupuj±cych i sprzedaj±cych Allegro ryzykuje własnymi pieniędzmi, bo o tym pewnie też nie wiesz, ale nie wszyscy operatorzy płatno¶ci (np. Ecard, z którym mam przyjemno¶ć współpracować) przelewaj± ¶rodki beneficjentowi najbliższ± sesj±. Ecard robi przelew zbiorczy następnego dnia roboczego, tak więc je¶li kto¶ zapłaci kart± z PzA np. w pi±tek o godz. 13, Ty od razu zlecisz wypłatę ¶rodków, to dostaniesz pieni±dze w pi±tek po południu, a Allegro dopiero w poniedziałek (Allegro chyba nie współpracuje z Ecardem, ale to był tylko przykład). Więc zanim zaczniesz dalej brn±ć w swoje farmazony, to poczytaj artykuły, które były Ci już podłożone pod nos.

Tomek

Data: 2010-12-11 17:40:37
Autor: ...:::Tomek:::...
W dniu 2010-12-11 17:30, ...:::Tomek:::... pisze:
[...]

Ale co różnica jakie s± daty? Liczy się to, że tych pieniędzy już nie ma na koncie. I nie, nie mam blokady. Zablokowane ¶rodki widzę, jak zapłacę kart±, do momentu zatwierdzenia płatno¶ci przez akceptanta (poszukaj sobie w necie co to takiego), czasem trwa to nawet 5 dni. Jak robię zwykły przelew, to pieni±dze znikaj± z mojego konta natychmiast (i nie jest to przelew w ramach jednego banku).

Tomek

Data: 2010-12-11 18:35:00
Autor: Arkadiusz P. Płanica
W dniu 2010-12-11 17:40, ...:::Tomek:::... pisze:
[...]

Blisko, ale nie do końca.
W mBanku jest mechanizm, że do czasu kiedy kasa nie pójdzie najbliższ± sesj± wychodz±c±, możesz anulować przelew. Ale jednocze¶nie nie możesz do tego czasu wygenerować potwierdzenia przelewu.
Bo kasa jest na koncie transferowym.

--
arTii

Data: 2010-12-11 19:00:46
Autor: ...:::Tomek:::...
W dniu 2010-12-11 18:35, "Arkadiusz P. Płanica" pisze:
[...]

Być może tak jest, ale nie w moim (Alior). Ogólnie korzystam z 3 różnych banków i żaden takiej opcji nie oferuje. Ogólnie rzecz bior±c wszystko idzie w stronę natychmiastowych księgowań przelewów. Na drodze ku temu stoi KIR, ale to, co banki mog± zrobić po swojej stronie, to robi±. To o czym piszesz było miałem kiedy¶ w Kredyt Banku, ale teraz też to wył±czyli, przynajmniej je¶li chodzi o przelewy krajowe.

Tomek

Data: 2010-12-11 19:26:21
Autor: JA
On 2010-12-11 19:00:46 +0100, "...:::Tomek:::..." <tomek@NOSPAM.space.pl> said:

Być może tak jest, ale nie w moim (Alior).
Wyższa kultura bankowo¶ci. W normalnym banku, dopóki przelew nie jest realizowany pieni±dze s± na koncie.

Data: 2010-12-12 00:05:15
Autor: ...:::Tomek:::...
W dniu 2010-12-11 19:26, JA pisze:
Wyższa kultura bankowo¶ci. W normalnym banku, dopóki przelew nie jest
realizowany pieni±dze s± na koncie.

Po całym tym w±tku widać, że rozróżniasz dwa rodzaje prawdy - Twoja prawda i gówno prawda.

Tomek

Data: 2010-12-12 01:01:20
Autor: JA
On 2010-12-12 00:05:15 +0100, "...:::Tomek:::..." <tomek@NOSPAM.space.pl> said:

Po całym tym w±tku widać, że rozróżniasz dwa rodzaje prawdy - Twoja prawda i gówno prawda.

Jest jeszcze trzecia. Tys prowda.

A w całym tym w±tku mi przynajmniej i może jeszcze dwóm osobom chodzi o jedno.
Nie lubimy jak co¶ się wprowadza na przymus.

Data: 2010-12-11 17:19:08
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa
On 2010-12-12 00:05:15 +0100, "...:::Tomek:::..." <to...@NOSPAM.space.pl> said:

> Po ca ym tym w tku wida , e rozr niasz dwa rodzaje prawdy - Twoja
> prawda i g wno prawda.

Jest jeszcze trzecia. Tys prowda.

A w ca ym tym w tku mi przynajmniej i mo e jeszcze dw m osobom chodzi o jedno.
Nie lubimy jak co si wprowadza na przymus.

Przeciez nie wprowadzono przymusu korzystania z Allegro.

veri

Data: 2010-12-13 10:03:57
Autor: osiek
On 2010-12-11 19:00:46 +0100, "...:::Tomek:::..." <tomek@NOSPAM.space.pl> said:

Być może tak jest, ale nie w moim (Alior).
Wyższa kultura bankowości. W normalnym banku, dopóki przelew nie jest realizowany pieniądze są na koncie.

akurat tu JA ma trochę racji. dopĻoki nie nastąpi sesja ELIXIR w Twoim banku pieniądze są na Twoim koncie co nie znaczy że są dostępne. W końcu możesz przecież dać przelew z data za dwa miesiące. Peiniądze są blokowane ale są na koncie zlecającego. Inna sprawa czy bank pokazuje to w interfejsie który widzi klient.

Data: 2010-12-13 11:39:51
Autor: Henry(k)
Sprzedam głowicę fotograficzną Manfro tto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
Dnia Mon, 13 Dec 2010 10:03:57 +0100, osiek napisaů(a):

akurat tu JA ma trochć racji. dopĎoki nie nastŕpi sesja ELIXIR w Twoim banku pieniŕdze sŕ na Twoim koncie co nie znaczy ýe sŕ dostćpne. W końcu moýesz przecieý daă przelew z data za dwa miesiŕce. Peiniŕdze sŕ blokowane ale sŕ na koncie zlecajŕcego. Inna sprawa czy bank pokazuje to w interfejsie który widzi klient.

W "normalnym" banku na koncie nigdy nie ma pienićdzy, tylko same cyferki
które je reprezentujŕ ;-) I jeúli w momencie zlecenia przelewu zostajŕ one
przeksićgowane na osobne konto do rozliczeń mićdzybankowych, to ich juý
"nie ma" na koncie. "Nie mam pańskiego půaszcza..." ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=2zJFhdZ6Ox4

Pozdrawiam,
                  Henry

Data: 2010-12-11 19:22:43
Autor: JA
On 2010-12-11 17:30:12 +0100, "...:::Tomek:::..." <tomek@NOSPAM.space.pl> said:

Kolego, bzdury, to Ty piszesz i nawet nie raczysz się zapoznać z linkami,
A Ty najwyraĽniej czytasz tylko to co chcesz przeczytać.

[...]
To ciekawe sk±d się bior± odpowiedzi od sprzedawców, że ci±gle nie maj± pieniędzy. Sam kiedy¶ też miałem tak± sytuację, że wpłata mimo automatycznego zlecenia przyszła do mnie po dwóch dobach (niecałych.
Mail o wyborze sposobu zapłaty dostałem o 8 rano, pieni±dze na koncie miałem wieczorem następnego dnia.

[...]
Chcesz to sprawdzić, aby udowodnić? Możemy wykonać transakcje za jak±¶ złotówkę, a potem wywiesimy w publicznym miejscu screenshoty z datami księgowania.

Data: 2010-12-11 20:15:03
Autor: Maciek
Użytkownik JA napisał:
Chcesz to sprawdzić, aby udowodnić? Możemy wykonać transakcje za jak±¶ złotówkę, a potem wywiesimy w publicznym miejscu screenshoty z datami księgowania.

Koniecznie dodaj do tego odczyty stanu konta. Do udowodnienia co się faktycznie dzieje z pieniędzmi powiniene¶ wykonać sprawdzenie stanu posiadanych ¶rodków przed, po zatwierdzeniu przelewu, po księgowaniu. Wtedy można wysnuć jakiekolwiek wnioski.
Przykład - masz 1000zł, robisz przelew na 100zł i zaraz robisz sprawdzenie stanu konta, czy masz tam tylko 900zł od razu po transakcji. Nie wiem co i jak pokazuje Twój bank, więc piszę ogólnie "sprawdzenie". W całym sporze nie chodzi o to, kiedy jest data księgowania ale fizycznie kiedy nadawca przestaje mieć do dyspozycji pieni±dze a kiedy odbiorca zaczyna je mieć.
Maciek

Data: 2010-12-12 21:38:04
Autor: Maciek
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
Użytkownik JA napisał:
IdĽ do lekarza.

A ty co - byłe¶? Wypu¶cili?

Data: 2010-12-11 20:05:38
Autor: dominik
On 2010-12-11 16:48, ...:::Tomek:::... wrote:
Allegro też tych pieniędzy nie dostaje od razu na konto. Są one tylko
zablokowane przez bank prowadzÄ…cy rachunek zleceniodawcy przelewu i
przelewane pierwszÄ… moĹĽliwÄ… sesjÄ…, jednak dla wygody kupujÄ…cych i
sprzedających (niektórzy sprzedawcy mogą wysłać towar np. w sobotę, gdy
przelewy nie są księgowane) uznaje, że zapłata została wykonana już w
momencie zablokowania pieniędzy na koncie nadawcy. Nikt w tym czasie nie
ma dostępu do tych pieniędzy i nikt nimi nie obraca.

I właśnie w tym systemie najfajniejsze jest to, że wiadomo, czy ktoś
rozpoczął i zakończył pozytywnie płatność, a blokada środków wynika z tego
jak odbywajÄ… siÄ™ przelewy.

Z punktu widzenia klienta jest wygodnie o tyle, ĹĽe kupujÄ…c w kilku
aukcjach łatwo płaci za wszystko i system sam sumuje należność. Dodatkowo
wybiera się przesyłkę z opcji, które ustalił sprzedający i też nie trzeba
pisać maili, że proszę kurierem więc dopłata 15zł do ceny przedmiotu. No i
właśnie to o czym wspominałem Marek - z wszystkich płatności mamy do
wyboru rĂłwnieĹĽ karty kredytowe, rĂłwnieĹĽ te z poza Polski, do tego nawet
opcjÄ™ przelewu dokonywanego w okienku poczty jak ktoĹ› nie ma konta w
banku. Oczywiście na poczcie trzeba się pojawić :)

Z punktu widzenia sprzedajÄ…cych nikt im nie zawraca gitary o ustalenie
ceny przesyłki za wiele przedmiotów, nie wysyła dodatkowego adresu itd.
Tak samo już w systemie jest co zostało opłacone i tylko trzeba wysłać -
nie trzeba ręcznie sprawdzać. Obsługa komunikacji mailowej to też czas i
automatyzacja tego siÄ™ bardzo przydaje. Wielu sprzedajÄ…cych bardzo poleca
tę metodę, bo dzięki niej cały proces jest sprawniejszy.

Wszystkie te opcje zawdzięczamy funkcjonalności sklepów na allegro. Takie
sprawy były i są oczywiste w każdym sklepie internetowym (tj. wybór
płatności, danych do wysyłki, danych do faktury, sama płatność). Dzięki
allegro dostępne są nawet dla pojedynczych sprzedających mających do
zaoferowania tylko kilka drobiazgĂłw.

A co do "znikających środków" to fobia przed tym jest wyjątkowo
interesujÄ…ca :)

--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564

Data: 2010-12-11 21:02:41
Autor: jo44
W dniu 2010-12-11 16:48, ...:::Tomek:::... pisze:
W dniu 2010-12-11 16:30, JA pisze:
Nie znikajÄ….
SÄ… albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.

Ty w ogóle wiesz o czym piszesz? Dzisiaj właśnie zrobiłem kilka
przelewów, w tym dwa do osób, z którymi mogę zweryfikować, czy dostali
przelew. I zgadnij co? Nie mają tych pieniędzy i nie będą ich mieli do
[...]

No to zrobiłeś błąd. Gdybyś zapłacić przez PzA byłaby duża szansa,
ĹĽe pieniÄ…dze trafiÄ… do odbiorcy szybciej. :)
PAYU SA, które obsługuje PzA posiada rachunki we wszystkich
popularnych bankach - niektĂłre z nich pracujÄ… 24/7 dla przelewĂłw
wewnętrznych. Jeśli więc Twój bank tak pracuje, to PAYU SA
otrzymałoby pieniądze natychmiast a sprzedawca wiedziałby o tym
w chwilę później. A tak musisz czekać na najbliższą sesję
Elixiru do poniedziałku.
Twoje wywody o tym co sądzi Allegro to tylko domysły. :)
Niestety fałszywe. Ponieważ, jak pisałem, PAYU SA prowadzi rachunki
w najpopularniejszych bankach, otrzymuje kasÄ™ z bankĂłw 24/7
NATYCHMIAST, a z pozostałych także NATYCHMIAST, ale w godzinach
pracy tych banków. Allegro nie musi więc niczego zakładać,
bo i skąd miałoby wiedzieć, że Szanowny Pan wykonał przelew?

Data: 2010-12-12 00:12:37
Autor: ...:::Tomek:::...
W dniu 2010-12-11 21:02, jo44 pisze:
[...]

Ale w czym zrobiłem błąd? :-)

[...]
pracy tych bankĂłw.

No OK, ale co to zmienia w przypadku sprzedawcy - odbiorcy przelewu? I tak nie dostanie tych pieniędzy wcześniej, nawet jak kupujący wybierze jako formę płatności zwykły przelew. A o te opóźnienia, rzekomo generowane przez Allegro, właśnie się rozchodzi.

Allegro nie musi więc niczego zakładać,
bo i skąd miałoby wiedzieć, że Szanowny Pan wykonał przelew?

A widziałeś kiedyś panel do zatwierdzania płatności elektronicznych?

Tomek

Data: 2010-12-12 01:07:09
Autor: JA
On 2010-12-12 00:12:37 +0100, "...:::Tomek:::..." <tomek@NOSPAM.space.pl> said:

A o te opóĽnienia, rzekomo generowane przez Allegro, wła¶nie się rozchodzi.

Zapewne nie będzie Ci się chciało szukać, więc zacytuję samego siebie.

O to chodzi

Data: 2010-12-11 17:39:04
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa
On 2010-12-12 00:12:37 +0100, "...:::Tomek:::..." <to...@NOSPAM.space.pl> said:

> A o te op nienia, rzekomo generowane przez Allegro, w a nie si rozchodzi.

Zapewne nie b dzie Ci si chcia o szuka , wi c zacytuj samego siebie.

O to chodzi

On 2010-12-11 10:07:55 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

> Og lnie jest to bez znaczenia, bo mo emy m wi o kwotach zbyt ma ych w
> skali jednego cz owieka.

Wiec w czym problem maja pojedynczy ludzie?

> Chodzi o zasad .

Dla zasady mozesz zrobic na zlosc, i nie korzystac z Allegro.

Allegro wpad o na pomys jak sobie dorobi na boku i
> nie by oby w tym nic z ego, gdyby mo na by o sobie z PzA nie korzysta .

Chodzi wiec o to, ze "mendalnosc" takich jak ty,
nie dopuszcza azeby Allegro moglo dorobic sobie na boku,
natomiast wam wolno sobie dorabiac za posrednictwem Allegro.
Mozesz nie korzystac nie tylko z PzA, ale i z Allegro.
Tacy jak ty nawet nie czuja jakich z siebie zalosnych dupkow robicie.

veri

Data: 2010-12-11 16:50:23
Autor: Lol
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM

Je¶li w ramach jednego banku to może tak, ale ogólnie, to warto przejrzeć https://www.kir.com.pl/main.php?p=elixir

--
Lol

Data: 2010-12-12 17:36:43
Autor: Marek Dyjor
JA wrote:
On 2010-12-10 20:09:32 +0100, "Lol" <lol@lol.pl> said:

[...]

I już wstawiłem kilak zjadliwych komentarzy osobnikom którzy z wysyłk± towaru czekaj± aż przelew dojdzie do nich. idea systemu jest taka że płacę i praktycznie natychmiast forsa jest na wirtualnym koncie odbiorcy, szybciej niż przy przelewie.

Data: 2010-12-12 18:33:06
Autor: JA
On 2010-12-12 17:36:43 +0100, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> said:

[...]

Zgadza się. Taka jest idea. A idea komunizmu jest taka, że każdy daje z siebie tyle ile może i otrzymuje tyle ile potrzebuje.

Ilu sprzedawców wysłało Ci towar natychmiast? Jaki to był odsetek? Tzn robisz zakup w poniedziałek rano i płacisz PzA, czyli w zasadzie towar powinien wyj¶ć tego samego dnia. Ile razy (sam piszesz, że nie rzadko), wysyłka była we ¶rodę, albo póĽniej? A czy te zjadliwe komentarze były przynajmniej neutralne? Czy pozytywne? Bo jak znam życie, to pozytywne, a takich nikt nie czyta.
Ja osobi¶cie poza jednym przypadkiem na kilkadziesi±t zawsze czekałem kilka dni.

Data: 2010-12-13 11:22:24
Autor: Marcin Stankiewicz
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
Dnia Fri, 10 Dec 2010 03:07:01 -0800 (PST), Czarek na
pl.rec.foto.cyfrowa,pl.rec.foto napisał(a):

On 10 Gru, 11:41, "Lol" <l...@lol.pl> wrote:

Co jest nie tak z "P ac z Allegro", e tak mocno to podkre lasz?

Przymuszanie. Nie mam możliwo¶ci nieskorzystania z tej opcji.

Owszem, mylisz się - masz - pobranie i odbiór osobisty z zapłat± na
miejscu.

"Niech krzyż, który swoimi ramionami ł±czy niebo z ziemi± i ludzi między
sob±, rozrasta się na naszej ziemi w wielkie drzewo przynosz±ce owoce
zbawienia. Jan Paweł II"

Data: 2010-12-10 11:56:29
Autor: ...:::Tomek:::...
Lol wrote:
Co jest nie tak z "Płacę z Allegro", że tak mocno to podkre¶lasz?

On w ogóle jest przewrażliwiony. Zastrzegł sobie nawet prawa do tre¶ci akucji i zdjęć w niej umieszczonych. Szkoda tylko, że użyte zdjęcie chyba nie jest jego autorstwa. Ciekawe czy sam spytał autora o zgodę na jego wykorzystanie.

Tomek

Data: 2010-12-10 03:10:56
Autor: Czarek
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
On 10 Gru, 11:56, "...:::Tomek:::..." <to...@space.pl> wrote:

On w og le jest przewra liwiony. Zastrzeg sobie nawet prawa do tre ci
akucji i zdj w niej umieszczonych. Szkoda tylko, e u yte zdj cie chyba
nie jest jego autorstwa. Ciekawe czy sam spyta autora o zgod na jego
wykorzystanie.

Prawda. Zdjęcie pochodzi z materiałów reklamowych dystrybutora i nie
ma konieczno¶ci pytania o zgodę przy każdej publikacji, opis również
nie jest w pełni mojego autorstwa (materiały reklamowe), tylko
modyfikowany, natomiast klauzula o prawach autorskich jest wrzucona w
szablon aukcji "na stałe" i po prostu się ostała :) Kłuje w oczy tylko
wyj±tkowo upierdliwych :)

Czarek

Data: 2010-12-10 13:41:39
Autor: ...:::Tomek:::...
Czarek wrote:
[...]

Skoro już zastrzegasz prawa, to patrz do czego, bo je¶li autor zdjęcia będzie upierdliwy, to się do Ciebie dobierze za roszczenie sobie praw do cudzego dzieła, a to już takie neutralne nie jest.

Tomek

Data: 2010-12-10 11:58:41
Autor: Jakub Jewuła
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
Użytkownik "Lol" <lol@lol.pl> napisał w wiadomo¶ci news:idt0ei$1pv$1mx1.internetia.pl...
"UWAGA! Nie akceptuję formy płatno¶ci "Płacę z Allegro", wymuszanej bezprawnie przez Allegro!"
Co jest nie tak z "Płacę z Allegro", że tak mocno to podkre¶lasz?

Bezprawnie LOL :))))

Z PZA wszystko gra, to glowka nawala jak widac ;)

Data: 2010-12-10 03:11:54
Autor: Czarek
On 10 Gru, 11:58, Jakub Jewuła <bi...@skanowanie.com.pl> wrote:

Z PZA wszystko gra, to glowka nawala jak widac ;)

Tobie gra, ale UOKiK-owi nie, bo już się zajmuj± t± spraw±.

Czarek

Data: 2010-12-10 14:20:20
Autor: Piotr Sz.
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
Bezprawnie LOL :))))

Jest i rzeczony! :-)
Ale podjebke juz oczywiscie zrobiles, czy przeszla chwilowo fascynacja ORMO? ;-)

Piotr Sz.

Data: 2010-12-10 14:40:00
Autor: Jakub Jewuła
[...]

Oczywiscie nie.
Po co komus ma byc dobrze jak nie musi :)

Data: 2010-12-10 15:14:47
Autor: Piotr Sz.
Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM
Oczywiscie nie.

Nie walcz ze soba! Smialo! Nikt sie nie dowie. Bedzie jak za "starych dobrych czasow". :-)

Piotr Sz.

Data: 2010-12-10 08:08:36
Autor: pl.rec.foto.cyfrowa
On Dec 10, 9:14 am, "Piotr Sz." <pi...@WYTNIJTOszkut.com> wrote:
> [...]

dobrych czasow". :-)

"Ale podjebke juz oczywiscie zrobiles, czy przeszla chwilowo
To jego Oczywiscie nie", dotyczylo drugiej czesci zdania o nie
przechodzeniu fascynacja ORMO.
Potwierdza to nastepnym zdaniem:
"Po co komus ma byc dobrze jak nie musi :)"
Jego "mendalnosc" ormowca juz sie nie zmieni.

veri

Sprzedam głowicę fotograficzn± Manfrotto 808 RC4, now±; od 1 zł BCM