Data: 2018-03-06 17:17:49 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Sprzedawca odmawia wydania duplikatu faktury. | |
W dniu 06-03-18 o 14:18, Adam pisze:
Pytam jedynie, bo mnie to zaintrygowało - czemu domagasz się duplikatu, skoro dostępny jest oryginał? |
|
Data: 2018-03-07 00:49:38 | |
Autor: adam | |
Sprzedawca odmawia wydania duplikatu faktury. | |
W dniu 2018-03-06 o 17:17, Robert Tomasik pisze:
W dniu 06-03-18 o 14:18, Adam pisze: Oryginał to chyba jest na dysku u wystawiającego. Ale to i tak bez znaczenia, bo dziś nie jet istotne, czy to oryginał czy kopia. Adam zgubił egzemplarz pierwotny, więc prosi o duplikat, więc chyba dobrze. Uwiarygadnia w ten sposób przed US zgubienie faktury. A to, że gdzieś w sieci jest wersja sprzed dwu lat wg mnie nie ma znaczenia. Oczywiście gdyby wydrukował sobie na nowo tę wersję z 2016, to tylko biegły mógłby poznać po rodzaju tuszu, że to nie 2018. Osobiście, po takiej odpowiedzi kontrahenta nie mnożyłbym problemów, tylko wydrukował sobie sam. |
|
Data: 2018-03-07 21:29:55 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Sprzedawca odmawia wydania duplikatu faktury. | |
W dniu 07-03-18 o 00:49, adam pisze:
No ale ma e-maila (czy jak tam pisali ze sobą), że facet mu pokazał,Pytam jedynie, bo mnie to zaintrygowało - czemu domagasz się duplikatu, gdzie oryginał leży. To coś, jakby ową fakturę zgubił, a kontrahent zamiast wtórnik drukować przyjechał do niego do biura i pokazał mu palcem, na której półce leży oryginał. Ja tu większej różnicy nie widzę. Może ręcznie na tym wydruku napisać, ze dokonano go w tym i tym dniu i tyle. |
|
Data: 2018-03-07 22:02:54 | |
Autor: Liwiusz | |
Sprzedawca odmawia wydania duplikatu faktury. | |
W dniu 2018-03-07 o 21:29, Robert Tomasik pisze:
W dniu 07-03-18 o 00:49, adam pisze: Tylko czy oryginałem jest ten wydruk, który sobie klient zrobił, czy zapis w komputerze? -- Liwiusz |
|
Data: 2018-03-07 22:14:12 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Sprzedawca odmawia wydania duplikatu faktury. | |
W dniu 07-03-18 o 22:02, Liwiusz pisze:
Tylko czy oryginałem jest ten wydruk, który sobie klient zrobił, czyTo odwieczna wątpliwość. Ale dw lata temu też było analogicznie. |
|
Data: 2018-03-09 08:12:32 | |
Autor: Liwiusz | |
Sprzedawca odmawia wydania duplikatu faktury. | |
W dniu 2018-03-07 o 22:14, Robert Tomasik pisze:
W dniu 07-03-18 o 22:02, Liwiusz pisze: Nie odwieczna, bo od wieków komputerów nie było, a przepisy były. A potem pojawiły się komputery, a przepis nadal jedną nogą w XIX wieku, a fiutem w XX. A skoro jest tak, że sprzedawca nie daje już faktury na kartce, tylko udostępnia w chmurze, to fakt, że ktoś sobie zgubi odpis takiej chmury nie znaczy, że jest podstawa do żądania duplikatu, skoro oryginał nadal jest w repozytorium. -- Liwiusz |
|
Data: 2018-03-09 11:07:05 | |
Autor: Adam | |
Sprzedawca odmawia wydania duplikatu faktury. | |
W dniu 2018-03-09 o 08:12, Liwiusz pisze:
W dniu 2018-03-07 o 22:14, Robert Tomasik pisze: Przepisy wielokrotnie się zmieniały. Przykładowo, od 1 stycznia 2013 roku napis "Oryginał/Kopia" na fakturze był fakultatywny, zaś od 1 stycznia 2014 roku nie istnieje już pojęcie "oryginału" i "kopii" - faktury powinny być jednobrzmiące. Podstawa: dyrektywa Rady [Unii Europejskiej] 2010/45/UE z dnia 13 lipca 2010 r. zmieniająca dyrektywę 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej w odniesieniu do przepisów dotyczących fakturowania (Dz. Urz. UE L 189 z 22.07.2010, str. 1) Podobnie zmieniały się zasady co do "faktury elektronicznej", nawet po wprowadzeniu EDI/ECOD. Poza tym (już bardziej ogólnie) jeśli sprzedawca do tej pory wysyłał faktury li tylko mailem, a "po cichu" zaczął je udostępniać także on-line, to kontrahent nie musi wiedzieć o tym, o ile nie zostanie poinformowany. Aktualna ustawa prawo decydowania o "zagubieniu" faktury daje nabywcy. Nie pamiętam, aby w ustawie było coś na temat dostępów on-line, oprócz systemów EDI, który jednak jest dostępny tylko w systemie B2B oraz tylko dla podmiotów zarejestrowanych w GLN. Natomiast, jeśli sprzedawca nie chce wydać faktury - to już wkracza na niebezpieczny teren kodeksu karno-skarbowego. Są to tematy dla mnie raczej mało znane, zajmuję się m.in. wdrażaniem systemów i szkoleniem klientów z ich obsługi. -- Pozdrawiam. Adam |
|