Data: 2012-11-10 16:10:10 | |
Autor: Krzysztof Matyasik | |
Sprzedawcy w salonach | |
W dniu 10.11.2012 13:39, Rafal Jankowski pisze:
Istnieje obiegowa opinia, że panowie w krawatach, w salonach Obiegowa opinia jest taka, że panowie w krawatach zarabiają 10 tys. zł na samochodzie. Niestety, jest to niemożliwe, przynajmniej w przypadku popularnych marek. Owszem, plany i prowizja to ważne elementy (do garnka coś trzeba włożyć), niemniej jednak są jeszcze handlowcy, którzy przychodzą do pracy, bo lubią, a nie - bo muszą :) Można takich poznać na odległość. Samochód zastępczy na czas oczekiwania na nówkę? Może w klasie premium to przejdzie. A kto będzie płacił za paliwo? Zajmuję się sprzedażą samochodów specjalistycznych (pod konkretne zamówienie klienta). Może to być ambulans, wywrotka, bankowóz, autobus (15 osób)... co chcesz, byle zmieściło się na podwoziu do 3.5t DMC. Uwierz mi, że w tym sektorze nie warto dążyć tylko do podpisania umowy - takie podejście szybko się zemści. Jeśli flota w firmie składa się z samochodów różnych marek, to znak, że właściciel/zarządzający flotą nie miał szczęścia do sprzedawców... jeśli właściciel wraca do konkretnego handlowca i zamawia kolejny samochód, oznacza to, że dobrze trafił. Jeśli mam sprzedać złom, a potem unikać telefonów od klienta, zrobionego w jajo - odpuszczam. W takiej sytuacji konkurencja ma okazję się wykazać... niestety, tylko raz. Klient zrobiony w jajo więcej do konkurencji nie pójdzie. Pozdrawiam Krzysiek Matyasik |
|
Data: 2012-11-10 16:28:21 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
Sprzedawcy w salonach | |
On Sat, 10 Nov 2012, Krzysztof Matyasik wrote:
Samochód zastępczy na czas oczekiwania na nówkę? Może w klasie premium to przejdzie. A kto będzie płacił za paliwo? No nie przesadzajmy, chodziło o zwykłego kompakta. Za paliwo oczywiście płaci klient. Nie oczekiwałem też, że nie dostanę samochód zastępczy za darmo - jak najbardziej byłem gotowy za niego zapłacić (ale nie tyle co za wynajem w sieciowej wypożyczalni). Nie mam do nikogo pretensji o to, że nikt nie czyta w moich myślach. Jak ktoś nie potrafi sam sprecyzować swoich potrzeb to teoretycznie jego problem. Dziwię się jednak, że ludzie zajmujący się zawodowo sprzedażą widząc co mi pasuje w ich ofercie a co nie, sami nie wykażą inicjatywy żeby doprowadzić do korzystnej do obu stron transakcji. W końcu oba przytoczone pomysły - samochód zastępczy (odpłatnie) oraz sprzedaż części potrzebnych na przegląd zamiast faktury za niewykonaną usługę, która miałaby być wykonana w przyszłości - były moje. To poniekąd wskazuje na to, że tym ludziom nieszczególnie zależy. Ok, zdaję sobie sprawę, że nie kupuję wypasionego Mercedesa, ale w grę jednak wchodzą jakieś pieniądze, a podobno mamy kryzys. Zajmuję się sprzedażą samochodów specjalistycznych (pod konkretne zamówienie klienta). Może to być ambulans, wywrotka, bankowóz, autobus (15 osób)... co chcesz, byle zmieściło się na podwoziu do 3.5t DMC. Uwierz mi, że w tym sektorze nie warto dążyć tylko do podpisania umowy - takie podejście szybko się zemści. Jeśli flota w firmie składa się z samochodów różnych marek, to znak, że właściciel/zarządzający flotą nie miał szczęścia do sprzedawców... jeśli właściciel wraca do konkretnego handlowca i zamawia kolejny samochód, oznacza to, że dobrze trafił. Jeśli mam sprzedać złom, a potem unikać telefonów od klienta, zrobionego w jajo - odpuszczam. W takiej sytuacji konkurencja ma okazję się wykazać... niestety, tylko raz. Klient zrobiony w jajo więcej do konkurencji nie pójdzie. W przypadku obsługi klientów korporacyjnych to jest oczywiste. Klienci indywidualni po zakupieniu nowego samochodu następny często kupują nie szybciej niż za 10 lat, więc niewciskanie im złomu już nie jest tak oczywiste. |
|
Data: 2012-11-10 17:08:55 | |
Autor: sundayman | |
Sprzedawcy w salonach | |
Obiegowa opinia jest taka, że panowie w krawatach zarabiają 10 tys. zł Potwierdzam, w oparciu o znajomy salon pewnej znanej marki :) Zarobek na przeciętnym aucie zaskakująco niski jest (kilka tys, i to raczej 3 a nie 9). Salon zarabia głównie na obsłudze (ma własny serwis). I w ogóle, nie są to kokosy ztcw. Kiedyś chyba było lepiej, ale teraz dość cienko przędą. |
|
Data: 2012-11-10 17:32:03 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Sprzedawcy w salonach | |
Użytkownik "Krzysztof Matyasik" <mateoos1@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7lqme$hat$1news.mm.pl...
Generalnie za paliwo w pożyczonym samochodzie płaci ten kto jeździ, więc to nie problem. Ja chciałem o czymś innym... Generalnie uważa sie, ze w marce premium narzuty na samochodach są jakieś super ekstra i jest z czego oddawać (i na czym zarabiać) a tym czasem prawda jest niestety bardzo smutna... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N |
|
Data: 2012-11-10 23:18:36 | |
Autor: Ghost | |
Sprzedawcy w salonach | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7lvid$rei$1usenet.news.interia.pl...
Dla kupujacych. |
|
Data: 2012-11-11 00:48:43 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Sprzedawcy w salonach | |
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509ed2c1$0$26683$65785112news.neostrada.pl...
niestety tu sie mylisz.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N |
|
Data: 2012-11-11 10:49:08 | |
Autor: Ghost | |
Sprzedawcy w salonach | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7mp51$43c$1usenet.news.interia.pl...
niestety tu kitujesz |
|
Data: 2012-11-11 11:47:09 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Sprzedawcy w salonach | |
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509f7499$0$1310$65785112news.neostrada.pl...
no przecież dokumentów Ci nie pokaże... Z resztą jakoś bardzo nie zależy mi na tym, zebyś uwierzył.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N |
|
Data: 2012-11-11 11:48:05 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Sprzedawcy w salonach | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7nvni$qdk$1usenet.news.interia.pl...
a - zeby nie bylo. Mówie o dealerze, a nie producencie. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N |
|
Data: 2012-11-11 18:05:36 | |
Autor: Ghost | |
Sprzedawcy w salonach | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7nvpa$qfu$1usenet.news.interia.pl...
To jeszcze napisz co to marka premium dla ciebie. |
|
Data: 2012-11-11 18:33:37 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Sprzedawcy w salonach | |
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509fdae4$0$26685$65785112news.neostrada.pl...
w tym wypadku BMW -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N |
|
Data: 2012-11-12 21:41:47 | |
Autor: Ghost | |
Sprzedawcy w salonach | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7onhm$tme$1usenet.news.interia.pl...
A teraz jaki to jest narzut "super ekstra i jest z czego oddawać". |
|
Data: 2012-11-11 12:52:40 | |
Autor: Cavallino | |
Sprzedawcy w salonach | |
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:509f7499$0$1310$65785112@news.neostrada.pl...
A czego się spodziewałeś po handlarzu starzyzną? Kłamstwo ma wpisane w umowę o pracę. |
|
Data: 2012-11-11 17:59:43 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Sprzedawcy w salonach | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:509f9185$0$1318$65785112news.neostrada.pl...
uwielbiam jak piszesz o czyms, o czym nie masz pojęcia... :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N |
|