Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Sprzedawcy w salonach

Sprzedawcy w salonach

Data: 2012-11-10 16:10:10
Autor: Krzysztof Matyasik
Sprzedawcy w salonach
W dniu 10.11.2012 13:39, Rafal Jankowski pisze:
Istnieje obiegowa opinia, że panowie w krawatach, w salonach
samochodowych dopuszczają się wszelkich możliwych wybiegów, żeby
sfinalizować transakcję a co za tym idzie wykonać plan sprzedaży,
zainkasować prowizję itd.

Ja się na sprzedaży nie znam, ale moje obserwacje uwagi są następujące:

Z odgadywaniem potrzeb klienta i kreatywnością sprzedawców jest raczej
słabo. Jak kupowałem samochód to nie miałem żadnego innego samochodu i
problemem był dla mnie długi czas oczekiwania. Żaden sprzedawca nie
zaproponował: "Jeśli kupisz u nas samochód to na czas oczekiwania
zapewnimy auto zastępcze w atrakcyjnej cenie". Musiałem taką ofertę
wymyśleć dla siebie sam.

Inny przykład - po zakupie dostałem od producenta voucher do realizacji
na dowolny cel w sieci ASO, ale z krótkim terminem ważności. Dzwoniłem
po kilku serwisach, czy nie zechcieliby wystawić mi faktury za przegląd,
który zrealizują później. Oczywiście w większości przypadków "nie da
się", chociaż sprzedawca powinien starać się za wszelką cenę zatrzymać
klienta, który jeśli będzie zadowolony z usługi to wróci. I tym sposobem
znowu sam musiałem sobie wymyśleć, że zapłacę voucherem za materiały
eksploatacyjne i za części, a później dopłacę gotówką tylko za usługę.
Niestety to co mi proponowano to zwykle zakup bezużytecznych gadgetów.

Moja refleksja jest taka, że klient indywidualny (nie flotowy) to raczej
problem, którego należy się pozbyć.


Obiegowa opinia jest taka, że panowie w krawatach zarabiają 10 tys. zł na samochodzie. Niestety, jest to niemożliwe, przynajmniej w przypadku popularnych marek.

Owszem, plany i prowizja to ważne elementy (do garnka coś trzeba włożyć), niemniej jednak są jeszcze handlowcy, którzy przychodzą do pracy, bo lubią, a nie - bo muszą :) Można takich poznać na odległość.

Samochód zastępczy na czas oczekiwania na nówkę? Może w klasie premium to przejdzie. A kto będzie płacił za paliwo?

Zajmuję się sprzedażą samochodów specjalistycznych (pod konkretne zamówienie klienta). Może to być ambulans, wywrotka, bankowóz, autobus (15 osób)... co chcesz, byle zmieściło się na podwoziu do 3.5t DMC. Uwierz mi, że w tym sektorze nie warto dążyć tylko do podpisania umowy - takie podejście szybko się zemści. Jeśli flota w firmie składa się z samochodów różnych marek, to znak, że właściciel/zarządzający flotą nie miał szczęścia do sprzedawców... jeśli właściciel wraca do konkretnego handlowca i zamawia kolejny samochód, oznacza to, że dobrze trafił. Jeśli mam sprzedać złom, a potem unikać telefonów od klienta, zrobionego w jajo - odpuszczam. W takiej sytuacji konkurencja ma okazję się wykazać... niestety, tylko raz. Klient zrobiony w jajo więcej do konkurencji nie pójdzie.

Pozdrawiam

Krzysiek Matyasik

Data: 2012-11-10 16:28:21
Autor: Rafal Jankowski
Sprzedawcy w salonach
On Sat, 10 Nov 2012, Krzysztof Matyasik wrote:

Samochód zastępczy na czas oczekiwania na nówkę? Może w klasie premium to przejdzie. A kto będzie płacił za paliwo?

No nie przesadzajmy, chodziło o zwykłego kompakta. Za paliwo oczywiście płaci klient. Nie oczekiwałem też, że nie dostanę samochód zastępczy za darmo - jak najbardziej byłem gotowy za niego zapłacić (ale nie tyle co za wynajem w sieciowej wypożyczalni).
Nie mam do nikogo pretensji o to, że nikt nie czyta w moich myślach. Jak ktoś nie potrafi sam sprecyzować swoich potrzeb to teoretycznie jego problem. Dziwię się jednak, że ludzie zajmujący się zawodowo sprzedażą widząc co mi pasuje w ich ofercie a co nie, sami nie wykażą inicjatywy żeby doprowadzić do korzystnej do obu stron transakcji. W końcu oba przytoczone pomysły - samochód zastępczy (odpłatnie) oraz sprzedaż części potrzebnych na przegląd zamiast faktury za niewykonaną usługę, która miałaby być wykonana w przyszłości - były moje. To poniekąd wskazuje na to, że tym ludziom nieszczególnie zależy. Ok, zdaję sobie sprawę, że nie kupuję wypasionego Mercedesa, ale w grę jednak wchodzą jakieś pieniądze, a podobno mamy kryzys.

Zajmuję się sprzedażą samochodów specjalistycznych (pod konkretne zamówienie klienta). Może to być ambulans, wywrotka, bankowóz, autobus (15 osób)... co chcesz, byle zmieściło się na podwoziu do 3.5t DMC. Uwierz mi, że w tym sektorze nie warto dążyć tylko do podpisania umowy - takie podejście szybko się zemści. Jeśli flota w firmie składa się z samochodów różnych marek, to znak, że właściciel/zarządzający flotą nie miał szczęścia do sprzedawców... jeśli właściciel wraca do konkretnego handlowca i zamawia kolejny samochód, oznacza to, że dobrze trafił. Jeśli mam sprzedać złom, a potem unikać telefonów od klienta, zrobionego w jajo - odpuszczam. W takiej sytuacji konkurencja ma okazję się wykazać... niestety, tylko raz. Klient zrobiony w jajo więcej do konkurencji nie pójdzie.

W przypadku obsługi klientów korporacyjnych to jest oczywiste. Klienci indywidualni po zakupieniu nowego samochodu następny często kupują nie szybciej niż za 10 lat, więc niewciskanie im złomu już nie jest tak oczywiste.

Data: 2012-11-10 17:08:55
Autor: sundayman
Sprzedawcy w salonach

Obiegowa opinia jest taka, że panowie w krawatach zarabiają 10 tys. zł
na samochodzie. Niestety, jest to niemożliwe, przynajmniej w przypadku
popularnych marek.

Potwierdzam, w oparciu o znajomy salon pewnej znanej marki :)
Zarobek na przeciętnym aucie zaskakująco niski jest (kilka tys, i to raczej 3 a nie 9). Salon zarabia głównie na obsłudze (ma własny serwis).

I w ogóle, nie są to kokosy ztcw. Kiedyś chyba było lepiej, ale teraz dość cienko przędą.

Data: 2012-11-10 17:32:03
Autor: Kuba \(aka cita\)
Sprzedawcy w salonach

Użytkownik "Krzysztof Matyasik" <mateoos1@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7lqme$hat$1news.mm.pl...

Samochód zastępczy na czas oczekiwania na nówkę? Może w klasie premium to przejdzie. A kto będzie płacił za paliwo?

Generalnie za paliwo w pożyczonym samochodzie płaci ten kto jeździ, więc to nie problem.

Ja chciałem o czymś innym...

Generalnie uważa sie, ze w marce premium narzuty na samochodach są jakieś super ekstra i jest z czego oddawać (i na czym zarabiać) a tym czasem prawda jest niestety bardzo smutna...


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

Data: 2012-11-10 23:18:36
Autor: Ghost
Sprzedawcy w salonach

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7lvid$rei$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Krzysztof Matyasik" <mateoos1@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7lqme$hat$1news.mm.pl...

Samochód zastępczy na czas oczekiwania na nówkę? Może w klasie premium to przejdzie. A kto będzie płacił za paliwo?

Generalnie za paliwo w pożyczonym samochodzie płaci ten kto jeździ, więc to nie problem.

Ja chciałem o czymś innym...

Generalnie uważa sie, ze w marce premium narzuty na samochodach są jakieś super ekstra i jest z czego oddawać (i na czym zarabiać) a tym czasem prawda jest niestety bardzo smutna...

Dla kupujacych.

Data: 2012-11-11 00:48:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
Sprzedawcy w salonach

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509ed2c1$0$26683$65785112news.neostrada.pl...

Generalnie uważa sie, ze w marce premium narzuty na samochodach są jakieś super ekstra i jest z czego oddawać (i na czym zarabiać) a tym czasem prawda jest niestety bardzo smutna...

Dla kupujacych.

niestety tu sie mylisz..


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

Data: 2012-11-11 10:49:08
Autor: Ghost
Sprzedawcy w salonach

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7mp51$43c$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509ed2c1$0$26683$65785112news.neostrada.pl...

Generalnie uważa sie, ze w marce premium narzuty na samochodach są jakieś super ekstra i jest z czego oddawać (i na czym zarabiać) a tym czasem prawda jest niestety bardzo smutna...

Dla kupujacych.

niestety tu sie mylisz..

niestety tu kitujesz

Data: 2012-11-11 11:47:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
Sprzedawcy w salonach

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509f7499$0$1310$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7mp51$43c$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509ed2c1$0$26683$65785112news.neostrada.pl...

Generalnie uważa sie, ze w marce premium narzuty na samochodach są jakieś super ekstra i jest z czego oddawać (i na czym zarabiać) a tym czasem prawda jest niestety bardzo smutna...

Dla kupujacych.

niestety tu sie mylisz..

niestety tu kitujesz

no przecież dokumentów Ci nie pokaże...
Z resztą jakoś bardzo nie zależy mi na tym, zebyś uwierzył..


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

Data: 2012-11-11 11:48:05
Autor: Kuba \(aka cita\)
Sprzedawcy w salonach

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7nvni$qdk$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509f7499$0$1310$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7mp51$43c$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509ed2c1$0$26683$65785112news.neostrada.pl...

Generalnie uważa sie, ze w marce premium narzuty na samochodach są jakieś super ekstra i jest z czego oddawać (i na czym zarabiać) a tym czasem prawda jest niestety bardzo smutna...

Dla kupujacych.

niestety tu sie mylisz..

niestety tu kitujesz

no przecież dokumentów Ci nie pokaże...
Z resztą jakoś bardzo nie zależy mi na tym, zebyś uwierzył..

a - zeby nie bylo. Mówie o dealerze, a nie producencie.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

Data: 2012-11-11 18:05:36
Autor: Ghost
Sprzedawcy w salonach

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7nvpa$qfu$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7nvni$qdk$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509f7499$0$1310$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7mp51$43c$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509ed2c1$0$26683$65785112news.neostrada.pl...

Generalnie uważa sie, ze w marce premium narzuty na samochodach są jakieś super ekstra i jest z czego oddawać (i na czym zarabiać) a tym czasem prawda jest niestety bardzo smutna...

Dla kupujacych.

niestety tu sie mylisz..

niestety tu kitujesz

no przecież dokumentów Ci nie pokaże...
Z resztą jakoś bardzo nie zależy mi na tym, zebyś uwierzył..

a - zeby nie bylo. Mówie o dealerze, a nie producencie.

To jeszcze napisz co to marka premium dla ciebie.

Data: 2012-11-11 18:33:37
Autor: Kuba \(aka cita\)
Sprzedawcy w salonach

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509fdae4$0$26685$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7nvpa$qfu$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7nvni$qdk$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509f7499$0$1310$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7mp51$43c$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509ed2c1$0$26683$65785112news.neostrada.pl...

Generalnie uważa sie, ze w marce premium narzuty na samochodach są jakieś super ekstra i jest z czego oddawać (i na czym zarabiać) a tym czasem prawda jest niestety bardzo smutna...

Dla kupujacych.

niestety tu sie mylisz..

niestety tu kitujesz

no przecież dokumentów Ci nie pokaże...
Z resztą jakoś bardzo nie zależy mi na tym, zebyś uwierzył..

a - zeby nie bylo. Mówie o dealerze, a nie producencie.

To jeszcze napisz co to marka premium dla ciebie.

w tym wypadku BMW


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

Data: 2012-11-12 21:41:47
Autor: Ghost
Sprzedawcy w salonach

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7onhm$tme$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509fdae4$0$26685$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7nvpa$qfu$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7nvni$qdk$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509f7499$0$1310$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7mp51$43c$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509ed2c1$0$26683$65785112news.neostrada.pl...

Generalnie uważa sie, ze w marce premium narzuty na samochodach są jakieś super ekstra i jest z czego oddawać (i na czym zarabiać) a tym czasem prawda jest niestety bardzo smutna...

Dla kupujacych.

niestety tu sie mylisz..

niestety tu kitujesz

no przecież dokumentów Ci nie pokaże...
Z resztą jakoś bardzo nie zależy mi na tym, zebyś uwierzył..

a - zeby nie bylo. Mówie o dealerze, a nie producencie.

To jeszcze napisz co to marka premium dla ciebie.

w tym wypadku BMW

A teraz jaki to jest narzut "super ekstra i jest z czego oddawać".

Data: 2012-11-11 12:52:40
Autor: Cavallino
Sprzedawcy w salonach

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:509f7499$0$1310$65785112@news.neostrada.pl...

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7mp51$43c$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:509ed2c1$0$26683$65785112news.neostrada.pl...

Generalnie uważa sie, ze w marce premium narzuty na samochodach są jakieś super ekstra i jest z czego oddawać (i na czym zarabiać) a tym czasem prawda jest niestety bardzo smutna...

Dla kupujacych.

niestety tu sie mylisz..

niestety tu kitujesz

A czego się spodziewałeś po handlarzu starzyzną?
Kłamstwo ma wpisane w umowę o pracę.

Data: 2012-11-11 17:59:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
Sprzedawcy w salonach

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:509f9185$0$1318$65785112news.neostrada.pl...

A czego się spodziewałeś po handlarzu starzyzną?
Kłamstwo ma wpisane w umowę o pracę.

uwielbiam jak piszesz o czyms, o czym nie masz pojęcia... :D


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

Sprzedawcy w salonach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona