Sprzedaz + 0 odpowiedzialnosci = BIK

Data: 2009-08-03 19:28:30
Autor: MK
Sprzedaz + 0 odpowiedzialnosci = BIK
BIK za mozliwosc sprawdzenia swojego scoringu zyczy sobie 30 pln. Zadalem wiec pytanie zwiazane z ich odpowiedzialnoscia za jakosc...

Jaki jest zakres odpowiedzialnosci BIK za sprzedaz blednie wyliczonego scoringu na podstawie nieprawdziwych danych przetwarzanych przez BIK?

Dzis otrzymalem odpowiedz...

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana zapytanie informuję , iż za prawidłowość danych przechowywanych w Biurze Informacji Kredytowej S.A odpowiedzialny jest bank ..W przypadku gdy Klient banku ma zastrzeżenia odnośnie poprawności danych zawartych w zbiorze danych BIK, winien skierować pisemną reklamację bezpośrednio do Banku lub SKOK, z którego dane pochodzą.

BIK nie jest uprawniony do samodzielnego dokonywania zmian w przetwarzanych danych. Zmiany dokonywane są wyłącznie na wniosek Banku lub SKOK-u."

Czyli wynika z tego, ze BIK moze sobie sprzedawac buble bez zadnych konsekwencji. Szkoda, ze nie pisza tego wprost...

MK

Data: 2009-08-03 12:45:15
Autor: witek
MK wrote:

Czyli wynika z tego, ze BIK moze sobie sprzedawac buble bez zadnych konsekwencji. Szkoda, ze nie pisza tego wprost...

BIK to w zasadzie platforma sprzętowa dla danych banku. I nic po za tym.
To tak jakbyś własnego komputera pytał czy odpowiada za błędy, które ty zrobisz wpisując dane do komputera.

Data: 2009-08-03 19:54:49
Autor: MK
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:h577nc$4g1$1inews.gazeta.pl...

BIK to w zasadzie platforma sprzętowa dla danych banku. I nic po za tym.
To tak jakbyś własnego komputera pytał czy odpowiada za błędy, które ty zrobisz wpisując dane do komputera.

Sugerujesz, ze jak zatrudnie (nie na umowe o prace) ludzi do wpisania danych i na podstawie tych danych zrobie analize, ktorej wyniki beda bzdura to nie ponosze odpowiedzialnosci wobec swojego klienta? Moge odeslac go do tych co wpisywali dane?
Ciekawe...

MK

Data: 2009-08-03 11:06:13
Autor: BK
On 3 Sie, 19:54, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
"witek" <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote in message

> [...]

ponosze odpowiedzialnosci wobec swojego klienta? Moge odeslac go do tych co

Moze ciekawe ale analogia zla.

Bank = pracodawca
BIK = najemny analityk

Bank daje do BIK dane i zleca mu analizy, wynik jest dostepny dla
Ciebie i dla banku.

BIK odpowiada za prawidlowosc analizy ale nie za prawidlowosc danych
wejsciowych. Za dane wejsciowe odpowiada bank.

Data: 2009-08-03 20:17:15
Autor: MK
"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:c721004e-26c4-4db2-896e-8a9822aa8b5324g2000yqm.googlegroups.com...

Bank daje do BIK dane i zleca mu analizy, wynik jest dostepny dla
Ciebie i dla banku.

I tu sie mylisz. BIK wykonuje scoring na zlecenie, jesli ja poprosze o ocene to bedzie moje zlecenie. BIK nie bardzo moze sie zwolnic z odpowiedzialnosci za jakosc wobec konsumenta. A moze sie myle?

BIK odpowiada za prawidlowosc analizy ale nie za prawidlowosc danych
wejsciowych. Za dane wejsciowe odpowiada bank.

Odpowiada za produkt, a produktem sie scoring, a nie wzor matematyczny, bo tego BIK mi nie sprzedaje. Generalnie ciekawe jest, ze mona kupic produkt, ktorego nawet nie da sie zweryfikowac. Rownie dobrze moga podawac losowe liczby z przedzialu 192 - 631 punktow.

MK

Data: 2009-08-03 13:05:31
Autor: witek
MK wrote:
[...]

Sugeruję, że jak weźmiesz dane z banku i na ich podstawie zrobisz analizę,a potem się okaże, że dane są bzdurne, to musisz być samobójcą, żeby w umowie nie zawrzeć klauzuli, że nie odpowiadasz za jakość dostarczonych danych.

Data: 2009-08-03 20:11:40
Autor: MK
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:h578tb$8s8$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zaraz, zaraz... ja jestem konsumentem... umowy negocjowac nie moge, wiec mozna uznac 'umowe' z BIK za wzorzec, tak? W takim razie trzeba zadac pytanie UOKiK czy klauzula zwalniajaca z odpowiedzialnosci za jakosc produktu nie powinna zostac uznana za abuzywna :).

MK

Data: 2009-08-03 20:19:02
Autor: MK
Sprzedaz + 0 odpowiedzialnosci = BIK
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:h579h6$8s8$3inews.gazeta.pl...

tępy jesteś i tyle.

Dobrze, ze ty jestes inteligentny :)

MK

Data: 2009-08-03 20:05:21
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:h5789c$ov7$1news.wp.pl...
[...]

    On sugeruje, że dane do systemu wprowadzają banki i one są odpowiedzialne za ich treść.
BIK nie wprowadza danych do systemu, on nimi zarządza i je opracowuje (przetwarza).

Data: 2009-08-03 20:45:00
Autor: Mithos
MK pisze:
[...]

To nie tak. BIK przecież sam nie wymyśla tych danych. Dane są przesyłane do BIK przez banki i to banki powinny korygować przesyłane informacje. Za co więc ma odpowiadać BIK ? Co innego gdyby bank chciał skorygować nieprawdziwe dane, a BIK powiedziałby : NIE, bo nam sie nie chce.

To, że ktoś wybiera sobie gówniany bank, który do BIK może przesłać nieprawdę to jest to jego sprawa :)

--
Mithos

Data: 2009-08-03 20:52:38
Autor: MK
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:h57b7j$nsr$2news.onet.pl...

[...]

Ale przeciez scoring jest produktem BIKu, a nie gownianego banku. Dlaczego wszyscy narzekaja na banki i czepiaja sie prowizji, spreadow, ograniczania ryzyka kredytowego, domagania sie wiekszych zabezpieczen itp... a BIK traktuja jak swieta krowe? Skoro sprzedaja mi cos za 30 pln to wymagam aby bylo to dobre jakosciowo, jesli to jest shit to by wypadalo przynajmniej zwrocic pieniadze, ktore sie wzielo za jego 'produkcje'. Nieprawdaz?

MK

Data: 2009-08-03 12:05:43
Autor: BK
On 3 Sie, 20:52, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
"Mithos" <f...@adres.pl> wrote in messagenews:h57b7j$nsr$2news.onet.pl....

> [...]

bylo to dobre jakosciowo, jesli to jest shit to by wypadalo przynajmniej
zwrocic pieniadze, ktore sie wzielo za jego 'produkcje'. Nieprawdaz?

Mam wrazenie ze TY po prostu masz "produkt" BIK za cos czym nie jest.

Tak jakbym domagal sie od UPC zwrotu kasy bo filmy na TVN sa do dpuy.
A co ich to? Oni sa tylko posrednikiem. Ich produktem jest telewizja
kablowa i ambonament "max" ale nie odpowiadaja za merytoryczna jakosc
poszczegolnych kanalow znajdujacych sie w pakiecie.

Tak samo produktem BIK jest dokonanie analizy na pdostawie danych
przedstawionych przez bank. Odpowiadac wiec moga za to co robia -
czyli za analize, a nie za jakos danych.

Data: 2009-08-03 21:27:02
Autor: MK
"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:c5d15093-ee73-4918-8b30-1e523b22146ad4g2000yqa.googlegroups.com...

Mam wrazenie ze TY po prostu masz "produkt" BIK za cos czym nie jest.

A czym jest?

[...]

Jesli kupuje od UPC pakiet w ktorym jest 5 kanalow filmowych, a jeden znich zamieni sie z kanalu filmowego w religijny to oczywiscie, ze poprosze o zwrot. Tak samo jesli sprzedadza mi abonament z komedia kazdego dnia o 20.

Tak samo produktem BIK jest dokonanie analizy na pdostawie danych
przedstawionych przez bank. Odpowiadac wiec moga za to co robia -
czyli za analize, a nie za jakos danych.

A co jest warta analiza na podstawie byle czego? Jak nastepnym razem poprosza mnie o zrobienie projekcji finansowej albo oceny projektu inwestycyjnego to powiem, ze technicznie wiem jak to zrobic, ale nie biore odpowiedzialnosci za jakosc danych... Hm... albo lepiej tego nie powiem, bo stracilbym prace... niestety nie jestem swieta krowa/monopolista jak BIK ;).

MK

Data: 2009-08-03 12:31:11
Autor: BK
On 3 Sie, 21:27, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

Wszystko zalezy od tego jaka masz robote: jesli masz w zakresie
obowiazkow jedynie techniczna obrobke wkladu/danych tworzonych przez
inne osoby to luzik, jesli odpowiadasz za wszystko od A do Z to masz
problem.

BIK ma to szczescie, ze nie odpowiada za wszystko do A do Z. Jest
tylko narzedziem technicznym w rekach bankow [ktore sa jego
wlascicielem].

Data: 2009-08-03 21:43:14
Autor: MK
"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:121df416-b347-4205-98cb-8a4622c3cb18a26g2000yqn.googlegroups.com...

BIK ma to szczescie, ze nie odpowiada za wszystko do A do Z. Jest
tylko narzedziem technicznym w rekach bankow [ktore sa jego
wlascicielem].

Zaraz, zaraz, przecierz BIK wykonuje usluge na moje zlecenie, ja za to place, ja jestem klientem, nie mam nawet promila udzialu. Pytanie jest proste czy BIK moze wziac ode mnie kase za shit i nie ponosic zadnej odpowiedzialnosci, czy powinien ponosic pewna, nie przecze, organiczona odpowiedzialnosc.
Obrazowo: wkladam zlecenie, place, dostaje scoring... bledny ze wzgledu na bledne dane. Informuje o tym BIK, dane sa korygowane (nieistotne przez kogo). Zamawiam jeszcze raz scoring, dostaje wygenerowany prawidlowo na podstawie poprawnych danych. Czy mam placic 2 razy? Gdzie sie zaczyna a gdzie konczy odpowiedzialnosc BIK? Oni oczywiscie chca ja zrzucic z siebie, ale ja nie mam zamiaru placic za pierwszy shitowy scoring :).

MK

Data: 2009-08-03 12:59:03
Autor: BK
On 3 Sie, 21:43, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
"BK" <bkapuscin...@gmail.com> wrote in message

> [...]

Zaraz, zaraz, przecierz BIK wykonuje usluge na moje zlecenie, ja za to
place, ja jestem klientem, nie mam nawet promila udzialu.

Usluga jaka zamawiasz to "wez od banku dane i daj mi ocene". Usluga
BIK to jedynie praca na czyims materiale, sa jak kurier czy tlumacz -
TY zdajesz sie wlasnie tego nie rozumiec :)

Pytanie jest
proste czy BIK moze wziac ode mnie kase za shit i nie ponosic zadnej
odpowiedzialnosci, czy powinien ponosic pewna, nie przecze, organiczona
odpowiedzialnosc.

Ponosi BIK odpowiedzialnosc za swoja prace. Jak zwali analize. Bo to
jego praca i jego usluga.

[...]

Krotka pilka masz roszczenie do banku, ktory dokonal zlego wpisu.
Tysiace ludzi w tym kraju walczy z bankami z powodu nieprawidlowych
wpisow w BIK.

Gdzie sie zaczyna a
gdzie konczy odpowiedzialnosc BIK?

Odpowiedzialnosc zaczyna sie w punkcie wejscia danych do BIK i konczy
w punkcie wyjscia oceny. BIK nie odpowiada za dane przekazane przez
banki i nie odpowiada za to co banki/klienci robia z ocenami pobranymi
z BIK.

Oni oczywiscie chca ja zrzucic z siebie,

Oczywiste jest, ze nie chca odpowiadac za cos co do ich
odpowiedzialnosci nie nalezy.

ale ja nie mam zamiaru placic za pierwszy shitowy scoring :).

Jesli BIK zwalil analize - trzepnij ich. Jesli BIK wykonal zla
analize, ale dane z banku byly zle - wal do banku. Ludzie tak robia i
zyja.

I cool, ze nie chcesz za cos placic ale w tym wypadku pienisz sie i
probujesz zabic poslanca za to, ze przytargal zle wiesci. Idz pod
prawidlowy adres i niech sie gamonie w banku ucza dobrze przekazywac
dane do BIK.

BIK nie ma zadnej mozliwosci weryfikacji tego co otrzymuje [co mialby
isc na kontrole do banku?:P] wiec o co chcesz z nimi walczyc?

MK

BK

Data: 2009-08-03 22:10:55
Autor: MK
"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:362a3d38-936a-4836-9d83-98d1e62bfd6cf37g2000yqn.googlegroups.com...

BIK nie ma zadnej mozliwosci weryfikacji tego co otrzymuje [co mialby
isc na kontrole do banku?:P] wiec o co chcesz z nimi walczyc?

Ma wystarczy odpowiednie prowadzenie statystyk o bledach. Ignorowanie takich informacji sankcjonuje bledy znajdujace sie w niej, a sprzedaz produktu ze swiadomoscia, ze zawiera on mase bledow jest po prostu naciagactwem. Mowimy o relacji przedsiebiorca profesjonalista <> konsument, bo banki na podstawie swojej statystyki potrafia dokonac odpowiednich korekt w ocenie.

MK

Data: 2009-08-03 16:13:57
Autor: witek
MK wrote:

> [...]
organiczona odpowiedzialnosc. Obrazowo: wkladam zlecenie, place,
dostaje scoring... bledny ze wzgledu na bledne dane.

BIK takich usług nie wykonuje.

BIK wykonuje uslug wyliczenia scoringu na podstawie administrowanych przez niego danych. I nie istotne jest to czy dane są prawidłowe czy nie.

[...]

BIK wykonuje powtórnie dla ciebie usługę wyliczenia scoringu, więc mu zapłcisz drugi raz.

Jakbyś się bardzo uparł, to możesz o zwrot kasy upomnieć się w banku, który wprowadził błedne dane. I pewnie na upartego byś wygrał.

Data: 2009-08-03 21:37:12
Autor: Mithos
MK pisze:
[...]

Raczej problem będzie wtedy kiedy jeden z kanałów zamiast materiału erotycznego zacznie nadawać materiał erotyczny dla kochających inaczej. Nazwa kanału się nie zmieni tylko ramówka. Gdzie tu wina UPC ? :)

[...]

Ale BIK nie ma wpływu na jakość danych jakie do niego spływają z banków.

--
Mithos

Data: 2009-08-03 14:41:53
Autor: witek
Mithos wrote:

Ale BIK nie ma wpływu na jakość danych jakie do niego spływają z banków.

Ale on tego nie zrozumie. Szkoda czasu na gadanie do ściany,

Data: 2009-08-03 21:54:40
Autor: MK
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:h57e9i$tm$1news.onet.pl...

Raczej problem będzie wtedy kiedy jeden z kanałów zamiast materiału erotycznego zacznie nadawać materiał erotyczny dla kochających inaczej. Nazwa kanału się nie zmieni tylko ramówka. Gdzie tu wina UPC ? :)

Jesli to pozostanie erotyczny to moze byc problem, ale na szczescie UPC nie jest monopolista i potrafi sobie poradzic z takimi przypadkami. Co widzilismy na przykladzie wykopania TV Trwam i zastapienia jej TVN Religia.

Ale BIK nie ma wpływu na jakość danych jakie do niego spływają z banków.

To moze nie powinno oferowac 'produktu'? Ubezpieczyciel nie ma wplywu na liczbe kradziezy, a ponosi odpowiedzialnosc wobec swojego klienta, zgodnie z umowa. BIK zas mowi, zaplac, ale nie bierzemy odpowiedzialnosci za shit, ktory od nas dostaniesz i mozesz nas pocalowac w tylek. Co wiecej nie doklada nawet nalezytej starannosci w selekcji danych, bo nie chce nic wiedziec o bledach, a prowadzac odpowiednia statystyke moglby dokonac pewnych korekt z celu poprawy jakosci.

MK

Data: 2009-08-03 21:18:36
Autor: Mithos
MK pisze:
[...]

No ale gdzie tu "shit" ? BIK sprzedaje analizę zrobioną na podstawie danych jakie otrzymuje z banków ? Czy BIK podał umyślnie coś nieprawdziwe ? Podał coś co jest sprzeczne z informacjami jakie sam posiada ?

--
Mithos

Data: 2009-08-06 21:37:56
Autor: Marcin Mokrzycki
On Mon, 03 Aug 2009 20:45:00 +0200, Mithos wrote:

To, że ktoś wybiera sobie gówniany bank, który do BIK może przesłać nieprawdę to jest to jego sprawa :)

Biorąc kartę w Raiffeisenie miałeś świadomość, że to gówniany bank?
;-)

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-08-03 19:31:17
Autor: wromek
Sprzedaz + 0 odpowiedzialnosci = BIK

Czyli wynika z tego, ze BIK moze sobie sprzedawac buble bez zadnych
konsekwencji. Szkoda, ze nie pisza tego wprost...

nie piszą tego wprost bo to jest logiczny wniosek a poza tym po co mają pisac skoro mogą zarobic jesli ktos jest nierozgarnięty? ;)

Data: 2009-08-03 20:41:59
Autor: Mithos
MK pisze:
Czyli wynika z tego, ze BIK moze sobie sprzedawac buble bez zadnych konsekwencji. Szkoda, ze nie pisza tego wprost...

To zupełnie tak jak notariusz. Tyle, że notariusz zarabia znacznie więcej :)

--
Mithos

Data: 2009-08-03 20:46:53
Autor: MK
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:h57b1u$nsr$1news.onet.pl...
MK pisze:
Czyli wynika z tego, ze BIK moze sobie sprzedawac buble bez zadnych konsekwencji. Szkoda, ze nie pisza tego wprost...

To zupełnie tak jak notariusz. Tyle, że notariusz zarabia znacznie więcej :)

Oj chyba nie... notariusz bierze odpowiedzialnosc. Dlatego np. zaglada do ksiegi wieczystej przed podpisanim aktu notarialnego zmiany wlasciciela nieruchomosci i jest zobowiazany do wyrecytowania pewnych formul, jak i tego zeby umowa byla zgodna z prawem.

MK

Data: 2009-08-03 21:19:53
Autor: Mithos
MK pisze:
[...]

Notariusz nie musi nigdzie zaglądać i nic sprawdzać (poza dokumentem tożsamości stron). A jego odpowiedzialność jest żadna i odpowiada jedynie za sporządzenie aktu (a więc odpowiada za literówki itp.) i przystawienie pieczątki.

--
Mithos

Data: 2009-08-03 18:14:15
Autor: witek
szczurwa wrote:
[...]

pewnie notariuszem, dlatego wszystko wie

Data: 2009-08-04 12:57:07
Autor: Jacek Osiecki
Sprzedaz + 0 odpowiedzialnosci = BIK

Data: 2009-08-04 13:15:18