Sprzedaż CHF blisko ceny ¶redniej NBP

Data: 2010-11-29 13:07:44
Autor: Mindek
Sprzedaż CHF blisko ceny ¶redniej NBP
Może kto¶ doradzi, jak to zrobić najtaniej :-)

Wła¶nie refinansuję kupion± niedawno nieruchomo¶ć. Biorę kredyt
hipoteczny w CHF i zastanawiam się aby bank zamiast PLN zapisał mi na
rachunku wła¶nie CHF. Bank za przewalutowanie zabiera ok 3% od ceny
rynkowej. Jak/gdzie to zrobić taniej(jaki koszt)? Jutro odezwę się do
xtb.pl, może pomog±. Chodzi o zapis elektroniczny, nie mam opcji aby
kasę wyci±gn±ć i biec do kantoru.

Data: 2010-11-30 01:06:10
Autor: Jan Werbinski
Sprzedaż CHF blisko ceny ¶redniej NBP
Użytkownik "Mindek" <mindera.adam@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ffe9bf8f-64e8-46cf-8d0d-
rachunku wła¶nie CHF. Bank za przewalutowanie zabiera ok 3% od ceny
rynkowej. Jak/gdzie to zrobić taniej(jaki koszt)? Jutro odezwę się do

Się martw jak będziesz kupował CHF po 4 zeta, a nie przewalutowaniem.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-11-30 08:49:06
Autor: ~|_ukasz
Sprzedaż CHF blisko ceny średniej NB P
W dniu 2010-11-30 01:06, Jan Werbinski pisze:
Użytkownik "Mindek" <mindera.adam@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
rachunku właśnie CHF. Bank za przewalutowanie zabiera ok 3% od ceny
rynkowej. Jak/gdzie to zrobić taniej(jaki koszt)? Jutro odezwę się do

Się martw jak będziesz kupował CHF po 4 zeta, a nie przewalutowaniem.

Jak będzie spłacał, czy jak będzie zaciągał?
Bo jak weźmie kredyt w CHF po 4 zł to ja też bym tak chciał :)

Data: 2010-11-30 11:37:37
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "~|_ukasz" <lukasz_niespamic_@atraNiespamic.pl> napisał w wiadomości news:id2a9i$10l$1pippin.nask.net.pl...
[...]

Niestety franka się kupuje tylko po to żeby spłacać kredyt. Ludzie nie widzą, że euro i złotówka są w tym samym miejscu, gdzie kiedyś było peso.

--
Jan WerbiĹ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2010-11-30 02:58:19
Autor: Mindek
Sprzedaż CHF blisko ceny ¶redniej NBP
Niestety xtb.pl nie ma takiej usługi. Ja chciałem tylko wymienić chf
na PLN po cenie rynkowej, bior±c na siebie całe ryzyko walutowe i
przyszło¶ć. W pełni zdaję sobie z tego sprawę! dlatego pytanie
brzmiało "gdzie wymienić" a nie "czy warto teraz wymienić".

Dyskusja na to drugie pytanie może trwać i trwać, każdy ma swoje
argumenty.

Data: 2010-11-30 17:44:33
Autor: Krzysztof

"Mindek" <mindera.adam@gmail.com> wrote in message news:ea02e3be-0afb-4a96-84a8-18c383a504b9j25g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
zaplacic za przelew zagraniczny z banku, ktory daje kredyt do banku, ktory oferuje platformy do handlu waluta. Ewentualnie w banku, ktory udziela kredytu kazac sobie przelac CHF na rach. a'vista-CHF i jezeli kwota jest znaczna upomniec sie o kurs negocjowany, przewaznie banki oferuja cos takiego juz od 5tys. waluty, jezeli jest to mniejszy bank lub wieksze banki np. 20 lub 30 tys waluty. W obu przypadkach nie beda to pewnie kursy forex, ale beda zblizone do bardzo dobrych kantorowych-negocjow. lub lekko od nich lepsze dla duzych kwot.

Data: 2010-11-30 08:59:27
Autor: Mindek
On 30 Lis, 17:44, "Krzysztof" <onkr...@poczta.onet.pl> wrote:
"Mindek" <mindera.a...@gmail.com> wrote in message

> [...]
Niestety xtb.pl nie ma takiej us ugi. Ja chcia em tylko wymieni chf
na PLN po cenie rynkowej, bior c na siebie ca e ryzyko walutowe i
przysz o . W pe ni zdaj sobie z tego spraw ! dlatego pytanie
brzmia o "gdzie wymieni " a nie "czy warto teraz wymieni ".

Dyskusja na to drugie pytanie mo e trwa i trwa , ka dy ma swoje
argumenty.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
[...]

Na razie trafiłem na to: https://internetowykantor.pl/ przy mniejszych
kwotach można pewnie stosować(opinie dosyć stare), ryzyko z większ±
kwot± jednak jest. Ewentualnie rozbiję na kilka kwot.

Wci±ż poszukuję czego¶ innego.

Data: 2010-11-30 19:29:31
Autor: Krzysztof

"Mindek" <mindera.adam@gmail.com> wrote in message news:b617d945-ca5f-4371-8edc-03e65369cbd7y31g2000vbt.googlegroups.com...
[...]

Masz np. w Aliorze autodealing za 7zl/mies. Bezpieczenstwo robienia tego w banku jest duzo wieksze niz w spolkach z o.o.
konta PLN i CHF sa bezplatne.

Data: 2010-11-30 13:29:46
Autor: Mindek
On 30 Lis, 19:29, "Krzysztof" <onkr...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> forex,
> ale beda zblizone do bardzo dobrych kantorowych-negocjow. lub lekko od

Na razie trafi em na to:https://internetowykantor.pl/przy mniejszych
kwotach mo na pewnie stosowa (opinie dosy stare), ryzyko z wi ksz
kwot jednak jest. Ewentualnie rozbij na kilka kwot.

Wci poszukuj czego innego.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Masz np. w Aliorze autodealing za 7zl/mies. Bezpieczenstwo robienia tego w
banku jest duzo wieksze niz w spolkach z o.o.
konta PLN i CHF sa bezplatne.

Dzięki, przeszukałem trochę fora o tym produkcie w Aliorze, fajnie to
wygl±da. Orientujesz się może jaki maj± spread(nigdzie nie ma cen)
przy kwocie ok 100k CHF na PLN?

Data: 2010-11-30 23:16:46
Autor: Krzysztof

"Mindek" <mindera.adam@gmail.com> wrote in message news:616f40d5-70a9-4311-8fbb-e0c2b7c741eel20g2000vbd.googlegroups.com...
> [...]

Dzięki, przeszukałem trochę fora o tym produkcie w Aliorze, fajnie to
wygl±da. Orientujesz się może jaki maj± spread(nigdzie nie ma cen)
-- -- -- -- -- -
sam tego nie uzywalem, ale wydaje mi sie, ze ktos kiedys pisal, ze od 20 tys waluty kursy zaczynaja byc lepsze niz te negocjowalne w kantorach. Wydaje mi sie, ze dla jednorazowej transakcji na taka kwote bedzie bardzo maly spread, ale polecam wizyte w oddziale i tam jak trafisz na wlasciwa osobe to moze dowiesz sie wiecej szczegolow.

Data: 2010-12-01 07:23:07
Autor: xbartx
Dnia Tue, 30 Nov 2010 13:29:46 -0800, Mindek napisał(a):

Dzięki, przeszukałem trochę fora o tym produkcie w Aliorze, fajnie to
wyglÄ…da. Orientujesz siÄ™ moĹĽe jaki majÄ… spread(nigdzie nie ma cen) przy
kwocie ok 100k CHF na PLN?

Używałem kiedyś autodealing w Aliorze. Kursy nawet, nawet ale porównywalne do walutomat.pl. Jak włączysz sprzedaż walutę i za kilka dni wyłączysz to nawet nie skasują Ciebie 7 pln za usługę. Do dużych kwot powinno się nadać aczkolwiek u mnie wystąpił taki zgrzyt, że jak sprzedawałem dolary i kurs akurat poszybował, to platforma nie chciał przyjąć mojej oferty sprzedaży, bo coś tam, nie pamiętam już komunikatu. Ja kurs zaczął opadać i cofnął się o około 1,5 gr to wtedy mogłem sprzedać. Na partyline dowiedziałem się, że tak czasami bywa, bo coś tam. Ogólnie po tej akcji raczej dałem sobie spokój z takimi pseudo usługami. Jakimś wyjściem na pewno jest rozbicie to na małe kwoty i sprzedawanie np na walutomat.pl albo wszystko na raz przez AD w Aliorze.

--
xbartx

Data: 2010-12-02 04:32:03
Autor: Mindek
On 1 Gru, 08:23, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

> Dzięki, przeszukałem trochę fora o tym produkcie w Aliorze, fajnie to
> wygl±da. Orientujesz się może jaki maj± spread(nigdzie nie ma cen) przy

Używałem kiedy¶ autodealing w Aliorze. Kursy nawet, nawet ale
porównywalne do walutomat.pl. Jak wł±czysz sprzedaż walutę i za kilka dni
wył±czysz to nawet nie skasuj± Ciebie 7 pln za usługę. Do dużych kwot
powinno się nadać aczkolwiek u mnie wyst±pił taki zgrzyt, że jak
sprzedawałem dolary i kurs akurat poszybował, to platforma nie chciał
przyj±ć mojej oferty sprzedaży, bo co¶ tam, nie pamiętam już komunikatu.
Ja kurs zacz±ł opadać i cofn±ł się o około 1,5 gr to wtedy mogłem
sprzedać. Na partyline dowiedziałem się, że tak czasami bywa, bo co¶ tam.
Ogólnie po tej akcji raczej dałem sobie spokój z takimi pseudo usługami.
Jakim¶ wyj¶ciem na pewno jest rozbicie to na małe kwoty i sprzedawanie np
na walutomat.pl albo wszystko na raz przez AD w Aliorze.

--
xbartx

Możesz podać co znaczy "kursy nawet, nawet"? Dzwoniłem do nich zanim
założę rachunek i przeleję CHF. Pytałem oczywi¶cie o spread, przy
transakcji 100k CHF. Niestety po 3 osobach poddałem się, nikt nie
podał orientacyjnego spreadu, każdy tłumaczy, że lepiej niż w tabeli,
ale ile % może się różnić to już nikt nie powiedział.

Data: 2010-12-03 10:44:25
Autor: xbartx
Dnia Thu, 02 Dec 2010 04:32:03 -0800, Mindek napisał(a):

Możesz podać co znaczy "kursy nawet, nawet"? Dzwoniłem do nich zanim
założę rachunek i przeleję CHF. Pytałem oczywiście o spread, przy
transakcji 100k CHF. Niestety po 3 osobach poddałem się, nikt nie podał
orientacyjnego spreadu, każdy tłumaczy, że lepiej niż w tabeli, ale ile
% może się różnić to już nikt nie powiedział.

Przecież te kursy są płynne i w dużej mierze zależą od użytkowników portalu, więc co mam Ci podać? Sam sobie sprawdź i porównaj:

https://www.walutomat.pl/more.php

--
xbartx

Data: 2010-12-03 10:47:05
Autor: xbartx
[...]

Acha chodzi Ci o Aliora, bo źle załapałem i myślałem, że o walutomat. "Kursy nawet nawet" to mniej więcej pułap kantoru przynajmniej w moim mieście. Tak jak pisałem, jeżeli masz chwilę włącz sobie i zobacz po ile to będzie i za kilka dni sobie wyłączysz. Względnie zapytaj, bo wiem że tutaj na grupie kilka osób na to włączone chyba przy firmowym koncie, to jeżeli podadzą Ci kurs to sam sobie wyliczysz to "nawet nawet".

--
xbartx

Data: 2010-12-04 07:26:03
Autor: MichalL

"Mindek" <mindera.adam@gmail.com> wrote in message news:ffe9bf8f-64e8-46cf-8d0d-97d304fcb6ace38g2000vbd.googlegroups.com...
Może kto¶ doradzi, jak to zrobić najtaniej :-)

Na przykład tutaj: http://www.akcenta.pl
i Citi też daje w miarę przyzwoite kursy.

MichalL

Sprzedaż CHF blisko ceny ¶redniej NBP