Sprzedaż auta bez badania technicznego

Data: 2016-07-29 22:17:51
Autor: cef
Sprzedaż auta bez badania technicznego
W dniu 2016-07-29 o 17:29, Matli pisze:
Sprzedaję 20-letnie auto.
Od zawsze ubezpieczone ale od 2 lat nie miałem badania technicznego.
Kilka dni temu dałem ogłoszenie i zgłosił się gość co chce kupić.
Czy uważać na coś przy sprzedaży?
Jak taki nabywca pojedzie autem bez badania? Co jeśli coś się stanie?
Zaraz po podpisaniu umowy sprzedaży dzwonić do ubeczpieczyciela? A może
lepiej je wyrejestrować i niech nowy wł. sobie auto rejestruje?

Normalnie sprzedajesz, ja nawet nie zaznaczyłem w umowie,
że auto nie ma ważnych badań, ale jak ma jechać, to musi być sprawne.
Proponowałem kupującemu, że podjedziemy i zrobię przegląd
jeśli ma takie życzenie, ale cena była niska ze względu na brak tej pieczątki.
Dodatkowo kupujący był słabym kierowcą
i spowodował w tym dniu jakąś kolizję, którą usiłował zrzucić na mnie.
Wyjaśniłem co i jak u ubezpieczyciela, choć troche miałem obawy.
Warto zaznaczyc godzinę sprzedaży w umowie- to istotna
kwestia jeśli sprzedajesz bez badań.
Kupujący zawsze może coś zakombinować, że nie było jeszcze umowy,
i tylko dałeś mu do sprawdzenia jak się jeździ i może przepchnąć szkodę na Twoje konto. Może i da się to wyprostować, ale jak kupujący zacznie kluczyć,
to zmarnujesz czas i nerwy na wyjaśnianie.

Sprzedaż auta bez badania technicznego