Sprzedaż auta firmowego bez paragonu z kasy fiskalnej

Data: 2011-04-16 19:40:02
Autor: Cavallino
Sprzedaż auta firmowego bez paragonu z kasy fiskalnej
Szukam jakiegoś sposobu aby sprzedać auto firmowe osobie fizycznej i nie być zobowiązanym do wystawienia paragonu z kasy fiskalnej, jako że nie prowadzę sprzedaży detalicznej od 5 lat, a kasy już chyba zardzewiały, bo nikt ich od tego czasu nie używał.

Czy w przypadku wpłaty na konto i faktury VAT na całość można zrezygnować z paragonu?

Data: 2011-04-16 20:13:56
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-04-16 19:40, Cavallino pisze:
[...]
Rydzykujesz i to ostro - jeśli kasa/kasy istnieją i nie zostały FORMALNIE przez US zlikwidowane, to masz psi obowiązek wykonywać ich przeglądy ustawowe - co 2 lata (od 2008, wcześniej co rok). Nie ma na to wpływu ich używanie.
Ostatnio trafiłem na kasę u klienta - rok 97 i wystawione 10 paragonów i 7 (słownie SIEDEM) raportów dobowych
Kasa ma być i ma rejestrować sprzedaż - jeśli tylko jest i nie zależy to od formy płatności (no chyba, że "w naturze" ;).

Rozmowa z "miłymi inaczej" paniami zaczyna się od 5,000zł/kasa - czego Ci nie życzę.

Czy w przypadku wpłaty na konto i faktury VAT na całość można
zrezygnować z paragonu?
Jeśli masz kasę fiskalną "na stanie" to nie masz innej opcji. Chyba, że samochód sprzedasz komuś, kto ma kasę (znajomy, komis?) i on sprzeda z rejestracją transakcji klientowi końcowemu...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-04-17 00:27:27
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:iocm94$26o$1inews.gazeta.pl...
[...]

A jak to zrobić (tą likwidację)?
Bo w żadnym miejscu w którym była prowadzona działalność dla której były kupione już dawno jej nie ma.

BTW: Można w ogóle wrócić do stanu "bez kasy fiskalnej"?

Data: 2011-04-17 01:51:24
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-04-17 00:27, Cavallino pisze:
A jak to zrobić (tą likwidację)?
Bo w żadnym miejscu w którym była prowadzona działalność dla której były
kupione już dawno jej nie ma.
Likwidacja punktu sprzedaży nie wymusza likwidacji kasy - zawsze może być przeniesiona gdzie indziej, ale jest niezłym pretekstem do pozbycia się złomu.
Co do samej likwidacji kas - może to przeprowadzić wyłącznie serwis je obsługujący- lub inny w szczególnych wypadkach.
Musi zostać wykonany wydruk jednocześnie zamykający trwale zapisy do kasy - "raport rozliczeniowy" i to wykonuje wyłącznie serwis (czasem trzeba przestawić zworkę, czasem wpisać hasło). A następnie z wydrukami serwisantem i kasą idzie się do US i tam podpisuje protokół odczytu.
I to jeszcze nie koniec istnienia kasy :(
Albo serwis odkupuje ją jako złom za 1zł (uff... wreszcie koniec), albo kolejne 6 lat leży kurzy się i zawadza w firmie (to jest dokument! :( ).

BTW: Można w ogóle wrócić do stanu "bez kasy fiskalnej"?
Hmmmm...
To pytanie Twojej księgowej do Twojej skarbówki - w każdym księstwie udzielny książę Urzędu Skarbowego wydaje swoje prawa...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-04-17 08:25:14
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:ioda1s$1gp$1inews.gazeta.pl...
[...]

W którymś miejscu jest tu ryzyko, że ktoś sprawdzi że nie było przeglądów przez kilka lat?

I to jeszcze nie koniec istnienia kasy :(
Albo serwis odkupuje ją jako złom za 1zł (uff... wreszcie koniec), albo kolejne 6 lat leży kurzy się i zawadza w firmie (to jest dokument! :( ).

A taką kasę idzie ponownie wykorzystać jak zajdzie potrzeba?

Data: 2011-04-17 09:09:40
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-04-17 08:25, Cavallino pisze:

W którymś miejscu jest tu ryzyko, że ktoś sprawdzi że nie było
przeglądów przez kilka lat?
Kontrola z US - a teraz szukają pieniędzy.

[...]

Po wykonaniu "raportu rozliczeniowego" - nie! Ew. musiała by zostać wymieniona pamięć fiskalna i nadany nowy numer unikatowy - a to kosztuje podobnie do ceny nowej kasy.

To dla Twojego bezpieczeństwa - chciałbyś, aby Twój NIP (niewymazywalny z pamięci kasy) pojawiał się na paragonach za chrzczony olej opałowy?
Udowodnij w takiej sytuacji, że nie jesteś wielbłądem.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-04-17 16:50:32
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:ioe3nk$jm$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-04-17 08:25, Cavallino pisze:

W którymś miejscu jest tu ryzyko, że ktoś sprawdzi że nie było
przeglądów przez kilka lat?
Kontrola z US - a teraz szukają pieniędzy.

Pytałem o miejsce podczas likwidacji - czy to zwiększa ryzyko.

[...]

Chodzi mi o wykorzystanie przez tą samą firmę.

Data: 2011-04-17 18:55:43
Autor: jerzu
Sprzedaż auta firmowego bez paragonu z kasy fiskalnej
On Sun, 17 Apr 2011 16:50:32 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Pytałem o miejsce podczas likwidacji - czy to zwiększa ryzyko.

O ile wiem to do US idziesz (albo robi to upoważniony przez Ciebie
serwisant) z książką serwisową kasy. A tam przeglądów wpisanych nie
masz.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-04-17 19:05:53
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-04-17 18:55, jerzu pisze:
On Sun, 17 Apr 2011 16:50:32 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  wrote:

Pytałem o miejsce podczas likwidacji - czy to zwiększa ryzyko.
Dokładnie - ale trzeba wiedzieć, jak dany urząd i urzędnik się na to patrzy... Polecam rozmowę z Twoim serwisantem.

O ile wiem to do US idziesz (albo robi to upoważniony przez Ciebie
serwisant) z książką serwisową kasy. A tam przeglądów wpisanych nie
masz.
W większości książek jest na to miejsce - specjalna strona. I niektóre urzędy są ścisłe a inne luźne, często dzieli je tylko 1 piętro - to z praktyki.
A w urzędzie musi być i serwisant i podatnik (ew. osoba upoważniona)

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-04-18 18:38:16
Autor: jerzu
Sprzedaż auta firmowego bez paragonu z kasy fiskalnej
On Sun, 17 Apr 2011 23:37:03 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

A gdzie masz?

Ty nie masz, bo ich nie robiłeś. Ja mam, własnie w książce serwisowej.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-04-21 18:11:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:27qoq6l93ppjoi9k96elr3h97v19tqkla54ax.com...
On Sun, 17 Apr 2011 23:37:03 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

A gdzie masz?

Ty nie masz, bo ich nie robiłeś. Ja mam, własnie w książce serwisowej.

Aha, chodzi Ci o to, że kapną się że nie ma przeglądów gdy dostaną książkę przy zdawaniu kasy?
Ona u nich zostaje na stałe?

Data: 2011-04-21 19:10:31
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-04-21 18:11, Cavallino pisze:
Aha, chodzi Ci o to, że kapną się że nie ma przeglądów gdy dostaną
książkę przy zdawaniu kasy?
Dokładnie
Czasem bardzo sprawdzają, a czasem nie - spytaj się swojego serwisanta, on zna ludzi i zwyczaje lokalne...
Ona u nich zostaje na stałe?
Nie - książka ma leżeć u Ciebie do końca roku i jeszcze 5 lat od likwidacji kasy...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-04-21 19:14:16
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:iopoe5$1uj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czyli lepiej nie ryzykować i kasy nie likwidować, po co los kusić.

Ona u nich zostaje na stałe?
Nie - książka ma leżeć u Ciebie do końca roku i jeszcze 5 lat od likwidacji kasy...

No tak, a jak długo mają ją w rękach przy likwidacji?

Data: 2011-04-21 20:41:46
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-04-21 19:14, Cavallino pisze:
Czasem bardzo sprawdzają, a czasem nie - spytaj się swojego
serwisanta, on zna ludzi i zwyczaje lokalne...

Czyli lepiej nie ryzykować i kasy nie likwidować, po co los kusić.
Piszę - pogadaj szczerze z serwisantem ...

No tak, a jak długo mają ją w rękach przy likwidacji?
10s - 30min...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-04-21 20:44:22
Autor: Grejon
W dniu 2011-04-21 19:10, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

Nie - książka ma leżeć u Ciebie do końca roku i jeszcze 5 lat od
likwidacji kasy...

Chyba nawet ciut dłużej - 5 lat od zakończenia roku likwidacji.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-17 09:43:16
Autor: glang
[...]

komis?
za 100 pewnie Ci to przepuszczą przez siebie :)
pzdr
GL

Data: 2011-04-17 19:43:31
Autor: DJ
Sprzedaż auta firmowego bez paragonu z kasy fiskalnej
Czy w przypadku wpłaty na konto i faktury VAT na całość można zrezygnować z paragonu?

Z tego co wiem to o ile firma ma obowiazek korzystania z kasy to wszystko musi przez nia przechodzic. I nie wazne czy sprzedaje osobie fizycznej czy innej, czy wystawia fakture VAT czy nie, czy platnosc jest gotowka czy przelewem. Jezeli wystawiassz fakture VAT to dopinasz do kopii paragon fiskalny.

Pozdrawiam

DJ

Data: 2011-04-17 23:38:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iof8rq$tsk$1news.onet.pl...
[...]

No tutaj to już na pewno pojechałeś - wystawianie samej faktury dla firmy jest jak najbardziej prawidłowe.
Co oczywiście nie wprowadza zakazu wystawiania również paragonu fiskalnego.

Data: 2011-04-18 00:56:04
Autor: DJ
[...]

Nie wiem czy pojechalem. Swego czasu ten temat mnie interesowal i z tego co pamietam to czytalem, ze w przypadku obowiazku posiadania przez firme kas istnieje obowiazek rejestrowania na kasach calego obrotu. Ale po piersze tobylo dosc dawno wiec moge nie pamietac wszystkiego, a po drugie moglo sie cos zmienic.

Pozdrawiam

DJ

Data: 2011-04-18 02:17:28
Autor: Cavallino
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iofr5r$8p3$1news.onet.pl...
[...]

Dla nieprowadzących.

Data: 2011-04-17 22:43:43
Autor: ToMasz
Cavallino pisze:
[...]

o ile wiem ( moja ksiegowa tak twierdzi) ze jeśli odstałeś przelew na
konto to musisz do tego przelewu wystawić fakturę. Wystawiasz ją i masz
spokój.
Koledzy tutaj pisali ze jak masz kase to wystawiasz paragon i fakture,
ale jak łatwo zauważyć niepotrzebny paragon zostaje z kopią. ułatwia to
prace bo paragon zaksiegowany jest przez kase. bez niego ksiegowa ma
wiecej roboty, i w naszej firmie,wystawiamy fakturę bez paragonu tylko
wtedy, gdy nie mamy takiej czy innej pozycji w kasie fiskalnej, a na
fakturze napiszemy co chcemy.

Wszystko zależy od ksiegowej lub urzędu skarbowego

ToMasz

Sprzedaż auta firmowego bez paragonu z kasy fiskalnej