Sprzedaż auta firmowego za kwotę wyższą niż kwota zakupu

Data: 2010-07-02 21:05:21
Autor: Marek
Sprzedaż auta firmowego za kwotę wyższą niż kwota zakupu
Niecałe 2 lata temu kupiłem autko za kwotę poniżej 30 tys, gdzie wartość rynkowa tego samochodu oscylowała w granicach 40 tys i od takiej wartości zapłaciłem podatek od wzbogacenia w US. Kilka miesięcy później auto zostało wpisane na firmę za kwotę około 35 tys. Autko dopieściłem do perfekcji i mam klienta za kwotę około 45 tys. Czy będę musiał zapłacić podatek od różnicy kwot zakupu i sprzedaży ?

Pozdrawiam
Marek

Data: 2010-07-02 21:24:21
Autor: SDD

Użytkownik "Marek" <nie@podaję.email_przez_spam> napisał w wiadomości news:4c2e386e$0$17098$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A czemu tylko od roznicy?
Na pierwszy rzut oka wydaje mi sie, ze od calej kwoty.
Ty bys chcial zakupic samochod za 30 tysiecy, przez 2 i pol roku wszystko zamortyozowac - czyli sobie zrobic koszty  na rownowartosc ceny nabycia samochodu a potem zaplacic tylko podatek od roznicy wartosci?????

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-07-02 23:08:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 2 Jul 2010, Marek wrote:

Niecałe 2 lata temu kupiłem autko za kwotę poniżej 30 tys, gdzie wartość
rynkowa tego samochodu oscylowała w granicach 40 tys i od takiej wartości
zapłaciłem podatek od wzbogacenia w US.

  Podatku od wzbogacenia nie ma od... chyba kilkudziesięciu (znaczy >20)
już lat, dawno został zastąpiony przez PCC.

Kilka miesięcy później auto zostało
wpisane na firmę za kwotę około 35 tys.

  I nie napisałeś ile zamortyzowano, bo po co ;)

pzdr, Gotfryd

Sprzedaż auta firmowego za kwotę wyższą niż kwota zakupu