Sprzeda? auta z bankiem wpisanym jako wspó?w?a?ciciel w dowodzie/karcie pojazdu

Data: 2014-02-13 14:14:32
Autor: henry.divuar
Sprzeda? auta z bankiem wpisanym jako wspó?w?a?ciciel w dowodzie/karcie pojazdu
Już teraz zgłupiałem. Na wielu forach widać, że Sprzedający często idą na łatwiznę i sprzedają auta z bankiem wpisanym jako współwłaściciel w dowodzie/karcie pojazdu i jednocześnie dają Kupującemu pismo z Banku potwierdzające spłatę kredytu i zdjęcie zabezpieczeń (Zwrotne Przeniesienie Prawa Własności). Wtedy to Kupujący z pismem idzie do Wydziału Komunikacji i załatwia wszystkie formalności (cytat z jednej ze stron: "Do przerejestrowania nie trzeba wykreślenia banku w DR - wystarczy mieć zwrotne przeniesienie własności pojazdu, oczywiście w oryginale)". Co prawda niektóre urzędy marudzą (podobno niesłusznie), ale większość case'ów przechodzi. U nas nie ma problemu, bo jeśli WK będzie marudził to mogę podjechać z Kupującym (mieszkamy w tej samej dzielnicy), wykreślimy Bank i potem on przerejestruje auto na siebie.

Jeśli mam zatem potwierdzenie telefoniczne z Banku, że pismo zostało już wysłane i kredyt został zamknięty to teoretycznie nie różni się to od sytuacji tych ludzi z tym, że ja nie mam jeszcze tego pisma fizycznie w ręku. Ale jeśli Kupujący to akceptuje to może jednak możemy podpisać umowę mimo faktu, że Bank jest wpisany jako współwłaściciel, bo de facto Bank już ma to gdzieś, bo kredyt jest zamknięty i go nie interesuje co zrobię z autem (jak to ujęła Pani na infolinii oni już nie mają żadnych praw do auta). A więc to chyba jest jeszcze do przejścia.

Bardziej boje się o cesje na polisie AC/OC. Tutaj mam dużo niejasności i ciężko coś znaleźć w Internecie. Jutro chyba muszę zadzwonić do ubezpieczalni i zapytać jak to załatwić. UPDATE:

Tutaj podobna sytuacja:

http://www.forumsamochodowe.pl/problem-z-rejestracja-bank-w-dowodzie-vt20113.htm

Bank wpisany jak współwłaściciel, auto zostało sprzedane bez wykreślenia współwłaśności i ostatecznie urząd zarejestrował auto na podstawie tego pisma z banku (WK marudził nie na to, ale na brak dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie umowy współwłasności przez WK sprzedawcy).

Uwaga na końcu: "Czyli pismo z banku o skończeniu się kredytu i przeniesieniu własności na kredytobiorcę pozwala mu dysponować już tylko swoim mieniem dowolnie."

Na innych forach też są podobne historię, co potwierdza, że można sprzedać auto jak bank jest wpisany jako współwłaściciel, pod warunkiem, że kredyt jest już spłacony.

Sprzeda? auta z bankiem wpisanym jako wspó?w?a?ciciel w dowodzie/karcie pojazdu