Sprzeda? auta z bankiem wpisanym jako wspó?w?a?ciciel w dowodzie/karcie pojazdu

Data: 2014-02-14 08:23:15
Autor: michal.szymanski.pl
Sprzeda? auta z bankiem wpisanym jako wspó?w?a?ciciel w dowodzie/karcie pojazdu
No dobra, sam w końcu znalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania, ale opiszę tutaj, może komuś się przyda.

A więc dzisiaj zadzwoniłem do banku, ubezpieczyciela i Wydziału Komunikacji.

Najpierw razem z Kupującym zadzwoniliśmy do banku i potwierdzili nam, że kredyt jest spłacony, zamknięty i oni już nie mają żadnych roszczeń do samochodu. Potwierdzili też wygenerowanie i wysłanie tego Zwrotnego Przeniesienia Prawa Własności. Jak to Pani ujęła mogę ten samochód teraz nawet spalić, ich już to nie interesuje.

Jeśli chodzi o ubezpieczenia. Cesja banku jest tylko na polisie AC+KR (ryzyko kradzieży), a nie OC. W OWU ubezpieczyciela (jak i 99% innych) jest zapisane, że w momencie sprzedaży auta polisa AC+KR automatycznie wygasa. Tu jeszcze link to potwierdzający:

http://ubezpieczmy.pl/ubezpieczenia-samochodu/co-z-polisa-ac-po-sprzedazy-samochodu/

"z chwilą podpisania umowy kupna-sprzedaży polisa Autocasco wygasa. Przeniesienie praw do ubezpieczenia Autocasco ze sprzedawcy na nabywcę wymagałoby zgody ubezpieczyciela (jeszcze przed dokonaniem transakcji!), tymczasem większość OWU (ogólnych warunków ubezpieczeń) nie zgadza się na taką możliwość. Jeżeli nowy właściciel samochodu chce mieć polisę AC, powinien kupić nowe ubezpieczenie."

Na Kupującego przechodzi tylko OC, które może wypowiedzieć w ciągu 30 dni. Czyli to czy jest cesja na AC+KR czy nie, nikogo już nie interesuje, bo jedyny zainteresowany (bank) już nie jest zainteresowany. Nawet nie muszę przesyłać tego dokumentu z banku do ubezpieczyciela, bo z chwilą podpisania umowy kupna-sprzedaży polisa i tak wygasa.

Kupujący jutro po podpisaniu umowy kupna-sprzedaży wykupi nową polisę AC+KR+OC+NNW i wypowie moje ubezpieczenie OC. Dowiadywaliśmy się u nowego ubezpieczyciela i okazuje się, że nie ma problemu wykupić ubezpieczenie na auto, które nie jest przerejestrowane i ma w dowodzie wpisany bank jako współwłaściciel. Jest to też powszechna praktyka, bo Kupujący ma 30 dni na przerejestrowanie auta, ale może chcieć ubezpieczyć auto zaraz po kupnie (inaczej ryzykuje jak coś się stanie). Innymi słowy ubezpieczenie takie zawsze można wykupić, nikt nie zabroni tego.

Dodatkowo zadzwoniłem do Wydziału Komunikacji i Pani mi potwierdziła, że jeśli Kupiec w ciągu 30 dni przyjdzie do nich z pismem z banku i umową k-s to bez problemu wykreślą bank jako współwłaściciel i przerejestrują auto na nowego nabywce (co też potwierdza link wyżej). Pani Urzędniczka nie widzi nic dziwnego w tym, że podpisujemy umowę kupna-sprzedaży mimo, że bank nadal jest wpisany w dowodzie i karcie pojazdu. Podobno jest to powszechna praktyka i jest to w pełni legalne pod warunkiem, że kredyt rzeczywiście został spłacony (liczy się data zamknięcia kredytu).

Innymi słowy jest to do zrobienia i jest to w pełni legalne.

Sprzeda? auta z bankiem wpisanym jako wspó?w?a?ciciel w dowodzie/karcie pojazdu