Sprzedaż jednego aparatu fotograficznego a kasa fiskalna

Data: 2009-10-25 19:03:59
Autor: JS
Sprzedaż jednego aparatu fotograficznego a kasa fiskalna
Prowadzę DG i nie mam kasy fiskalnej. Nie jest ona dla mnie wymagana.
Jest jednak pewne ALE.
Do prowadzenia DG używałem aparatu (tylko 1 sztuka)fotograficznego, który teraz chciałbym sprzedać.
Będzie to sprzedaż jednorazowa na fakturę VAT. Wartość tego aparatu to ok 500 zł brutto.
Czy w tej sytuacji wpadam w oboiązek posiadania kasy fiskalnej? IMO to by było bez sensu.
Ponadto za kilka miesięcy będziemy pewnie wymieniać telefony komórkowe (2 szt.) i też pewnie będę chciał stare sprzedać.
Jacek

Data: 2009-10-25 18:26:09
Autor: Jacek_P
JS napisal:
Czy w tej sytuacji wpadam w oboiązek posiadania kasy fiskalnej?

Tak.

IMO to by było bez sensu.

Dlaczego szukasz w tym sensu?

Ponadto za kilka miesięcy będziemy pewnie wymieniać telefony komórkowe (2 szt.) i też pewnie będę chciał stare sprzedać.

Najprosciej utylizuj. Na papierze.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-25 19:07:35
Autor: Tomek
Dnia 25-10-2009 o 19:03:59 JS <maps@gmail.com> napisał(a):

[...]

Poprawka - to jest bez sensu :)

Ponadto za kilka miesięcy będziemy pewnie wymieniać telefony komórkowe  (2 szt.) i też pewnie będę chciał stare sprzedać.

No to możesz kupić kasę już teraz, będzie jak znalazł ;)

--
Tomek

Data: 2009-10-25 19:31:27
Autor: ajt
JS pisze:
Będzie to sprzedaż jednorazowa na fakturę VAT. Wartość tego aparatu to

    ^^^^^

Decydujące będzie, dla kogo ta faktura - jak nabywca kupuje do celów nie związanych z DG (i na fakturze są "prywatne" dane), faktura przed kasą nie ratuje :)
Andrzej
www.album.radom.pl

Data: 2009-10-26 07:14:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 25 Oct 2009, JS wrote:

[...]

  Jak masz "pośrednika" z kasą rejestrującą, to oczywiscie nie.
  Rozumiem że pytasz o sprzedaż dla "konsumenta" (upraszczając oNPDGiRR)?

IMO to by było bez sensu.

  Przecież państwo wprowadziło "jedno okienko", to co się rzucasz
o rzeczy podstawowe ;>
(owszem, IMO brak zwolnienia sprzedaży ST i wyposażenia kwalifikującego
się do "towarów VATowo używanych" *jest* niezrozumiały, co z tego).

Ponadto za kilka miesięcy będziemy pewnie wymieniać telefony komórkowe (2 szt.) i też pewnie będę chciał stare sprzedać.

  Hasło potocznie określane słowem "komis" (umowa wcale nie musi być komisowa).

pzdr, Gotfryd

Sprzedaż jednego aparatu fotograficznego a kasa fiskalna