Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze

Data: 2019-05-13 20:07:16
Autor: Peter
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze
Mam 20 letni SIM złoty numer, chciałbym go sprzedać, jak to zrobić prawidłowo.

Oceniam jego wartość na powyżej 2000zł (a może 20000 sądząc po cenach na allegro)

Myślałem zrobić aukcję z wymogami że nabywający idzie ze mną do punktu operatora i przepisuje sim + normalna umowa kupna sprzedaży z podpisem i datą.

Data: 2019-05-14 11:30:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-13 o 20:07, Peter pisze:
[...]

Możesz tak zrobić. Akurat to najmniejszy problem, najpierw znajdź kupca i określcie cenę.

Z ciekawości - co to za numer? (ewentualnie podaj go w jakimś kodzie literowo-cyfrowym).

--
Liwiusz

Data: 2019-05-14 15:46:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze

"Liwiusz" qbe1rb$t94$1@news.icm.edu.pl

Z ciekawości - co to za numer? (ewentualnie podaj go w jakimś kodzie literowo-cyfrowym).

Tylko literowy i podaj pierwotnego operatora -- będziemy łamali ów kod. ;)
[20 lat temu nie było masy opów... Era i Plus -- łatwo pójdzie złamanie
nawet bez podania opa]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-05-14 16:05:04
Autor: tck
[...]

Idea też już była więc dochodzi EJA;)

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-05-14 16:08:33
Autor: Peter
[...]

to jest numer z ERY coś w stylu 601-701-801
nie ważne, nawet jak dostanę 1000zł czy 2000zł to mi odpowiada problem tylko żeby nie było problemów :)

czy operator jak przyjdę z taką umową sprzedaży (jak samochodową) to wyrejestruje mi kartę z mojego nazwiska

bo widzę że ci co sprzedają to czasami mają zapis że sprzedaż jest z notarialnym zrzeczeniem czy coś tam (dotyczy używanych kart)

Data: 2019-05-14 16:56:15
Autor: ToMasz
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze

to jest numer z ERY coś w stylu 601-701-801
czyli początek 602 :)

czy operator jak przyjdę z taką umową sprzedaży (jak samochodową) to wyrejestruje mi kartę z mojego nazwiska
nie. walczyłem o to, ale jedyne co wygrałem to coś co się nazywa zakończenie użytkowania karty przed czasem. czyli całkowita dezaktywacja, przepadek numeru - a tego raczej nie chcesz

bo widzę że ci co sprzedają to czasami mają zapis że sprzedaż jest z notarialnym zrzeczeniem czy coś tam (dotyczy używanych kart)

MUSISZ iść z kupującym do dowolnego salonu obecnego operatora. KAżdy inny przypadek to notariusz, upoważnienia....

ToMasz

Data: 2019-05-14 20:56:00
Autor: Grzexs
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić m ądrze
MUSISZ iść z kupującym do dowolnego salonu obecnego operatora. KAżdy inny przypadek to notariusz, upoważnienia....

Uwaga! Nie każdy salon dowolnego operatora robi takie rzeczy. Najpierw sprawdź w konkretnym salonie. Jak jesteś z dużego miasta, to raczej nie będzie problemu.

--
Grzexs

Data: 2019-05-14 18:38:34
Autor: tck
W dniu 14.05.2019 o 16:08, Peter pisze:

[...]

należy dokonać cesji umowy na nowego abonenta/posiadacza

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-05-15 14:19:51
Autor: Liwiusz
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić m ądrze
W dniu 2019-05-15 o 14:00, Pszemol pisze:

p.s.  601-701-801 to jest złoty numer?? Naprawdę??

Ja na warunki allegro  - jak najbardziej :)

A tak ogólnie - nie sprzeda tego ani za 1000zł, ani tym bardziej za 2000zł.

Jak znajdzie jakiegoś napaleńca, to może za 300zł mu opchnie. Ale takich coraz mniej, w obecnych czasach biznes już nie opiera się na łątwych do zapamiętania numerach telefonów, a nawet na prostych domenach internetowych. Teraz klienci inaczej docierają do firm.

Mam znajomego, co za długi (nie wiem jak wielkie :) przejął od dłużnika numer, który po prefiksie ma 999999, z kolei inna osoba z moich biznesowych kręgów ma numer z pięciokrotnie powtarzającą się cyfrą, oboje go używają w celach zupełnie prywatnych, co najwyżej jako oznaka prestiżu ("zobaczcie, mam taki numer i stać mnie, aby go używać, zamiast sprzedać").

Z koeli ja, głupi, w latach '90 przy zakupie abonamentu w Erze zupełnie losowo dostałem numer 606-111-511, z którego potem zrezygnowałem przy okazji zmiany operatora.

--
Liwiusz

Data: 2019-05-15 14:54:36
Autor: Michał Jankowski
W dniu 15.05.2019 o 14:19, Liwiusz pisze:

w obecnych czasach biznes już nie opiera się na łątwych do zapamiętania numerach telefonów, a nawet na prostych domenach internetowych.

Historia śmiesznymi ścieżkami wędruje. Szło jakoś tak:

ford.com/find?model-type=fiesta
ford.com/model/fiesta
fiesta.ford.com
facebook.com/come-and-see-our-top-new-fiesta
(albo zgoła facebook.com/8d80cd0cdsucusdcfsdcsdfchsdcfsd)

A w przeglądarkę się wpisuje zwyczajnie 'fiesta' i działa. :)

   MJ

Data: 2019-05-16 06:57:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-15 o 18:47, Pszemol pisze:
"Michał Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> wrote in message news:5cdc0c0c$0$17350$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Michale - nie sądzę aby to był dobry przykład...
Złoty numer przyda się lokalnemu malarzowi, hydraulikowi
czy gościowi od przeprowadzek aby sobie namalował dużymi
literami na swoim samochodzie z reklamą swojej firmy...

W dzisiejszych czasach nie znajduje się malarza przez narysowanie swojego numeru na samochodzie (swoją drogą error, jak się tym samochodem wyjedzie na urlop), tylko się spyta na fejsie, jakiego malarza polecą twoi sąsiedzi.

--
Liwiusz

Data: 2019-05-16 15:42:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze

"Liwiusz" qbiqjg$jtl$1@news.icm.edu.pl

W dzisiejszych czasach nie znajduje się malarza przez narysowanie swojego numeru na samochodzie

To oczywiste! -- ja, gdybym dziś szukał malarza, nie rysowałbym,
swych numerów na swym samochodzie, lecz bym te numery malował!!

Data: 2019-05-17 12:29:06
Autor: Pszemol
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No oczywiscie ze nie swojego numeru tylko numeru malarza!!! ??

Data: 2019-05-20 14:11:54
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-17, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Jedyny sens i to ograniczony ma MZ skojarzenie z nazwą, o ile ktoś w ogóle jeszcze skojarzy: 1800-62529 aka 1800-malarz

--
Marcin

Data: 2019-05-21 06:23:36
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-20, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
"Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> wrote in message
No oczywiscie ze nie swojego numeru tylko numeru malarza!!! ??

Jedyny sens i to ograniczony ma MZ skojarzenie z nazwą, o ile ktoś w
ogóle jeszcze skojarzy: 1800-62529 aka 1800-malarz

W Polsce nie było nigdy takiej tradycji - nie mieliśmy nawet telefonów
z tarczą na której namalowane byłyby literki i cyferki - to zapożyczenie
z angielskiego: GB i USA. My bazowaliśmy na powtórzeniach cyfr...
Od wieków były firmy taksówkowe które miały np. (12) 222222
albo (12) 121212 albo taxi 330 330 - abyś i po pijaku pamiętał numer.

Zgadza się, ale mówimy o teraz i sensie złotych numerów. A teraz każda klawiatura w Polsce ma i literki i większa MZ szansa na zapamietańie tak numeru niż przeciętnej "złotej" kombinacji.

--
Marcin

Data: 2019-05-21 11:38:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze

"Marcin Debowski" IPMEE.191910$Ov5.141326@fx04.ams1

Zgadza się, ale mówimy o teraz i sensie złotych numerów. A teraz każda
klawiatura w Polsce ma i literki i większa MZ szansa na zapamietańie tak
numeru niż przeciętnej "złotej" kombinacji.

Zapamiętania tak, ale poprawnego wystukania pierwszy raz
cyfra po cyfrze -- niekoniecznie, choć nadal większa niż
poprawnego wystukania numeru złożonego z liczb zupełnie
przypadkowych.

Mnie taki (z cyfr przypadkowych) blokuje VM od końca ubr.
Numer wisi i czeka na lepsze czasy. Próbowałem nawet ożywić
ów numer przeprosinowym pakietem, ale -- pakiet dostałem
a numer nie odwiesił się.

IMO można mieć wiele numerów prowadzących w to samo
miejsce -- i prostych (aaa bbb ccc), i skojarzonych
z nazwami.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-05-21 03:01:21
Autor: przemek.jedrzejczak
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze
nie pamietam kiedy klepalem numer do jakiekolwiej firmy z palca, przeciez google podaje przy wynikach linka do telefonu wiec nawet nie trzeba go znac .... ksiazka adresowa powoduje ze nie pamietam juz numerow znajomych czy rodziny, jak dla mnie taki numer warty jest zero :-)

Data: 2019-05-21 12:56:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze

<przemek.jedrzejczak@gmail.com> 8158517b-125c-4fe0-80c6-615a533a48f1@googlegroups.com

: nie pamietam kiedy klepalem numer do jakiekolwiej firmy
: z palca, przeciez google podaje przy wynikach linka do
: telefonu wiec nawet nie trzeba go znac ... ksiazka

Podobnie z papierową wizytówką? -- wystarczy aplikacja
OCeRująca i umieszczająca treść wizytówki w Kontaktach? ;)

Podobnie z numerami malowanymi na samochodach czy budynkach
lub pojawiających się w TV. ;)

Uprzedając zarzuty (niepodawania nr. w TV) -- podaję:

(22) 444 44 44

: adresowa powoduje ze nie pamietam juz numerow
: znajomych czy rodziny, jak dla mnie taki numer
: warty jest zero :-)

Tobie on nie sprzedaje.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-05-21 15:19:54
Autor: Liwiusz
[...]

To też już przeżytek. Od wielu lat mam tak, że jak spotykam się z kontrahentami, to już dawno mamy swoje kontakty w obfitej korespondencji internetowej, i dawanie wizytówek nie ma najmniejszego sensu.

Wyjątkiem są jakieś nieliczne sytuacje, kiedy kogoś zapoznajemy "na ulicy", czy na jakimś spotkaniu/obiedzie networkingowym itp., ale wówczas również nasuwa się pytanie - co ci po złotym numerze, skoro twój numer i tak osoba ma zapisany właśnie na wizytówce, a jedynym jej przeznaczeniem będzie wpisanie numeru do telefonu (jeśli będzie chciała kontynuować znajomość) i wyrzucenie wizytówki, albo włożenie jej do zalegającego kąt wizytownika.

Uprzedając zarzuty (niepodawania nr. w TV) -- podaję:

(22) 444 44 44

To jest link4. Tylko aby wyliczyć sobie ubezpieczenie, to nie zadzwonię tam, aby mnie telemarketerzy maglowali i na koniec dali ofertę nie wiadomo czy najlepszą, tylko wejdę w link pojawiający się po wygooglowaniu link4 i sobie składkę sam wyliczę.

--
Liwiusz

Data: 2019-05-21 18:00:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze

"Liwiusz" 5ce3fafe$0$17353$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Brawo! Dlaczego zgadłeś? -- bo jest łatwy do zapamiętania.

[...]

Korzystanie z ubezpieczenia nierzadko pociąga za sobą potrzebę
zadzwonienia do ubezpieczyciela w celu zgłoszenia wypadku lub
zasięgnięcia języka. Łatwy numer jest mile widziany ,,na drodze''
(stres, pogoda, nierzadko noc) po awarii czy wypadku.

"Liwiusz" 5ce3fa13$0$17353$65785112@news.neostrada.pl

Zapamiętasz bez trudu 9 cyfr? Ja -- niekoniecznie. Wpisując kody

A po co mam pamiętać? Numer ma się wpisany w telefonie.

Poniżej odpowiem na oba Twe posty.

 - otrzymuję wizytówki i inne papierowe nośniki numerów
   (choćby z banków, ale nie tylko)

 - laptop ma duży ekran, lecz nie ma telefonu GSM
   a synchronizacja kontaktów czy kalendarza tak
   sobie funkcjonuje (właśnie dziś nie mogłem
   wejść do kalendarza)

   niby można inaczej synchronizować laptop ze smartfonem,
   ale przepisanie cyfra po cyfrze bywa najprostsze

 - znaczna część ludzi ogranicza używanie netu do czytania stron WWW

 - nie każdy ma jakiś smartfon

-=-

Człowiek (świadomie lub nie) kalkuluje i łatwy numer jest czynnikiem
zachęcającym, który w efekcie wyraża się zyskiem finansowym, którym
właściciel numeru dzieli się z kimś, od kogo numer ów uzyskał.

Raz na ileś kalkulacji przeważy właśnie łatwy numer czy ogólnie
łatwość/trudność nawiązywania kontaktu. Jak z urodą -- bywa, że
właśnie uroda (uprzejmość itp.) zadecyduje.

Podobnie ze zniżkami -- za kontynuację czy płacenie kartą.
Weźmy tylko 5% takich zniżek -- ile to jest łącznie?
Jak myślisz? -- ile ,,traci'' ubezpieczyciel udzielający tych zniżek?

Dlaczego sklepy rywalizują cenami? Czasami zaważyć mogą drobne różnice.
Owszem -- niejedna osoba nie liczy się z forsą w chwili zakupu, ale nie
dlatego, że nie liczy kosztów, ale dlatego, iż podświadomie wkalkulowuje
czas potrzebny na wizytację innego sklepu. Przy kasie nie jęknie, ale
podświadomie (lub nawet świadomie) sklepowi ,,naliczy punkty karne'',
co w efekcie przełoży się na skuteczne zniechęcenie jakiejś
niezerowej liczby klientów...

-=-

IMO łatwy numer ('601 701 801' to bardzo łatwy numer) jest ważny
w interesach i szybko znajdzie nabywcę gotowego na wyłożenie
pokaźniej kwoty, która szybko zwróci się z nawiązką.
[natomiast tu, na Grupach, być może niewielu zechce zainwestować]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-05-22 09:24:41
Autor: Liwiusz
[...]

Tylko co z tego, skoro nigdy tam nie dzwoniłem, a nie raz wyliczałem u nich ubezpieczenie.

[...]

Do zgłoszenia wypadku nie potrzeba prostego numeru.

zasięgnięcia języka. Łatwy numer jest mile widziany ,,na drodze''
(stres, pogoda, nierzadko noc) po awarii czy wypadku.

W takim przypadku można wpisać w google numer firmy, z którą się chcemy połączyć, i zadzwonić do niej.

Nie musimy pamiętać 50 numerów (nawet złotych) w 50 sytuacjach, kiedy może nam coś być potrzebne, na przykład jak siedząc na sraczu zacznie nam wybijać rura (znasz złoty numer do odsraczywacza sracza?)

- nie każdy ma jakiś smartfon

Czyli generalnie osoba wykluczona cyfrowo (nie chodzi o nieposiadanie smartfona, tylko o fakt, że potrzebuje kontaktować się wyłącznie telefonicznie i nie ma dostępu do internetu). Dziś prawie każdy ma internet, prawie prawie każdy ma smartfon, a już na pewno każdy ma kogoś obok siebie, kto smartfon ma. Złote numery to już tylko gadżet, a nie realna potrzeba konsumenta, czy firmy.

Człowiek (świadomie lub nie) kalkuluje i łatwy numer jest czynnikiem
zachęcającym, który w efekcie wyraża się zyskiem finansowym, którym
właściciel numeru dzieli się z kimś, od kogo numer ów uzyskał.

Jeśli już się bawimy:
Prawidłowa jest odwrotna analogia - ponieważ złoty numer łatwiej zapamiętać -> firma będzie miała więcej klientów -> będzie mogła podwyższyć ceny -> klient nie uzyskuje najlepszej oferty.

Raz na ileś kalkulacji przeważy właśnie łatwy numer czy ogólnie
łatwość/trudność nawiązywania kontaktu. Jak z urodą -- bywa, że
właśnie uroda (uprzejmość itp.) zadecyduje.

Raz na ileś - tak. Ale ten ileś to margines, bo telefony już są przeżytkiem. Z biegiem czasu coraz większym.

IMO łatwy numer ('601 701 801' to bardzo łatwy numer) jest ważny
w interesach i szybko znajdzie nabywcę gotowego na wyłożenie
pokaźniej kwoty, która szybko zwróci się z nawiązką.

To już oceni rynek. Niewiele gorszy numer znalazłem przeczesując startery w sklepach i kupiłem dla siostry, która wróciła z emigracji (czyli ma pierwszy numer polski), jedyną zaletą jego jest to, że sama siostra mogła się go łatwo nauczyć, jak komuś podaje, natomiast nie ma to znaczenia czy ktoś go zapamięta, bo będzie miał go wpisany w telefon.

A numer 601701801 jest całkiem średnim numerem, o którym zapomni się następnego dnia po zapisaniu, zresztą dlaczego ktoś miałby pamiętać akurat ten numer, a nie 50 innych równie zgrzebnych numerów do różnych znajomych i firm. Co do sytuacji stresowych - ludziom się mogą mylić wówczas nawet numery alarmowe, więc tym bardziej nie ma co liczyć, że ktoś zapamięta, że to jest 701 801, a nie 801 701 itp.

[natomiast tu, na Grupach, być może niewielu zechce zainwestować]

Wystawić na allegro, sprzedać za 50zł, jak powyżej, to się cieszyć, zapomnieć.

--
Liwiusz

Data: 2019-05-22 19:51:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze

"Liwiusz" 5ce4f93c$0$17353$65785112@news.neostrada.pl

Co do sytuacji stresowych - ludziom się mogą mylić wówczas nawet numery alarmowe

Mnie myli się w stresie kolejność dwóch pierwszych jedynek
w nr. 112. ;) [zapominam, którą 1 wybrać jako pierwszą]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-05-23 05:32:31
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-21, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Specyfika Twojej pracy. U mnie wygląda to tak, że owszem, jest kontakt mejlowy, ale potem jest np. spotkanie, na które przychodzi 2x osób niż było podczepionych do mejla i wszyscy radośnie się obdarowują. Tyle, że nikt tego potem nie skanuje bo nie ma po co. Ci co mają nawiązać kontakt, nawiążą i tyle.

--
Marcin

Data: 2019-05-27 18:43:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-27 o 18:13, Pszemol pisze:
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:8158517b-125c-4fe0-80c6-615a533a48f1googlegroups.com...
[...]

Takich numerów nie używa się aby ułatwić wklepywanie stałemu
klientowi tylko aby ułatwić NOWEMU klientowi zapamiętanie numeru.
Podam Ci przykład - jedziesz autem autostradą i widzisz baner
reklamowy, albo oglądasz krótką reklamę w TV:
https://www.youtube.com/watch?v=CxRZaTYzTKg

Jaki by ten prosty numer nie był, to na autostradzie za godzinę zapomnę.

Za to jeśli będzie to na przykład reklama wyrębu drzewa, to dobrze będzie, jeśli potem wpiszę w facebooka wyręb drzewa Kowalski i pokaże mi się właśnie ta firma. Tam sobie już kontakt znajdę.

--
Liwiusz

Data: 2019-05-30 12:29:53
Autor: Pszemol
[...]

Zwykle są dwie informacje, nie tylko numer.
Nazwiska nie wybierasz, czasem masz trudniejsze niz Kowalski...
Nazwisko Kowalski to taki odpowiednik łatwego do zapamietania numeru
2222222.

Data: 2019-05-27 23:16:50
Autor: przemek.jedrzejczak
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze
-- Podam Ci przykład - jedziesz autem autostradą i widzisz baner reklamowy, albo oglądasz krótką reklamę w TV: https://www.youtube.com/watch?v=CxRZaTYzTKg

banery przy autostradach ? w PL nie widuje no moze w drodze do Zakopca tam  buraki nasrali tego pelno :-) a reklam generalnie nie ogladam, TV ma time machine jak cos nagrywam a live po prostu zmieniam kanal jak widze spam :-)

Data: 2019-05-30 12:29:55
Autor: Pszemol
[...]

Podoba mi się jak ktoś używa argumentu typu ,,ja nie używam, nie rozumiem
czemu głupki placą za banery lub reklamy w TV".

Data: 2019-05-30 18:15:10
Autor: Filip454
W dniu 2019-05-30 o 14:29, Pszemol pisze:
[...]

W ogóle argumenty typu "JA NIE UŻYWAM LUB UŻYWAM WIĘC TAK JEST" to typowe argumenty pajaców pokroju Z (Ń) i Bluzga. Szkoda na to czasu i nerwów.

--
Filip454
[filip454.newsgroups@gmail.com]

Data: 2019-05-31 09:49:22
Autor: Mirek Ptak
On 2019-05-31 05:07, Pszemol wrote:
Albo "ja nie widziałem banerów przy autostradach, więc ich nie ma nigdzie" :-)
Albo "ja nie oglądam reklam w TV więc nikt inny też ich nie ogląda" :-)
Ludziom brakuje wyobraźni albo nie umieją obserwować świata wokół nich.

Komu potrzebne MMSy (no dawno to już było, ale było ;)), pliki przez BT - nikt tego nie potrzebuje, dostęp do pamięci w telefonie - fanaberie. itp. itd. :)

PZDR
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2019-05-31 10:27:14
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-05-31 o 09:49, Mirek Ptak pisze:

[...]

Podobnie jak gniazdo słuchawek.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2019-05-31 16:18:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qcqma2$aji$1$kolczan@news.chmurka.net...
On 2019-05-31 05:07, Pszemol wrote:
[...]

Tak po prawdzie ... po co komu MMS ? male to, kiepskiej jakosci, drogie (nie zawsze).

Tylko czemu ja nie mam e-maila w telefonie ...

J.

Data: 2019-06-01 08:53:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-05-31 o 16:18, J.F. pisze:

Tak po prawdzie ... po co komu MMS ? male to, kiepskiej jakosci, drogie (nie zawsze).

Żeby wysłać coś na telefon, a nie na maila, messengera etc.

--
Liwiusz

Data: 2019-06-01 09:56:58
Autor: J.F.
Dnia Sat, 1 Jun 2019 08:53:06 +0200, Liwiusz napisał(a):
W dniu 2019-05-31 o 16:18, J.F. pisze:
Tak po prawdzie ... po co komu MMS ? male to, kiepskiej jakosci, drogie (nie zawsze).

Żeby wysłać coś na telefon, a nie na maila, messengera etc.

Przeciez kazdy ma smartfona :-)

J.

Data: 2019-06-01 16:29:51
Autor: Filip454
W dniu 2019-06-01 o 09:56, J.F. pisze:
[...]

Mimo wszystko, MMSy są przydatniejsze niż przesyłanie plików na BT (moim zdaniem).

Data: 2019-06-15 03:14:33
Autor: Marcin Debowski
On 2019-06-15, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
"Filip454" <filip454.newsgroups@gmail.com> wrote in message news:qcu250$t8$2dont-email.me...
[...]

I jedno i drugie jest przeżytkiem skoro większość ludzi dzisiaj
używa jakiegoś tam medialnego komunikatora... czy to Skype
czy to FaceTime lub WhatsApp czy WeChat lub GaduGadu.
Dawno wychodzi z użytku "gołe" GSM - idzie nowe...

Niezupełnie. Przykład: pierdylion firm kurierskich i każda może używac czego innego, a zdarza się i to często, że chcą mi przesłać zdjęcie jako dowód, że paczkę zostawili gdzie ich poinstruowałem. Jak widzą, że jestem na łotsapie to ślą tam, a jak nie to mms.

--
Marcin

Data: 2019-06-04 13:15:18
Autor: Liwiusz
[...]

Nie każdy.
Nawet jak ma, to nie każdy ma messengera
itd. itp.

--
Liwiusz

Data: 2019-06-15 20:04:33
Autor: kk
On 2019-06-15 02:53, Pszemol wrote:

Nie każdy.
Nawet jak ma, to nie każdy ma messengera
itd. itp.

Jak nie ma a odczuwa potrzebę to co go powstrzymuje
aby sobie doinstalowąć? Przecież wszystkie messengery
są darmowe. Pytasz kolegów/znajomych/rodziny czego
większość używa, doinstalowujesz na telefon i za 5 minut
jesteś z innymi w XXI wieku... Kto jeszcze nie ma messengera??

A ja wiem co ten czy inny pseudokomunikator (tudzież inny g..y program) naprawdę zrobi z danymi do których dam mu dostęp?

Data: 2019-06-17 09:42:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-06-15 o 02:53, Pszemol pisze:
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:5cf652c6$0$530$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A kto powiedział, że "odczuwa potrzebę"?

Przecież wszystkie messengery
są darmowe. Pytasz kolegów/znajomych/rodziny czego
większość używa, doinstalowujesz na telefon i za 5 minut
jesteś z innymi w XXI wieku... Kto jeszcze nie ma messengera??

Znam parę osób, co nie mają. I nie muszę się zachowywać jak niepełnosprawny przedstawiciel pokolenia iGen

- yyyYY, chce ci wysłać zdjęcie, jakiego masz komunikatora?  Eeeeeeyyy jak to nie masz?

tylko normalnie wysyłam zdjęcie w takiej postaci, aby każdy mógł odczytać.

Zresztą co za głupota instalować sobie 5 komunikatorów tylko po to, aby komuś zdjęcie wysłać.

--
Liwiusz

Data: 2019-05-21 11:12:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze

"Marcin Debowski" KAyEE.291247$Kf5.25894@fx14.ams1

No oczywiscie ze nie swojego numeru tylko numeru malarza!!!

Skąd ta oczywistość? Z treści postu rczej nie wynika. ;)

Jedyny sens i to ograniczony ma MZ skojarzenie z nazwą, o ile ktoś w
ogóle jeszcze skojarzy: 1800-62529 aka 1800-malarz

Niejeden skojaŻy. ;)

Proste numery łatwiej zapamiętać, dlatego łatwiej zadzwonić
pod złoty numer niż pod tombakowy. Niby trudność dodana
niewielka, ale w niektórych sytuacjach może zaważyć.

Czego spodziewać się po usługodawcy, który nie oferuje łatwego numeru?

Pół biedy, gdy do kogoś dzwonimy często -- mamy wówczas jego numer
(może i skomplikowany) zapisany w telefonie i wywołujemy ów numer
prostym sposobem. Gorzej, gdy mamy wklepać numer cyfra po cyfrze...

Zapamiętasz bez trudu 9 cyfr? Ja -- niekoniecznie. Wpisując kody
SMS, gubię się przy takich długich. Do 6 cyfr -- OK. 4 cyfry
chyba zapamięta każdy. Prawdopodobieństwo pomyłki rośnie bardzo
szybko wraz ze wzrostem liczby cyfr do zapamiętania, dlatego
numery złote są raczej w cenie.

VM oferował swego czasu numery typu ABC xx yy zz.
2nr oferował bardzo długo łatwe numery. (dwa razy
mi przepadły)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-05-23 05:28:18
Autor: Marcin Debowski
On 2019-05-21, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

Óps.

Proste numery łatwiej zapamiętać, dlatego łatwiej zadzwonić
pod złoty numer niż pod tombakowy. Niby trudność dodana
niewielka, ale w niektórych sytuacjach może zaważyć.

Zadzwonić łatwiej, ale zapamiętac w sumie często jeden pies z tego prostego powodu, że nikt obecnie takich numerów nie zapamiętuje.

Czego spodziewać się po usługodawcy, który nie oferuje łatwego numeru?

Dobrze jeśli jest prosty do wstukania a nie zupełnie losowy, ale czy to takie ważne?

[...]

Mam w sumie dobrą pamięć do liczb, pamiętam takie rzeczy jak nr identyfikacyjny dokumentu, a pamiętam bo uzywam. Natomiast telefonu osobistej żony nie pamiętam bo mam wstukany. Nie pamiętam / nie znam tez telefonu żadnej firmy ani instytucji bo ilekroć mam potrzebę to wyguglam.

Ten przykład z Link4 co dałeś w innym poście, owszem, to się da zapamiętać skojarzeniowo, ale ile jest takich numerów? A jak to będzie wymieniony 601 701 801, to raczej zapamiętasz jak zobaczysz numer, ale czy odwrotnie, tzn znając tylko nazwę firmy, również?

--
Marcin

Data: 2019-06-05 01:30:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze

"Marcin Debowski" SbqFE.268196$Vc1.220309@fx16.ams1

Zadzwonić łatwiej, ale zapamiętac w sumie często jeden pies z tego
prostego powodu, że nikt obecnie takich numerów nie zapamiętuje.

Musisz choć raz zapamiętać, aby wpisać palcami?

-=-

IMO podejrzanie wygląda firma, której nr tel. zbudowano z losowych cyfr.

Przy wybieraniu/dzwonieniu (chcesz tego czy nie) podświadomie
weryfikujesz to i owo -- łatwy nr łatwiej potwierdzić, więc
życie jest spokojniejsze z tego powodu a stres zabija. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-05-18 07:56:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze

"Pszemol" qbhfqm$hli$1@dont-email.me

i klient go znajdzie... Duże firmy jak Ford czy Coca Cola mają
zupełnie inne kampanie marketingowe i nie bazują na numerach
telefonów wcale.

1-800-7324283
665 363835

Jakbym poszukał, znalazłbym całą masę podobnych
przykładów oraz przykładów używania numerów tego:

510 100 100
799 555 222

typu.

--