Sprzedaż mieszkania bez księgi wieczystej.

Data: 2009-07-08 09:46:39
Autor: hhh
Sprzedaż mieszkania bez księgi wieczystej.
Witam

Mam pytanko, zamierzam sprzedać mieszkanie, które nie posiada księgi
wieczystej. Kupujący chce na jego zakup wziąć kredyt. Jak wygląda
procedura sprzedaży, czy ja będę musiał założyć tą księgę czy
kupujący? Jeśli kupujący to dopiero będzie to mógł zrobić po
podpisaniu aktu notarialnego? Jeśli tak i zalożenie księgi trwa np 2
miesiące to oznacza to że po podspianiu aktu notarialnego mieszkanie
nie będzie już moje a ja będę musiał czekać powiedzmy te 2 mies na
pieniądze?:)) Jakie są wtedy zabezpieczenia dla sprzedającego?

Data: 2009-07-08 13:07:29
Autor: witek
hhh wrote:
Witam

Mam pytanko, zamierzam sprzedać mieszkanie

A co to za mieszkanie? Jaki jest jego status?
komunalne,lokatorskie, własmościowe czy jeszcze inne.

Data: 2009-07-08 11:15:00
Autor: hhh
On 8 Lip, 20:07, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
hhh wrote:
> Witam

> Mam pytanko, zamierzam sprzedać mieszkanie

A co to za mieszkanie? Jaki jest jego status?
komunalne,lokatorskie, własmościowe czy jeszcze inne.

Mieszkanie własnościowe.

Data: 2009-07-08 13:26:35
Autor: witek
hhh wrote:
Witam
Mam pytanko, zamierzam sprzedać mieszkanie
A co to za mieszkanie? Jaki jest jego status?
komunalne,lokatorskie, własmościowe czy jeszcze inne.

Mieszkanie własnościowe.

Nie musisz miec ksiegi wieczystej.
Popytaj w spoldzielni to ci powiedza co musisz miec.

Data: 2009-07-08 21:37:43
Autor: LA

hhh wrote:
[...]

To ciekawe jak bank wpisze hipotekę.

Ty załatw ze spółdzielnia dokumenty potrzebne do założenia KW i złóż wniosek o założenie księgi jak będziesz miał komplet. Następnie w akcie notarialnym przenoszącym własność "mieszkania" podasz numer DZ.KW. i już

Data: 2009-07-08 16:22:25
Autor: witek
LA wrote:
UÂżytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisaÂł w wiadomoÂści news:h32ocr$308$1inews.gazeta.pl...
hhh wrote:
On 8 Lip, 20:07, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
hhh wrote:
Witam
Mam pytanko, zamierzam sprzedaĂŚ mieszkanie
A co to za mieszkanie? Jaki jest jego status?
komunalne,lokatorskie, wÂłasmoÂściowe czy jeszcze inne.
Mieszkanie wÂłasnoÂściowe.
Nie musisz miec ksiegi wieczystej.

To ciekawe jak bank wpisze hipotekĂŞ.

aaaa hipoteka.

Moja wina. Zwracam honor.

Data: 2009-07-08 21:55:23
Autor: spp
LA pisze:

Nie musisz miec ksiegi wieczystej.

To ciekawe jak bank wpisze hipotekę.

A musi być hipoteka?

--
spp

Data: 2009-07-08 16:26:55
Autor: witek
spp wrote:
LA pisze:

Nie musisz miec ksiegi wieczystej.

To ciekawe jak bank wpisze hipotekę.

A musi być hipoteka?

Pewnie to własnie było w założeniu pytania.

Księgę mogą założyć obie strony, przy czym  sprzedającemu łatwiej i wygodniej dla kupującego.

Raz, że wszystko jest "ustane", dwa, że bank będzie się miał gdzie wmalować.

Jeśli kupujący miałby to robić, to raz, że może to zrobić dopiero po kupieniu i to pewnie nie od razu, a dopiero jak on i panienki w spółdzielni uporają się z papierkologią spółdzielczą związaną z zakupem i przygotowaniem papierków związych z założeniem księgi.
Dwa, że kupujący musiałby przedstawić alternatywne zabezpiecznie do czasu wpisania hipoteki, co może ładnych parę miesiecy zająć z niedostaniem kredytu  włącznie.

Sprzedaż mieszkania bez księgi wieczystej.