Sprzedaż mieszkania i spłata kredytó w

Data: 2009-10-13 19:07:23
Autor: m1hau
Sprzedaż mieszkania i spłata kredytó w
Witam

Sprzedaję mieszkanie równocześnie kupując nowe pod kredyt hipoteczny. Gotówką ze sprzedaży planuję spłacić 2 kredyty gotówkowe, resztę przeznaczyć jako wkład własny przy zakupie. Moje mieszkanie wykupiłem w 2006 roku, więc obowiązuje podatek 10%. Jako że część przeznaczam na cele mieszkaniowe, to od tej części jak rozumiem podatku płacić nie muszę. Gorzej z kredytami.

Pytanie:
Jeżeli jeden z kredytów gotówkowych przeznaczony był na zapłatę zadatku przy zakupie (cel mieszkaniowy) i pośrednika (cel mieszkaniowy?) to czy muszę zapłacić od tego 10%? (bo w końcu to kredyt gotówkowy i przeznaczenie w zasadzie to cel dowolny).

Mam oczywiście umowę przedwstępną i umowę z pośrednikiem, które w pewien sposób dowodzą, że był to cel mieszkaniowy (co do pośrednika nie mam pewności jak to może być zinterpretowane).

Co wy na to?

PZDR
m1hau

Data: 2009-10-13 13:38:59
Autor: witek
m1hau wrote:
[...]

gdzies kiedys znalazłem interpretacje US, że spłata innego kredytu wziętego na cele mieszkaniowe tez jest na cele mieszkaniowe i sie łapie na zwolnienie.
O szczegółach podyskutują z doradcą podatkowym na ile pośrednicy i inne koszty uboczne łapią się na cel mieszkaniowy,

Sprzedaż mieszkania i spłata kredytó w