Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna

Data: 2010-08-22 09:07:00
Autor: witek
Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna
/// Kaszpir /// wrote:

Do stworzenia umowy wykorzystałem "gotowca" zciągniętego z internetu i lekko
go przerobiłem.

Tylko po jakiego grzyba jak i tak notariusz napisze to wg swojego wzorca.

Data: 2010-08-22 17:48:11
Autor: /// Kaszpir ///
Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna
> Tylko po jakiego grzyba jak i tak notariusz napisze to wg swojego wzorca.

Po takiego że chyba mało kto podpisu umowę przedwstepną u notariusza.

Wszyscy dopiero umowę "końcową" podpisują u notariusza , bo taki jest wymóg i umowa "końcowa" musi być podpisana notarialnie inaczej jest nieważna ...

Zależy mi abyście pomogli mi "usunąć" babole ;) a jak klient nie będzie chciał podpisać to notariusz ...

Ale ...

Z tego co czytałem podczas podpisywania umowy nie można robić przerwy (aby strony poszły do banku i przelały pieniądze) ...

Poza tym nawet dziecko wie że jak przelewa się pieniądze elektronicznie to można jeśli transakcja nie została "zfinalizowana" anulować przelew ...

Więc tylko idiota zgodzi się bez potwierdzenia wpłynięcia pieniędzy na swoje konto podpisać umowę i zostanie bez mieszkania i pieniędzy ...

Data: 2010-08-22 21:52:16
Autor: NotBear
On 2010-08-22 17:48, /// Kaszpir /// wrote:
Więc tylko idiota zgodzi się bez potwierdzenia wpłynięcia pieniędzy na
swoje konto podpisać umowę i zostanie bez mieszkania i pieniędzy ...

No to ja 2 razy trafialem na takich idiotow a raz sam takim bylem :-)

Przed wspomniana sytuacja zabezpiecza strony paragraf 777 KPC, wg ktorego akt notarialny z wpisana odpowiednia formula o poddaniu sie egzekucji jest tytułem egzekucyjnym. Po uzyskaniu klauzuli wykonalnosci mozna udac sie z takim tytulem do komornika.
Nie jest to zabezpieczenie idealne, ale za bardzo nie ma lepszej opcji szczegolnie gdy kupujacy posilkuje sie kredytem. Bank nie uruchomi wyplaty bez podpisanego aktu. Oczywiscie do podpisania aktu winno byc przedlozone zaswiadczenie, ze kupujacemu kredytu udzielono.

--
NotBear

Data: 2010-08-23 08:35:29
Autor: spp
W dniu 2010-08-22 17:48, /// Kaszpir /// pisze:

Więc tylko idiota zgodzi się bez potwierdzenia wpłynięcia pieniędzy na
swoje konto podpisać umowę i zostanie bez mieszkania i pieniędzy ...

No tak - tylko idiota przeleje pieniądze nie mając podpisanej umowy bo zostanie bez mieszkania i pieniędzy ... ;(

--
spp

Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna