Sprzedaz mieszkania z meblami

Data: 2009-05-14 02:42:12
Autor: zet.drw
Sprzedaz mieszkania z meblami
Miałem zamiar sprzedać mieszkanie wraz z meblami.
Jak  powinienem był to przeprowadzić?
Mieszkanie sprzedać (prawnie) można  JEDYNIE u notariusza, z aktem
notarialnym.
Forma aktu jest ustalona, i nie przewiduje dodatkowych warunków.
Więc jak powinna być przeprowadzona sprzedaż mebli?
Jako:
1. Aneks do aktu notarialnego?
2. Dodatkowa umowa, niezależna od aktu notarialnego, precyzująca
szczegółowo, co wchodzi w listę sprzedawanych mebli, termin, cena ,
czas wydania? Daty zgodne z datami w akcie?

Dodatkowe pytanie: w jaki sposób ( i czy w ogóle) wiąże mnie czymś
prasowa oferta ( samo ogłoszenie) o sprzedaży mieszkania ( z
meblami) ???
Czy takie ogłoszenie można traktować jako prawne przyrzeczenie
sprzedaży, w zapodanej w ogłoszeniu cenie? Na które można się
powoływać w sądzie? (gdyby doszło do jakichś kolizji?)

Data: 2009-05-14 06:26:44
Autor: VoyteG
On 14 Maj, 11:42, zet....@gmail.com wrote:
[...]

Wszystko możesz sprzedać w formie aktu notarialnego, zatem w tej
sytuacji najprościej dodac jedno zdanie o meblach.

Data: 2009-05-14 15:31:58
Autor: spp
VoyteG pisze:

Wszystko możesz sprzedać w formie aktu notarialnego, zatem w tej
sytuacji najprościej dodac jedno zdanie o meblach.

.... i zwiększyć wartość transakcji, która jest podstawą naliczenia opłaty notarialnej. ;)
Ponieważ jednak to będą grosze więc pewnie to najprostsze rozwiązanie.

--
spp

Data: 2009-05-14 06:40:13
Autor: BK
On May 14, 3:31 pm, spp <s...@op.pl> wrote:
VoyteG pisze:

> [...]

opłaty notarialnej. ;)
Ponieważ jednak to będą grosze więc pewnie to najprostsze rozwiązanie.

Takse placi kupujacy - sprzedajacemu to rybka. Wiec w czym problem?

Inna sprawa, ze zwykle wycenia sie "calosc" np. mieszkanie za 100 000
[z wyposazeniem]. Nie spotyka sie zbyt czesto ofert typu mieszkanie za
100 000 plus 5 000 za wyposazenie. Wiec chyba nie zwiekszy sie kwota
transakcji.

Data: 2009-05-14 15:42:55
Autor: spp
BK pisze:

Takse placi kupujacy - sprzedajacemu to rybka. Wiec w czym problem?

Ne każdy każdą taksę akceptuje. :)

--
spp

Data: 2009-05-14 16:17:10
Autor: Maverick
spp wrote:
BK pisze:

Takse placi kupujacy - sprzedajacemu to rybka. Wiec w czym problem?

Ne każdy każdą taksę akceptuje. :)

Taksa to nie wszystko - dochodzi jeszcze 2% PCC

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-14 12:30:26
Autor: Maverick
zet.drw@gmail.com wrote:
[...]

Jesli kupujacy jest ten sam, to po prostu w akcie notarialnym, z tym ze rozbicie jest na dwie grupy - >1000 (od tego placisz PCC) i <1000. Tak jest najprosciej i nie ma klopotu z dodatkowa umowa.

Dodatkowe pytanie: w jaki sposób ( i czy w ogóle) wiąże mnie czymś
prasowa oferta ( samo ogłoszenie) o sprzedaży mieszkania ( z
meblami) ???

Nie - ale wiaze Cie umowa ustna miedzy wami (co do samych mebli) lub akt notarialny/umowa pisemna (jesli na meble bedzie spisana umowa pisemna).

Czy takie ogłoszenie można traktować jako prawne przyrzeczenie
sprzedaży, w zapodanej w ogłoszeniu cenie? Na które można się
powoływać w sądzie? (gdyby doszło do jakichś kolizji?)

Wazne co masz na pismie - umowe ustna ciezko udowodnic.
--
Regards,
Maverick

Sprzedaz mieszkania z meblami