Sprzedaż mieszkania zakupionego przed 2007 - podatek

Data: 2010-04-12 07:29:21
Autor: owp
Sprzedaż mieszkania zakupionego przed 2007 - podatek
Witam.
Przeczytałem, że od sprzedaży mieszkania kupionego przed 2007 rokiem nie zapłacę podatku, jeśli od czasu zakupu minęło 5 lat, bądź w ciągu 2 lat wydam otrzymaną kwotę na cele mieszkaniowe (w skrócie). Chciałbym się upewnić, czy dobrze wyczytałem :-) Czy jeśli kupiłem 5.VI 2005 roku, to mogę sprzedać bez podatku 6.VI 2010 ? Czy to się liczy do końca roku ? Czy trzeba zgłosić do US dodatkowo (tak jak się ma to w przypadku, gdy przeznaczy się na cele mieszkaniowe w ciągu 2 lat) ?
Pozdrawiam
owp

Data: 2010-04-12 00:50:47
Autor: witek
owp wrote:
> [...]
Przeczytałem, że od sprzedaży mieszkania kupionego przed 2007 rokiem nie zapłacę podatku, jeśli od czasu zakupu minęło 5 lat, bądź w ciągu 2 lat wydam otrzymaną kwotę na cele mieszkaniowe (w skrócie). Chciałbym się upewnić, czy dobrze wyczytałem :-) Czy jeśli kupiłem 5.VI 2005 roku, to mogę sprzedać bez podatku 6.VI 2010 ?

znajdz ustawe z 2007 roku i sprawdz dokladnie.
moze byc wlasnie od dnia sprzedazy albo od konca roku. juz nie pamietam, ktora wersja byla w 2007 roku.

Czy trzeba zgłosić do US dodatkowo (tak jak się ma to w przypadku, gdy przeznaczy się na cele mieszkaniowe w ciągu 2 lat) ?

nie trzeba

Data: 2010-04-12 10:41:06
Autor: owp
Sprzedaż mieszkania zakupionego przed 2007 - podatek
znajdz ustawe z 2007 roku i sprawdz dokladnie.
moze byc wlasnie od dnia sprzedazy albo od konca roku. juz nie pamietam, ktora wersja byla w 2007 roku.

Uff. Ta ustawa to jest lektura na miesiąc :-)
W każdym razie, znalazłem, że po upływie 5 lat od końca roku, w którym
nabyliśmy nieruchomość, można ją sprzedać bez podatku (dotyczy wszystkich 3
sposobów opodatkowania sprzedaży, na przestrzeni lat).
===
USTAWA

z dnia 26 lipca 1991 r.

o podatku dochodowym od osób fizycznych
Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
 8)   sprzedaż lub zamiana, z zastrzeżeniem ust. 2:
a)  nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
(...)
-  jeżeli sprzedaż lub zamiana nie następuje w wykonywaniu działalności
gospodarczej i została dokonana w przypadku sprzedaży lub zamiany
nieruchomości i praw majątkowych określonych pod lit. a)-c) - przed upływem
pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie
lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca
miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą
się wyłącznie do osób uzyskujących przychód,
===
Ust. 2 się zmienia, więc nie chcę mącić. To co podałem obowiązuje cały
czas.

Pzdr
owp

Sprzedaż mieszkania zakupionego przed 2007 - podatek