Sprzedaż na rynku a księgowanie przychodów

Data: 2009-07-19 06:15:36
Autor: Rafał Kowalczyk
Sprzedaż na rynku a księgowanie przychodów
Zastanawia mnie jak przedsiębiorcy sprzedający na tzw. rynku (w
potocznym tego słowa rozumieniu) rozliczają się z przychodów? Gdy coś
kupuje na rynku to nikt mi nie wystawia żadnych paragonów, czy czegoś
w tym stylu? A żeby zaksięgować przychód w Księdze Przychodów i
Rozchodów trzeba mieć chyba jakiś dowód księgowy na ten przychód? W
takim razie co wpisać w KPiR?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-07-20 10:40:02
Autor: ..:: mAnDeLbRoT ::..
Rafał Kowalczyk wrote:
[...]

To że nie wystawiają paragonów nie znaczy, że jest to w zgodzie z prawem (no chyba, że nie przekraczają pewnego progu obrotów). Generalnie tzw. handel obwoźny obowiązuje tak samo jak innych ewidencjonowanie sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej.

pozdrowienia
--
...:: mAnDeLbRoT ::..
mandelbrot zawijasek :) tlen kropka pl

Data: 2009-07-20 13:49:31
Autor: Tadeusz Rogowski
[...]

Proś o fakturę z pewnością ci wystawią. Jak nie mają kas to napewno prowadzą ewidencję sprzedaży.

Data: 2009-07-20 05:25:30
Autor: Rafał Kowalczyk
On 20 Lip, 13:49, "Tadeusz Rogowski" <mani...@gazeta.pl> wrote:
[...]

A jak ktoś sprzeda, np. 100 towarów dziennie i wystawi 100 faktur, to
będzie musiał dokonać 100 wpisów w KPiR?

Data: 2009-07-20 15:26:07
Autor: Tadeusz Rogowski
Sprzedaż na rynku a księgowanie przychodów

A jak ktoś sprzeda, np. 100 towarów dziennie i wystawi 100 faktur, to
będzie musiał dokonać 100 wpisów w KPiR?

bedzie musiał

Wtedy przyda mu sie komputer z programem do fakturowania i Księgowy.

Data: 2009-07-20 16:04:42
Autor: cef
Tadeusz Rogowski wrote:
A jak ktoś sprzeda, np. 100 towarów dziennie i wystawi 100 faktur, to
będzie musiał dokonać 100 wpisów w KPiR?

bedzie musiał

Nie będzie musiał. Może księgować sumę zbiorczą wg zestawienia.
Patrz par 19 rozporządzenia w sprawie księgi,
ale będzie musiał mieć zestawienie faktur sprzedaży

Wtedy przyda mu sie komputer z programem do fakturowania i Księgowy.

Do wystawiania tych papierków to na pewno.

Data: 2009-07-20 09:03:54
Autor: Rafał Kowalczyk
On 20 Lip, 16:04, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
Tadeusz Rogowski wrote:

> bedzie musiał

Nie będzie musiał. Może księgować sumę zbiorczą wg zestawienia.
Patrz par 19 rozporządzenia w sprawie księgi,
ale będzie musiał mieć zestawienie faktur sprzedaży

Można też chyba wystawić utarg dzienny sprzedaży towarów lub wydruk
dobowy z kasy fiskalnej?

> Wtedy przyda mu sie komputer z programem do fakturowania i Księgowy.

Do wystawiania tych papierków to na pewno.

Serwis ifirma.pl też chyba będzie dobrym rozwiązaniem do wspomagania
prowadzenia DG?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-07-20 18:59:01
Autor: cef
Rafał Kowalczyk wrote:

Można też chyba wystawić utarg dzienny sprzedaży towarów lub wydruk
dobowy z kasy fiskalnej?

Nie wiem. Nie sprzedaję w ten sposób.
Ale możesz sprawdzić w tym przepisie.

Serwis ifirma.pl też chyba będzie dobrym rozwiązaniem do wspomagania
prowadzenia DG?

Wg mnie to beznadziejny pomysł, ale przyjmij, że tak po prostu uwazam
i nie muszę tego udowadniać (tak ogólnie: cena - za pół roku w serwisie kupię program,
trzymanie danych na cudzych serwerach, nie wierzę w fachowość
 i chęć pomocy przez konsultantów)

Data: 2009-07-21 09:36:45
Autor: Tadeusz Rogowski

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:h41u4n$jjh$1nemesis.news.neostrada.pl...
Tadeusz Rogowski wrote:
[...]

On mówi o fakturach, przy sprzedaży bez faktury wpisuje się pod koniec dnia cały utarg.
Co do faktur to mój księgowy wpisuje każdą fakturę do księgi przychodów rozchodów.

Ja jestem przekonany, że przy rozpoczynaniu działalności warto nawiązać współpracę z księgowym. na początku wielu księgowych zgodzi się na 100zł netto i poprowadzi za rączkę w wielu istotnych sprawach, nawet takich jak doradzenie w sporządzeniu umowy z kontrachentem lub przestrzeże przed popełnieniem różnych błędów.

Data: 2009-07-21 10:20:04
Autor: cef
Tadeusz Rogowski wrote:

[...]

A pytanie było przecież o 100 towarów i 100 faktur.

Co do faktur to mój księgowy wpisuje każdą fakturę do księgi
przychodów rozchodów.

Tak też można

Ja jestem przekonany, że przy rozpoczynaniu działalności warto
nawiązać współpracę z księgowym.

Tu pełna zgoda.

[...]

:-) Nie ma to jak być optymistą.

Data: 2009-07-22 00:44:18
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 21 Jul 2009 09:36:45 +0200, Tadeusz Rogowski napisał(a):

On mówi o fakturach, przy sprzedaży bez faktury wpisuje się pod koniec dnia cały utarg.

 Albo tylko miesięczne podsumowanie (pod pewnymi warunkami).

doradzenie w sporządzeniu umowy z kontrachentem lub przestrzeże przed popełnieniem różnych błędów.

 Również ortograficznych? ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-07-21 14:19:05
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Tadeusz Rogowski" <manio80@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h41r96$om2$1inews.gazeta.pl...

A jak ktoś sprzeda, np. 100 towarów dziennie i wystawi 100 faktur, to
będzie musiał dokonać 100 wpisów w KPiR?

bedzie musiał

Wtedy przyda mu sie komputer z programem do fakturowania i Księgowy.

wtedy wystawia dowod
Dzienne zestawienie dokumentow sprzedazy

i w tresci wpisuje faktury od numeru do numeru na kwotę , i to wrzuca do ksiegi

--
http://sklep.wielobranzowy.eu  - sprawdź jak tanio!
http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99 brutto

Data: 2009-07-22 04:41:49
Autor: Rafał Kowalczyk
Sprzedaż na rynku a księgowanie przychodów
On 21 Lip, 14:19, "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.roki...@gazeta.pl>
wrote:
Użytkownik "Tadeusz Rogowski" <mani...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:h41r96$om2$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Dzienne zestawienie dokumentow sprzedazy

i w tresci wpisuje faktury od numeru do numeru na kwotę , i to wrzuca do

A DZIENNE ZESTAWIENIE SPRZEDAŻY NIEUDOKUMENTOWANEJ w przypadku gdy nie
wystawiam faktur/rachunków i nie mam kasy?

Data: 2009-07-20 18:34:49
Autor: wt
Sprzedaż na rynku a księgowanie przychodów
A jak ktoś sprzeda, np. 100 towarów dziennie i wystawi 100 faktur, to
będzie musiał dokonać 100 wpisów w KPiR?

Trzeba jeszcze pamiętać, że wystawianie jakichkolwiek dokumentów też kosztuje, na przykład 5 lub 10 zł. Wystarczy poprosić w biurze podań o sporządzenie jakiegoś małego pisma to się dowiemy. Jak będziemy za bardzo kombinować z pismami to przybędzie nam nowa partia obywateli na utrzymanie. Teraz jest już kilka milionów, to może być jeszcze więcej. Ludzie niezbyt sprawni też mogą pracować, ale nie zawsze mogą poradzić sobie ze sprawami urzędowymi.

W programach księgowych i tak trzeba wszystko wpisać, to przy prostej jednoosobowej działalności program nie jest konieczny.

Data: 2009-07-21 00:47:20
Autor: SDD

Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> napisał w wiadomości news:25d19218-3e2f-4e68-b4bd-3fc143cb3174h31g2000yqd.googlegroups.com...
Zastanawia mnie jak przedsiębiorcy sprzedający na tzw. rynku (w
potocznym tego słowa rozumieniu) rozliczają się z przychodów?

Pogooglaj o "ewidencji sprzedazy" czy tez "sprzedazy nieudokumentowanej rachunkami (fakturami)" a rozjasni Ci sie to i owo.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-07-21 03:46:28
Autor: Rafał Kowalczyk
On 21 Lip, 00:47, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r.kowalczyk.game...@gmail.com> napisał w
[...]

Poszukałem trochę i natrafiłem na stronę:
http://www.vat.pl/sprzedaz_bezrachunkowa_rachunki_1101.php

"Podatnicy prowadzący księgę przychodów i rozchodów:

    * wystawiają na koniec dnia dowód wewnętrzny, w którym w jednej
kwocie wykazana jest wartość przychodów nieudokumentowanych za dany
dzień, jeżeli nie prowadzą ewidencji sprzedaży, albo
    * prowadzą ewidencję sprzedaży, jeżeli nie posiadają kasy
fiskalnej, albo
    * ewidencjonują taką sprzedaż na kasie fiskalnej."

Ponieważ nie będę vatowce, nie dotyczy mnie ewidencja sprzedaży
(jeżeli się mylę poprawcie mnie). Pozostaje więc chyba dokumentowanie
dowodem wewnętrznym ALBO paragonem z kasy fiskalnej (jeżeli będę miał
obowiązek jej posiadania)? Tylko czy na podstawie paragonu może być
dokonany wpis w KPiR?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl

Data: 2009-07-21 07:47:28
Autor: Rafał Kowalczyk
[...]
Źródło:
http://www.vat.pl/sprzedaz_bezrachunkowa_rachunki_1101.php

Z drugiej strony Dowód wewnętrzny może służyć chyba tylko do
księgowania kosztów? Dlaczego więc można go wykorzystać do ewidencji

http://megalotto.pl - lotto

Data: 2009-07-21 17:34:15
Autor: cef
Rafał Kowalczyk wrote:

* wystawiają na koniec dnia dowód wewnętrzny
Z drugiej strony Dowód wewnętrzny może służyć chyba tylko do
księgowania kosztów? Dlaczego więc można go wykorzystać do ewidencji
sprzedaży nieudokumentowanej?

Nie sądzisz chyba, że to ten sam dokument.

Data: 2009-07-21 08:53:27
Autor: Rafał Kowalczyk
On 21 Lip, 17:34, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
Rafał Kowalczyk wrote:
> [...]
> sprzedaży nieudokumentowanej?

Nie sądzisz chyba, że to ten sam dokument.

Tak niestety myślałem :-)
OK, rozumiem są różne rodzaje DW. Czy w tym przypadku chodzi o dowód
wewnętrzny przychodów?

Data: 2009-07-22 00:47:48
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 21 Jul 2009 07:47:28 -0700 (PDT), Rafał Kowalczyk napisał(a):

Z drugiej strony Dowód wewnętrzny może służyć chyba tylko do
księgowania kosztów?

 Nie. Jedynie w przypadku kosztów jest ściśle określone, co możesz za jego
pomocą zaksięgować.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Sprzedaż na rynku a księgowanie przychodów