Sprzedaż nieruchomości

Data: 2016-12-05 21:36:26
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
Witam

Jak pod względem formalnym powinna wyglądać sprzedaż nieruchomości, by
obie strony były względnie zabezpieczone? Przykładowo:
1. Podpisanie umowy przedwstępnej, wpłata zadatku przez kupującego
2. Przedstawienie przez kupującego podpisanej umowy kredytowej
3. Podpisanie aktu notarialnego
4. Wpłata przez kupującego pozostałej kwoty na konto sprzedającego
Czy tak to wygląda? Czy pkt. 4 jest realizowany przez kupującego, czy
może przez bank po przedstawieniu aktu notarialnego? Niepokojące jest to
przejście 3->4, bo mam wrażenie, że sprzedający już pozbył się
własności, a jeszcze nie otrzymał za nie zapłaty. Przypuśćmy, że
kupujący szybko sprzedaje nieruchomość dalej i z jakichś względów staje
się niewypłacalny. Realna sytuacja, czy wymyślam problemy?

Maciek

Data: 2016-12-06 08:45:49
Autor: Piotr Gałka
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 05-12-2016 o 21:36, Maciek pisze:

[...]

Od notariusza usłyszałem, że ludzie często przychodzą z komputerem i w trakcie podpisywania umowy wykonują przelew.
W interesie sprzedającego jest założenie sobie konta w tym banku z którego zapłaci sprzedający.
P.G.

Data: 2016-12-06 08:47:03
Autor: Piotr Gałka
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 06-12-2016 o 08:45, Piotr Gałka pisze:
[...]

Oczywiście kupujący. Sorry.
P.G.

Data: 2016-12-06 10:27:28
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 08:45:47 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
..

Od notariusza usłyszałem, że ludzie często przychodzą z komputerem i w trakcie podpisywania umowy wykonują przelew.
W interesie sprzedającego jest założenie sobie konta w tym banku z którego zapłaci sprzedający.

W którym momencie kupujący robi ten przelew?

Data: 2016-12-06 20:46:57
Autor: Piotr Gałka
Sprzedaż nieruchomości
.

[...]

Tego nie wiem. Zapytałem notariusza, a co by było jakbym nie miał zaufania do kupującego, i nie chciałbym gotówki na miejscu i usłyszałem, że często (a może czasem) ludzie przychodzą z notbookiem/notbookami i tu jest WiFi i na miejscu przelewają. Nic więcej nie wiem.

A kiedyś dużo dawniej (20 lat temu) dostawałem gotówkę od kupującego w kancelarii i to chyba zostało zapisane w akcie (że nabywca przekazuje, czy przekazał, przy mnie tytułem zapłaty.... bla, bla bla).
Według mnie pytanie: w którym momencie przelew jest dokładnie takie jak w którym momencie tamta gotówka, ale na to dokładnie nie zwracałem uwagi, ale tak mi się wydaje, że przed wydaniem podpisanych aktów notariusz zapytał czy gotówka została przekazana i po potwierdzeniu wydał akty.
Może to właśnie tak się odbywa.
P.G.

Data: 2016-12-06 13:49:44
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 20:46:56 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
).
[...]

Niech się mądrzejsi wypowiedzą ale wg mnie notariusz nie może odmówić wydania odpisu podpisanego przez obie strony aktu..
Ale to tak teoretycznie piszemy bo ja kilka nieruchomości jak kupowałem to tylko w jednym przypadku sprzedająca chciała gotówkę do ręki u notariusza. Z reguły umawiałem się na przelew terminie do 3 dni i tak też przelewałem.

Data: 2016-12-07 18:11:21
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/6/2016 3:49 PM, Kris wrote:
Niech się mądrzejsi wypowiedzą ale wg mnie notariusz nie może odmówić wydania odpisu podpisanego przez obie strony aktu

Dwa pdopisy stron to za mało
Na akcie notarialnym podpisuje sie notariusz.
Nie ma podpisu notariusza to nie ma aktu i nie ma odpisu do wydania.

Obie strony podpisują akt po czym po wydaniu pieniedzy (jesli tak sie umowiliscie, ze zaplata nastąpi na miejscu gotowka) akt podpisuje notariusz.
Jeśli go nie podpisze do czynnosci notarialnej nie doszło.

Data: 2016-12-07 22:45:21
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu czwartek, 8 grudnia 2016 01:11:23 UTC+1 użytkownik witek napisał:
On 12/6/2016 3:49 PM, Kris wrote:
> Niech się mądrzejsi wypowiedzą ale wg mnie notariusz nie może odmówić wydania odpisu podpisanego przez obie strony aktu

Dwa pdopisy stron to za mało
Brzmi sensownie.
Tak z ciekawości.
To jak nazwać ten dokument podpisany przez kupującego i sprzedającego a nie podpisany przez notariusza?
W końcu dwie osoby coś tam podpisały.

Data: 2016-12-08 10:00:14
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/6/2016 3:49 PM, Kris wrote:
[...]

O ile nie musi miec formy aktu notarialnego to jest to wazna umowa.
Jesli prawo wymaga aktu notarialnego i bez dotrzymania takiej formy umowa jest niewazna to jest to po prostu kartka papieru warta tyle za ile została kupiona.

Data: 2016-12-08 18:26:20
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
Od kilku lat zdaje się nieaktualne.
Strony nie mogą być wprowadzane w błąd czy zawarły akt czy nie zawarły.
Chodziły w tej sprawie jakieś okólniki (powielaczowe) rad notarialnych.
Generalnie to wygląda na to, że mamy prawo do d... .
Jak dla mnie, to kupujący powienien przekazać notariuszowi jako osobie zaufania publicznego gotówkę, czek potwierdzony lub upoważnienie do rachunku (zwykłego lub specjalnego powierniczego), notariusz wówczas odczytuje akt, strony podpisują, notariusz podpisuje, notariusz przekazuje środki sprzedającemu.
Oczywiście sprawa się komplikuje przy kredycie bankowym.

-- -- -

Data: 2016-12-08 13:05:30
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/8/2016 11:26 AM,  ąćęłńóśźż wrote:
Od kilku lat zdaje się nieaktualne.
Strony nie mogą być wprowadzane w błąd czy zawarły akt czy nie zawarły.

Nie są.
O odmowie sporządzenia aktu notariusz musi poinformowac strony i na to przysluguje zażalenie do sądu.

[...]

i tak sie to powinno robic, ale w Polsce każdy lubi kombinować.

Data: 2016-12-08 23:54:07
Autor: kowalskip117
Sprzedaż nieruchomości
W dniu czwartek, 8 grudnia 2016 20:05:32 UTC+1 użytkownik witek napisał:
> [...]

> Oczywiście sprawa się komplikuje przy kredycie bankowym.

i tak sie to powinno robic, ale w Polsce każdy lubi kombinować.

Fajnie, że w końcu udało się grupie odkryć depozyt notarialny po kilku dniach :)... ale czytam, czytam i wciąż nie wiedziałbym jak to działa.

W moim przypadku (i zdaje się, tak to działa praktycznie zawsze), przelano pieniądze na rachunek depozytowy notariusza, nikt nie szwendał się z dużą gotówką w to i z powrotem.

A same informacje o depozycie notarialnym można nawet łatwo znaleźć guglując, także u notariuszy, także z przykładowymi kosztami (maksymalna taksa), np. na http://notariusz-centrum-warszawa.pl/czynnosci-notarialne/depozyt-notarialny/

Escrow nie jest chyba alternatywą, dla zwykłych ludków nie ma oferty.

PK

Data: 2016-12-09 10:08:38
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
Każda ze strron może dostać zawału w najmniej oczekiwanym momencie.

-- -- -
W moim przypadku (i zdaje się, tak to działa praktycznie zawsze)

Data: 2016-12-10 19:21:29
Autor: WAM
Sprzedaż nieruchomości
On Thu, 8 Dec 2016 23:54:07 -0800 (PST), kowalskip117@gmail.com wrote:

[...]

"może wynieść maksymalnie 1085 złotych netto. Do taksy notarialnej
należy doliczyć podatek VAT w stawce 23% w kwocie 1334,35 złotych" Ciekawy ten podatek.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2016-12-09 10:07:20
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
Skoro akt został odczytany i podpisany przez obie strony umowy, to w przekonaniu stron umowę zawarły.
Czynności techniczne dziurkowania, zszywania, podpisywania i pieczetowania przez notariusza - Kowalskiego nie interesują.
Odmowę sporządzenia to notariusz może zgłosić przed odczytaniem.
BTW napisz do stołecznej rady notarialnej (czy jak ona się tam nazywa) w tej sprawie i wrzuć odpowiedź na grupę.

-- -- -

Data: 2016-12-09 10:55:48
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/9/2016 3:07 AM,  ąćęłńóśźż wrote:
Skoro akt został odczytany i podpisany przez obie strony umowy, to w przekonaniu stron umowę zawarły.

Nie.
Akt notarialny musi zawierac podpis notariusza.
jeśli notariusz z jakiegoś powodu odmówi złożenia swojego podpisu to informuje o tym strony.
Moze to uczynic w każdym momencie.

Czynności techniczne dziurkowania, zszywania, podpisywania i pieczetowania przez notariusza - Kowalskiego nie interesują.

Odmowę sporządzenia to notariusz może zgłosić przed odczytaniem.
Bo?

BTW napisz do stołecznej rady notarialnej (czy jak ona się tam nazywa) w tej sprawie i wrzuć odpowiedź na grupę.

Podpis notariusza nie jest czynnością techniczną.
Dlatego jest to właśnie akt notarialny.

Data: 2016-12-07 12:17:44
Autor: J.F.
Sprzedaż nieruchomości
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o274je$bhn$1@news.chmurka.net...
[...]

A tu jeszcze dodatkowe ryzyka - np przelew zrobiles, a bank zbanktrutowal.

Czek potwierdzony z NBP ?

J.

Data: 2016-12-06 12:02:57
Autor: Dominik Ałaszewski
Sprzedaż nieruchomości
Dnia 06.12.2016 Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał/a:

Od notariusza usłyszałem, że ludzie często przychodzą z komputerem i w trakcie podpisywania umowy wykonują przelew.
W interesie sprzedającego jest założenie sobie konta w tym banku z którego zapłaci sprzedający.

Kilkanaście zł za Express Elixir naprawdę jest takim problemem,
czy ma on jakieś inne, nie znane mi wady?

Data: 2016-12-06 10:29:10
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 13:02:58 UTC+1 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:
> [...]

Kilkanaście zł za Express Elixir naprawdę jest takim problemem,
czy ma on jakieś inne, nie znane mi wady?

W kt?rym momencie kupujący ma ten przelew robić?

Data: 2016-12-08 18:21:04
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
I to jest zasadnicze pytanie.

-- -- -
W kt?rym momencie kupujący ma ten przelew robić?

Data: 2016-12-06 13:15:22
Autor: Piotr Gałka
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 06-12-2016 o 13:02, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

Ja akurat w ogóle nie znam Express Elixira. Zdanie, żeby założyć konto w banku kupującego widziałem jakieś 5 lat temu na p.b.b. i teraz je powtórzyłem.
Nie wiem jak szybko działa Express Elixir. Nie wiem też, czy jeśli to nie byłyby sekundy to czy to jest jakiś problem u notariusza, czy nie.
P.G.

Data: 2016-12-06 12:37:30
Autor: Dominik Ałaszewski
Sprzedaż nieruchomości
[...]

No tak, wtedy chyba jeszcze nie było.

Nie wiem jak szybko działa Express Elixir. Nie wiem też, czy jeśli to nie byłyby sekundy to czy to jest jakiś problem u notariusza, czy nie.

Podobno rzędu kilkunastu sekund. Fajnie byłoby, jakby ktoś testował. Bo teoretycznie nadawałby
się tu idealnie. Chyba że banki, w trosce o dobro klientów oczywiście,
ustawiają jakiś niezmienialny limit w kwocie np. 5000 zł albo podobnej :-)

Data: 2016-12-06 10:32:35
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 13:37:30 UTC+1 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:
..

Fajnie byłoby, jakby ktoś testował. Bo teoretycznie nadawałby
się tu idealnie.

Nie idealnie.
Robisz przelew, kupujący ma kase na koncie i rezygnuje z podpisania aktu notarialnego.
Strony podpisują akt przed przelewem, kupujący rezygnuje ze zrobienia przelewu a akt własności ma;)

Data: 2016-12-09 16:41:05
Autor: Marek
Sprzedaż nieruchomości
On Tue, 6 Dec 2016 10:32:35 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
[...]

Do rozwiązywnia takich problemów służy komornik a nie szybkość wykonywania przelewu

--
Marek

Data: 2016-12-09 17:44:33
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-09 o 16:41, Marek pisze:
Strony podpisują akt przed przelewem, kupujący rezygnuje ze zrobi
enia przelewu a akt własności ma;)
Do rozwiązywnia takich problemów służy komornik a nie szybkość wykonywania przelewu
Korzystałeś kiedyś z usług komornika? Zdajesz sobie sprawę, że
ściągnięcie za jego pośrednictwem czegokolwiek, wiąże się nie tylko z
kosztami, ale również z prawdopodobieństwem, że nic nie ściągnie?

Maciek

Data: 2016-12-09 17:57:42
Autor: Marek
Sprzedaż nieruchomości
On Fri, 9 Dec 2016 17:44:33 +0100, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
Korzystałeś kiedyś z usług komornika? Zdajesz sobie sprawę,

Oczywiście ale z komornikiem jest jak z demokracją: nic lepszego i legalngo na razie nie wymyślono.

--
Marek

Data: 2016-12-09 18:06:02
Autor: Liwiusz
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-09 o 17:57, Marek pisze:
[...]

Ani to prawdziwe, ani logiczne (i o demokracji, i o komorniku).

--
Liwiusz

Data: 2016-12-09 18:41:05
Autor: Marek
Sprzedaż nieruchomości
On Fri, 9 Dec 2016 18:06:02 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Ani to prawdziwe, ani logiczne (i o demokracji, i o komorniku).

Tak sobie to tłumacz..

--
Marek

Data: 2016-12-09 19:02:32
Autor: J.F.
Sprzedaż nieruchomości
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.9146939424429110913@news.neostrada.pl...
On Fri, 9 Dec 2016 18:06:02 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Ani to prawdziwe, ani logiczne (i o demokracji, i o komorniku).
Tak sobie to tłumacz..

Marku, jakbys prasy nie czytal.

Komornik nic nie zrobi, bo najpierw musi byc wyrak sadu.
Sad moze sie w rok wyrobi, a moze nie.
W miedzyczasie "nabywca" moze nieruchomosc sprzedac czy podarowac, pieniadze przepic, i od komornika sie dowiesz "niesciagalny".

A komornik w ogole moze mu "nieruchomosc odebrac", czy musi licytacje zrobic, gdzie np ze strata sprzeda ?

A jeszcze w miedzyczasie nabywca sie zamelduje, u siebie w koncu,  i okaze sie, ze mu mieszkanie musisz zalatwic :-)

J.

Data: 2016-12-09 20:22:49
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
Przy zapisie w akcie notarialnym o egzekucji wprost z art. 777 nie musi być wyroku sadu, lecz wystarczy (dla wszczecia egzekucji komorniczej) nadanie aktowi notarialnemu klauzuli wykonalności przez sąd.
Co oczywiście może potrwać od tygodni poprzez miesiące do lat.

-- -- -

Data: 2016-12-09 20:05:48
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-09 o 17:57, Marek pisze:
Korzystałeś kiedyś z usług komornika? Zdajesz sobie sprawę,
Oczywiście ale z komornikiem jest jak z demokracją: nic lepszego i legalngo na razie nie wymyślono.
Właśnie dlatego w tym wątku szukamy rozwiązań, by jak najbardziej
ograniczyć możliwość spotkania z komornikiem.

Maciek

Data: 2016-12-09 20:24:40
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
Takie rozwiązanie znane jest od tysięcy lat: pieniążki na stół.
Jakby co agencja ochrony (konwojowanie) kosztuje taniej, niż stawka notarialna za depozyt środków.

-- -- -
Właśnie dlatego w tym wątku szukamy rozwiązań, by jak najbardziej ograniczyć możliwość spotkania z komornikiem.

Data: 2016-12-09 21:09:24
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-09 o 20:24,  ąćęłńóśźż pisze:
Takie rozwiązanie znane jest od tysięcy lat: pieniążki na stół.
Jakby co agencja ochrony (konwojowanie) kosztuje taniej, niż stawka notarialna za depozyt środków.
Oczywiście rozwiązanie świetne, niestety mało realne w przypadku zakupu
np. za pieniądze z kredytu hipotecznego.

Maciek

Data: 2016-12-09 21:16:55
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
Nie to jest przedmiotem wątku.

-- -- -
w przypadku zakupu np. za pieniądze z kredytu

Data: 2016-12-10 13:47:41
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-09 o 21:16,  ąćęłńóśźż pisze:
w przypadku zakupu np. za pieniądze z kredytu
Nie to jest przedmiotem wątku.
Sprzedaż jest nierozerwalnie związana z zakupem Sherlocku :->

Maciek

Data: 2016-12-10 14:45:08
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
Tak jak oskarżenie z obroną, lub gwałt z 500+.

-- -- -
Sprzedaż jest nierozerwalnie związana z zakupem

Data: 2016-12-10 00:10:59
Autor: Marek
Sprzedaż nieruchomości
On Fri, 9 Dec 2016 21:09:24 +0100, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
Oczywiście rozwiązanie świetne, niestety mało realne w przypadku
zakupu
np. za pieniądze z kredytu hipotecznego.

Ponieważ?

--
Marek

Data: 2016-12-10 10:27:20
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-10 o 00:10, Marek pisze:
Oczywiście rozwiązanie świetne, niestety mało realne w przypadku zakupu np. za pieniądze z kredytu hipotecznego.
Ponieważ?
Gdyż ponieważ bank nie tylko nie da Ci pieniędzy do ręki, ale przede
wszystkim nie da ich zanim nie zostaniesz właścicielem nieruchomości i
nie dopiszesz banku do hipoteki.

Maciek

Data: 2016-12-10 15:00:32
Autor: t-1
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-10 o 10:27, Maciek pisze:
[...]

Czy to znaczy, że jest okres, gdy właścicielem nieruchomości są już kupujący i bank a sprzedawca ma ew. tylko klucze od nieswojego mieszkania?

Data: 2016-12-10 11:22:37
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu sobota, 10 grudnia 2016 15:00:22 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
..

Czy to znaczy, że jest okres, gdy właścicielem nieruchomości są już kupujący i bank a sprzedawca ma ew. tylko klucze od nieswojego mieszkania?
Bank nie jest w takich przypadkach właścicielem nieruchomości.

Data: 2016-12-10 18:28:20
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
Klucze jak klucze, ale nadal może być posiadaczem (mieszkać).
W większości przypadków najpierw sprzedajesz, a dopiero później się wyprowadzasz.

-- -- -

Data: 2016-12-11 08:55:24
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
Nie, ponieważ nabywca staje się właścicielem w chwili dokonania wpisu do KW.

Data: 2016-12-11 11:23:55
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-11 o 08:55,  ąćęłńóśźż pisze:
Nie, ponieważ nabywca staje się właścicielem w chwili dokonania wpisu do KW.
A wpisu może dokonać, gdy ma w ręku akt notarialny. O to czy zapłacił
nikt go nie będzie pytał.

Maciek

Data: 2016-12-11 13:56:27
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/11/2016 4:23 AM, Maciek wrote:
[...]

Dodam do tego, ze wpis do KW dokonywane są w kolejności wpływu do sądu.
Pomiędzy podpisaniem aktu a zaniesieniem go do sądu jest wystarczająco dużo czasu, aby zanieść tam inny akt podpisany wcześniej u innego notariusza,

Nie pierwszy to przypadek podwójnego sprzedawania mieszkania.

Data: 2016-12-11 21:18:01
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-11 o 20:56, witek pisze:
[...]
Otóż to. W dobie usług elektronicznych cały czas mnie zadziwia możliwość
zrobienia tak prostego "wałka".

Maciek

Data: 2016-12-11 15:10:01
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/11/2016 2:18 PM, Maciek wrote:
[...]

A wystarczyłaby prosta blokada na KW przez notariusza tak aby nikt inny nie mógł dokonać wpisu w księdze w tym czasie.

W informatyce wspołbieżność, semafory itp itd znane od 50 lat.

Data: 2016-12-12 00:15:06
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu niedziela, 11 grudnia 2016 22:10:04 UTC+1 użytkownik witek napisał:

A wystarczyłaby prosta blokada na KW przez notariusza tak aby nikt inny nie mógł dokonać wpisu w księdze w tym czasie.

Chyba się zmieniło od lipca tego roku
http://www.krn.pl/artykul/e-wpis-przez-notariusza-w-ksiedze-wieczystej,2608

Data: 2016-12-12 12:25:37
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/12/2016 2:15 AM, Kris wrote:
[...]

Nic sie nie zmieniło.
Aby to działało wszyscy notariusze musieliby tak postępować, a na razie to nierelane.

Po drugie i tak nie zadziała przy dobrym doborze czasu. Ale fakt, ze trudniejsze w realizacji dla niezinformatyzowanych krętaczy.

Ciągle jest czas między sprawdzeniem księgi wieczystej a wysłaniem wpisu na dokonanie innego wpisu. Nic na czas od sprawdzenia ksiegi poprzez sporządzenia aktu notarialnego do wysłania wpisu nie blokuje prawa zmian w księdze.
Dopoki tego nie bedzie zawsze da sie zrobic przekręt. Może tylko tyle, że trudniej.

Data: 2016-12-13 02:45:19
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 19:25:41 UTC+1 użytkownik witek napisał:

[...]

Notariusz chyba może sprawdzić KW chwile przed E-wpisem?

Data: 2016-12-13 09:07:04
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/13/2016 4:45 AM, Kris wrote:
[...]

Ale akt notarialny juz jest sporzadzony i mieszkanie sprzedane.
Co mu po tym.

Data: 2016-12-13 07:17:22
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu wtorek, 13 grudnia 2016 16:07:06 UTC+1 użytkownik witek napisał:

Ale akt notarialny juz jest sporzadzony i mieszkanie sprzedane.
Co mu po tym.
No dobra- korekta:
Notariusz przed podpisaniem aktu notarialnego chyba może sprawdzić KW chwile przed E-wpisem?

Data: 2016-12-13 10:28:44
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/13/2016 9:17 AM, Kris wrote:
[...]

Ale czy musi?
Po drugie są naprawde lepsze rozwiązania.

Data: 2016-12-13 10:15:06
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu wtorek, 13 grudnia 2016 17:28:47 UTC+1 użytkownik witek napisał:
?

Ale czy musi?
Po drugie są naprawde lepsze rozwiązania.

Dawaj propozycje- podyskutujemy.

Data: 2016-12-13 12:20:59
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/13/2016 12:15 PM, Kris wrote:
[...]

juz dalem.
Slyszales o semaforach w programowaniu wspołbieżnym?
Informatycy nie maja z tym problemu od 50 lat.

Data: 2016-12-13 21:08:39
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
Wystarczy ewidencjonowane w 1 egz. zaświadczenie z KW upoważniające do przeniesienia praw do nieruchomości np. w ciągu 7 dni.
Funkcjonowało x lat w czasach spółdzielczych (podpisy dwóch prezesów).
Przekręty były tylko wtedy, gdy ktoś (legalnie lub nielegalnie, kradną nawet pracownicy banków) wydobył ze spółdzielni więcej niż jedno takie zaświadczenie (ważne zwykle 30 dni).

-- -- -
Slyszales o semaforach w programowaniu wspołbieżnym?

Data: 2016-12-13 21:36:11
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-13 o 21:08,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]
A czym jest według Ciebie takie zaświadczenie? Przecież to taki semafor
o określonym czasie aktywności.

Maciek

Data: 2016-12-13 22:46:08
Autor: Robert Tomasik
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 13-12-16 o 21:36, Maciek pisze:
[...]

Ale Spółdzielnie wydawały tylko jeden, a oryginał zabierał notariusz.
Podobne rozwiązania stosuje przykładowo Kościół Katolicki, gdzie w
miejscu chrztu dostaniesz tylko jedno zaświadczanie uprawniające do
wzięcia ślubu, i jak zginie, to jest okropna kołomyja.

Data: 2016-12-13 16:09:56
Autor: A. Filip
Sprzedaż nieruchomości
witek <witek7205@gazeta.pl> pisze:
[...]

Zmniejszenie ryzyka wyłgiwania się ubezpieczyciela jest nic nie warte?

--
A. Filip
Gdy plujesz w górę, zasłoń twarz.  (Przysłowie żydowskie)

Data: 2016-12-13 09:19:23
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/13/2016 9:09 AM, A. Filip wrote:
[...]

Nie widze związku.
Czego notariusz nie dopełnił?

Data: 2016-12-13 16:31:44
Autor: A. Filip
Sprzedaż nieruchomości
[...]

A wiesz ile razy może zmienić się (wstecznie) interpretacja nim
notariusz dociągnie do emerytury?

Wiec możemy się łatwo zgodzić że ryzyko dla notariusza jest
*bardzo* małe.  Ocena czy wystarczająco małe samo w sobie i przy
skumulowaniu przez *wiele* lat to już niech notariusz *sam* ocenia.
Po za tym "u tego notariusza Malinowskiego ŁATWO na milion wyrolowali"
to świetna *czarna* reklama.

--
A. Filip
Brzydka dziewczyna nienawidzi lustra.  (Przysłowie żydowskie)

Data: 2016-12-13 14:21:46
Autor: J.F.
Sprzedaż nieruchomości
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:26c0c39d-6973-4993-ad48-09784c51f591@googlegroups.com...
[...]

A ten wpis sie pojawia natychmiast, czy blyskawicznie to notariusz sklada wniosek, a sad go potem trzy miesiace wpisuje ?

Oczywiscie mozna by ujawnic i wpisy wpisane i czekajace wnioski ...

J.

Data: 2016-12-13 05:36:47
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu wtorek, 13 grudnia 2016 14:21:52 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

A ten wpis sie pojawia natychmiast, czy blyskawicznie to notariusz sklada wniosek, a sad go potem trzy miesiace wpisuje ?

Mam sąsiada notariusza to mogę podpytać. Zdrowy rozsądek by mówił ze notariusz po podpisaniu aktu(albo chwilę przed podpisaniem) sprawdza aktualną KW, jak jest "czysto" to robi E-wpis i NATYCHMIAST jest widoczne coś na podobieństwo dzisiejszej wzmianki. To by miało sens i praktycznie ukróciło nadużycia.

Data: 2016-12-13 09:08:01
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/13/2016 7:36 AM, Kris wrote:
[...]

są lepsze metody tylko nikomu nie chce sie ich zaimplementowac.

Data: 2016-12-13 15:28:40
Autor: J.F.
Sprzedaż nieruchomości
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a7a22854-6d3f-4769-95a1-1a0b0c46819b@googlegroups.com...
[...]

Chwile przed powinien, bo po podpisie, to bedzie za pozno :-)

jak jest "czysto" to robi E-wpis i NATYCHMIAST jest widoczne coś na podobieństwo dzisiejszej wzmianki.
To by miało sens i praktycznie ukróciło nadużycia.

Ale zawod notariusza ma dluzsza tradycje i niekoniecznie jest zgodny z dzisiejszym zdrowym rozsadkiem :-)

J.

Data: 2016-12-12 19:28:51
Autor: J.F.
Sprzedaż nieruchomości
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:27e5de5e-1f73-418a-b1d3-fb68c4d956be@googlegroups.com...
[...]

Jak widac - ulepszaja, przyspieszaja, ale jakiegos systemowego bezpiecznego rozwiazania nie ma.

Ciagle chyba mozna sprzedac nieruchomosc pare razy - jak sie ktos umowi do kilku notariuszy na jeden dzien, a moze i na kilka dni,
ciagle mozna zostac na dlugo bez nieruchomosci i pieniedzy - jak uczciwy nabywca zejdzie po wyjsciu od notariusza, czy co gorsza - polozy sie w szpitalu na dlugo ...

J.

Data: 2016-12-13 13:32:15
Autor: kowalskip117
Sprzedaż nieruchomości
W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 19:28:54 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Ciagle chyba mozna sprzedac nieruchomosc pare razy - jak sie ktos umowi do kilku notariuszy na jeden dzien, a moze i na kilka dni,

Na kilka dni to na pewno nie, skoro wniosek musi być złożony tego samego dnia (art. 92 Prawa o notariacie). Praktycznie pewnie jest składany często zaraz po akcie (tak chyba najprościej?).
Teoretycznie taka podwójna sprzedaż jest możliwa, ale praktycznie to nie, potencjalny oszust potrzebowałby dużo szczęścia.

Warto dodać, że dziś kupujący może sobie sprawdzić księgę wieczystą tuż przed zapłatą.

PK

Data: 2016-12-14 11:02:17
Autor: J.F.
Sprzedaż nieruchomości
Użytkownik  kowalskiip17 napisał w wiadomości
> [...]

Praktycznie pewnie jest składany często zaraz po akcie (tak chyba najprościej?).

A sprawdzanie ?
Bo przychodze do notariusza z wypisem, wypis z przed paru dni, albo i tygodni - jesli notariusz nie sprawdzi przez internet,
to co z tego, ze inny wczoraj zlozyl wniosek.

No i ... widac te wnioski ?
Bo to dopiero wnioski, jak inny notariusz na drugi dzien sprawdzi ksiege przez internet, to zobaczy, ze wczoraj sprzedana byla ?

Warto dodać, że dziś kupujący może sobie sprawdzić księgę wieczystą tuż przed zapłatą.

Warto ... ale wnioski tam beda widoczne ?

Poza tym znow - a kiedy zaplata ? Przed podpisaniem aktu czy po ?
Bo przed .. to ksiega prawidlowa i nawet jeszcze zadnych wnioskow nie ma.
Po - to z kolei sprzedajacego naraza.

J.

Data: 2016-12-14 08:41:14
Autor: kowalskip117
Sprzedaż nieruchomości
W dniu środa, 14 grudnia 2016 11:02:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

to co z tego, ze inny wczoraj zlozyl wniosek.

Ja sobie myślę, że sprawdzenie przez notariusza to standard jest, a opieranie się na wypisie przyniesionym przez klienta, sprzed paru dni, to byłaby kompletna fuszerka i powodowała odpowiedzialność odszkodowawczą.
No i ... widac te wnioski ?
Bo to dopiero wnioski, jak inny notariusz na drugi dzien sprawdzi ksiege przez internet, to zobaczy, ze wczoraj sprzedana byla ?

Tego nie wiem, ale zakładam, że widać co najmniej, że jest jakiś wniosek do rozpoznania.
>Warto dodać, że dziś kupujący może sobie sprawdzić księgę wieczystą >tuż przed zapłatą.

Warto ... ale wnioski tam beda widoczne ?

Jw.

Poza tym znow - a kiedy zaplata ? Przed podpisaniem aktu czy po ?
Bo przed .. to ksiega prawidlowa i nawet jeszcze zadnych wnioskow nie ma.
Po - to z kolei sprzedajacego naraza.

A o tym to wcześniej pisaliśmy i nie warto wątku ciągnąć - 100% bezpieczeństwa da depozyt notarialny, więc rozwiązanie systemowe istnieje i to od dawna.

PK

Data: 2016-12-14 18:31:32
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
A jak notariusz zejdzie?

-- -- -
100% bezpieczeństwa da depozyt notarialny

Data: 2016-12-14 13:53:29
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/14/2016 11:31 AM,  ąćęłńóśźż wrote:
A jak notariusz zejdzie?

To sprawę przenosi się do innego notariusza.
Uregulowane w prawie o notariacie

Data: 2016-12-14 19:23:04
Autor: cef
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-14 o 18:31,  ąćęłńóśźż pisze:
A jak notariusz zejdzie?

-- -- -
100% bezpieczeństwa da depozyt notarialny

Ale wymyślasz. A jak by tu cielaki wpadły?
Zejść może też kupujący, sprzedający w dowolnym
trudnym dla transakcji momencie.

Data: 2016-12-15 14:18:12
Autor: J.F.
Sprzedaż nieruchomości
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości
A jak notariusz zejdzie?
-- -- -
100% bezpieczeństwa da depozyt notarialny

Jak zejdzie, to bedzie jakis nastepca, ktory depozyt wyda.
Co prawda to moze potrwac i to pare lat, ale bardziej bym sie bal kradziezy, napadu po drodze, czy np pozaru. Albo falszywych pieniedzy.

Oczywiscie depozyt moze byc w banku ... ale jak bank zejdzie ? :-)
Albo hakerzy wyczyszcza konto notariuszowi, albo komornik :-)

J.

Data: 2016-12-15 15:09:41
Autor: Piotr Gałka
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 15-12-2016 o 14:18, J.F. pisze:

Oczywiscie depozyt moze byc w banku ... ale jak bank zejdzie ? :-)
Albo hakerzy wyczyszcza konto notariuszowi, albo komornik :-)

Pomyślałem, że dobrze, że hackerzy nieruchomości raczej nie zhackują, ale sobie skojarzyłem, że KW będą/są elektroniczne i nawet jak nieruchomość nie będzie podłączona do internetu to czy jest odporna na hacking? :)
P.G.

Data: 2016-12-15 15:12:58
Autor: A. Filip
Sprzedaż nieruchomości
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> pisze:
[...]

Jest odporna (w zapewnieniach urzędasów) dopóki ktoś jednak nie zhackuje :-)

--
A. Filip
Chcesz ocenić człowieka, pozwól mu rozkazywać.  (Przysłowie francuskie)

Data: 2016-12-15 17:24:37
Autor: J.F.
Sprzedaż nieruchomości
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2u86p$ib$1@news.chmurka.net...
[...]

Notariusz sklada wniosek elektronicznie ... a to juz jest narazone na hacking.

J.

Data: 2016-12-14 13:50:42
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/13/2016 3:32 PM, kowalskip117@gmail.com wrote:

Warto dodać, że dziś kupujący może sobie sprawdzić księgę wieczystą tuż przed zapłatą.

Ale wniosków czekających na wpis już nie.A wpisuje się w kolejności wpływu.

Data: 2016-12-12 01:42:18
Autor: kowalskip117
Sprzedaż nieruchomości
> [...]

W informatyce wspołbieżność, semafory itp itd znane od 50 lat.

Niestety prawo stanowią prawnicy, nie informatycy (widać to także przy bieżącej awanturze o konstytucję, gdzie ewidentnie nie wzięto pod uwagę przypadków granicznych).

Szczęśliwie notariusze składają wnioski elektronicznie, najpóźniej tego samego dnia.

PK

Data: 2016-12-12 10:53:15
Autor: Liwiusz
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-12 o 10:42, kowalskip117@gmail.com pisze:
[...]

A najwcześniej już dnia poprzedniego? (specjalisto informatyku od wartości brzegowych od siedmiu boleści :)

--
Liwiusz

Data: 2016-12-10 11:19:00
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu sobota, 10 grudnia 2016 00:11:06 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
On Fri, 9 Dec 2016 21:09:24 +0100, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
> Oczywiście rozwiązanie świetne, niestety mało realne w przypadku zakupu
> np. za pieniądze z kredytu hipotecznego.

Ponieważ?

Zapytaj w jakimkolwiek banku to nie będziesz tak naiwnych tekstów pisał.

Data: 2016-12-08 18:20:19
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości
Albo zaczną dzwonić (na drugi dzień) czy klient rzeczywiście chce taki przelew zrealizować.

-- -- -

Data: 2016-12-08 16:56:47
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-06 o 13:02, Dominik Ałaszewski pisze:
Kilkanaście zł za Express Elixir naprawdę jest takim problemem,
czy ma on jakieś inne, nie znane mi wady?
Zdaje się, że Express Elixir ma przede wszystkim ograniczenia kwotowe
(chyba do 100 tys.) a dodatkowo banki oferujące usługę klientom mogą
nakładać własne ograniczenia. Przykładowo mBank ogranicza kwotę takiego
przelewu do 5 tys. zł i 2 przelewów dziennie, więc przy sprzedaży
nieruchomości ta opcja raczej odpada.

Maciek

Data: 2016-12-09 06:14:43
Autor: Dominik Ałaszewski
Sprzedaż nieruchomości
Dnia 08.12.2016 Maciek <maciek@nospam.pl> napisał/a:

nakładać własne ograniczenia. Przykładowo mBank ogranicza kwotę takiego
przelewu do 5 tys. zł i 2 przelewów dziennie, więc przy sprzedaży
nieruchomości ta opcja raczej odpada.

Fajnie :-)

Zatem EE odpada, ale SORBNET2 powinien chyba się nadać,
to też jest chyba na bieżąco, bez sesji?

W banku dla emerytów, wsławionym niedawnym padem, widziałem taką
opcję przy przelewie, z adnotacją: bez ograniczeń kwotowych,
czas do 15 minut- można zdzierżyć.

Choć faktycznie skorzystanie z powiernictwa notariusza
wydaje się być bardziej zgodne ze sztuką.

Data: 2016-12-09 16:37:28
Autor: Marek
Sprzedaż nieruchomości
On Tue, 6 Dec 2016 08:45:49 +0100, Piotr Gałka<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
[...]

kiedyś w  podobnej sytuacji notariusz mnie pouczył że nie problem bo przecież zawsze mogę iść do komornika jak mi kupujący nie zapłaci po podpisaniu umowy :)

--
Marek

Data: 2016-12-06 09:03:23
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/5/2016 2:36 PM, Maciek wrote:
Jak pod względem formalnym powinna wyglądać sprzedaż nieruchomości, by
obie strony były względnie zabezpieczone?

Nie da sie.

Kupujesz czy sprzedajesz?

Data: 2016-12-07 00:31:17
Autor: Bonum mane
Sprzedaż nieruchomości - super pomysł na biznes
Uważam, że to jest bardzo dobry pomysł na biznes.

Można stworzyć serwis, który w sposób bezpieczny pośredniczyłby w takich transakcjach. Gwarantowałby przyjęcie i bezpieczną wypłatę należności natychmiast po podpisaniu aktu notarialnego.

Data: 2016-12-06 23:01:06
Autor: Kris
W dniu środa, 7 grudnia 2016 00:30:58 UTC+1 użytkownik Bonum mane napisał:
[...]

Zaufałbyś taka emu "serwisowi";)

Data: 2016-12-07 10:37:59
Autor: Bonum mane
W dniu 07.12.2016 o 08:01, Kris pisze:
> Zaufałbyś taka emu "serwisowi";)

Ja raczej tak, ale to zależy jeszcze od tego, jak ten serwis wyglądałby, kto go by prowadził, jakie byłyby zasady korzystania z niego, i kto stałby za nim (kto gwarantowałby środki).

Zwróć uwagę ile osób zaufało kasom stefczyka, czy innym kasom, które zbankrutowały (ogłosiły niewypłacalność), to samo dotyczy Ambergold oraz innym firmom zbierających pieniądze z rynku. Świadczy to o jednym, że ludzie nie mieliby oporów z korzystaniem z takiego serwisu. Trzeba byłoby popracować nad zagwarantowaniem bezpieczeństwa, gwarancji wypłaty środków.
To wszystko jest do dopracowania.

Data: 2016-12-07 15:56:49
Autor: witek
On 12/7/2016 3:37 AM, Bonum mane wrote:

Ja raczej tak, ale to zależy jeszcze od tego, jak ten serwis wyglądałby,
kto go by prowadził, jakie byłyby zasady korzystania z niego, i kto
stałby za nim (kto gwarantowałby środki).

bank lub notariusz.
Obie instytucje swiadcza taką usługę od wieków.

Data: 2016-12-09 15:54:43
Autor: J.F.
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2a0gg$2hi$2@dont-email.me...
[...]

od wiekow, ale sprobuj to zalatwic w banku PRL_2, gdy chodzi o droba kwote powiedzmy pol mln zl.

A - no i co bedzie, jak bank w tym czasie zbankrutuje ?

J.

Data: 2016-12-09 18:18:43
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości - super pomysł na biznes
Albo klient ma zajęcie, o którym wie lub nie wie.

-- -- -
A - no i co bedzie, jak bank w tym czasie zbankrutuje ?

Data: 2016-12-07 10:39:34
Autor: Bonum mane

Data: 2016-12-07 12:14:05
Autor: J.F.
[...]

Teoretycznie moze to robic notariusz. Osoba chyba godna zaufania ?

A poza tym mogla by wystarczyc drobna zmiana w przepisach - np wraz ze zmiana wlasciciela w ksiedze wpisuje sie hipoteke na rzecz starego wlasciciela.
Pieniadze wplyna - sie wpis skasuje.
Nie wplyna - moze odzyskac nieruchomosc.

J.

Data: 2016-12-07 03:41:08
Autor: Kris
W dniu środa, 7 grudnia 2016 12:14:15 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Teoretycznie moze to robic notariusz. Osoba chyba godna zaufania ?

Chyba i praktycznie. Rachunek powierniczy

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/680099,rachunek-powierniczy-u-notariusza-jeden-z-pomyslow-nowelizacji-prawa-o-notariacie.html

Przeszło to czy nie?

Nie wplyna - moze odzyskac nieruchomosc.

Odzyskać może i teraz

Data: 2016-12-07 14:44:07
Autor: Bonum mane
Sprzedaż nieruchomości - super pomysł na biznes
W ustawie o notariacie:

jest taki zapis:

"Art. 108.
§ 1. Notariusz w związku z dokonywaną w jego kancelarii czynnością ma prawo przyjąć na przechowanie, w celu wydania ich osobie wskazanej przy złożeniu lub jej następcy prawnemu, papiery wartościowe albo pieniądze w walucie polskiej lub obcej. Dla udokumentowania tych czynności notariusz prowadzi specjalne konto bankowe.

§ 2. Z przyjęcia depozytu notariusz spisuje protokół, w którym wymienia datę przyjęcia, ustala tożsamość osoby składającej, datę mającego nastąpić wydania oraz imię, nazwisko i miejsce zamieszkania osoby odbierającej depozyt. Wydanie depozytu następuje za pokwitowaniem."

więc można byłoby skorzystać z tego rozwiązania
tylko ile osób, wie o takiej możliwości

Data: 2016-12-08 18:29:59
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości - super pomysł na biznes
Sprawdź, jaka jest opłata za depozyt u notariusza.
I co sie dziwic, kto mając pewny dochód chciałby trzymać w sejfie tyle forsy (i ryzykować zyciem).

-- -- -

Data: 2016-12-07 15:56:06
Autor: witek
On 12/6/2016 5:31 PM, Bonum mane wrote:
[...]

wlasnie wymysliles koło czyli escrow.

Data: 2016-12-08 18:27:55
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości - super pomysł na biznes
A na prezesa Plichtę.

-- -- -

Data: 2016-12-09 16:47:20
Autor: Marek
On Wed, 7 Dec 2016 00:31:17 +0100, Bonum mane <bonum@odpowiedz-na-grupe.cs> wrote:
[...]

trzeba sobie zdawać sprawę Ile w skali całego kraju (w roku) jest takich oszustw i czy faktycznie jest to problem.

--
Marek

Data: 2016-12-13 10:41:55
Autor: Maciek
W dniu 2016-12-09 o 16:47, Marek pisze:
trzeba sobie zdawać sprawę Ile w skali całego kraju (w roku) jest takich oszustw i czy faktycznie jest to problem.
Jeśli jest choćby jedno rocznie, to problem istnieje, zwłaszcza że
najczęściej są to jednak oszustwa na znaczne kwoty. A likwidacja
procederu nie jest trudna (mechanizm czasowej "blokady" KW).

Maciek

Data: 2016-12-13 11:48:35
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości - super pomysł na biznes
Pojawi się nowa kategoria: kupujacy dla picu, żeby uczciwemu sprzedawcy zablokować KW (nie pytajcie po co, na wszystkim a się zarobić, np. na umowach przedwstępnych o których nikt z ulicy nie ma pojęcia, na jak długo obowiązują).

-- -- -
(mechanizm czasowej "blokady" KW).

Data: 2016-12-13 14:23:13
Autor: J.F.
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o2ojm3$1cf$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale na to jest znany sposob - zadatek.

Tylko znow sie pojawi kwestia - kiedy go zaplacic i jak :-)

J.

Data: 2016-12-13 17:24:04
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż nieruchomości - super pomysł na biznes
Lub takiego zachachmęcenia umowy, żeby zadatek okazał się zaliczką.

-- -- -

Data: 2016-12-14 09:25:08
Autor: Maciek
W dniu 2016-12-13 o 14:23, J.F. pisze:
Ale na to jest znany sposob - zadatek.
Tylko znow sie pojawi kwestia - kiedy go zaplacic i jak :-)
Akurat z zadatkiem nie ma chyba problemu, gdyż jego zapłata nie wiąże
się z niczym konkretnym. Zapewne można skonstruować umowę przedwstępną,
w której umieści się zapis, że niewpłacenie zadatku w ciągu x dni
oznacza rozwiązanie umowy. W przypadku zadatku i tak większe ryzyko jest
po stronie kupującego, więc nie sądzę, żeby ktoś się bawił w "blokady" KW.

Maciek

Data: 2016-12-07 10:53:13
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-06 o 16:03, witek pisze:
Nie da sie.
Kupujesz czy sprzedajesz?
Na szczęście ani to, ani to, ale mam w rodzinie starszą osobę z takim
problemem - nie chciałbym, żeby "wtopiła" :-)

Maciek

Data: 2016-12-07 15:58:26
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/7/2016 3:53 AM, Maciek wrote:
[...]

to sie nazywa odpowiedz nie na temat.

dalej nie wiem czy kupuje czy sprzedaje

Data: 2016-12-08 09:02:45
Autor: Maciek
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-07 o 22:58, witek pisze:
[...]
Ups. Rzeczywiście :-) Chodzi o sprzedaż.

Maciek

Data: 2016-12-08 10:02:05
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/8/2016 2:02 AM, Maciek wrote:
[...]

Kupujący deponuje pieniądze na koncie bankowym notariusza.
Notariusz przelewa pieniądze po sporządzeniu aktu notarialnego.

Data: 2016-12-09 09:15:06
Autor: Tomasz Kaczanowski
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-08 17:02, witek pisze:
[...]

To banki musiały by zmienic sposób uruchamiania kredytów, teraz uruchamiają w ciągu kilku dni po otrzymaniu aktu notarialnego...

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl/promocje

Data: 2016-12-08 10:12:09
Autor: t-1
Sprzedaż nieruchomości
[...]

A co mówi tytuł wątku?

Data: 2016-12-08 10:02:27
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/8/2016 3:12 AM, t-1 wrote:
A co mówi tytuł wątku?

nic.

Data: 2016-12-08 11:12:23
Autor: Liwiusz
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-08 o 10:12, t-1 pisze:
[...]

Niewiele mówi. W ramach umowy sprzedaży można sprzedać lub kupić.

--
Liwiusz

Data: 2016-12-08 11:27:00
Autor: t-1
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-08 o 11:12, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-12-08 o 10:12, t-1 pisze:

A co mówi tytuł wątku?

Niewiele mówi. W ramach umowy sprzedaży można sprzedać lub kupić.

Tytułem jest: "sprzedaż nieruchomości" a nie "umowa sprzedaży"
Gdyby kupował, jestem przekonany, było by "Kupno nieruchomości"

Data: 2016-12-08 10:02:59
Autor: witek
Sprzedaż nieruchomości
On 12/8/2016 4:27 AM, t-1 wrote:
[...]

to tylko twoje domysly a nie fakty.

Data: 2016-12-08 11:31:05
Autor: Liwiusz
Sprzedaż nieruchomości
W dniu 2016-12-08 o 11:27, t-1 pisze:
[...]

Nie ma powodu, aby doradzając w tak ważnych sprawach opierać się na twoim przekonaniu.

--
Liwiusz

Data: 2016-12-06 12:05:06
Autor: J.F.
Sprzedaż nieruchomości
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o24j43$r8f$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Przez bank. Banki chca byc zabezpieczone i nie przeleja ci grubszej kwoty, bo co bedzie, jak zadnego domu nie kupisz, tylko sp* ?

Niepokojące jest to
przejście 3->4, bo mam wrażenie, że sprzedający już pozbył się
własności, a jeszcze nie otrzymał za nie zapłaty. Przypuśćmy, że

Niestety.
I mimo uplywu lat jakos zadna wladza nie chce tego naprawic.

kupujący szybko sprzedaje nieruchomość dalej i z jakichś względów staje
się niewypłacalny. Realna sytuacja, czy wymyślam problemy?

Tak szybko nie sprzeda, bo nasze sady dlugo dzialaja.
Zanim go wpisza jako wlasciciela, to duzo czasu uplynie, bank zdazy przelac.

No chyba, ze bank nie przeleje ...
Albo na podstawie samego aktu sprzeda - ja jestem wlascicielem, tu jest akt, tylko nabywca musi przeoczyc warunki platnosci w tym akcie.

Z kredytem problem jeszcze mniejszy - bo bank bedzie najpierw wymagal dokonania wpisu hipotecznego, a wtedy nastepny nabywca bedzie widzial, ze dom obciazony

Przyklad
http://osobistydoradca.com.pl/zakup-mieszkania-na-kredyt-krok-po-kroku

J.

Data: 2016-12-09 16:45:14
Autor: Marek
Sprzedaż nieruchomości
On Tue, 6 Dec 2016 12:05:06 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Przez bank. Banki chca byc zabezpieczone i nie przeleja ci grubszej kwoty, bo co bedzie, jak zadnego domu nie kupisz, tylko sp* ?

W mbanku przelew hipoteczny robi się samemu, dostaje się na rachunku dostępne środki równe przyznanemu kredytowi. W PKO bank sam robi przelew.

--
Marek

Data: 2016-12-10 11:20:41
Autor: Kris
Sprzedaż nieruchomości
W dniu piątek, 9 grudnia 2016 16:45:21 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
W mbanku przelew hipoteczny robi się samemu, dostaje się na rachunku dostępne środki równe przyznanemu kredytowi. W PKO bank sam robi przelew.

W którym momencie?

Data: 2016-12-12 19:03:31
Autor: Marek
Sprzedaż nieruchomości
On Sat, 10 Dec 2016 11:20:41 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
W którym momencie?

Nie ma znaczenia, bo chodzi o to, że kredytobiorca świadomie lub nie może tą kasę przelać niekoniecznie do sprzedającego.

--
Marek

Data: 2016-12-12 11:47:56
Autor: Tomasz Kaczanowski
Sprzedaż nieruchomości
wrote:
[...]

Nie wiem jak w mbanku, ale w większości banków, do uruchomienia kredytu potrzebny jest akt notarialny, więc jest sam kredyt uruchamiany PO podpisaniu aktu i zawiezieniu dokumentów do banku.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Sprzedaż nieruchomości