Sprzeda np. to te sprzeda opodatkowana VAT?

Data: 2011-03-27 23:56:26
Autor: Pawe Szostek
Sprzeda np. to te sprzeda opodatkowana VAT?
Mwi si czasami, e firma prowadzi wycznie sprzeda opodatkowan/
nieopodatkowan VAT.
Przy sprzeday usug za granic obowizuje stawk "np". Czy taka
sprzeda ze stawk "np" to sprzeda opodatkowana VAT czy
nieopodatkowana VAT?

Data: 2011-03-28 10:05:45
Autor: Maddy
Sprzedaż np. to też sprzedaż opodat kowana VAT?
W dniu 28-03-2011 08:56, Paweł Szostek pisze:
Mówi się czasami, że firma prowadzi wyłącznie sprzedaż opodatkowaną/
nieopodatkowaną VAT.
Przy sprzedaży usług za granicę obowiązuje stawką "np". Czy taka
sprzedaż ze stawką "np" to sprzedaż opodatkowana VAT czy
nieopodatkowana VAT?

Ani jedno ani drugie - jak sam nazwa wskazuje to jest sprzedaż niepodlegająca VAT - osobna kategoria. Nie stawka!

W przypadku świadczenia usług poza terytorium kraju fakt, że sprzedaż ta nie podlega VAT w Polsce nie wyłącza prawa do odliczenia VAT od zakupów, które jej dotyczą.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-28 01:30:12
Autor: Pawe Szostek
On 28 Mar, 10:05, Maddy <ma...@esi.com.pl> wrote:
W dniu 28-03-2011 08:56, Pawe Szostek pisze:

> [...]
> nieopodatkowana VAT?

Ani jedno ani drugie - jak sam nazwa wskazuje to jest sprzeda
niepodlegajca VAT - osobna kategoria. Nie stawka!

W przypadku wiadczenia usug poza terytorium kraju fakt, e sprzeda ta
nie podlega VAT w Polsce nie wycza prawa do odliczenia VAT od zakupw,
ktre jej dotycz.

--
*** Stosujesz sie do powyszych teorii na wasn odpowiedzialno ***

Magdalena "Maddy" Wooszyk
JID ma...@esi.com.pl
GG: 5303813

Powiedzmy, e przedsibiorca majc firm odpisywa sobie VAT
naliczony.
Kiedy przedsibiorca likwiduje dziaalnoci to w niektrych sytuacjach
powinien skorygowa VAT (a co za tym idzie wpaci ten VAT na konto
US).

Z tym, e - o ile dobrze pamitam - przedsibiorca nie musi korygowa
VAT od wydatkw
ktre skonsumowane zostay w caoci na potrzeby sprzeday
opodatkowanej.
Czyli np. usugi ksigowe, papier do drukarki, prd, gaz.
Czy tak jest w istocie?

Zakadajc, e tak jest, to nie wiem, czy w tym kontekcie sprzeda ze
stawk np.
mona zaliczy do sprzeday opodatkowanej?

Data: 2011-03-29 00:04:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Mar 2011, Pawe Szostek wrote:

ktre skonsumowane zostay w caoci na potrzeby sprzeday
opodatkowanej.
Czyli np. usugi ksigowe, papier do drukarki, prd, gaz.
Czy tak jest w istocie?

  Ano jest.

Zakadajc, e tak jest, to nie wiem, czy w tym kontekcie sprzeda ze
stawk np.
mona zaliczy do sprzeday opodatkowanej?

  Nie.
  Ale tego nie wolno myli: jest osobny przepis, pozwalajcy *odlicza
VAT* od zakupw zwizanych ze sprzeda o ktrej mowa (mimo, e ona
jest NP), na zasadach takich jak przy sprzeday opodatkowanej.

  Rnica jest, "haczyki" w zapisie.
  Ale odliczc wolno.
  Co nadal *nie czyni* z tego "zaliczenia do sprzeday opodatkowanej".

  Przepis:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22897,20110101,odliczenie-i-zwrot-podatku-odliczanie-czesciowe.html
+++
8. Podatnik ma rwnie prawo do obnienia kwoty podatku nalenego o kwot podatku naliczonego, o ktrej mowa w ust. 2, jeeli importowane lub nabyte towary i usugi dotycz:
       1) dostawy towarw lub wiadczenia usug przez podatnika poza terytorium kraju, jeeli kwoty te mogyby by odliczone, gdyby czynnoci te byy wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty,
z ktrych wynika zwizek odliczonego podatku z tymi czynnociami;
-- -

(a ust.2 znasz na wyrywki, wic nie bd przekleja ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-29 02:07:22
Autor: Pawe Szostek
On 29 Mar, 00:04, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
Ale tego nie wolno myli : jest osobny przepis, pozwalaj cy *odlicza
VAT* od zakup w zwi zanych ze sprzeda o kt rej mowa (mimo, e ona
jest NP), na zasadach takich jak przy sprzeda y opodatkowanej.

Oczywicie to prawda - mogem odliczy VAT od zakupw zwizanych z t
sprzeda.
Tylko dalej nie jestem pewien czy przy ewentualnej likwidacji firmy
naley skorygowa VAT od tych "skonsumowanych" w caoci wydatkw
(prd, gaz, itd.),
ktre suyy tej sprzeday?

PS Sorry za niewyszukane sownictwo, ale nie posiadam lepszego.

Data: 2011-03-29 11:43:16
Autor: Maddy
W dniu 29-03-2011 11:07, Paweł Szostek pisze:
[...]

Oczywiście to prawda - mogłem odliczyć VAT od zakupów związanych z tą
sprzedażą.
Tylko dalej nie jestem pewien czy przy ewentualnej likwidacji firmy
należy skorygować VAT od tych "skonsumowanych" w całości wydatków
(prąd, gaz, itd.),
które służyły tej sprzedaży?

W przypadku likwidacji działalności płacisz VAT od remanentu - tego co Ci fizycznie zostało "nieskonsumowane". A wiec wyrobów, towarów, materiałów, wyposażenia i środków trwałych (remanent dla celów PDOF jest ciut weższy - nie ma tam ŚT).

Został Ci w zapasie jakiś prąd i gaz?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-29 02:51:14
Autor: Pawe Szostek
On 29 Mar, 11:43, Maddy <ma...@esi.com.pl> wrote:
W dniu 29-03-2011 11:07, Pawe Szostek pisze:

> [...]
> Tylko dalej nie jestem pewien czy przy ewentualnej likwidacji firmy
> naley skorygowa VAT od tych "skonsumowanych" w caoci wydatkw

W przypadku likwidacji dziaalnoci pacisz VAT od remanentu - tego co
Ci fizycznie zostao "nieskonsumowane". A wiec wyrobw, towarw,
materiaw, wyposaenia i rodkw trwaych (remanent dla celw PDOF jest
ciut weszy - nie ma tam T).

Zosta Ci w zapasie jaki prd i gaz?

--
*** Stosujesz sie do powyszych teorii na wasn odpowiedzialno ***

Magdalena "Maddy" Wooszyk
JID ma...@esi.com.pl
GG: 5303813

Nie zosta :-)
Poza tym jaki czas temu przeszedem na zwolnienie podmiotwe VAT,
wic VAT od remanentu te chyba nie zapac?

Data: 2011-03-30 08:18:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Mar 2011, Pawe Szostek wrote:

Poza tym jaki czas temu przeszedem na zwolnienie podmiotwe VAT,
wic VAT od remanentu te chyba nie zapac?

  No zapacie chyba wtedy?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-30 00:31:31
Autor: Pawe Szostek
On 30 Mar, 08:18, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Tue, 29 Mar 2011, Pawe Szostek wrote:
> Poza tym jaki czas temu przeszedem na zwolnienie podmiotwe VAT,
> wic VAT od remanentu te chyba nie zapac?

No zapacie chyba wtedy?

pzdr, Gotfryd

Nie zapaciem dlatego, e mino 15 miesicy od od koca okresu
rozliczeniowego,
w ktrym wydano skadniki majtku i usugi (o wartoci do 15 000 z)
do uytkowania
i od takich skadnikw nie trzeba chyba paci VATu przy przejciu na
zwolnienie?
Nie wiem jednak, czy nie popeniem bdu, bo w cigu ostatnich 12
miesicy
przed zwolnieniem odpisywaem rwnie VAT od takich wydatkw wanie
jak
prd, czy gaz i nie zapaciem za to VATu przy przejciu na
zwolnienie. A moe powinienem by?

Data: 2011-03-30 23:30:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 30 Mar 2011, Pawe Szostek wrote:

[...]

  Ale one zostay zuyte! (w okresie "suenia czynnosciom opodatkowanym").
  Co niby chciae opodatkowa?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-29 11:48:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-29 11:43, Maddy pisze:

Został Ci w zapasie jakiś prąd i gaz?

Załóżmy, że ładował firmowym prądem firmowe akumulatorki. Co wówczas? :)

--
Liwiusz

Data: 2011-03-29 11:59:59
Autor: Maddy
W dniu 29-03-2011 11:48, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-03-29 11:43, Maddy pisze:

Został Ci w zapasie jakiś prąd i gaz?

Załóżmy, że ładował firmowym prądem firmowe akumulatorki. Co wówczas? :)

Ma przez jakiś czas naładowane akumulatorki. Albo do czegoś podłączy i zużyje albo z czasem same się rozładują
Naprawdę nie wiesz jak to działa? Odrobina fizyki i od razu taki problem?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-29 12:12:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-29 11:59, Maddy pisze:
[...]

Ano widzisz, pomijając problemy obiektywne, jak zostanie Ci 10000 litrów "biurowej" wody w baniakach, to musisz za nią zwrócić VAT, ale jeśli zostanie Ci zapas prądu, z którego możesz korzystać przez rok, to już nie?

Problem może i głupi, ale przy skomplikowanych systemach podatkowych nieuniknionym jest zastanawianie się nad pozornie absurdalnymi sytuacjami, nad którymi normalnie nikomu się by nie chciało zastanawiać.

Rozwiązaniem jest uproszczenie systemu, tak aby kilka lat studiów nie było wymagane do pełnego zrozumienia "czym jest dochód" itp., ale jak na razie nie zanosi się na to w Polsce, choć może za kilka lat, jak już pomimo kolejnego podnoszenia podatków dziura będzie nadal rosnąć?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-29 13:07:31
Autor: Maddy
W dniu 29-03-2011 12:12, Liwiusz pisze:
[...]

Istnieje taki dodatkowy współczynnik w tym równaniu - nazwy się "a kto mi udowodni".

No chyba że masz sposób na magazynowanie dużych ilości energii elektrycznej. Dużych - takich żeby było to zauważalne.
Nie szalejąc - np. żeby starczyło na zasilenie średniego mieszkania - lodówka, pralka, telewizor, może i toster albo mikser, przez powiedzmy miesiąc, już nawet nie mówię rok.
Można by sobie np. naładować akumulatory słoneczne w lecie i całą zimę z tego korzystać. Bajer!

Ty się nie przejmuj polskimi podatkami, masz Nobla w kieszeni i dużą bańkę do tego!

W końcu największą wadą energii elektrycznej jest fakt, że nie można jej sensownie magazynować i nadprodukcja się marnuje (stąd w przemyśle karne opłaty za moc zamówioną a niewykorzystaną). Skoki poboru prądu to zmora elektrowni.
A Ty zdaje się rozwiązałeś ten problem.
I cicho siedzisz?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-28 21:30:16
Autor:
[...]

Ani jedno ani drugie - jak sam nazwa wskazuje to jest sprzeda niepodlegajca VAT - osobna kategoria. Nie stawka!

Inaczej i prociej - nie ma stawki "np".

Data: 2011-03-28 23:48:15
Autor: adam
W dniu 2011-03-28 21:30, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
[...]
Inaczej i prościej - nie ma stawki "np".

No właśnie, co to jest np?
Art 5 ust1 ustawy
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają:
(...)
2) eksport towarów;
(...)
5) wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Wyraźnie jest "podlegają", nigdzie nie ma że jest "np".
Art 41 mówi że w powyższych przypadkach stawka jest 0%, nic nie mówi że jest "np". Skąd to wziąłeś?
Google to potęga, zachęcam do korzystania.
Adam

Data: 2011-03-29 08:17:06
Autor: Maddy
W dniu 28-03-2011 23:48, adam pisze:
[...]

Mówimy o świadczeniu usług poza terytorium kraju (nazywane potocznie eksportem usług) - to nie jest ani eksport TOWARÓW ani wewnątrzwspólnotowa dostawa TOWARÓW bo to jest świadczenie USŁUG.
Które nie am stawki w ustawie o PTU ponieważ NIE PODLEGA OPODATKOWANIU w Polsce. VAT rozlicza nabywca (lub nie, jeżeli przypadkiem w jego kraju nie ma VATu).

Wyraźnie jest "podlegają", nigdzie nie ma że jest "np".
Art 41 mówi że w powyższych przypadkach stawka jest 0%, nic nie mówi że
jest "np". Skąd to wziąłeś?

Z braku w ustawie właśnie. Jeżeli coś nie podlega opodatkowaniu to nie podlega. W skrócie "np".
To nie jest stawka, do cholery! To informacja, że stawki NIE MA.
Ile razy można to tłumaczyć w jednym wątku?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-30 08:15:49
Autor: adam
Sprzedaż np. to też sprzedaż opodat kowana VAT?

Mówimy o świadczeniu usług poza terytorium kraju (nazywane potocznie eksportem usług)

No tak, umknął mi ten szczegół, przepraszam wszystkich
Adam

Sprzeda np. to te sprzeda opodatkowana VAT?