Sprzedaż online za granicę a księgowość

Data: 2009-05-13 01:56:21
Autor: nnjn13
Sprzedaż online za granicę a księgowość
Witam,

myślę o sprzedaży produktów niematerialnych (konkretnie: licencje na
moje oprogramowanie) za granicę. Klientami byłyby głównie osoby
fizyczne, potencjalnie z całego świata. Płatności - pewnie przez
PayPal,
albo jakiś inny serwis tego typu.

Czy ktoś z Was ma doświadczenia z tego typu modelem sprzedaży?
Interesuje mnie w jaki sposób powinienem dokumentować sprzedaż, tak
żeby
było ok z punktu widzenia urzędu skarbowego. Wyobrażam to sobie tak,
że
klient będzie otrzymywał e-mailem rachunek w języku angielskim z
informacjami takimi jak na fakturze VAT (moje dane, nazwa programu,
cena
netto i brutto w USD lub EUR). Czy taki rachunek po wydrukowaniu i
dołączeniu do dokumentacji księgowej będzie uznany jako wystarczająca
dokumentacja przychodu i dla celów VAT, czy powinno to być jakoś
inaczej
dokumentowane?

Sprzedaż online za granicę a księgowość