Sprzedaż oprogramowania firmie ukraińsk iej.

Data: 2009-06-04 10:30:41
Autor: Andrzej S.
Sprzedaż oprogramowania firmie ukraińsk iej.
Dzien dobry,

Bardzo proszę o pomoc, bo sytuacja mnie przerasta.

Jestem drobnym producentem oprogramowania, rozliczam się
wg KPiR, płacę VAT. Ale oto trafiła się instytucja z Ukrainy
która niespodziewanie chce kupić mój program. Instytucja
państwowa i bardzo szacowna.

Jak to zrobić tanio i elegancko? Czy mogę po prostu
wystawić standardow±, polsk± fakturę w złotych, podać numer
konta i wszelkie problemy techniczne pozostawić im?
W koncu to oni do mnie po cos przychodz± i załóżmy,
że ja nawet nie wiem, że to inny kraj. Gdybym ja co¶
chciał od np. Billa Gatesa, to musiałbym się dostosować
do jego warunków, przełkn±ć jego fakturę, poszukać banku,
gdzie wpłaciłbym tyle złotych ile on chce dolarów, itd.

Zaznaczam ze jeszcze nie rozmawiałem z nimi na te tematy.
Byc moze problem nie istnieje, ale proszę o trochę ¶wiatła.

dziekuje i pozdrawiam serdecznie
--
A S

Data: 2009-06-04 11:11:13
Autor: Tomek
Sprzedaż oprogramowania firmie ukraińskiej .
Dnia 04-06-2009 o 10:30:41 Andrzej S. <A_S@nie_nie.pl> napisał(a):

Dzien dobry,

Bardzo proszÄ™ o pomoc, bo sytuacja mnie przerasta.

Jestem drobnym producentem oprogramowania, rozliczam siÄ™
wg KPiR, płacę VAT. Ale oto trafiła się instytucja z Ukrainy
która niespodziewanie chce kupić mój program. Instytucja
państwowa i bardzo szacowna.

Co oznacza "chce kupić program" - pudełko, licencję, prawa majątkowe?

Jak to zrobić tanio i elegancko? Czy mogę po prostu
wystawić standardową, polską fakturę w złotych, podać numer
konta i wszelkie problemy techniczne pozostawić im?
W koncu to oni do mnie po cos przychodzą i załóżmy,
ĹĽe ja nawet nie wiem, ĹĽe to inny kraj. Gdybym ja coĹ›
chciał od np. Billa Gatesa, to musiałbym się dostosować
do jego warunków, przełknąć jego fakturę, poszukać banku,
gdzie wpłaciłbym tyle złotych ile on chce dolarów, itd.

Prawie tak jak piszesz, bo raczej ukraińskiej faktury nie wystawisz :)
Jeśli sprzedajesz usługę (czyli licencję lub prawa), to wystawiasz
fakturę tzw. NP, czyli bez stawki i kwoty podatku oraz kwoty należności
wraz z podatkiem - a przynajmniej ja bym tak zrobił. Poszukaj w archiwum grupy "eksport usług" i "faktura NP",
"art 27 ust. 3,4"

Jeśli sprzedajesz BOX-a, to się nie znam :)

Zaznaczam ze jeszcze nie rozmawiałem z nimi na te tematy.
Byc moze problem nie istnieje, ale proszę o trochę światła.

IMHO problem nie istnieje, chyba ĹĽe sÄ… jakieĹ› restrykcje na eksport takiego oprogramowania.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-06-04 11:13:12
Autor: Tomek
Sprzedaż oprogramowania firmie ukraińskiej .
Abstrahuję od tego, z jakiego źródła przychodów będziesz miał przychód,
był z miesiąc temu wątek na ten temat.

Data: 2009-06-04 11:22:03
Autor: Andrzej S.
Tomek pisze:
Abstrahuję od tego, z jakiego źródła przychodów będziesz miał przychód,
był z miesiąc temu wątek na ten temat.

Tomku, dziekuje, ale nic nie rozumiem.

Jaki BOX, jakie pudełko, jaka licencja, jaka faktura NP?

Powiem tak - Ukrainiec che kupic cos w rodzaju Worda czy Excela.
Jeden program, na jedno stanowisko, broszura + krÄ…ĹĽek CD,
zafoliowane, z kartką zatytułowaną "Licencja". Zdjęty
z półki za moimi plecami, bo programy te sprzedaję w kraju.

dziekuje i pozdr serd
--
A S

Sprzedaż oprogramowania firmie ukraińsk iej.