Sprzedaż prawa do miejsca parkingowego

Data: 2011-07-13 16:20:07
Autor: Janusz
Sprzedaż prawa do miejsca parkingowego
Mam mieszkanie przekazane protokołem do użytkowania(bez aktu notarialnego), przez spółdzielnię z przyporządkowanym umową ze społdzielnią miejscem parkingowym. Czy mogę sprzedać prawa do tego miejsca parkingowego innemu członkowi spółdzielni?Jeśli tak, to czy aktem notarialnym? (Proszę o inne propozycje rozwiązania.)

Data: 2011-07-13 09:36:23
Autor: witek
On 7/13/2011 9:20 AM,  Janusz wrote:
[...]

ale co chcesz sprzedac jesli nie jestes tego wlascicielem?

Data: 2011-07-13 16:49:30
Autor: Janusz

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ivkapk$koe$13inews.gazeta.pl...
[...]

Chcę sprzedać prawa do tego miejsca, co napisałem w poście

Data: 2011-07-13 09:50:54
Autor: witek
On 7/13/2011 9:49 AM,  Janusz wrote:
[...]

ale jakie masz te prawa?
miejsce parkingowe jest przypisane do mieszkania i zapewne masz prawo jego uzytkowania i nic wiecej. O ile umowa ze społdzielnią ci tego nie zabrania to najwyzej mozesz je wynajac.

Data: 2011-07-13 16:50:31
Autor: Warto Rzomawiać
Sprzedaż prawa do miejsca parkingowego
Chcę sprzedać prawa do tego miejsca, co napisałem w poście

w przypandku spółdzielni miejsce nie stanowi oddzielneg lokalu i jest przypozondkowane do mieszkania.

Mecenas

Data: 2011-07-14 18:33:49
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Warto Rzomawiać" <w456@onet.pl> napisał w wiadomości news:ivkbcb$ph8$1news.onet.pl...
Chcę sprzedać prawa do tego miejsca, co napisałem w poście

w przypandku spółdzielni miejsce nie stanowi oddzielneg lokalu i jest przypozondkowane do mieszkania.

Albo i nie :-)

Data: 2011-07-13 16:59:01
Autor: MZ
W dniu 2011-07-13 16:49,  Janusz pisze:
ale co chcesz sprzedac jesli nie jestes tego wlascicielem?

Chcę sprzedać prawa do tego miejsca, co napisałem w poście

Ależ Ty nie jesteś właścicielem tego miejsca tylko użytkownikiem/najemcą
(podobnie jak mieszkania). Tak samo jak tego mieszkania nie możesz
sprzedać, tak samo nie możesz sprzedać prawa do miejsca parkingowego.
Tym bardziej, że ono przynależy do konkretnego mieszkania. Witek ujął to
krótko, ja Ci to rozpisałem, mam nadzieję że zrozumiałeś.
Jedyne co możesz to się dogadać nieoficjalnie na odstępne za użytkowanie
miejsca w czasie kiedy zajmujesz mieszkanie do którego przynależy.

--
MZ

Data: 2011-07-13 18:48:45
Autor: Janusz

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ivkbri$rph$1news.onet.pl...
[...]

Może żle napisałem (zupełnie nie znam sie na prawie). Jestem właścicielem tego mieszkania(za moje pieniądze je wybudowano i miejsce postojowe też).. Mam protokoł odbioru techbicznego i przekazania do wykończenia lokalu. Jest decyzja o pozwoleniu na zasiedlenie, mieszkam w nim, nie mam jeszcze aktu notariannego.Chciałbym pozbyć się tego miejsca i wycofać pieniądze za jego wykonanie.
A czy po sporządzeniu aktu notarialnego lokalu mieszkalnego z przynaleznym miejscem parkingowym będzie to możliwe? J.

Data: 2011-07-13 15:17:42
Autor: witek
On 7/13/2011 11:48 AM,  Janusz wrote:

Może żle napisałem (zupełnie nie znam sie na prawie). Jestem właścicielem
tego mieszkania

wygląda no to ze (ewentualnie jeszcze) nie jestes.

(za moje pieniądze je wybudowano i miejsce postojowe też)..

to, ze komus dales pieniadze, zeby cos wybudowal, nie znaczy ze to jest twoje. Ewentualnie bedzie, co sie czasami udaje.

Mam protokoł odbioru techbicznego i przekazania do wykończenia lokalu. Jest
decyzja o pozwoleniu na zasiedlenie, mieszkam w nim, nie mam jeszcze aktu
notariannego.

wiec dopoki go nie masz, to mieszkasz na cudzym.

Chciałbym pozbyć się tego miejsca i wycofać pieniądze za jego
wykonanie.

to musisz poczekac na akt notarialny, ale i z tym ciezko ci bedzie oddzielic miejsce postojowe od mieszkania.
Raczej ci sie nie uda, chyba, ze go zabudujesz.

A czy po sporządzeniu aktu notarialnego lokalu mieszkalnego z przynaleznym
miejscem parkingowym będzie to możliwe? J.

raczej nie.

Data: 2011-07-13 18:57:23
Autor: spp
Sprzedaďż˝ prawa do miejsca parkingowe go
W dniu 2011-07-13 18:48,  Janusz pisze:

Mo�e �le napisa�em (zupe�nie nie znam sie na prawie). Jestem w�a�cicielem
tego mieszkania(za moje pieni�dze je wybudowano i miejsce postojowe te�)..
Mam protoko� odbioru techbicznego i przekazania do wyko�czenia lokalu. Jest
decyzja o pozwoleniu na zasiedlenie, mieszkam w nim, nie mam jeszcze aktu
notariannego.Chcia�bym pozby� si� tego miejsca i wycofa� pieni�dze za jego
wykonanie.
A czy po sporz�dzeniu aktu notarialnego lokalu mieszkalnego z przynaleznym
miejscem parkingowym b�dzie to mo�liwe? J.

http://wspolnota.net.pl/viewtopic.php?p=52248#52248

Bardziej skomplikowane niż myślisz. :(

--
spp

Data: 2011-07-13 22:42:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 13 Jul 2011,  Janusz wrote:

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał
[...]
[...]

  No więc *nie jesteś* właścicielem mieszkania.
  Jesteś właścicielem prawa do zakupu tego mieszkania :)
  Taka odmiana biletu... wróć, bilet to na usługi, odmiana talonu
może być :)
  Masz opłacony talon, nie masz mieszkania.
  I nie mamy pojęcia jak ustaliliście ze sprzedającym zasady rozporządzania
tym talonem. Co do zasady prawa są zbywalne, ale również co do zasady
na przeniesienie długu wierzyciel musi wyrazić zgodę, więc to czy
możesz "sprzedać talon" zależy od zapisów w umowie, a jeśli zapisów
nie ma, to od tego czy wpłaciłeś CAŁĄ należną kwotę (czyli własny
dług). A umowa nie jest na mieszkanie osobno i garaż osobno, lecz
na całość, stąd "cały dług" oznacza wszystkie koszty związane
z mieszkaniem. Jeśli w umowie jest "ostateczne rozliczenie" (albo
coś w tym stylu) a nie zostało dokonane, to znaczy że nie wiadomo
czy masz dług wobec sprzedającego, czyli - o ile umowa nie stanowi
inaczej - potrzebna jest jego zgoda.

Chciałbym pozbyć się tego miejsca i wycofać pieniądze za jego wykonanie.

  :)

A czy po sporządzeniu aktu notarialnego lokalu mieszkalnego z przynaleznym
miejscem parkingowym będzie to możliwe? J.

  Pomyślałeś że trzeba będzie je oddzielić od mieszkania jako osobną
nieruchomość?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-13 15:47:53
Autor: witek
On 7/13/2011 3:42 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
Jesteś właścicielem prawa do zakupu tego mieszkania :)

Nie.
jest stroną umowy o wybudowanie i przekazania mieszkania na własność.

Data: 2011-07-14 10:48:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 13 Jul 2011, witek wrote:

On 7/13/2011 3:42 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
Jesteś właścicielem prawa do zakupu tego mieszkania :)

Nie.
jest stroną umowy o wybudowanie i przekazania mieszkania na własność.

  Co prawda to prawda.
  Ale skoro to mieszkanie już istnieje, pozostało owo "przekazanie
na własność", czyli sprzedaż. Odniosłem się do stanu faktycznego
(z już częściowo wykonaną umową), acz moja wina że nie zastrzegłem :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-13 15:49:50
Autor: witek
Sprzedaż prawa do miejsca parkingowego
On 7/13/2011 3:42 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
  Pomyślałeś że trzeba będzie je oddzielić od mieszkania jako osobną
nieruchomość?

co w przypadku "wolnostojacego" miejsca postojowego sie po prostu nie da. :)

tak samo jak sie nie da odsprzedać połowy dużego pokoju.

Data: 2011-07-13 20:47:49
Autor: ąćęłńóśźż
Sprzedaż prawa do miejsca parkingowego
Czyli chcesz zbyć tzw. ekspektatywę do miejsca postojowego.
Teoretycznie możliwe.
Diabeł tkwi w szczegółach, jak umowa, statut spółdzielni i podobne pierdoły.
Idź do ze dwóch notariuszy w pobliżu.
A na koniec do trzeciego.

-- -- -