Sprzedaz programu na fakture bez umowy

Data: 2013-12-15 19:16:27
Autor: the_foe
Sprzedaz programu na fakture bez umowy
W dniu 2013-12-14 15:11, Von Nogay pisze:
Witam,
czy jesli sprzedam wlasny program komputerowy na fakture bez umowy to
nabywca ma prawo do kodu zrodlowego i jego modyfikacji, czy nie (moze
domyslnie jest to jakas forma licencji)?

pozdrawiam,
Jan

Ustawa PA była pisana kiedy duza czesc programow była pisana w kodzie maszynowym czy asemblerze i de facto nie było czegos takiego jak kod zrodlowy...

--
@foe_pl

Data: 2013-12-15 11:45:03
Autor: Adam Klobukowski
On Sunday, 15 December 2013 19:16:27 UTC+1, the_foe  wrote:
> [...]

Ustawa PA była pisana kiedy duza czesc programow była pisana w kodzie maszynowym czy asemblerze i de facto nie było czegos takiego jak kod zrodlowy...

Program napisany w asemblerze też ma kod Ľródłowy. W kodzie maszynowym nie pisze się mniej więcej od 67 ;), a w momencie jak ustawa o prawie autorskim była pisana (a przynajmniej jej czę¶ć dotycz±ca proframów komputerowych) tez już mało kto (i rzadko) pisał cokolwiek w asemblerze.

AdamK

Data: 2013-12-15 20:44:44
Autor: Von Nogay
On 12/15/2013 07:16 PM, the_foe wrote:
[...]

"Duza czesc"? Daj spokoj, taka sytuacja nie wystepuje od 60 lat (kod maszynowy), a assembler, to tez jezyk i kod zrodlowy a "duza czesc" w jego przypadku minela 40 lat temu.
Nie znam sie na prawie, ale na tym akurat sie znam.
A co do prawa, to chyba jednak klient na program nie ma zadnych praw do kodu zrodlowego o ile nie zostalo to wyraznie sprecyzowane w umowie (a u mowy nie bylo, byla tylko faktura):
http://decyzje-it.pl/centrum-wiedzy/inne-klasy/artykuly/kod-zrodlowy-aspekty-prawne.html
Uff, dla mnie, ignoranta prawnego, to ulga...

pzdr,
Janek

Sprzedaz programu na fakture bez umowy