Sprzedaz programu z przenisieniem praw a DG

Data: 2010-02-12 14:10:53
Autor: wspolna-flaszka.pl
Sprzedaz programu z przenisieniem praw a DG
Witam!
Sytuacja taka, porzed zalozeniem DG wykonałem program na umowe o dzielo, bez przeniesienia praw majatkowych(udzieliłem licencji, nie dałem źródeł).
W DG mam miedzy innymi PKD mowiacy o dzialalnosci w zakresie edycji oprogramowania i działalnosc zwiazana z oprogramowaniem.
Czy jezeli zechce 'inwestorowi' odsprzedać źrodła z przeniesieniem praw majatkowych (by mieć sposkoj z programem) to musze to robic
w ramach DG , tzn wystawiac fakture itp, czy moge to zrobic na umowe o dzielo z 50% KUP, wystawiajac zwykly rachunek?
Jestem na podatku liniowym, płatnikiem VAT, w miedzyczasie jak juz prowadzilem DG robilem do programu poprawki i juz na fakture vat.

pozdrawiam

Data: 2010-02-12 14:42:50
Autor: Piotrek
On 2010-02-12 14:10, wspolna-flaszka.pl wrote:
Witam!
[...]

Nie możesz tego zrobić w ramach DG.
To jest Twój przychód osobisty.

Było ze dwa razy w ciągu ostatniego półrocza.

Piotrek

Data: 2010-02-12 14:47:55
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomości news:hl3m1s$hds$1atlantis.news.neostrada.pl...
On 2010-02-12 14:10, wspolna-flaszka.pl wrote:
Witam!
[...]

Dzięki, mi to oczywiscie na reke bedzie jezeli by doszlo do sprzedazy.

Rozumiem ze zbrodni nie popelnilem robiac w trakcie modyfikacje na fakture ?

Data: 2010-02-12 14:47:34
Autor: Piotrek
On 2010-02-12 14:10, wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]
Jestem na podatku liniowym, płatnikiem VAT, w miedzyczasie jak juz
prowadzilem DG robilem do programu poprawki i juz na fakture vat.

IMHO to również był przychód osobisty a nie z DG.
Dociekliwy kontroler może Ci wywalić koszty, jeśli były.

Piotrek

Data: 2010-02-12 14:49:08
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomości news:hl3mr9$7e1$1nemesis.news.neostrada.pl...
On 2010-02-12 14:10, wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]
[...]

Koszty zwiazane z tymi modyfikacjami ? Takich nie było.
Tyle ze jezeli ten dociekliwy kontroler by mi wywalil koszty to by rowniez przyznal ze i vat US sie nie nalezal czy tak ?

Data: 2010-02-12 14:50:09
Autor: wspolna-flaszka.pl

On 2010-02-12 14:10, wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]
[...]

a jezeli teraz na zamowienie nowej firmy zlapanej juz jak prowadze DG wykonam oprogramowanie
z przeniesieniem praw to bedzie to przychod z DG czy osobisty ?

Data: 2010-02-12 14:59:34
Autor: Piotrek
On 2010-02-12 14:50, wspolna-flaszka.pl wrote:

a jezeli teraz na zamowienie nowej firmy zlapanej juz jak prowadze DG
wykonam oprogramowanie
z przeniesieniem praw to bedzie to przychod z DG czy osobisty ?

To będzie przychód z DG.

Ale jeśli najpierw samodzielnie wykonasz oprogramowanie, a następnie znajdziesz klienta i je sprzedasz to będzie znowu przychód osobisty.

Może poszukaj wątku z 50% KUP w tytule.

P.

Data: 2010-02-12 15:01:01
Autor: wspolna-flaszka.pl

On 2010-02-12 14:49, wspolna-flaszka.pl wrote:
Koszty zwiazane z tymi modyfikacjami ? Takich nie było.
Tyle ze jezeli ten dociekliwy kontroler by mi wywalil koszty to by
rowniez przyznal ze i vat US sie nie nalezal czy tak ?

Nie

nie nie należal sie
czy
nie nie masz racji ? :-)

Data: 2010-02-12 15:14:15
Autor: Piotrek
On 2010-02-12 15:01, wspolna-flaszka.pl wrote:

nie nie należal sie
czy
nie nie masz racji ? :-)

Jak rozumiem nie masz ani zwolnienia podmiotowego, ani przedmiotowego.
No to jakbyś chciał nie zapłacić VATu?

Piotrek

Data: 2010-02-12 15:51:58
Autor: wspolna-flaszka.pl

On 2010-02-12 15:01, wspolna-flaszka.pl wrote:

nie nie należal sie
czy
nie nie masz racji ? :-)

Jak rozumiem nie masz ani zwolnienia podmiotowego, ani przedmiotowego.
No to jakbyś chciał nie zapłacić VATu?

no to inaczej, jezeli bym sprzedawal zrodla to bym musial placic vat ?
Jak to wtedy pogodzic z rachunkiem do umowy o dzielo .
(jestem vatowcem z wyboru nie z musu)

Data: 2010-02-12 16:30:00
Autor: Piotrek
On 2010-02-12 15:51, wspolna-flaszka.pl wrote:

no to inaczej, jezeli bym sprzedawal zrodla to bym musial placic vat ?
Jak to wtedy pogodzic z rachunkiem do umowy o dzielo .
(jestem vatowcem z wyboru nie z musu)

Może jednak zerknij do ustawy o podatku od towarów i usług, bo inaczej to sam sobie zrobisz krzywdę.

Piotrek

Data: 2010-02-12 16:34:46
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomości news:hl3srb$asu$1nemesis.news.neostrada.pl...
On 2010-02-12 15:51, wspolna-flaszka.pl wrote:

[...]

dlatego sie pytam tutaj o konkretna sprawe, juz widze jak sam to znajduje w calej ustawie.

Data: 2010-02-12 20:18:24
Autor: Piotrek
On 2010-02-12 16:34, wspolna-flaszka.pl wrote:

dlatego sie pytam tutaj o konkretna sprawe, juz widze jak sam to
znajduje w calej ustawie.

Ale w jakiej całej? W tym przypadku wystarczy Ci wiedza jakie kwity i kiedy wystawia czynny podatnik VAT.

Piotrek

Data: 2010-02-13 01:09:54
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2010-02-12 14:10, wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]
[...]

  Wiesz o tym, że definicji DG jest *kilka*?
  I to *różnych*?
  Ta z PDoOF zdaje się dość dobrze się pokrywa z tą od przepisów nt.
"rejestrowanej DG" (acz były tu dyskusje co zrobić z "usługą dla
ludzi bez DG"), dlatego najczęściej upraszcza się (? - no na grupie
"się przyjmuje" ;)), że "DG w rozumieniu PDoOF" implikuje "DG
w rozumieniu przepisów o rejestrowanej DG", w drugą stronę niekoniecznie
to działa, czego przykładem mogą być kontrakty menadżerskie oraz
właśnie sprzedaż praw majątkowych (nie musi być program, patent
też się łapie).

  A definicja "DG w rozumieniu VAT" jest *oddzielna*.
  Sam fakt wykonania umowy "osobiście" nie implikuje niepodlegania
pod VAT (zwolnienia z tej okazji nie ma, o ile nie ma zwolnienia
przedmiotowego, czyli usługa nie jest zwolniona - a oprogramowanie
od ładnych paru lat nie jest - i podmiotowego, czyli podatnik
nie jest zwolniony, to "bez VAT" pozostaje tylko niepodleganie).

  Niepodleganie dla umów osobistych *jest* możliwe, ale po pierwsze
kryterium dla VAT *nie jest* "osobistość" wykonania, lecz
właściwe zaliczenie dla podatku dochodowego: tu mamy klops,
bo IMO w razie jak jednocześnie umowa jest "osobista" *i* stanowi
przychód z praw majątkowych, to przepisem szczegółowym będzie
"przychód z praw", zaś wedle cytatu:
+++
z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt 2-9
  ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
-- -

.... więc pod wyłączenie nie podlega, a do tego pozostaje
ów nieszczęsny warunek:

+++
jeżeli z tytułu wykonania tych czynnoœci osoby te sš zwišzane ze
zlecajšcym wykonanie tych czynnoœci prawnymi więzami tworzšcymi
stosunek prawny pomiędzy zlecajšcym wykonanie czynnoœci
i wykonujšcym zlecane czynnoœci co do warunków wykonywania
tych czynnoœci, wynagrodzenia i odpowiedzialnoœci zlecajšcego
wykonanie tych czynnoœci wobec osób trzecich.
-- -

  Z różnych czytanych dyskusji *mi* wyszło, że o ile nie ma
"osób trzecich", czyli mamy umowę osobistą wykonywaną
"na cele własne zamawiającego lub zleceniodawcy", to
nie ma jak się uchylić z podlegania pod VAT.
  Tam (w przepisie) jest (podkreślenie moje): "*i* odpowiedzialności",
bez niej nie ma "kompletu" do wyłączenia.

  Na mój rozum (patrz "każdy odpowiada za siebie" tudzież
sygnaturkę u Maddy), w przypadku ewidentnej "sprzedaży
programu", nie będącej uboczną częścią całości usługi,
w omawianym przypadku nie ma jak uchylić się od VATu.
  Jak nie kijem go (znaczy że "przychód z praw") to pałką
(dla odmiany brak "osób trzecich").
  Oczywiście ma to pewien skutek pozytywny: nawet jakby ktoś
dał rady znaleźć koszt, który został "źle zaliczony", to
odliczenia VATu w ten sposób nie ugryzie.

pzdr, Gotfryd

Sprzedaz programu z przenisieniem praw a DG