Sprzedaz przedmiotu

Data: 2009-02-26 11:23:28
Autor: SDD
Sprzedaz przedmiotu

Uzytkownik <kot1@zcentrum.pl> napisal w wiadomosci news:ec1ef161-15ee-4817-83ed-1899499513a0r4g2000yqa.googlegroups.com...

To mnie zaskoczylo gdyz spodziewalem sie ze sprzedam tel. z reki do
reki, kupujacy sobie obejrzy i wezmie albo nie, gotowka do reki - taki
byl zamysl.

Zaskoczylo??? No prosze. O Allegro nie slyszales nigdy? :)

Czy kupujacy nabywa jakies prawa? czy moze pozniej ewentualnie domagac
sie czegos ode mnie, na przyklad zwrotu?

Jesli bedzie mial podstawy - np. sprzedasz mu za konkretne pieniadze szmelc jakis.

Powinienem napisac jakas umowe i powiazac jej podpisanie z odbiorem
przesylki?

Mozesz... - ale skompikuje to sprawe, gdyz umowa - ze swej natury - jest czynnoscia dwustronna - by byla wazna w formir pisemnej  musi byc wyrazem woli dwoch stron, potwierdzona ich podpisami.

czy jestem zobowiazany uiscic podatek?

To zalezy. Jesli nie nabyles go z zamiarem odsprezdazy i uzywales go dluzej niz pol roku, to nie

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-26 02:49:14
Autor: SzalonyKapelusznik
Sprzedaz przedmiotu
On 26 Lut, 11:23, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:

[...]

Hmm. O allegro slyszales? Gdzie sie podpisujesz?

Data: 2009-02-26 11:27:49
Autor: Herald
Sprzedaz przedmiotu
Dnia Thu, 26 Feb 2009 11:23:28 +0100, SDD napisał(a):

To zalezy. Jesli nie nabyles go z zamiarem odsprezdazy i uzywales go dluzej niz pol roku, to nie

A o PCC słyszałeś?
Wartość ponad 1000 PLN

Data: 2009-02-26 11:46:34
Autor: SDD
Sprzedaz przedmiotu

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:b5n54qsha91r$.roto56e4oo3p$.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 26 Feb 2009 11:23:28 +0100, SDD napisał(a):

A o PCC słyszałeś?
Wartość ponad 1000 PLN

Wg nowych przepisow to juz zmartwienie nabywcy.
A watek zainicjowal sprzedajacy, o ile dobrze zauwazylem..

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-28 12:34:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprzedaz przedmiotu
On Thu, 26 Feb 2009, SDD wrote:

Uzytkownik <kot1@zcentrum.pl> napisal
[...]
[...]

  Dlatego niedobrze brzmi słowo "możesz".
  Może sobie chcieć, ale nie może zażądać - druga strona nie ma obowiązku
przystać na zmianę formy umowy, skoro umowa jest JUŻ ZAWARTA (w innej
formie).
"Ja nic podpisywać nie będę" - i co mu zrobisz?
(jedynym kogo można do czegokolwiek zmusić jest sprzedający - można
go zmusić do wystawienia rachunku, ale to dopiero *po* sprzedaży).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-02 02:11:36
Autor: ml
Sprzedaz przedmiotu
  Dlatego niedobrze brzmi słowo "możesz".
  Może sobie chcieć, ale nie może zażądać - druga strona nie ma obowiązku
przystać na zmianę formy umowy, skoro umowa jest JUŻ ZAWARTA (w innej
formie).

Jesli chodzi o scislosc, zadna umowa nie zostala przeze mnie zawarta.
Chodzilo mi o taka potencjalna umowe wstepna: "dobrze sprzedam ten
telefon, ktory wysylam, pod warunkiem ze zostanie podpisana umowa
ktora rowniez wysylam".
Ale to juz tylko tak gwoli wyjasnienia, bo nie zamierzam jednak
sprzedawac wysylkowo, nie mam zaufania : )

Data: 2009-03-02 02:14:55
Autor: ml
Sprzedaz przedmiotu
jeszcze jedno wyjasnienie: