Sprzedaż reklam przez Adsense/Admob czy podchodzi pod GTU 12 ?

Data: 2020-09-16 05:11:09
Autor: Adam
Sprzedaż reklam przez Adsense/Admob czy podchodzi pod GTU 12 ?
Witam
Co kilka miesięcy (po przekroczeniu progu wypłaty) otrzymuję od Google
kasę za wyświetlanie reklam w moich aplikacjach mobilnych (jest to podobny przypadek jakby wyświetlać banery na własnej stronie WWW)
- wynajem powierzchni reklamowej. Mam pytanie w związku ze zbliżającym się nowym JPK_VAT.
Czytałem na temat GTU zwłaszcza _12 (usługi niematerialne) i mam wątpliwości czy to podlega pod "reklamowe - PKWiU: 73.1".

IMHO nie - więc nie muszę oznaczać tej transakcji kodem GTU?

Data: 2020-10-01 02:24:00
Autor: Adam
Sprzedaż reklam przez Adsense/Admob czy podchodzi pod GTU 12 ?
Witam

Powracam do  nurtującego mnie pytania. Czy udostepnienie miejsca na reklamę internetową w Google Adsense (na stronie WWW)
czy Google Admob (w aplikacji mobilnej) podlega pod GTU_12.

Przeglądając PKWiU znalazłem
http://www.klasyfikacje.gofin.pl/pkwiu/1,2,7103,uslugi-w-zakresie-informacji.html#D63

63.11.3 Sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie

Ja mam PKD 63.11 więc mi to pasuje i nie podlega pod GTU

Natomiast w grupie 73.1
http://www.klasyfikacje.gofin.pl/pkwiu/1,2,7632,uslugi-reklamowe-uslugi-badania-rynku-i-opinii-publicznej.html#D73

są 73.12.13 Pośrednictwo w sprzedaży miejsca lub czasu na cele reklamowe w Internecie

Ale ja tu nie jestem pośrednikiem. Sprzedaje "miejsce na reklamę" w aplikacji do Google (Admob) i to Gogle jest pośrednikiem, który
wypełnia to miejsce na reklamę reklamami firm trzecich (końcowych reklamodawców). I płaci za rzeczywiste wyświetlenia czy kliknięcia.

Czy dobrze myślę, że jednak  63.11.3 jest OK i nie powinienem podlegać pod GTU?

Sprzedaż reklam przez Adsense/Admob czy podchodzi pod GTU 12 ?