Sprzedaż samochodu a VAT

Data: 2014-07-06 11:00:20
Autor: Budzik
Sprzedaż samochodu a VAT
Użytkownik Marian Paździoch niema@niema.pl ...

Witam,
podobno przy okazji ostatniej zmiany przepisów w sprawie rozliczania
vatu od samochodów w firmie zmieniły się też kwestie sprzedaży takich
samochodów. Mianowicie mam pojazd ciężarowy do 3,5 tony (busa), który
kupiłem ponad 5 lat temu i użytkowałem przy prowadzeniu działalności
gospodarczej osoby fizycznej. Kupiłem go od osoby prywatnej, zatem nie
odliczyłem w żadnej wysokości vatu. Teraz chcę go sprzedać i księgowa
mówi mi, że wg. nowych przepisów muszę wystawić fakturę vat i naliczyć
23% vatu. Księgowa ostatnio popełniła już gafę, więc wolę się upewnić.
Tym bardziej, że dla mnie to absurd. Nie odliczyłem przy zakupie, a
teraz muszę zapłacić vat, który powinien być neutralny?
wystaw fakture na 100zł? :)

Sprzedaż samochodu a VAT