Sprzeda samochodu a podatek VAT.

Data: 2014-11-07 21:48:53
Autor: Aleksander
Sprzeda samochodu a podatek VAT.
Witam,

Zamy, e kupiem w 2011r samochd za 50.000z brutto
na "dziaalno gospodarcz".

O ile pamitam, mogem odliczy 60% VAT, czyli 5.609,75z.

Teraz sprzedaj w 2014r ten sam samochd za 35.000z brutto,
i pono musz z sprzeda rwnie z 23% VAT i ca t kwot
odprowadzi grzecznie do skarbu Pastwa, czyli 6.544,72 z.
(Przynajmniej tam mi prawi moje ksigowe)

Czyli na VAT'cie Pastwo zarobio: 6544,72 - 5609,75z = 934,97z

Zgadza si ? Czy co pokrciem ?

Pozdrawiam,
Aleksander.

Data: 2014-11-07 23:06:36
Autor: Tom N
Aleksander w <news:545d3032$0$2853$65785112news.neostrada.pl>:

Witam,

Zamy, e kupiem w 2011r samochd za 50.000z brutto
na "dziaalno gospodarcz".

O ile pamitam, mogem odliczy 60% VAT, czyli 5.609,75z.

No powiedzmy

Teraz sprzedaj w 2014r ten sam samochd za 35.000z brutto,

Po 3 latach tak drogo?

[...]

I ani grosza na przegldy, naprawy i inne nie odliczye przez te 3 lata? To
in minus. Czy moe paliwa nie kupowae...

--
'Tom N'

Data: 2014-11-08 08:25:47
Autor: cef
W dniu 2014-11-07 o 23:06,  (Tom N) pisze:

Czyli na VAT'cie Pastwo zarobio: 6544,72 - 5609,75z = 934,97z
Zgadza si ? Czy co pokrciem ?

I ani grosza na przegldy, naprawy i inne nie odliczye przez te 3 lata? To
in minus. Czy moe paliwa nie kupowae...

Ale dlaczego mieszasz dwa rne typy wydatkw?
Przecie od eksploatacji da/dao si odliczy VAT
nawet jeli samochd nie by kupiony na dziaalno.
Czyli co, ja okradam Pastwo?

Data: 2014-11-08 17:07:50
Autor: Tom N
cef w <news:545dc57b$0$18082$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Jakie dwa typy? VAT od paliwa do uka to jakis inny typ ni VAT od zakupu
onon?

Przecie od eksploatacji da/dao si odliczy VAT

Toz tak napisaem, --
'Tom N'

Data: 2014-11-08 17:54:33
Autor: cef
W dniu 2014-11-08 o 17:07,  (Tom N) pisze:

[...]

Skoro w przepisach s traktowane inaczej, to chyba jednak s
  rne typy wydatkw.

Przecie od eksploatacji da/dao si odliczy VAT

Toz tak napisaem,

Ale jego Pastwo orno na zakupie/sprzeday
samochodu  a nie na eksploatacji togo.

Data: 2014-11-08 18:08:00
Autor: Tom N
cef w <news:545e4ac9$0$11132$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Przeca nie o wydatkach, tylko o VAT mowa -- i tu i tu 23% i tu i tu mozna
odliczy.

Przecie od eksploatacji da/dao si odliczy VAT
Toz tak napisaem,

Ale jego Pastwo orno na zakupie/sprzeday
samochodu  a nie na eksploatacji togo.

Mg nie kupowa/sprzedawa samochodu -- nikt mu nie kaza ;-)

Ale zawsze moe ksigowej pokaza to:

http://ksiegowosc.infor.pl/vat-2014/144031,Sprzedaz-samochodu-firmowego-w-2014-r-a-korekta-VAT.html

--
'Tom N'

Data: 2014-11-08 19:24:53
Autor: Aleksander

"Tom N"  wrote in message news:141108.180800.pspp.731.81int.dyndns.org.invalid.141108.invalid...

Ale zawsze moe ksigowej pokaza to:

http://ksiegowosc.infor.pl/vat-2014/144031,Sprzedaz-samochodu-firmowego-w-2014-r-a-korekta-VAT.html

Super - i to jest jak najbardziej w temacie :) Dziki.

Data: 2014-11-08 09:45:43
Autor: Budzik
Sprzeda samochodu a podatek VAT.
Uytkownik Tom N <70.141107@26.230636.invalid> ...

Czyli na VAT'cie Pastwo zarobio: 6544,72 - 5609,75z = 934,97z
Zgadza si ? Czy co pokrciem ?

I ani grosza na przegldy, naprawy i inne nie odliczye przez te 3
lata? To in minus. Czy moe paliwa nie kupowae...

A jakas zasada mwi, ze te koszty maj wychodzic na zero?
A jak nic nie kupowa to co?

Data: 2014-11-08 11:35:01
Autor: Aleksander
[...]

Ale ja zupenie nie o tym.
VAT jest po to, aby Pastwo w prosty sposb mogo zbiera
podatek. A pytam si tylko, czy to jest faktycznie poprawne od strony
ksigowej.

Cho inn drog gdzie kto kiedy powiedzia, e VAT powinien
by "przezroczysty" dla przedsibiorcy.

Data: 2014-11-08 17:11:48
Autor: Tom N
Aleksander w <news:545df1d2$0$11130$65785112news.neostrada.pl>:

Cho inn drog gdzie kto kiedy powiedzia, e VAT powinien
by "przezroczysty" dla przedsibiorcy.

W PL nie ma VAT, jest PTU.

--
'Tom N'

Data: 2014-11-08 19:20:05
Autor: Aleksander
Sprzeda samochodu a podatek VAT.

"Tom N" <22.141108@26.171148.invalid> wrote in message
[...]
W PL nie ma VAT, jest PTU.

No patrz... a ja co miesic wypeniam deklaracj VAT-7 a nie PTU-7 :P

Data: 2014-11-08 19:27:15
Autor: Tom N
Aleksander w <news:545e5ed5$0$2838$65785112news.neostrada.pl>:

"Tom N" <22.141108@26.171148.invalid> wrote in message
[...]
W PL nie ma VAT, jest PTU.

No patrz... a ja co miesic wypeniam deklaracj VAT-7 a nie PTU-7 :P

Deklaracja moe mie dowolny symbol, co nie zmienia faktu e deklaracja
VAT-7 dotyczy PTU --
<http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/2003170/Objanienia+do+deklaracji-VAT-7+VAT-7K+VAT-7D.pdf>
"Objanienia dotycz wzorw deklaracji dla podatku od towarw i usug
(VAT-7(14), VAT-7K(8) i VAT-7D(5)) wprowadzonych rozporzdzeniem Ministra
Finansw z dnia 18 marca 2013 r. w sprawie wzorw deklaracji dla podatku od
towarw i usug (Dz. U. poz. 394)."

--
'Tom N'

Data: 2014-11-08 19:31:35
Autor: Liwiusz
Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
W dniu 2014-11-08 19:27,  (Tom N) pisze:
Aleksander w <news:545e5ed5$0$2838$65785112news.neostrada.pl>:

"Tom N" <22.141108@26.171148.invalid> wrote in message
[...]
W PL nie ma VAT, jest PTU.

No patrz... a ja co miesiąc wypełniam deklarację VAT-7 a nie PTU-7 :P

Deklaracja może mieć dowolny symbol, co nie zmienia faktu że deklaracja
VAT-7 dotyczy PTU --
<http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/2003170/Objaśnienia+do+deklaracji-VAT-7+VAT-7K+VAT-7D.pdf>
"Objaśnienia dotyczą wzorów deklaracji dla podatku od towarów i usług
(VAT-7(14), VAT-7K(8) i VAT-7D(5)) wprowadzonych rozporządzeniem Ministra
Finansów z dnia 18 marca 2013 r. w sprawie wzorów deklaracji dla podatku od
towarów i usług (Dz. U. poz. 394)."

Przeczytaj ustawę o tym PTU, to obędziesz się z terminem VAT - w
znaczeniu podatek, bo na razie coś próbujesz zabłysnąć, ale to tak jak
uczniak, co to dopiero się czytać nauczył i się mu coś wydaje, bo art. 1
przeczytał.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-08 19:46:09
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:m3lnit$a0m$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Przeczytaj ustaw o tym PTU, to obdziesz si z terminem VAT - w
znaczeniu podatek,

I uwaasz, e nazwanie PTU VATem co zmieni w kwestii tego, e polskie PTU
rednio ma sie do "podatku od wartoci dodanej"?

--
'Tom N'

Data: 2014-11-08 20:29:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-08 19:46,  (Tom N) pisze:
[...]

I uważasz, że nazwanie PTU VATem coś zmieni w kwestii tego, że polskie PTU
średnio ma sie do "podatku od wartości dodanej"?

Ale on się ma średnio w sensie implementacji, a nie w sensie nazwy. Bo w
zamiarze to ten sam podatek jest, a że Polak lepiej potrafi kombinować i
niektóre procedury musiały podlec krajowemu dostosowaniu ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-11-08 21:15:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 8 Nov 2014, Liwiusz wrote:

[...]

  Poza odesaniami do "prawdziwego VAT", czyli VAT-UE, nie bardzo.
  Okrelenie "VAT" nie jest w ustawie uywane - i skdind susznie.

  To mniej wicej tak, jak "podrbka" markowego towaru, za sfaszowanie
nalepki mona ic siedzie ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-08 13:22:57
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-07 21:48, Aleksander pisze:
[...]

to teraz zakadamy e kupie samochd za 50.000 na umow k-s. Nie odliczye waty. Sprzedajesz go w 2014 za 40.000z. naliczy musisz 23% czyli pastwo bierze 7480z waty, dla ciebie zostaje 32520z. Kupuje go Kowalski, po p roku sprzedaje za 30.000z, pastwo kasuje od tego 2%, od kowalskiego kupuje firma i sprzedaje za 20.000z. Paci 3740z waty. Biorc pod uwag najmniej korzystny wariant co druga sprzeda auta opodatkowana jest dodatkowo 23%. Zgadza si czy co pokrciem? Mona tak kilkukrotnie pobiera wat?

ukasz

Data: 2014-11-08 14:29:02
Autor: cef
W dniu 2014-11-08 o 13:22, dddddddd pisze:

Mona
tak kilkukrotnie pobiera wat?

Mona. Na tym polega istota tego podatku,
e jest naliczany przy kadej sprzeday.
Problemy si zaczynaj gdy grupa nieudolnych ludzi
usiuje odebra przepisami prawo do odliczania tego podatku
od pewnych rodzajw transakcji,
ogranicza go do pewnych grup podatnikw itd
I tak od 20 prawie lat.

Data: 2014-11-08 18:11:59
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-08 14:29, cef pisze:
W dniu 2014-11-08 o 13:22, dddddddd pisze:

Mona
tak kilkukrotnie pobiera wat?

Mona. Na tym polega istota tego podatku,
e jest naliczany przy kadej sprzeday.

a jak to jest - kupuj cokolwiek innego na umow k-s (nie wiem, rower, wiertark itp.) to odsprzedajc mam doliczy do ceny 23%?

ukasz

Data: 2014-11-08 19:03:00
Autor: cef
W dniu 2014-11-08 o 18:11, dddddddd pisze:
[...]

Tak - masz doliczy. Kiedy zaleaoby to jeszcze od tego czy towar
uywany (w sensie w firmie) ale to ju pozmieniali.
Poza tym gdyby chcia to sprzedawa jako zwolnione,
to problemy, ktre generuje taka sprzeda, nie s warte tej niszej ceny.

Data: 2014-11-08 20:59:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 8 Nov 2014, cef wrote:

W dniu 2014-11-08 o 18:11, dddddddd pisze:

a jak to jest - kupuj cokolwiek innego na umow k-s (nie wiem, rower,
wiertark itp.) to odsprzedajc mam doliczy do ceny 23%?

Tak - masz doliczy.

  Podejrzewam, e poprzednik piszc k-s nijak nie jarzy, e "zakup
na faktur" jest tak sam umow :>, ale przyczepienie si popieram ;)
(znaczy z zastrzeenia o "umowie k-s" nijak nie wynika sprzeda
o charakterze osobistym, nie podlegajca VAT).

Kiedy zaleaoby to jeszcze od tego czy towar
uywany (w sensie w firmie) ale to ju pozmieniali.

  :O, faktycznie, tylko dla "wykorzystywanych wycznie przy
dziaalnoci zwolnionej"!

Poza tym gdyby chcia to sprzedawa jako zwolnione,
to problemy, ktre generuje taka sprzeda, nie s warte tej niszej ceny.

  Kiedy ich nie byo, bo sprzeda "uywanych przez podatnika"
ST i wyposaenia nie wliczaa si w proporcj, AFAIR.
  Jak szukaem art.43 (ten od zwolnie ;)) to gdzie mi migno, e
dla gruntw nadal tak jest.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-09 09:40:05
Autor: dddddddd
On Sat, 8 Nov 2014, cef wrote:

[...]

ja prosty czowiek jestem. DG prowadz nie po to by zosta specjalist od podatkw. Nigdy si nie spotkaem z umow k-s na ktrej byby zawarty podatek vat, dlatego uoglniem

ukasz

Data: 2014-11-09 10:17:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-09 09:40, dddddddd pisze:
On Sat, 8 Nov 2014, cef wrote:

W dniu 2014-11-08 o 18:11, dddddddd pisze:

a jak to jest - kupuję cokolwiek innego na umowę k-s (nie wiem, rower,
wiertarkę itp.) to odsprzedając mam doliczyć do ceny 23%?

Tak - masz doliczyć.

  Podejrzewam, że poprzednik pisząc k-s nijak nie jarzy, że "zakup
na fakturę" jest taką samą umową :>, ale przyczepienie się popieram ;)
(znaczy z zastrzeżenia o "umowie k-s" nijak nie wynika sprzedaż
o charakterze osobistym, nie podlegająca VAT).

ja prosty człowiek jestem. DG prowadzę nie po to by zostać specjalistą
od podatków. Nigdy się nie spotkałem z umową k-s na której byłby zawarty
podatek vat, dlatego uogólniłem

To w jaki sposób kupowałeś w sytuacji, kiedy podatek VAT był? Kradłeś,
czy co? ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 09:17:35
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-09 10:17, Liwiusz pisze:

[...]

jak kupowałem coś z wyszczególnioną pozycją vat (czyli że mogłem go odliczyć) to była to faktura a nie umowa k-s
nie wiem, pewnie chodzi ci o to że do faktury też można dołączyć umowę albo istnieją jakieś umowy w których jest wyszczególniony vat

Łukasz

Data: 2014-11-10 09:42:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 09:17, dddddddd pisze:
[...]

No tak, już rozumiem gdzie błądzisz. Faktura też jest umową sprzedaży.

nie wiem, pewnie chodzi ci o to że do faktury też można dołączyć umowę
albo istnieją jakieś umowy w których jest wyszczególniony vat

jw.

Umowa sprzedaży zawierana jest z samego faktu kupna, bez znaczenia czy z
VATem czy bez. Często jest zawierana w formie ustnej.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 11:16:56
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-10 09:42, Liwiusz pisze:
[...]

no tak, na myśli miałem druczek z napisem "Umowa kupna-sprzedaży" a nie "Faktura VAT" :)

[...]

no właśnie - dla mnie faktura to faktura, umowa to umowa, podatek to coś co dodaje pracy mojej księgowej i odejmuje gotówki z mojego konta. :) Chciałbym o tym wszystkim jak najmniej wiedzieć, przynajmniej do momentu w którym nie zechciałbym otworzyć biura rachunkowego :)
Nie mniej przyjmuję do wiadomości (choć tych pojęć będę używał jak dotychczas)

Łukasz

Data: 2014-11-09 14:41:38
Autor: cef
W dniu 2014-11-08 o 20:59, Gotfryd Smolik news pisze:

Poza tym gdyby chcia to sprzedawa jako zwolnione,
to problemy, ktre generuje taka sprzeda, nie s warte tej niszej ceny.

  Kiedy ich nie byo, bo sprzeda "uywanych przez podatnika"
ST i wyposaenia nie wliczaa si w proporcj,

Tak, to prawda, ale odniosem wraenie
(uzasadnione), e pyta zwyky przedsibiorca VATowiec,
ktry nagle widzi, e jego okazyjny zakup towaru podroa o 23% :-)

Data: 2014-11-09 14:47:56
Autor: cef
W dniu 2014-11-09 o 14:41, cef pisze:
[...]

Zaenterowaem za wczenie.
albo myla, e sprzeda ze stawk zw. niewiadom proporcji
i innych "ciekawostek" zwizanych z rozliczaniem takiej sprzeday.

Data: 2014-11-10 10:52:15
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-09 14:47, cef pisze:

[...]

dokadnie tak, przy czym nie chodzi o okazyjny zakup - po prostu aut z faktur 23% na rynku wtrnym nie ma tak duo...

ukasz

Data: 2014-11-10 10:59:57
Autor: Budzik
Sprzeda samochodu a podatek VAT.
Uytkownik dddddddd fejk@email.com ...

dokadnie tak, przy czym nie chodzi o okazyjny zakup - po prostu aut z faktur 23% na rynku wtrnym nie ma tak duo...

Zeby nie powiedziec, ze jest mao...
Ciekawe gdzie sie sprzedaje te wszystkie poleasingowe...

Data: 2014-11-10 12:30:33
Autor: Pete
Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
W dniu 2014-11-10 o 11:59, Budzik pisze:
Użytkownik dddddddd fejk@email.com ...

dokładnie tak, przy czym nie chodzi o okazyjny zakup - po prostu aut z
fakturą 23% na rynku wtórnym nie ma tak dużo...

Zeby nie powiedziec, ze jest mało...
Ciekawe gdzie sie sprzedaje te wszystkie poleasingowe...

Na aukcjach leasingodwcach.
A jeśli wykupione, to i tak zazwyczaj za 1% wartości, więc vat odliczony jest minimalny.

--
Pete

Data: 2014-11-10 12:30:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 12:30, Pete pisze:
[...]

Ale VAT był w ratach leasingowych.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 12:44:58
Autor: Budzik
Sprzeda samochodu a podatek VAT.
Uytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

A jeli wykupione, to i tak zazwyczaj za 1% wartoci, wic vat odliczony
jest minimalny.

Ale VAT by w ratach leasingowych.

No i?

Data: 2014-11-10 14:07:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 13:44, Budzik pisze:
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

No i że już został odliczony. Przecież leasing i wykup to taka inna
forma zakupu ratalnego.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 14:59:52
Autor: Budzik
[...]

No i e ju zosta odliczony. Przecie leasing i wykup to taka inna
forma zakupu ratalnego.

Ale pytanie byo gdzie sie samochody podziewaj a nie jak sie rozlicza z nich VAT.
Pytaem juz w innym poscie: kto je kupuje?
Pewnie handlarze.
I co dalej? Bo jakos nie widze wielkiej ilosci ogoszen wktorych handlarze wystawiaja fakture VAT.

Data: 2014-11-10 16:03:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 15:59, Budzik pisze:
[...]

Ale pytanie było gdzie sie samochody podziewają a nie jak sie rozlicza z nich VAT.

Może i było, ale nie na nie odpowiadałem, co widać w cytatach ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 12:44:58
Autor: Budzik
Sprzeda samochodu a podatek VAT.
Uytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

Na aukcjach leasingodwcach.
A jeli wykupione, to i tak zazwyczaj za 1% wartoci, wic vat
odliczony jest minimalny.

Ale VAT by w ratach leasingowych.

No i?

:) No wanie

Data: 2014-11-10 13:19:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 12:54, Pete pisze:
[...]

No i nie jest tak, że "więc vat odliczony
jest minimalny", bo odliczeń było sporo.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 12:59:53
Autor: Budzik
[...]

No i nie jest tak, e "wic vat odliczony
jest minimalny", bo odlicze byo sporo.

Ale w tej czsci wtku byo: co sie dzieje z tymi samochodami.
O odliczeniach byo w innej podgazi.

Data: 2014-11-10 17:56:06
Autor: Pete
W dniu 2014-11-10 o 13:59, Budzik pisze:
[...]

Ale w tej częsci wątku było: co sie dzieje z tymi samochodami.
O odliczeniach było w innej podgałęzi.

Trafiają za symboliczną 1PLN do dotychczasowego dzierżawcy albo trafiają na aukcję za cenę rynkową. W obu przypadkach ze stawką 23%.

--
Pete

Data: 2014-11-10 13:43:16
Autor: Pete
W dniu 2014-11-10 o 13:19, Liwiusz pisze:
[...]

Raty leasingowe nie mając nic wspólnego z odsprzedażą pojazdu.

--
Pete

Data: 2014-11-10 14:06:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 13:43, Pete pisze:
[...]

Oczywiście, że mają, bo dzięki nim odkupuje się samochód za 1% wartości,
a nie za 100%.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 17:54:46
Autor: Pete
W dniu 2014-11-10 o 14:06, Liwiusz pisze:
[...]

A odróżniasz 'odkupienie' od 'odsprzedaży'?

--
Pete

Data: 2014-11-10 17:58:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 17:54, Pete pisze:
[...]

Stroną.

Ale ocb?

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 17:59:57
Autor: Pete
W dniu 2014-11-10 o 17:58, Liwiusz pisze:
[...]

Czynsz leasingowy nie jest kosztem zakupu pojazdu. Teraz jaśniej?

--
Pete

Data: 2014-11-10 21:06:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 17:59, Pete pisze:
[...]

Ależ jest, bo to, że możesz go kupić za 1% wynika z tego, że wcześniej
płaciłeś czynsz leasingowy.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 22:53:44
Autor: Pete
W dniu 2014-11-10 o 21:06, Liwiusz pisze:
[...]

Nie ma z nim nic wspólnego. Nawet przysługuje ponowne odliczenie VAT przy zakupie.

--
Pete

Data: 2014-11-10 23:13:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 22:53, Pete pisze:
[...]

Tego VATu w tym 1%?

--
Liwiusz

Data: 2014-11-11 00:05:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 23:24, Pete pisze:

[...]

Zatem VAT, który odlicza się w związku z tym samochodem, to nie tylko
cena odkupu, ale też i raty leasingowe, zatem nieprawdą jest, że "więc

Data: 2014-11-11 10:32:21
Autor: Pete
W dniu 2014-11-11 o 00:05, Liwiusz pisze:
[...]

Czyli nic nie zrozumiałeś.
EOT.

--
Pete

Data: 2014-11-11 10:40:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-11 10:32, Pete pisze:
[...]

EOT oznacza zazwyczaj brak argumentów.

A jak tylko negowałem bzdurne twierdzenie, jakoby:

"A jeśli wykupione, to i tak zazwyczaj za 1% wartości, więc vat
odliczony jest minimalny."

Ale cóż, jeśli są ludzie myślący, że od operatora kupują telefon za 1zł.
Nic nie poradzę na to, że ktoś widzi wszystko osobo, "że koń, że drzewo".

--
LIwiusz

Data: 2014-11-11 10:47:12
Autor: Pete
W dniu 2014-11-11 o 10:40, Liwiusz pisze:
[...]

Miałem nie kontynuować, ale się złamię, bo piszesz nie na temat ni kompletne głupoty.

Teraz będzie jak krowie na rowie:
1. Wykup auta za 1% wartości poczatkowej 100tys - czyli 1tys + 230VAT do odliczenia.

2. 3 miesiące później sprzedaż tego auta za  30tys.

3. Korekta VAT odliczonego -230 PLN.

Dalej twierdzisz, że leasing ma coś z tym wspólnego?
--
Pete

Data: 2014-11-11 10:51:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-11 10:47, Pete pisze:

Miałem nie kontynuować, ale się złamię, bo piszesz nie na temat ni
kompletne głupoty.

Dziwne, mam takie samo zdanie o Twoich wypocinach :)

[...]

Oczywiście, bo w tej korekcie VAT należy uwzględnić raty leasingowe -
gdyby nie było możliwości wykupu samochodu za 1000zł netto, raty byłyby
niższe.

Przecież ten 1% wykupu to nie jest wartość rynkowa samochodu, tylko
uwzględniająca to, że wcześniej został on spłacony (kupiony) w ratach.

Nadal sądzisz, że wcześniej zapłacone raty nie mają żadnego związku z
wykupem?

--
Liwiusz

Data: 2014-11-11 12:21:04
Autor: Pete
W dniu 2014-11-11 o 10:51, Liwiusz pisze:
[...]

Wyguglaj sobie, poczytaj a potem wróć i napisz czego się nauczyłeś..

--
Pete

Data: 2014-11-11 12:26:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-11 12:21, Pete pisze:
[...]

Cóż, taka odpowiedź Twojej ignorancji nie ukryje.

Eotuj, jeśli chcesz, ale nie doradzaj.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 12:45:01
Autor: Budzik
[...]

Znaczy gdzie konkretnie?
I kto to kupuje?
bo jak handlarze to i tak musieliby sprzedawac dalej z VAT, prawda?
no chyba ze po drodze dziej si jakies ciekawe rzeczy...

Data: 2014-11-10 16:57:40
Autor: cef
W dniu 2014-11-10 o 13:45, Budzik pisze:

Ciekawe gdzie sie sprzedaje te wszystkie poleasingowe...

Znaczy gdzie konkretnie?
I kto to kupuje?

Takich z wykupem za 1% to nie ma, bo ktokolwiek uprawniony
wemie, to i tak po 6 miesicach sprzeda z zyskiem przy ktrym
nawet zawracanie sobie gowy VAT nie miao by sensu.
Kiedy chciaem naby takie co poleasingowe -
ale po podmiotach upadych - nie spcajcych -
trudni si tym firmy crki/siostry tych leasigowych.
Oferty, ktre zostay dla zwykego Kowalskiego s  takie sobie,
atwo znale co ciekawszego. Kiedy byem nawet na tym
parkingu (za Bielanami w stron Kodzka z Wrocawia)
ale tam ju same takie zajechane stoj.
Wniosek: jak na kadym rynku - mid zbieraj Ci
najbardziej zorientowani i blisko oba - dla gawiedzi, to tylko
opowieci o cud autach za 100z zostaj. Taka prawda.

Data: 2014-11-10 17:53:26
Autor: Pete
W dniu 2014-11-10 o 16:57, cef pisze:
[...]

weźmie, to i tak po 6 miesiącach sprzeda z zyskiem przy którym
nawet zawracanie sobie głowy VAT nie miało by sensu.

Za 1% odkupuje ew tylko dotychczasowy leasingobiorca. Bo ma to zapewnione w umowie leasingu.

Kiedyś chciałem nabyć takie coś poleasingowe -
ale po podmiotach upadłych - nie spłącających -
trudnią się tym firmy córki/siostry tych leasigowych.

To nie tylko pojazdy po 'upadłuch' podmiotach. Wiele firm nie interesuje wykup po zakończeniu leasingu. Wolą brac kolejne auto w leasing.

Oferty, które zostały dla zwykłego Kowalskiego są  takie sobie,
łatwo znaleźć coś ciekawszego. Kiedyś byłem nawet na tym
parkingu (za Bielanami w stronę Kłodzka z Wrocławia)
ale tam już same takie zajechane stoją.

Może po prosu dotychczasowi użytkownicy nie są zainteresowani odkupem auta z tego względu, że wiedzą że to szmelc jest.
Albo po przejściach.

Wniosek: jak na każdym rynku - miód zbierają Ci
najbardziej zorientowani i blisko żłoba - dla gawiedzi, to tylko
opowieści o cud autach za 100zł zostają. Taka prawda.

Większość nie jest głupia.
Jak towar jest wart więcej niż jego cena, to odkupi go dotychczasowy leasingobiorca.

--
Pete

Data: 2014-11-10 17:59:54
Autor: Budzik
[...]

Wikszo nie jest gupia.
Jak towar jest wart wicej ni jego cena, to odkupi go dotychczasowy leasingobiorca.

Ok, ale skoro kupuje to sprzedaje gdzies dalej z zyskiem.
Czyli ofert aut z faktur VAT powinno by ogrom...

Data: 2014-11-10 20:37:37
Autor: Pete
W dniu 2014-11-10 o 18:59, Budzik pisze:
Użytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

[...]

Czyli ofert aut z fakturą VAT powinno być ogrom...

Ale why?
Niekoniecznie musi wciągać to 'na firmę'.

--
Pete

Data: 2014-11-10 21:59:51
Autor: Budzik
[...]

Niekoniecznie musi wciga to 'na firm'.

Znaczy handlarz kupuje po czym sprzedaje bez VAT?

Data: 2014-11-10 23:43:11
Autor: Pete
W dniu 2014-11-10 o 22:59, Budzik pisze:
[...]

Nie mam pojęcia. Czy jest na sali handlarz?
--
Pete

Data: 2014-11-11 23:45:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 10 Nov 2014, Budzik wrote:

Uytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

Ale why?
Niekoniecznie musi wciga to 'na firm'.

Znaczy handlarz kupuje po czym sprzedaje bez VAT?

  Nie jestem handlarzem :>, ale od lat jest najwyraniej celowy "hak",
sdz e wylobbowany, podobnie jak caa konstrukcja leasingu:
ot co do zasady, umowa leasingu jest opisana w Kodeksie Cywilnym.
"Prawo wykupu" przysuguje wic *osobie*.
  Przepisy podatkowe nie zawieraj jednak, cho S cae osobne artykuy
dotyczce leasingw, wyranego zastrzeenia, e operacja leasingu
jako CAO dotyczy (powinna dotyczy) CELU (przeznaczenia) umowy.
  IMVHO, z zasad oglnych (e prawo podatkowe jedynie "stosuje si" do
czynnoci wynikych z innych przepisw, oraz e prawa do odlicze
wynikaj z gospodarczego CELU transakcji, a nie osoby nabywcy),
wynikaoby, e jak chce Liwiusz, transakcja powinna by "caociowa".

  Jednak fakt opisania leasingu w odrbnych przepisach podatkowych
(po caym osobnym artykule), jest prawdopodobnie "dobrym" (nigdy
si nie wgryzaem, dla jasnoci) punktem zaczepienia, aby oba
elementy transakcji potraktowa ODRBNIE.

  Do caoci dorzuci mona, e w przypadku 1-osobowej DG, *osoba*
przedsibiorcy nie rni si od wystpowania (jego osoby) w innych
rolach.

  Mona wic (a przynajmniej: "wiadomo e skarbwki nie protestuj")
dokona *czci* transakcji leasingu "na cele gospodarcze", za
drug cz (wykup) zrealizowa "osobicie".
  Wbrew zasadom oglnym (opodatkowujcym transakcje jako cao).
  Leasingobiorca zostaje z "autem za 100z".
  "Posiadanym osobicie", a nie kupionym 'na firm'.
  I po p roku moe to auto sprzeda, nie podpadajc pod podatek
dochodowy. Ani pod VAT.

  Cakiem tak samo, jak w przypadku umowy na telefon "dwa lata plus
superhiperaparat", z wykupem aparatu za 1 z - ale ju nie
"ujtym na firm". Wszak to jest OSOBNY zakup.

  Z gry zapodaj, e nie wiem gdzie moe by hak w przypadku
osb prawnych - nie wnikaem :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-12 11:59:56
Autor: Budzik
Sprzeda samochodu a podatek VAT.
Uytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

[...]

Nieze.

Offtopicznie:
Czy sa inne korzysci z korzystania z leasingu?

Data: 2014-11-12 13:23:36
Autor: Pete
Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
W dniu 2014-11-12 o 12:59, Budzik pisze:
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

   Można więc (a przynajmniej: "wiadomo że skarbówki nie protestują")
dokonać *części* transakcji leasingu "na cele gospodarcze", zaś
drugą część (wykup) zrealizować "osobiście".
   Wbrew zasadom ogólnym (opodatkowującym transakcje jako całość).
   Leasingobiorca zostaje z "autem za 100zł".
   "Posiadanym osobiście", a nie kupionym 'na firmę'.
   I po pół roku może to auto sprzedać, nie podpadając pod podatek
dochodowy. Ani pod VAT.

Niezłe.

Offtopicznie:
Czy sa inne korzysci z korzystania z leasingu?

Limit odliczenia VAT dla rat leasingu i kwoty wykupu jest oddzielny, więc teoretycznie można odliczyć 2*6000 PLN.

--
Pete

Data: 2014-11-12 13:59:56
Autor: Budzik
[...]

Limit odliczenia VAT dla rat leasingu i kwoty wykupu jest oddzielny, wic teoretycznie mona odliczy 2*6000 PLN.

Ale to nie dotyczy samochodw dostawczych?

Data: 2014-11-12 15:11:00
Autor: Pete
W dniu 2014-11-12 o 14:59, Budzik pisze:
[...]

Ale to nie dotyczy samochodów dostawczych?

Dla osobowych.
Dla dostawczaków i tak możesz odliczyć cały VAT, więc niewiele się zyskuje rozbijając go na 2 odliczenia.

--
Pete

Data: 2014-11-12 16:59:59
Autor: Budzik
Sprzeda samochodu a podatek VAT.
Uytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

Dla osobowych.
Dla dostawczakw i tak moesz odliczy cay VAT, wic niewiele si zyskuje rozbijajc go na 2 odliczenia.

No wasnie. Dzieki.

Data: 2014-11-12 14:20:26
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-12 13:23, Pete pisze:
[...]

no i coś mi się obiło o uszy że przy samochodzie droższym niż 85? tysięcy zł trzeba brać leasing (nie wiem, coś z dochodowym?)- musiałby to potwierdzić ktoś kto ma z przepisami (lub droższymi autami) więcej do czynienia

Łukasz

Data: 2014-11-12 15:14:41
Autor: Pete
W dniu 2014-11-12 o 14:20, dddddddd pisze:
[...]

Jest górny limit ceny pojazdu (20.000 euro) od której można odliczać 'koszty'

--
Pete

Data: 2014-11-12 15:40:58
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-12 15:14, Pete pisze:

[...]

wiedziałem że muszę coś zapamiętać na przyszłość, jak bym miał kiedyś takie problemy ;)

Łukasz

Data: 2014-11-12 16:59:59
Autor: Budzik
Sprzeda samochodu a podatek VAT.
Uytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

no i co mi si obio o uszy e przy samochodzie droszym ni 85?
tysicy z trzeba bra leasing (nie wiem, co z dochodowym?)- musiaby
to potwierdzi kto kto ma z przepisami (lub droszymi autami) wicej do
czynienia

Jest grny limit ceny pojazdu (20.000 euro) od ktrej mona odlicza 'koszty'

Czyli uszczelnili ustawe ale znowu zostay celowe dziury? Smiesznie...

Data: 2014-11-10 18:52:32
Autor: cef
W dniu 2014-11-10 o 17:53, Pete pisze:

[...]

No i przy takiej cenie zakupu VAT go ju niespecjalnie obchodzi.

Większość nie jest głupia.
Jak towar jest wart więcej niż jego cena, to odkupi go dotychczasowy
leasingobiorca.

A okazje zgarniaj znajomi krlika.

Data: 2014-11-10 20:35:58
Autor: Pete
W dniu 2014-11-10 o 18:52, cef pisze:
[...]

No i przy takiej cenie zakupu VAT go już niespecjalnie obchodzi.

Większość nie jest głupia.
Jak towar jest wart więcej niż jego cena, to odkupi go dotychczasowy
leasingobiorca.

A okazje zgarniają znajomi królika.

Hę?
Leasingodawcy zależy na jak najwyższej cenie sprzedaży. I on już o to zadba, żeby sprzęt nie został sprzedany po zaniżonej cenie.
To nie urząd państwowy, tu firma patrzy na każdą złotówkę.

--
Pete

Data: 2014-11-10 21:09:03
Autor: cef
W dniu 2014-11-10 o 20:35, Pete pisze:

[...]

Terefere. Nie musi sprzedawać za przysłowiową złotówkę.
A za cenę rynkową, to może kupić każdy.

Data: 2014-11-10 22:54:27
Autor: Pete
W dniu 2014-11-10 o 21:09, cef pisze:
[...]

Ale o co Tobie chodzi?

--
Pete

Data: 2014-11-10 23:19:49
Autor: cef
W dniu 2014-11-10 o 22:54, Pete pisze:

Terefere. Nie musi sprzedawać za przysłowiową złotówkę.
A za cenę rynkową, to może kupić każdy.

Ale o co Tobie chodzi?

Ja te nie wiem o co Tobie chodzi.
Okazja to okazja - jak jest auto "za p darmo"
w relatywnie w dobrej cenie, w dobrym stanie,
to w pierwszej kolejnoci bierze je kto znajomy.
Mnie tak firma od znajomego dealera kupia
kilkuletniego passata z niskim przebiegiem
za cen korzystn: nikt nie paka i wszyscy zadowoleni.
Taka oferta nie trafia po prostu na rynek.

A ju jak patrz jak usiujesz Liwiuszowi obok
wyoy, e cena sprzeday 1% nie ma zwizku z
wczeniej zapaconymi ratami, to nie wiem jak tumaczy.
Chcesz na si traktowa rzeczy podatkowo, e co innego
dzierawa a wykup jest bez zwizku.
Kombinacji troch jest w zalenoci od stanu samochodu
i skali (dla danego podmiotu).
Co zyskuje podmiot, ktry wzi w operacyjny auto
za 123 tys (100plus VAT) - w kosztach utopi przez dwa lata 100tys,
i teraz po p roku moe popchn ten wzek za
cen rynkow dwulatka?
Tylko mi nie pisz, e nie mona, bo przepisy, bo co tam,
  od tego s porednicy.

Data: 2014-11-10 23:41:59
Autor: Pete
W dniu 2014-11-10 o 23:19, cef pisze:
W dniu 2014-11-10 o 22:54, Pete pisze:

Terefere. Nie musi sprzedawać za przysłowiową złotówkę.
A za cenę rynkową, to może kupić każdy.

Ale o co Tobie chodzi?

Ja też nie wiem o co Tobie chodzi.
Okazja to okazja - jak jest auto "za pół darmo"
w relatywnie w dobrej cenie, w dobrym stanie,
to w pierwszej kolejności bierze je ktoś znajomy.

Ale rozmawiamy o firmach leasingowych czy znajomych handlarzach.
Owszem, zdarza się, że firmy sprzedają swoim pracownikom auta po nieco niższej cenie, ale to jest działanie celowe i świadome.
Jak już auto ma być wystawione na aukcję, to już pozamiatane i wygrywa najlepsza oferta.

Mnie tak firma od znajomego dealera kupiła
kilkuletniego passata z niskim przebiegiem
za cenę korzystną: nikt nie płakał i wszyscy zadowoleni.
Taka oferta nie trafia po prostu na rynek.

Skoro 'znajomy' tak uznał, to jego sprawa. Ale 'znajomy' to nie to samo co S.A. typu EFL.

A już jak patrzę jak usiłujesz Liwiuszowi obok
wyłożyć, że cena sprzedaży 1% nie ma związku z
wcześniej zapłaconymi ratami, to nie wiem jak tłumaczyć.

A  ma?

Chcesz na siłę traktować rzeczy podatkowo, że co innego
dzierżawa a wykup jest bez związku.

A ma?

Kombinacji trochę jest w zależności od stanu samochodu
i skali (dla danego podmiotu).
Co zyskuje podmiot, który wziął w operacyjny auto
za 123 tys (100plus VAT) - w kosztach utopił przez dwa lata 100tys,
i teraz po pół roku może popchnąć ten wózek za
cenę rynkową dwulatka?

może. Kto bogatemu zabroni?

Tylko mi nie pisz, że nie można, bo przepisy, bo coś tam,
  od tego są pośrednicy.

Czy są już przepisy zabraniające dysponowania swoim mieniem? Coś przespałem?

--
Pete

Data: 2014-11-11 00:01:29
Autor: cef
W dniu 2014-11-10 o 23:41, Pete pisze:

Skoro 'znajomy' tak uznał, to jego sprawa. Ale 'znajomy' to nie to samo
co S.A. typu EFL.

Mechanizm ten sam.
Tu jeszcze wicej moliwoci bycia znajomym, a EFL czy inne SA
sobie ju zarobio.

A już jak patrzę jak usiłujesz Liwiuszowi obok
wyłożyć, że cena sprzedaży 1% nie ma związku z
wcześniej zapłaconymi ratami, to nie wiem jak tłumaczyć.

A  ma?

A nie ma?
Skd zatem zapis  o moliwoci wykupu za cen z umowy tylko dla
uprzedniego dzierawcy a klient z ulicy musi da rynkow?

Chcesz na siłę traktować rzeczy podatkowo, że co innego
dzierżawa a wykup jest bez związku.

A ma?

Patrz wyej. Znasz zapis czy mam jutro poszuka?

[...]

Ale to jest odpowied pytaniem :-)  i do tego nie na temat.
Pytanie byo co zyskuje podmiot.

Czy są już przepisy zabraniające dysponowania swoim mieniem? Coś
przespałem?

Przepisy moze czego tam nie zabraniaj, ale nakadaj podatki.
Najbliej samochodw zostajc: nikt nie zabrania Ci
sprzedawa nabytych pojazdw co miesic, ale jako dziwnie kady
woli poczeka p roku. Niby mieniem moesz dysponowa
w myl zasady - kto bogatemu zabroni - ale si nie opaca.

Data: 2014-11-11 10:41:31
Autor: Pete
W dniu 2014-11-11 o 00:01, cef pisze:
W dniu 2014-11-10 o 23:41, Pete pisze:

Skoro 'znajomy' tak uznał, to jego sprawa. Ale 'znajomy' to nie to samo
co S.A. typu EFL.

Mechanizm ten sam.
Tu jeszcze więcej możliwości bycia znajomym, a EFL czy inne SA
sobie już zarobiło.

Mamy wolny kraj, jeśli ktoś nie chce zarobić 2 razy na jednym samochodzie - jego decyzja.

[...]

Skąd zatem zapis  o możliwości wykupu za cenę z umowy tylko dla
uprzedniego dzierżawcy a klient z ulicy musi dać rynkową?

Zapomniałeś, że rozmawiamy w kontekście konsekwencji podatkowych kupna 'na firmę'?

Chcesz na siłę traktować rzeczy podatkowo, że co innego
dzierżawa a wykup jest bez związku.

A ma?

Patrz wyżej. Znasz zapis czy mam jutro poszukać?

Poszukaj.

Co zyskuje podmiot, który wziął w operacyjny auto
za 123 tys (100plus VAT) - w kosztach utopił przez dwa lata 100tys,
i teraz po pół roku może popchnąć ten wózek za
cenę rynkową dwulatka?

moĹźe. Kto bogatemu zabroni?

Ale to jest odpowiedź pytaniem :-)  i do tego nie na temat.
Pytanie było co zyskuje podmiot.

tyle co każdy inny - pozbywając się dwuletniego auta. Jego równowartość w walucie.

Czy są już przepisy zabraniające dysponowania swoim mieniem? Coś
przespałem?

Przepisy moze czegoś tam nie zabraniają, ale nakładają podatki.
Najbliżej samochodów zostając: nikt nie zabrania Ci
sprzedawać nabytych pojazdów co miesiąc, ale jakoś dziwnie każdy
woli poczekać pół roku. Niby mieniem możesz dysponować
w myśl zasady - kto bogatemu zabroni - ale się nie opłaca.

Ograniczenie 6mies nie dotyczy firm.

--
Pete

Data: 2014-11-11 11:59:22
Autor: cef
W dniu 2014-11-11 o 10:41, Pete pisze:

[...]

Przepisy art 23a-l obowizuj wszystkich (poruszam si tylko w ramach pdof, ale zakadam, e przepisy s podobne dla osb prawnych). Moe jednak przeczytaj ten rozdzia o leasingu w ktrejkolwiek ustawie . W tym wypadku klient z ulicy to nie jest osoba fizyczna nieprowadzca dziaalnoci, tylko ktokolwiek nie bdcy wczeniej stron tej umowy.
Na firm te jest peno ogranicze dotyczcych odlicze, ktre powoduj, e opaca si jaki tam inny sposb zakupu. Nie chodzi mi o jaki konkretny przykad, tylko o tak dziaajce mechanizmy podatkowe.

Patrz wyżej. Znasz zapis czy mam jutro poszukać?

Poszukaj.

Ty chyba faktycznie tego nigdy nie czytae.

[...]

Podaem to jako przykad ogranicze podatkowych.
Firmy maj inne ograniczenia - te z art 23
dotyczce np okresu umowy czy ustalenia wartosci po okresie uywania.

Data: 2014-11-11 12:23:17
Autor: Pete
W dniu 2014-11-11 o 11:59, cef pisze:
W dniu 2014-11-11 o 10:41, Pete pisze:
Patrz wyżej. Znasz zapis czy mam jutro poszukać?

Poszukaj.

Ty chyba faktycznie tego nigdy nie czytałeś.

Czyli jednak brak argumentów. EOT.

--
Pete

Data: 2014-11-11 13:39:23
Autor: cef
W dniu 2014-11-11 o 12:23, Pete pisze:
[...]

Jeli nie zaapae, to stosowny artyku podaem obok.
Nie wiedziaem, e czytasz co drugi wers.

Jeli po przeczytaniu caego art 23 nadal wydaje Ci si, e dla podmiotu nie bdcego
stron umowy jest moliwa cena typu 1% i e wczeniejsze uytkowanie nie
ma zwizku ani wpywu na kolejne transakcje, to faktycznie EOT.

Data: 2014-11-10 17:58:13
Autor: Pete
[...]

http://aukcje.efl.pl/ListaAukcji.htm#/_1_1_3__4_0_0

I kto to kupuje?
Kto chce

--
Pete

Data: 2014-11-08 20:46:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 8 Nov 2014, dddddddd wrote:

[...]

  Nic nie pokrcie.
  VAT naley si, kiedy od VATowca kupuje kto, kto VATu nie paci,
czyli albo kto kto pod VAT nie podlega, albo korzysta ze zwolnienia.
  Wcale nie musi by samochd.
"VAT pac ci ktrzy VATu nie rozliczaj"!

Mona tak kilkukrotnie pobiera wat?

  Ale tak.
  W przypadku oglnym s mechanizmy pozwalajce omin "pene"
naliczanie VAT, haso "VAT mara". Pic w tym, e nie zawsze.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-09 09:42:43
Autor: dddddddd
[...]

tak? to sprbuj sprzeda auto warte 40.000z za 40.000+23%...
jak by nie patrze realnie vat paci vatowiec...

ukasz

Data: 2014-11-09 10:17:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-09 09:42, dddddddd pisze:
On Sat, 8 Nov 2014, dddddddd wrote:

to teraz zakładamy że kupiłeś samochód za 50.000 na umowę k-s.
Nie odliczyłeś waty.
Sprzedajesz go w 2014 za 40.000zł. naliczyć musisz 23% czyli państwo
bierze 7480zł waty, dla ciebie zostaje 32520zł.
Kupuje go Kowalski, po pół roku sprzedaje za 30.000zł,
państwo kasuje od tego 2%, od kowalskiego kupuje firma i sprzedaje za
20.000zł.
Płaci 3740zł waty. Biorąc pod uwagę najmniej korzystny wariant co
druga sprzedaż auta opodatkowana jest dodatkowo 23%. Zgadza się czy
coś pokręciłem?

  Nic nie pokręciłeś.
  VAT należy się, kiedy od VATowca kupuje ktoś, kto VATu nie płaci,
czyli albo ktoś kto pod VAT nie podlega, albo korzysta ze zwolnienia.
  Wcale nie musi być samochód.
"VAT płacą ci którzy VATu nie rozliczają"!

tak? to spróbuj sprzedać auto warte 40.000zł za 40.000+23%...

A czemu? Sprzedasz za 40 000 PLN z VAT.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-09 10:59:59
Autor: Budzik
Sprzeda samochodu a podatek VAT.
Uytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

tak? to sprbuj sprzeda auto warte 40.000z za 40.000+23%...

A czemu? Sprzedasz za 40 000 PLN z VAT.

Liwiuszu, naprawde trzeba to tumaczyc?
Skoro sprzeda za 40 z VAt, to VAt bedzie musia odprowadzic.
Wiec realnie w jego kieszeni zostanie duzo mniej, prawda?
Zakadajc, e samochd kupi "bez VAT" - takie rozwiazanie wydaje si by niesprawiedliwie niekorzystne dla sprzedajcego...

Data: 2014-11-09 12:11:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-09 11:59, Budzik pisze:
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

tak? to spróbuj sprzedać auto warte 40.000zł za 40.000+23%...

A czemu? Sprzedasz za 40 000 PLN z VAT.

Liwiuszu, naprawde trzeba to tłumaczyc?

No, skoro ktoś uważa, że będąc płatnikiem VAT może sprzedać samochód
wart 40 000PLN za 49 200 PLN, to widać takie elementarne rzeczy trzeba
tłumaczyć.

Skoro sprzeda za 40 z VAt, to VAt bedzie musiał odprowadzic.
Wiec realnie w jego kieszeni zostanie duzo mniej, prawda?
Zakładając, że samochód kupił "bez VAT" - takie rozwiazanie wydaje się być niesprawiedliwie niekorzystne dla sprzedającego...

Nikt mu bez VAT nie kazał kupować.

Co do sprawiedliwości - nie można zostawiać takich dziur w systemie.
Jeśli uznamy, że sprzedawca który kupił bez VAT może sprzedać bez VAT,
to może od razu zlikwidujmy ten podatek, bo się by wówczas okazało, że
wszystkie sklepy magicznie kupują od nie-VATowców.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-09 13:59:58
Autor: Budzik
[...]

No, skoro kto uwaa, e bdc patnikiem VAT moe sprzeda samochd
wart 40 000PLN za 49 200 PLN, to wida takie elementarne rzeczy trzeba
tumaczy.

[...]

Nikt mu bez VAT nie kaza kupowa.

Ok, ale dlaczego takie podatkowe bzdurki maja mwi, jaki samochd mam kupic?
Skoro kupuje bez VAt (bo np. znalazem fajny egzemplarz) to dlaczego przy sprzedazy mam juz sprzedaz z VAT?

Co do sprawiedliwoci - nie mona zostawia takich dziur w systemie.
Jeli uznamy, e sprzedawca ktry kupi bez VAT moe sprzeda bez VAT,
to moe od razu zlikwidujmy ten podatek, bo si by wwczas okazao, e
wszystkie sklepy magicznie kupuj od nie-VATowcw.

Ale przecie doskonale wiemy, ze to nie o to chodzi...
Przeciez z samochodami cay czas tak byo.
Zreszta ci co handluj samochodami to i tak maja to w d... bo oni korzystaj z VAt marzy.
Natomiast ta regulacja dotyka tych co uczciwie kupili i uczciwie chca sprzeda ale mieli pecha kupic bez VAT.

Data: 2014-11-09 15:48:30
Autor: Liwiusz
Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
W dniu 2014-11-09 14:59, Budzik pisze:

Ok, ale dlaczego takie podatkowe bzdurki maja mówić, jaki samochód mam kupic?

? Nikt tu nikomu nic nie mówi. Trzeba było kupić samochód "prywatnie".

Skoro kupuje bez VAt (bo np. znalazłem fajny egzemplarz) to dlaczego przy sprzedazy mam juz sprzedaz z VAT?

Bo kupiłeś go na podmiot, którego sprzedaże się opodatkowane VAT.

Ale przecież doskonale wiemy, ze to nie o to chodzi...
Przeciez z samochodami cały czas tak było.
Zreszta ci co handlują samochodami to i tak maja to w d... bo oni korzystają z VAt marzy.
Natomiast ta regulacja dotyka tych co uczciwie kupili i uczciwie chca sprzedać ale mieli pecha kupic bez VAT.

Cóż, jeśli ktoś swoje życiowe wybory traktuje jak pech, to nie dziwota
że jest biedny i zmalkontenciały ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-11-09 14:59:57
Autor: Budzik
Sprzeda samochodu a podatek VAT.
Uytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

C, jeli kto swoje yciowe wybory traktuje jak pech, to nie dziwota
e jest biedny i zmalkontenciay ;)

Chcesz powiedziec, ze ci co kupili jak jeszcze ta regulacja nie obowiazywa to mieli szczescie?
Czy moze ze powinni przewidywa...?

Data: 2014-11-09 16:01:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-09 15:59, Budzik pisze:
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Cóż, jeśli ktoś swoje życiowe wybory traktuje jak pech, to nie dziwota
że jest biedny i zmalkontenciały ;)

Chcesz powiedziec, ze ci co kupili jak jeszcze ta regulacja nie obowiazyłwa to mieli szczescie?

To kiedy kupili?

Czy moze ze powinni przewidywać...?

Cóż, jeśli tego starego gruchota nie chcą teraz sprzedawać z VATem za
300zł, to niech go komuś darują.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-09 17:00:01
Autor: Budzik
[...]

No nie wiem - powiedzmy rok przed wprowadzeniem zmian.

Czy moze ze powinni przewidywa...?

C, jeli tego starego gruchota nie chc teraz sprzedawa z VATem za
300z, to niech go komu daruj.

:)
No wasnie - znowu bedzie kombinowanie tylko w inn stron.

Data: 2014-11-09 18:01:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-09 18:00, Budzik pisze:
[...]

I my tu bijemy pianę o jakiegoś kaszlaka sprzedanego za 50zł?

--
Liwiusz

Data: 2014-11-09 20:54:12
Autor: Budzik
[...]

I my tu bijemy pian o jakiego kaszlaka sprzedanego za 50z?

A kiedy te przepisy si zmieniy? Bo ja kojarze, ze nie az tak dawno ale w sumie dawno auta nie sprzedawaem wiec moge sie mylic.

Data: 2014-11-10 10:50:32
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-09 21:54, Budzik pisze:
[...]

w tym roku- nie wiem czy od stycznia czy od kwietnia. Ja te si z jednym samochodem tak zaapaem (na szczcie auto o niewielkiej wartoci)

ukasz

Data: 2014-11-10 10:48:55
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-09 12:11, Liwiusz pisze:
[...]

cóż, mógł kupić z myślą że sprzeda bez vat, jeszcze w zeszłym roku tak to działało

[...]

to działajmy sprawiedliwie i naliczajmy vat przy każdej transakcji - odbiorca detaliczny też niech go odliczy przy zakupie i naliczy przy sprzedaży.

Łukasz

Data: 2014-11-10 11:02:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 10:48, dddddddd pisze:

to działajmy sprawiedliwie i naliczajmy vat przy każdej transakcji -
odbiorca detaliczny też niech go odliczy przy zakupie i naliczy przy
sprzedaży.

Przecież może. Odliczenie VAT poniesionego i naliczenie VAT od sprzedaży
nie zależy od volumenu sprzedaży.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 11:19:19
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-10 11:02, Liwiusz pisze:
[...]

może i może :) ja kupując od niego mogę odliczyć vat jeśli ON go naliczy, ale MUSZĘ go naliczyć przy odsprzedaży - to nie jest równe :)

Łukasz

Data: 2014-11-10 11:20:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-10 11:19, dddddddd pisze:
[...]

Od "dziesiątek lat" jest przecież tak, że firmy chcą kupować "od firm" i
grymaszą, jak nie mogą.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-10 11:59:43
Autor: dddddddd
W dniu 2014-11-10 11:20, Liwiusz pisze:
[...]

chcą bo mogą wtedy vat odliczyć, mi przy zakupie auta nie zależało na odliczeniu, ale w międzyczasie okazało się że muszę go naliczyć przy sprzedaży...

Łukasz

Data: 2014-11-10 12:45:01
Autor: Budzik
Sprzeda samochodu a podatek VAT.
Uytkownik dddddddd fejk@email.com ...

to dziaajmy sprawiedliwie i naliczajmy vat przy kadej transakcji
- odbiorca detaliczny te niech go odliczy przy zakupie i naliczy
przy sprzeday.

Przecie moe. Odliczenie VAT poniesionego i naliczenie VAT od
sprzeday nie zaley od volumenu sprzeday.

moe i moe :) ja kupujc od niego mog odliczy vat jeli ON go
naliczy, ale MUSZ go naliczy przy odsprzeday - to nie jest rwne
:)

Od "dziesitek lat" jest przecie tak, e firmy chc kupowa "od
firm" i grymasz, jak nie mog.

chc bo mog wtedy vat odliczy, mi przy zakupie auta nie zaleao na odliczeniu, ale w midzyczasie okazao si e musz go naliczy przy sprzeday...

I to zdaje si nie musz by grosze, jak to prbowa wytumaczy Liwiusz, chcc jednoczesnie zminimalizowac problem.

Data: 2014-11-08 17:48:21
Autor: Maciek
W dniu 2014-11-07 o 21:48, Aleksander pisze:
[...]
Zgadza si - pokrcie. Zapomniae napisa, e tym samochodem na pewno
robie zakupy w hipermarkecie i odwozie przyszych podatnikw do
przedszkola, Ty ... Ty ... Ty ... zwyrodnialcu! :->

Maciek

Sprzeda samochodu a podatek VAT.